Precies. In mijn geval betreft het autorijden. De regels zijn vorig jaar veranderd en ik mag dus alweer autorijden. Maar de 'lotgenoten' spiegelen hun eigen situatie aan die van een ander en als de ander beter geneest of zich beter herstelt of niet bij de pakken neerzit is het ineens raar dat een Revalidatie arts iets besluit in jouw voordeel. Niemand is positief, alleen maar gezeik. Alsof de regels alleen voor mij zijn aangepast. Ik ben daar heel snel klaar meequote:Op maandag 28 maart 2011 21:56 schreef ForumGek het volgende:
Inderdaad, ik ben ook van mening dat het mensen niet beïnvloed om uit een ziekteproces te komen of hun leven weer op te pakken. Juist het (leren) omgaan met je beperkingen is onderdeel van je herstel, en daar praat men elkaar alleen maar nieuwe dingen aan of gaat klagen/discussiëren over behandelingen waar ze helemaal geen verstand van hebben.
Het geeft wel te denken. Je zou willen dat lotgenotencontact positief versterkt, d.w.z. helpt om aan te pakken wat je kunt aanpakken, maar ook helpt om te accepteren wat je niet kunt veranderen. Ik zag toch ook veel mensen in een slachtofferrol, en daar versterkten ze elkaar in.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:17 schreef DarkElf het volgende:
Klopt wat jij zegt Lienekien, er zijn best wat mensen die zichzelf definiëren aan de hand van hun aandoening, dat zijn ze dan, dat is hun leven...
Vreemd iets is dat.
Inderdaad. Want hun aandoening is de maatstaf. En jij hebt dan of een heel andere ziekte of bent onverantwoord bezig.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:53 schreef tjoptjop het volgende:
Of dat als je goede progressie maakt, je volgens de klagers per definitie een mildere vorm van de aandoening hebt.
Ja, als je laat blijken dat je er anders tegenaan kijkt of anders mee omgaat, voelen sommigen zich persoonlijk aangevallen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
Inderdaad. Want hun aandoening is de maatstaf. En jij hebt dan of een heel andere ziekte of bent onverantwoord bezig.
Jouw lot is niet te vergelijken met lotquote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het wel heel prettig om dit nu met jullie te kunnen delen.
Inderdaad, dat elkaar aftroeven wie het erger heeft, kom op zegquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:21 schreef simmu het volgende:
het wordt ook zo snel een wedstrijdje wiens verhaal het ergste is bij sommigen. plus dan ook nog eens verwijten als jij anders omgaat met dingen dan hoe anderen graag willen dat je ermee omgaat. en als dan ook nog eens iedereen iets anders van je verwacht gaat het helemaal lekker
Velen lijken die slachtofferrol ook vooral niet los te willen laten. Ik heb me ooit aangemeld op een forum, maar was er ook heel snel weer weg. De instelling van de meeste leden, het zelfmedelijden, daar had ik geen baat bij. En leden die ook maar enigszins een positieve draai aan iets wilden geven, werden niet bepaald warm onthaald.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het geeft wel te denken. Je zou willen dat lotgenotencontact positief versterkt, d.w.z. helpt om aan te pakken wat je kunt aanpakken, maar ook helpt om te accepteren wat je niet kunt veranderen. Ik zag toch ook veel mensen in een slachtofferrol, en daar versterkten ze elkaar in.
Raar is dat. Ik had hetzelfde gevoel nav 1 forum, vooral ook dat je lot blijkbaar niet telt als je niks te klagen hebt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:09 schreef Bolletje... het volgende:
Eensch, ik ben 1x bij een lotgenoten bijeenkomst geweest, en ik was helemaal van slag daarna. Ik sta heel erg positief in het leven na wat is mij is overkomen, ik wil alles er uit halen wat er in zit..nou die mensen daar zaten me aan te staren alsof ik van een andere planeet kwam..en zo heb ik nog meerdere voorbeelden daarvan..ik ga er nooit meer heen, ipv dat ik er iets aan had voelde ik me alleen maar verward en ellendig, alsof me positief voelen niet goed was..
Toen iemand die net als ik redelijk positief zijn leven weer aan het opbouwen was, vertelde dat hij weer verliefd is, reageerde iemand met: ja, jij kan weer een nieuwe liefde nemen, wij krijgen ons kind nooit meer terug! ( Ik snap de reactie wel maar..pfff) Ook vierden de meesten al 2 jaar hun verjaardag niet, want ze vonden het niet terecht om iets te vieren..ik vertelde dat ik dat juist wél deed..toen zaten ze me helemaal aan te kijken alsof ik een alien wasquote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:28 schreef Stefan het volgende:
[..]
