abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 08:47:08 #51
5428 crew  miss_sly
pi_95058415
En Stiemie, bedankt :*
Ik moet nu terug naar mijn zieke kind, later meer!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95309478
Zijn er nog ontwikkelingen?
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 20:23:12 #53
5428 crew  miss_sly
pi_95314407
Wegens fwerk in het buitenland van mijn vriend, zijn we nog niet verder gekomen dan een paar winkels bezoeken om te kijken wat er zoal (ook binnen ons budget, wat niet eens een duidelijk budget is, maar toch in ieder geval niet duizenden euro's betreft) te halen valt.

We weten wel wat beter wat we willen. We hebben bamboeplanten en bakken ervoor gevonden. We willen een tamarix en eventueel een fluweelboom, hoewel we die nog niet hebben gevonden. Ik wil ook nog wat meer lavendel en wat roosmarijn. Daarvoor moeten ook potten komen.

Met betrekking tot het schaduwdoek heb ik via e-mail contact opgenomen met een bedrijf dat ze levert met de vraag hoe windbestendig ze zijn, maar daarop helaas nog geen antwoord gehad.

Kortom, we zitten nog erg in de orienterende fase, oa wegens afwezigheid van vriendlief. aankomende week is hij thuis, de week erop weer weg, maar dan tot juni thuis, dus hebben we wat meer tijd om tot daden te komen :)
pi_95314786
Wat een cool dakterras zeg, lijkt me echt gaaf in de zomer
٩๏̯͡๏)۶
pi_95611340
Wow Miss, wat een dakterras!!

Ik zou persoonlijk geen wilgenmatten/bamboe tegen het hekwerk zetten. Wij hebben het gehad, het staat heel mooi en warm maar het breekt snel en na 3 jaar is het verweerd. Wij hebben nu wat anders besteld. Zal straks ff plaatje zoeken, zit nu mobiel.

Qua planten: een druivenplant?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 17 april 2011 @ 10:01:03 #56
5428 crew  miss_sly
pi_95612405
Ik ben benieuwd wat jullie hebben, Vicky!
Hebben jullie ook iets op de grond van het balkon? Ik wil daar graag iets opleggen, omdat die planken niet heel fijn zijn, maar ik hou niet van dat felgroene nepgras.

Druiven hebben wel veel zon nodig, dat is waar. Kunnen die ook goed tegen veel wind?

We hebben gisteren even de meubels een beetje goed gezet en in gedachten een indeling gemaakt. Ik zal eens kijken of ik iets kan tekenen of op een planner online kan maken, zodat we een beter beeld krijgen van wat we nu denken.
Aankomende week ben ik weer alleen, maar daarna duurt het twee maanden voor hij weeg weg moet, dus kunnen we echt lekker aan de gang!
pi_95612532
wij hebben dit besteld:

en dan wel in bamboekleur
dat komt er dan ongeveer zo uit te zien

en dan op 80 cm hoogte

Wij hebben van die vlonderplanken liggen.

wel heel mooi maar niet prettig om op te lopen met blote voeten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 17 april 2011 @ 10:10:51 #58
5428 crew  miss_sly
pi_95612570
Ow, dat ziet er goed uit, Vicky, dat spul! We zagen gisteren dat Senna, met veel moeite en we hadden haar nog te pakken, maar toch, tussen de spijlen van het dakterras doorpast. Nog net. :X Dus voor we haar van het dak van de buren moeten plukken, moet er nog wel wat we worden gedaan.

Die vlonderplanken hebben we over het hele dakterras, en dat loopt idd niet fijn, maar geeft geen splinters. Ons balkon is van oude balken, en daar zitten wel splinters.
pi_95612613
oeh das nie fijn Miss!!
Dit spul is van kunststof, volgens mij is het wel windvast. Het moet iig goed vastgezet worden.
Je hebt in in heel veel kleuren. We hadden eerst gekeken voor notenbruin of antraciet maar dat was 100 euro duurder dan de bamboekleur.
Tess gooit van alles naar beneden,..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_95612812
wij zitten ook met een dakterras, op een hoek dus vrij veel wind (hoewel niet zo hoog).

De mr heeft matten van wilgentenen tegen de zijkanten bevestigd, 1.60m hoog, en dat staat en knus en neemt veel wind weg :)

Paar bakken ertegen met clematis (klimplant met bloemen) en dat vult mooi in de zomer.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_95620138
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 10:08 schreef Vicky het volgende:
wij hebben dit besteld:
[ afbeelding ]
en dan wel in bamboekleur
dat komt er dan ongeveer zo uit te zien
[ afbeelding ]
en dan op 80 cm hoogte
Wauw, wat een mooi spul! Op het voorbeeld plaatje ziet het er ook erg mooi uit.
Wij hebben nét weer nieuwe wilgenmatten gekocht, maar idd, ze verweren na een jaar of 3, 4 en dan zijn ze gewoon niet mooi meer.

Van wat voor materiaal is deze schutting Vicky? (kunststof, lijkt het?). En waar hebben jullie dit besteld, als ik vragen mag? :)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_95620205
tis idd kunststof. Besteld in Duitsland
HIER

ik heb een rol van 10 meter genomen en dan bevestigingsmateriaal erbij en afwerking en ben, inclusief verzenden, 140 euro kwijt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_95620418
Thanks Vicky, die ga ik even bookmarken :)
De prijs valt me erg mee, voor twee rollen wilgenmatten zijn we toch ook al gauw 100 euro kwijt (2 rollen van 3x2m).

Kun je ze trouwens nog op maat maken, dat je weet?
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_95620536
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 14:36 schreef KillerBee4ever het volgende:
Thanks Vicky, die ga ik even bookmarken :)
De prijs valt me erg mee, voor twee rollen wilgenmatten zijn we toch ook al gauw 100 euro kwijt (2 rollen van 3x2m).

Kun je ze trouwens nog op maat maken, dat je weet?
ja zowel in de breedte als in de hoogte zou je ze op maat moeten kunnen knippen. Ik heb 7.30m nodig en zag die rol van 10m zodat ik er maar eenklein stukje af hoef te halen. Andere rollen zijn 3 meter breed en dan heb ik weer 3 nodig.

We zagen het vorig jaar in een tuincentrum staan maar toen hadden ze nog maar 1 rol.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zaterdag 23 april 2011 @ 21:06:12 #65
5428 crew  miss_sly
pi_95897839
We zijn begonnen *O* Het zijn nog de kleine dingen, maar het begin is er. We hebben vandaag een paar lavendels, twee rozemarijnplanten, een kleine den en een doosje ijbloempjes (1 euro per doosje kon mijn vriend niet weerstaan :D ). Ze moeten nog in potten worden gezet, maar we willen gedeeltelijk dezelfde als de pot waar de grote lavendel die we al hadden instaat, en die komt ergens anders vandaan. Daarnaast een fijn kleed voor Senna en een wipwap :') OK, het is niet het meest esthetische als het gaat om de inrichting van je dakterras, maar het geeft wel gezelligheid en sfeer.

Dus met het zonnetje en de parasol ziet het er nu zo uit:

Al een hele verbetering, toch?

We hebben ook al twee grote rechthoekige houten bakken gekocht waar we bamboe in gaan zetten. Deze bakken komen achter de loungeset (achter iedere bank eentje). Verder willen we nog een fluweelboom, een tamarix en een palm. Een stukje scherm zoals jij liet zien, Vicky tegen het hek om een hoekje te creeeren voor een zandbak en wat speelgoed en dan zijn we voor dit jaar klaar. Volgend jaar zien we dan verder hoe dingen gegroeid zijn of niet, waar we vinden dat we nog te weinig groen, sfeer of bedekking hebben.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 14:11:01 ]
pi_95897992
Die ijsbloemen zijn leuk! Ze gaan 's avonds dicht en 's ochtends weer open. En dat voor een euro! *O*
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  Moderator zaterdag 23 april 2011 @ 21:13:08 #67
5428 crew  miss_sly
pi_95898045
Ja, die doen het goed op zon, toch? alleen zagen ze er hier al een beetje slapjes uit, misschien houden ze toch niet van te veel zon :P
Onze dochter loopt de hele dag met haar gietertje rond, dus die geeft ze regelmatig even wat water :D
pi_95898098
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 21:13 schreef miss_sly het volgende:
Ja, die doen het goed op zon, toch? alleen zagen ze er hier al een beetje slapjes uit, misschien houden ze toch niet van te veel zon :P
Onze dochter loopt de hele dag met haar gietertje rond, dus die geeft ze regelmatig even wat water :D
Ja die doen het goed in de zon. Hier zagen ze er ook een beetje slap uit maar dat trekt wel bij. Je krijgt ze alleen erg moeilijk uit de bakjes waar ze in zitten.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  Moderator zaterdag 23 april 2011 @ 22:22:43 #69
5428 crew  miss_sly
pi_95900572
Ik zal morgen eens kijken of ik ze kan overzetten, ze staan nu dus nog in de plastic bakjes waarin ze gekocht zijn. Ik vind ze wel leuk met die vrolijke kleurtjes!

Ow ja, wa tik ook nog dit jaar wil kopen is een vlinderstruik O+
  zondag 24 april 2011 @ 02:21:58 #70
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95908068
Een pergola mag ook niet? Je zou dan de steunpilaren aan je hekwerk kunnen bevestigen. Je kunt er een wisteria (giftig!), druif (opvoedkundig verantwoord, daar komen oa de rozijntjes vandaan ;) ), passiebloem (giftige delen), bruidssluier over laten groeien en hebt dan natuurlijke zonwering. Je kunt hem ook bespannen met doek, eventueel de zijkant waar hoofdzakelijk wind is dicht laten groeien met bamboe.

[ Bericht 0% gewijzigd door childintime op 24-04-2011 02:29:55 ]
  Moderator zondag 24 april 2011 @ 07:41:54 #71
5428 crew  miss_sly
pi_95909844
Officieel mag een pergola ook niet, inderdaad. Bouwwerk, zichtbaar, enz. Maar wie weet als we dit jaar met planten eea gedaan hebben en het is ons toch nog niet sfeervol genoeg, dat we volgend jaar toch wel iets in die richting proberen ;)
pi_95909962
Bamboe is duur en wintergroen. Met herfst- en winterstormen is dat niet ideaal, zo'n hoge windvanger. Je zou riet kunnen overwegen. Dat lijkt op bamboe, maar het sterft bovengronds af in de herfst. Afknippen en je windvanger is weg. Riet is ook goedkoper in aanschaf. Net als bamboe zijn er enorm veel soorten in verschillende hoogtes, kleuren, bladerigheid. Kijk eens bij een tuincentrum.

Vlinderstruik heeft hetzelfde voordeel: aan het eind van het seizoen kort afknippen. Beter voor de struik en beter voor de storm ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_95910051
Het ziet er leuk uit zeg!!
Riet is nu voor 1,50 bij de aldi echt geen geld voor mooie witte pluimen :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator zondag 24 april 2011 @ 08:33:24 #74
5428 crew  miss_sly
pi_95910056
Kun je met riet ook zo'n dichtere haag creeeren, zoals met bamboe? En moet riet niet heel vochtig staan?
pi_95910092
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 08:33 schreef miss_sly het volgende:
Kun je met riet ook zo'n dichtere haag creeeren, zoals met bamboe? En moet riet niet heel vochtig staan?
http://www.neerlandstuin.nl/planten/cortaderia.html

Inleeslinkje ;)
Haag kan :Y je moet wel snoeien aan einde winter en zorgen dat ze een beetje vorstvrij staan maar jij gaat ze in pakken zetten dus dat is makkelijk.
Het moeten wel flinke bakken zijn.

Je hebt nog andere soorten ook maar ik heb me alleen over deze ingelezen omdat ik die meegenomen heb.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')