abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95335286
Als je Round-Up goed toepast, dus de voorschriften in de gaten houdt (mbt. weersomstandigheden, dosering, soort spuit etc) raak je ook je distels en paardenbloemen kwijt. Paardenbloemen moet je echt met volledige wortel en al eruit trekken of helemaal doodspuiten anders groeit het net zo makkelijk weer terug.

Als het na een week allemaal dor en dood is zou ik flink met een hoge drukreiniger tekeer gaan zodat je ook grond tussen de tegels uitspuit. Vervolgens een zak brekerzand over je terras verspreiden en en met de eerstvolgende regenbui dit in laten regenen. Onkruid kan een stuk moeilijker kiemen in brekerzand namelijk.
I got soul, but I'm not a soldier
pi_95343102
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:30 schreef TimeJumper het volgende:
Ik heb ook van die kleine steentjes in de tuin en veel last van hele graspollen tussen die steentjes.
Eerst gooide ik er pure chloor op á 0,45 cent per fles
Maar het is nu zoveel.

Nu zag ik in het Gamma krantje iets nieuws staan.
`Strak, vlak en onkruidvrije terras` , zorgt ervoor dat onkruid niet kan ontkiemen
Het ziet eruit als een grote zak zand.

Iemand hier al ervaring mee?

Ik spuit het terras eerst met een hogedrukspuit, zodat alle groeven leeg zijn en onkruid eruit gespoten en dan ga ik die zak leegstorten en tussen de voegen vegen/borstelen

En daarmee zou het opgelost zijn. Hoop ik.
Mocht iemand dit al eens gebruikt hebben dan zou ik dit graaghoren of het daarwerkelijk werkt
Ja, dat hebben wij ook gebruikt. Dat veeg je in en wordt hard als het regent.
Leuk idee, maar voor onkruid maakt het geen reet uit. Komt er net zo makkelijk weer doorheen. En het spul was vrij duur vond ik.

Wij hebben uiteindelijk een brander gekocht en daarmee over het onkruid heen gegaan. Gewoon heel even erover heen, daardoor gaan de cellen van het onkruid dicht zitten waardoor er geen zuurstof meer kan worden opgenomen. Resultaat is dat het onkruid tot op de wortel dood gaat in een dag of 3 a 4. Dan weghalen.
Goed de voegen uitspuiten en er brekerzand in doen (dat werkt bij ons wel erg goed, kan het veel minder goed ontkiemen).
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 14:56:51 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95343195
Of gewoon telkens het onkruid weghalen en het zien als bezigheidstherapie.
:{w gemakzuchtigen

het beste tegen onkruid werkt natuurlijk een mooie tuin :)

Trouwens best schokkend om te zien wat mensen hier allemaal in de grond gooien, chloor, azijn (nouja dat is niet zo heel erg), pure round up. Echt medelijden met mensen die later nog eens een fijn tuintje willen maken in zo'n achtertuin.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_95343297
Worteldoek onder tegels doet niet zoveel. Zijkanten van tegels schoonmaken, tegels zo strak mogelijk tegen elkaar aan leggen en envirosand gebruiken om de tegels te voegen.

Dan heb je geen last van onkruid.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 15:01:54 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95343352
En bijhouden dus niet denken dat je helemaal klaar bent...
  maandag 11 april 2011 @ 15:12:41 #81
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_95343754
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:01 schreef Bosbeetle het volgende:
En bijhouden dus niet denken dat je helemaal klaar bent...
En op de zevende dag schiep God het zevenblad, opdat de mensen de andere zes dagen ook wat te doen zouden hebben.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 15:14:10 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95343801
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:12 schreef Gewoonik het volgende:

[..]

En op de zevende dag schiep God het zevenblad, opdat de mensen de andere zes dagen ook wat te doen zouden hebben.
_O-
pi_95343933
Tegels eruit, gras erin.
Oh, and that's a bad miss!
pi_95350013
eerst behandelen met round up evolution, voorschriften volgen te sterk werkt namelijk ook niet. en daarna een middel gebruiken waar de werkzame stof mcpa of mcpp is en je bent van je onkruid af
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 11 april 2011 @ 19:42:31 #85
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_95355513
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:12 schreef Gewoonik het volgende:

[..]

_O-

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:53 schreef mascarpone het volgende:

[..]

Ja, dat hebben wij ook gebruikt. Dat veeg je in en wordt hard als het regent.
Leuk idee, maar voor onkruid maakt het geen reet uit. Komt er net zo makkelijk weer doorheen. En het spul was vrij duur vond ik.

Wij hebben uiteindelijk een brander gekocht en daarmee over het onkruid heen gegaan. Gewoon heel even erover heen, daardoor gaan de cellen van het onkruid dicht zitten waardoor er geen zuurstof meer kan worden opgenomen. Resultaat is dat het onkruid tot op de wortel dood gaat in een dag of 3 a 4. Dan weghalen.
Goed de voegen uitspuiten en er brekerzand in doen (dat werkt bij ons wel erg goed, kan het veel minder goed ontkiemen).
Thanks ^O^ dat bespaart me weer dat ik mijn geld niet aan iets nutteloos uitgeef

Waar koop je een brander? kan je die ook bij de Gamma en dergelijke halen?
Want dat gaat lekker snel dan.
En ik neem aan brekerzand (nog nooittttt van gehoord) kan je ook bij Gamma of Karwei kopen?
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 09:42:02 #86
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_96739075
Nou, ik hou het nog steeds bij het onkruid maar goed vrolijk word ik er niet van. Ik was aan het denken, als ik nu de helft ofzo de tegels eruit haal, en dan leuke planten ofzo, is dat dan niet minder werk om daar onkruid bij te houden?(totaal geen idee wat voor planten, heb geen groene vingers)
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  Moderator vrijdag 13 mei 2011 @ 10:10:30 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_96739931
Asfalteer de boel gewoon met goed dicht asfalt ...

Onkruid moet je bijhouden als je dat niet wilt moet je niet buiten gaan zitten... tjonge

Of meer buiten gaan zitten en goed over het onkruid heen lopen... de stoepen die het makkelijkst schoon te houden zijn, zijn die die veel gebruikt worden.
pi_96740090
onkruid kan ook door asfalt groeien hoor
  Moderator vrijdag 13 mei 2011 @ 10:23:27 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_96740364
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:15 schreef Archont het volgende:
onkruid kan ook door asfalt groeien hoor
Daarom zei ik ook een heel dicht asfalt (daar zit nogal wat verschil tussen) zeg maar van dat asfalt voor goede skeeler banen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')