Raar is dat. Ik had hetzelfde gevoel nav 1 forum, vooral ook dat je lot blijkbaar niet telt als je niks te klagen hebt.
Ik was 2 dagen later alweer aan het wandelen en mijn arm en spraak oefenen. Iemand durfe te vragen aan mij wat voor soort beroerte ik heb gehad. Soort? Flikker toch op. Het leven is te kort om te klagen en zelfmedelijden te hebben.
Mja, die hebben er pas verstand van inderdaadquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:14 schreef Stefan het volgende:
En reacties als 'een revalidatie arts kan dat niet beoordelen, dat kan alleen de verzekeringsmaatschappij'
"makkelijk praten, jij hebt het niet zo zwaar als ik"quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:17 schreef DarkElf het volgende:
idd
misschien moet je idd maar lekker je eigen weg uitstippelen, laat ze lekker zwelgen en hun negativiteit delen. Ik vind het juist positief als iemand, in wat voor omstandigheidof met wat voor aandoening dan ook, het beste ervan maakt en zich niet uit het veld laat slaan, hoe moeilijk dat soms ook is.
Het heeft dan ook helemaal geen zin om CVA's te gaan vergelijken, geen enkel CVA is gelijk. Soms heeft een heel groot infarct nauwelijks invloed op arm- en/of beenfunctie, en soms heeft een miniscuul infarct gigantische gevolgen welke niet/nauwelijks bijtrekken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:28 schreef Stefan het volgende:
[..]
Raar is dat. Ik had hetzelfde gevoel nav 1 forum, vooral ook dat je lot blijkbaar niet telt als je niks te klagen hebt.
Ik was 2 dagen later alweer aan het wandelen en mijn arm en spraak oefenen. Iemand durfe te vragen aan mij wat voor soort beroerte ik heb gehad. Soort? Flikker toch op. Het leven is te kort om te klagen en zelfmedelijden te hebben.
Jazeker. Maar als dit topic vol is, zijn we er klaar mee.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:25 schreef zatoichi het volgende:
Ha herkenbaar; als diabeet kan ik gewoon leven en doe ik dat ook; ik beschouw mezelf niet als ziek. Ik wordt altijd een beetje allergisch van die verenigingen en zo. Ja ik ben wel lid van de DVN, maar dat is puur om ze financieel te steunen, en wie weet heb ik er wat aan. Het blaadje flikker ik altijd gelijk weg...
Maar ja zijn we hier niet hetzelfde aan het doen? Als lotgenoten van mensen die zich ergeren aan hun lotgenoten?
Wij zijn lotgenoten die ons niet verbonden voelen met lotgenoten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:25 schreef zatoichi het volgende:
Maar ja zijn we hier niet hetzelfde aan het doen? Als lotgenoten van mensen die zich ergeren aan hun lotgenoten?
lid zijn van iets en bijv op die manier info vergaren en financieel steunen vind ik echt iets anders dan met lotgenoten zitten steunen en kreunenquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:25 schreef zatoichi het volgende:
Ha herkenbaar; als diabeet kan ik gewoon leven en doe ik dat ook; ik beschouw mezelf niet als ziek. Ik wordt altijd een beetje allergisch van die verenigingen en zo. Ja ik ben wel lid van de DVN, maar dat is puur om ze financieel te steunen, en wie weet heb ik er wat aan. Het blaadje flikker ik altijd gelijk weg...
Neuh, hier zijn we ons 'des Foks' beter aan t voelen dan anderenquote:Maar ja zijn we hier niet hetzelfde aan het doen? Als lotgenoten van mensen die zich ergeren aan hun lotgenoten?
psiesquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jazeker. Maar als dit topic vol is, zijn we er klaar mee.
Wel! Afkeer van de manier waarop onze lotgenoten met ons lot omgaan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:32 schreef Lienekien het volgende:
En niemand heeft hier volgens mij hetzelfde.
En ik wilde net een gastedit doen en er deeltje 1 van maken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:32 schreef simmu het volgende:
[..]
psies![]()
even spuien mag best, zolang je er niet in blijft hangen en nog tig delen opent
van 'mijn' forum afblijven he?quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:35 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En ik wilde net een gastedit doen en er deeltje 1 van maken.
Ik bedoel het primaire lot dat ons getroffen heeft.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:35 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wel! Afkeer van de manier waarop onze lotgenoten met ons lot omgaan.
dat we allemaal op fok zittenquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik bedoel het primaire lot dat ons getroffen heeft.
