abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94739053
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1410 - altijd wat te doen in DH

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Worry is a misuse of imagination
  maandag 28 maart 2011 @ 22:17:53 #2
331 Merel
Be here now.
pi_94739125
Aaaah neen vroeg of we wilden wachten! :o
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 28 maart 2011 @ 22:17:59 #3
236335 neen
schone schijn
pi_94739133
Jeetje, geduld dit dat. Maar nee hoor. Wat een vertrouwen weer.

Nice! Bedankt voor het openen van een nieuw topic, hulde. Het ziet er erg mooi uit.
het lijkt niet wat het is
pi_94739189
Wat is er gebeurd met 'geduld'? :P

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:11 schreef Merel het volgende:
Zou die bank wel lekker liggen Jagar? Die leuningen zien er zo hard uit. Maar ik ben zo iemand die alleen ligt op een bank, zitten vind ik onzin :+
Precies de reden dat ik mn bank uiteindelijk weggedaan heb. Je kan er niet op liggen, en ik zag het nut van er zitten ook niet want er stond geen tv :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Vis een optie? maandag 28 maart 2011 @ 22:18:46 #5
70532 loveli
N
pi_94739198
Noes, neen, gewoon zelf eentje openen!
crap in = crap out
pi_94739218
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:17 schreef Merel het volgende:
Aaaah neen vroeg of we wilden wachten! :o
Echt :o? Daar heb ik overheen gelezen!!

-edit- wel gelezen, niet begrepen :')
Worry is a misuse of imagination
  maandag 28 maart 2011 @ 22:19:44 #7
236335 neen
schone schijn
pi_94739287
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:18 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik had het nog geedit :P geen idee hoe je fatsoenlijk op de mobiele website een topic kan openen.
  Vis een optie? maandag 28 maart 2011 @ 22:20:36 #8
70532 loveli
N
pi_94739354
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:18 schreef Probability het volgende:

[..]

-edit- wel gelezen, niet begrepen :')
"Ik zit op mn foon en kan geen nieuwe openen zou iemand alstjeblieft dat voor me willen doen, bij voorkeur Probability? Ja? Please? Alvast bedankt."
crap in = crap out
pi_94739364
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:11 schreef Merel het volgende:
Zou die bank wel lekker liggen Jagar? Die leuningen zien er zo hard uit. Maar ik ben zo iemand die alleen ligt op een bank, zitten vind ik onzin :+
Ja, ik ook. Maar met een kussentje ertegenaan....Ik vind banken met een ronde leuning zo lelijk. Ach, dit weekend maar eens rondshoppen. Ik ben eigenlijk verliefd op deze bank (geen ikea), maar die is wat te duur:

Ik hoop iets tweedehands op de kop te kunnen tikken..
  Vis een optie? maandag 28 maart 2011 @ 22:21:33 #10
70532 loveli
N
pi_94739416
crap in = crap out
  maandag 28 maart 2011 @ 22:23:19 #11
229513 Blurred86
Live Positive
pi_94739565
hi!
lange dag vandaag zeg, ben moe :O nog eventjes en dan mag ik slapen O+ geen tijd om bij te lezen :@ moet me inlezen voor sollicitatie!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_94739626
quote:
Op maandag 28 maart 2011 22:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Maar met een kussentje ertegenaan....Ik vind banken met een ronde leuning zo lelijk. Ach, dit weekend maar eens rondshoppen. Ik ben eigenlijk verliefd op deze bank (geen ikea), maar die is wat te duur:
[ afbeelding ]

Echt, kivik!
De rechte leuning is breed, dus er kan een kop koffie op. Zo handig O+
  maandag 28 maart 2011 @ 22:24:34 #13
331 Merel
Be here now.
pi_94739667
quote:
Een stadsgenoot om trots op te zijn!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 28 maart 2011 @ 22:24:48 #14
236335 neen
schone schijn
pi_94739681
Vriend van me is jarig, nou dan ken je het wel met sociale media zoals facebook. Allemaal berichtjes spontaan op z'n prikbord. Fantastisch medium zeg, echt heel erg sociaal.
pi_94739696
Hoi. Zo slapen :z
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 28 maart 2011 @ 22:26:38 #16
331 Merel
Be here now.
pi_94739842
quote:
Op maandag 28 maart 2011 22:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mooi! Vooral ook met dat groen erbij, hou ik wel van :)
  maandag 28 maart 2011 @ 22:36:17 #17
236335 neen
schone schijn
pi_94740484
Verder is het er iets O+ voor loveli? Eet ik pizzas die ik op voorraad koop altijd op op de dagen na aankoop. Gaat er woensdag nog niet gevoetbald worden denk ik. Ben ik afgevallen ondanks dat mijn enkel dus nog steeds 4kg weegt. Is snacken misschien wel minder erg na het sporten. Hoop ik dat het lekker gaat met iedereen. Zag ik dat xm lekker een weekendje weg was geweest. Wens ik Phaidra achteraf veel plezier. En rituals alvast veel plezier. Weet ik niet want alineas zijn. Gaat Viking maar lekker lopen met een band, bij voorkeur met runkeeper pro. Zag ik dat Jager wat leuks had gehad, hulde. Eigenlijk gaat het gewoon door.
  maandag 28 maart 2011 @ 22:40:22 #18
331 Merel
Be here now.
pi_94740740
Ja het gaat gewoon door neen!

Ik duik m'n bed in. Met een berg zakdoeken, neusspray, strepsils en purol om m'n schrale neus mee in te vetten.
  Vis een optie? maandag 28 maart 2011 @ 22:41:05 #19
70532 loveli
N
pi_94740783
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:36 schreef neen het volgende:
Weet ik niet want alineas zijn.
_O-
crap in = crap out
pi_94740938
Ik lig al in bed...Weltrusten lieve slanke, nog een keertje bedankt voor jullie lieve pakje..

Die rare mensen van het internet zijn stiekem heel lief!
  maandag 28 maart 2011 @ 22:45:39 #21
229513 Blurred86
Live Positive
pi_94741074
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:43 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik lig al in bed...Weltrusten lieve slanke, nog een keertje bedankt voor jullie lieve pakje..

O+ het is dus gearriveerd :D

slaap lekker jagar!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  maandag 28 maart 2011 @ 22:46:26 #22
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94741132
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:36 schreef neen het volgende:
Verder is het er iets O+ voor loveli? Eet ik pizzas die ik op voorraad koop altijd op op de dagen na aankoop. Gaat er woensdag nog niet gevoetbald worden denk ik. Ben ik afgevallen ondanks dat mijn enkel dus nog steeds 4kg weegt. Is snacken misschien wel minder erg na het sporten. Hoop ik dat het lekker gaat met iedereen. Zag ik dat xm lekker een weekendje weg was geweest. Wens ik Phaidra achteraf veel plezier. En rituals alvast veel plezier. Weet ik niet want alineas zijn. Gaat Viking maar lekker lopen met een band, bij voorkeur met runkeeper pro. Zag ik dat Jager wat leuks had gehad, hulde. Eigenlijk gaat het gewoon door.
:D _O-.
Dankje!
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_94741372
Oeh nu moeten we snel, het is niet zo lang meer maandag :P

Of eigenlijk jullie, want ik ga! :* :W

En Jagar, super dat je er zo blij mee bent :D
pi_94741967
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:43 schreef Jagärtrut het volgende:

O+ O+

Ik lig op de bank, onder een patchwork dekentje, met een kopje thee en een koekje en ik kijk naar Droomhuis Gezocht van Omroep Maxx: ik ben 28 in disguise.
pi_94742180
Verder sluit ik me aan bij de samenvatting van Neen, waarvoor hartelijk dank!!

En ik post een lijstje:
O: restje kwark met banaan en havermout en een cracker kaas
T: boterham appelstroop
L: boterham appelstroop en boterham pindakaas
T: cracker met philadelphia en verse basilicum
T: blokje kaas
D: spinazie met pijnboompitjes en ei en rundvlees
T: koekje bij de thee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: