ik zeg doenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:20 schreef quirigua het volgende:
idee voor een remedie : tegen jezelf zeggen en dan ook doen : vandaag controleer ik alles, maar tussen vier en acht uur laat ik alle controle door mij vallen voor wat het is ;
ga dan aan de zijlijn staan, en bekijk ik hoe alles gaat zonder jouw tussenkomst, kijk waar het heen gaat, en stap ern in, doe mee ; na vier uur dat doen, gewoon stoppen ; eventueel extyra uitleggen aan vriendje : mijn controle had ik tussen 4 en 8 uur op nonactief gezet ;
en dat elke drie dagen herhalen ; proeftijd zeven weken ; dan is der geheid al wat veranderd ;
na zeven weken jezelf afvragen wat er veranderd is ; wedden dat je het positief vindt !
Ja ik kan zeggen dat een relatie mede stuk is gelopen mbt mijn gedragquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Is jouw relatie stuk gelopen op het controle gedrag van jouw ?
Lijkt me meer gevalltje PMS dan controlefreak. Een controlefreak is juist heel perfectionistisch waardoor hij/zij alles zelf wil doen. Dit wat jij hebt is gewoon een slechte eigenschap. Je kunt moeilijk je emoties reguleren en reageert je gewoon op je vriend af. Vraag is hoelang hij dit nog pikt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik altijd, ieder moment zo ben, gelukkig niet :p. Ik kan heel erg genieten van de dingen die om mij heen gebeuren, het hangt vaak ook samen met mijn gemoedstoestand, als ik een 'slechte dag' heb dan MOET alles gaan zoals ik het bedacht heb, op andere dagen kan ik er veel beter mee omgaan als het even niet gaat zoals ik het in mijn hoofd had.
Halleluja! dan zou ik iedere maand de hele maand PMS hebben :S nou dat vind ik dan weer wat ver gaan, Ik zeg ook niet dat ik een controlefreak volgens het boekje ben, Maar ik lees wel veel overeenkomsten, gelukkig voor mij zie ik ook heel veel afwijkende dingen!quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:06 schreef sassiepassie het volgende:
[..]
Lijkt me meer gevalltje PMS dan controlefreak. Een controlefreak is juist heel perfectionistisch waardoor hij/zij alles zelf wil doen. Dit wat jij hebt is gewoon een slechte eigenschap. Je kunt moeilijk je emoties reguleren en reageert je gewoon op je vriend af. Vraag is hoelang hij dit nog pikt.
Dit is een tip waar ik zeker iets mee kanquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:20 schreef quirigua het volgende:
idee voor een remedie : tegen jezelf zeggen en dan ook doen : vandaag controleer ik alles, maar tussen vier en acht uur laat ik alle controle door mij vallen voor wat het is ;
ga dan aan de zijlijn staan, en bekijk ik hoe alles gaat zonder jouw tussenkomst, kijk waar het heen gaat, en stap ern in, doe mee ; na vier uur dat doen, gewoon stoppen ; eventueel extyra uitleggen aan vriendje : mijn controle had ik tussen 4 en 8 uur op nonactief gezet ;
en dat elke drie dagen herhalen ; proeftijd zeven weken ; dan is der geheid al wat veranderd ;
na zeven weken jezelf afvragen wat er veranderd is ; wedden dat je het positief vindt !
Je zou het ook kunnen uitleggen dat jij wat meer verwend bent en je vriend een 'softie' die over zich heen laat lopen...quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Halleluja! dan zou ik iedere maand de hele maand PMS hebben :S nou dat vind ik dan weer wat ver gaan, Ik zeg ook niet dat ik een controlefreak volgens het boekje ben, Maar ik lees wel veel overeenkomsten, gelukkig voor mij zie ik ook heel veel afwijkende dingen!
Mijn vriend is gelukkig heel rustig en zolang ik ook uit leg waar het vandaan komt gaat het stukje bij beetje beter en kan hij het ook van zich al laten glijden!
Tja je zou ook kunnen zeggen dat jij makkelijker stickers plakt op mensen! verwend, softie! tja.....quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:31 schreef sassiepassie het volgende:
[..]
Je zou het ook kunnen uitleggen dat jij wat meer verwend bent en je vriend een 'softie' die over zich heen laat lopen...
We hebben deze week een goed gesprek gehad en alles op tafel gegooid, mijn irritaties, zijn irritaties en we zijn samen naar oplossingen gaan zoeken, en afspraken gemaakt, Als hij zegt dat hij iets doet, dan moet ik erop leren vertrouwen dat hij het ook doet, en dat zal niet in het tijdsbestek zijn wat ik in mijn hoofd heb, maar dan moet ik niet gelijk erbovenop gaan zitten en het zelf doen! Hij kan het heus wel!quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:59 schreef Arthur_Dent het volgende:
Of zet doelen/grenzen samen met je vriendje.
Zo van dat stukje doe ik dat doe jij.. En dan ook je vriend als back up gebruiken dat je er ook echt niet tegen aan bemoeid. En dan zo leren samen werken cq delegeren
In de eerste plaats is het natuurlijk ook mijn probleem, maar helaas wel een probleem wat mijn relatie beinvloedt! En loslaten, ja.... ik ga mijn best doenquote:Op vrijdag 1 april 2011 17:01 schreef simmu het volgende:
herkenbaar
maarruh: dit is niet zozeer een relatieprobleem alswel jouw probleem. er komt gegarandeerd wel ooit een dag dat je dingen los moet laten. waarschijnlijk hele belangrijke dingen. dus ik raad je toch aan om te leren loslaten. hoe moeilijk dat ook is.
Misschien heb je iets aan het stukje inzicht dat je aan de hand van deze zin goed kunt zien dat je in het heden bezig bent met het willen voorkomen wat vroeger gebeurd is, maw het is een oude overlevingsstrategie. Als je dat wil veranderen kan je daar natuurlijk mee aan de slag gaan maar dan zou ik wat verder kijken dan een internet forumquote:Op maandag 28 maart 2011 22:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb in mijn leven een hoop situaties meegemaakt waarbij ik de touwtjes uit handen moest geven, en nu is het dus zo dat ik zolang ik denk dat het kan, ik de touwtjes overdreven stevig vasthou.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |