quote:
Op zondag 10 april 2011 01:30 schreef TimeJumper het volgende:Ik heb ook van die kleine steentjes in de tuin en veel last van hele graspollen tussen die steentjes.
Eerst gooide ik er pure chloor op á 0,45 cent per fles
Maar het is nu zoveel.
Nu zag ik in het Gamma krantje iets nieuws staan.
`Strak, vlak en onkruidvrije terras` , zorgt ervoor dat onkruid niet kan ontkiemen
Het ziet eruit als een grote zak zand.
Iemand hier al ervaring mee?
Ik spuit het terras eerst met een hogedrukspuit, zodat alle groeven leeg zijn en onkruid eruit gespoten en dan ga ik die zak leegstorten en tussen de voegen vegen/borstelen
En daarmee zou het opgelost zijn. Hoop ik.
Mocht iemand dit al eens gebruikt hebben dan zou ik dit graaghoren of het daarwerkelijk werkt
Ja, dat hebben wij ook gebruikt. Dat veeg je in en wordt hard als het regent.
Leuk idee, maar voor onkruid maakt het geen reet uit. Komt er net zo makkelijk weer doorheen. En het spul was vrij duur vond ik.
Wij hebben uiteindelijk een brander gekocht en daarmee over het onkruid heen gegaan. Gewoon heel even erover heen, daardoor gaan de cellen van het onkruid dicht zitten waardoor er geen zuurstof meer kan worden opgenomen. Resultaat is dat het onkruid tot op de wortel dood gaat in een dag of 3 a 4. Dan weghalen.
Goed de voegen uitspuiten en er brekerzand in doen (dat werkt bij ons wel erg goed, kan het veel minder goed ontkiemen).