Dat is een secundair lot.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:43 schreef simmu het volgende:
[..]
dat we allemaal op fok zitten![]()
ja, da's een vreselijk lot. daar hebben we het allemaal erg moeilijk mee. zullen we niet per provincie een praatgroep oprichten? die kan dan ook landelijk samenwerken enzo
Hier ben ik het helemaal mee eens! Nadat ik als 17 jarige een trombosebeen heb opgelopen, vond ik het heel fijn dat ik ergens op het internet een meisje tegenkwam die dat ook op jonge leeftijd heeft gehad. Het is iets wat heel weinig voorkomt onder jonge meisjes dus dan is het echt wel even fijn als je daar steun aan hebtquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:17 schreef Ravenous het volgende:
Lotgenoten opzoeken is denk ik goed als je in een bepaalde fase zit. Als je net te horen hebt gekregen of ontdekt hebt dat je een aandoening hebt bijvoorbeeld. Om je aandoening of beperking te accepteren zoeken mensen vaak herkenning of erkenning. En dat helpt dan ook in je eigen proces. Daarna is het denk ik belangrijk om dat weer los te laten om jezelf te ontplooien, aanpassen of een plekje te geven afhankelijk van wat je hebt natuurlijk. Anders blijf je inderdaad hangen en wordt er vooral aandacht besteed aan 'het probleem' en brengt uiteraard een negatieve lading met zich mee.
Wat erg voor je.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is een secundair lot.
Jemig, ik word weer helemaal niet begrepen. Ik ga even een potje janken, hoor.
het is allemaal de schuld van die bureaucratische verzekeringsinstanties die er niks van snappenquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:53 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wat erg voor je.*aaiaai*
Je zult je nu wel heel erg onbegrepen voelen.![]()
Ik weet er alles van [insert heel drahama verhaal]
Goed plan!quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:43 schreef simmu het volgende:
[..]
dat we allemaal op fok zitten![]()
ja, da's een vreselijk lot. daar hebben we het allemaal erg moeilijk mee. zullen we niet per provincie een praatgroep oprichten? die kan dan ook landelijk samenwerken enzo
Dat sowieso.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:54 schreef Mirjam het volgende:
[..]
het is allemaal de schuld van die bureaucratische verzekeringsinstanties die er niks van snappen
quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:49 schreef Lienekien het volgende:
Wat ik trouwens erg kan waarderen, is met humor je ding (lot, beperking, aandoening) kunnen benaderen.
In dat kader kan ik nog altijd heel erg lachen om onderstaande bericht.
[ afbeelding ]
Ik zou een second opinion nemenquote:Op woensdag 30 maart 2011 17:45 schreef Bolletje... het volgende:
Ipv bij die lotgenoten groep wil ik het hier dan wel even kwijt..Het gaat heel goed met me!!
quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:38 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik zou een second opinion nemen![]()
Oh nee, wij zijn van de postive lotgenotengenoten
Maar dat kun je helemaal niet.quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:31 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
niks second opinion, ik bepaal zelf wel of t goed met me gaat of niet
Jamaar..t gaat echt goed..dat mag zeker niet he??quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:32 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar dat kun je helemaal niet.Laat ons dat nu maar lekker bepalen voor je.
nee. het gaat niet goed. je bent gewoon in ontkenning!quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:48 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Jamaar..t gaat echt goed..dat mag zeker niet he??
Nee, dat niet. Je mag best klagen. Maar spiegel een ander niet aan jezelf, dat is wat er veel gebeurd.quote:
Het was zo maar een literaire oprisping.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Je mag best klagen. Maar spiegel een ander niet aan jezelf, dat is wat er veel gebeurd.
Oh dan ken ik er ook nog eenquote:Op woensdag 6 april 2011 11:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het was zo maar een literaire oprisping.
Nee, het gaat over lotgenotenforums in het algemeen, maar ik was wel benieuwd waar de afkortingen voor staan.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:45 schreef Books het volgende:
Ehlers Danlos en de Vereniging van Ehlers Danlos maar er stond toch nergens over welk lotgenotenforum het moest gaan alleen dat het bij de ts om CVA ging of lees ik een beetje krom?
Hier op fok! komt er nog wel eens iemand tussendoor fietsen met een andere mening, dan de meerderheid. Dat beschermt je tegen het elkaar napraten en steeds vaster komen te zitten in een bepaalde waarheid.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:32 schreef simmu het volgende:
lotgenotencontact via het ziekenhuis vonden we niks. hier op fok hebben we er echter wel veel aan. maar goed, beide opties hebben dan ook een radicaal verschillende insteek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |