Dankje voor je sarcasme, maar ik wist dus niet dat die operaties al zo lang worden uitgevoerd.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:29 schreef Mathildis-Augusta het volgende:
[..]
Jeetje, waren er maar mensen met jouw niveau van respect!Geslachtsoperaties worden al uitgevoerd sinds 1930 (Lili Elbe).
Voor mij ben je dan homo, maar stel dat je 1 van deze moest kiezen....quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:34 schreef Jenglejack het volgende:
Ongelofelijk hoe goed die geslachtsveranderingen tegenwoordig gedaan worden. Zou je als man zijnde nou homo of hetero zijn wanneer je Buck buckt ?
Dat was werkelijk gemeendquote:Op vrijdag 8 april 2011 12:37 schreef ArnosL het volgende:
Dankje voor je sarcasme, maar ik wist dus niet dat die operaties al zo lang worden uitgevoerd.
Ik zat naar de tieten van die rechter te kijken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:40 schreef Mathildis-Augusta het volgende:
![]()
[..]
Voor mij ben je dan homo, maar stel dat je 1 van deze moest kiezen....
[ afbeelding ]
[..]
Dat was werkelijk gemeend
Ik moet wel erbij zeggen dat ik B niet zou ontvangen, dat is iets minder.. Geven wel.quote:
Aah van die "wetenschappelijke onderzoeken" die ook altijd weten te bewijzen dat homofilie is aangeboren maar pedofilie is aangeleerd. Ja die neem ik erg serieus inderdaad.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:25 schreef Mathildis-Augusta het volgende:
Misschien moet je eens een dagje meelopen op het Zorgcentrum voor Genderdysforie in Amsterdam. Daar kunnen ze precies uitleggen dat genderdysforie een gegeven is dat vastligt in de hersenen. Als je een beetje hebt opgelet bij biologie, dan weet je dat ieder mens (zowel met XX- als XY- chromosomen) anatomisch gezien begint als vrouw. De eerste fase van de zwangerschap is de lichamelijke ontwikkeling die zich bij transseksuelen net als bij ieder ander ontwikkeld naar de chomosomen. Bij de tweede fase van de zwangerschap ontwikkelen zich de hersenen. Als we het voorbeeld nemen van een man-naar-vrouw transseksueel, is de testosteron die vrij had moeten komen tijdens deze fase niet aanwezig of niet toereikend genoeg geweest om deze hersenen te kunnen vormen richting het mannelijke geslacht. Dat is dus inprincipe hetzelfde als dat ik nu jou zou gaan dwingen om blij te zijn met een jurk en daar maar eens een week of wat in te gaan lopen. Jij zou dan andere mensen ook voor gek verklaren dat ze dat zouden verlangen van je. Dat heeft dus te maken met je geslachtsbeleveing en dan weet je meteen hoe genderdysforen zich voelenKijk maar eens naar je eigen lichaam. Die donkere streep op het scrotum is de aanhechting van de schaamlippen die ieder jongetje als foetus heeft. Daarnaast is de penis simpelweg een uit de kluiten gewassen clitoris en hebben tepels voor mannen ook geen enkele functionaliteit. Allemaal kenmerken waaruit je kan opmaken dat iedereen zijn leven begint als vrouw. Dus als je er over nadenkt dan doen genderdysforen niets anders dan simpelweg teruggaan naar het rudimentaire geslacht
[..]
AMEN!quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
Volgens mij is het grootste probleem van transgenders het volgende:
de kortzichtigheid en de bekrompenheid van een groot aantal mensen..
En ik hoop dat die mensen iemand tegenkomen waar ze spetterende seks mee hebben en waar ze kneiterverliefd op worden om er vervolgens achter te komen dat hun vriendinnetje vroeger toch een vriendje was.
Gewoon, omdat het kan.
Ben ik bekrompen als ik vind dat je je als man best mag laten ombouwen, maar dan nog steeds een man bent? Dan ben ik namelijk maar al te graag bekrompen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
En ik hoop dat die mensen iemand tegenkomen waar ze spetterende seks mee hebben en waar ze kneiterverliefd op worden om er vervolgens achter te komen dat hun vriendinnetje vroeger toch een vriendje was.
Gewoon, omdat het kan.
Ga het boek 'Wij zijn ons brein' van Dick Swaab maar eens lezen. Hoofdstuk IV.7 Pagina 101-105. Daarin staat dat Pedofilie wel degelijk is aangeboren en in de hersenen vastligt. Het is dus iets wat niet voorkomen kan worden en het is een etisch vraagstuk wat je dus met deze mensen aanmoet.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:52 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Aah van die "wetenschappelijke onderzoeken" die ook altijd weten te bewijzen dat homofilie is aangeboren maar pedofilie is aangeleerd. Ja die neem ik erg serieus inderdaad.Dat we allemaal als vrouw beginnen is trouwens niet nieuw voor me, ik begrijp niet echt wat dat ermee te maken heeft.
Ja, dan ben je bekrompen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:59 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ben ik bekrompen als ik vind dat je je als man best mag laten ombouwen, maar dan nog steeds een man bent? Dan ben ik namelijk maar al te graag bekrompen.
Ik hoop trouwens dat jij een hond koopt en daar heel veel plezier mee hebt om er vervolgens achter te komen dat je hond ooit een kat was. Gewoon omdat het kan.
Transseksualiteit is in feite eigenlijk niets meer dan een aandoening waarbij (in geval van m>v transseksuelen) de geslachtsdifferentiatie van de hersenen vroeg in de zwangerschap nooit heeft plaatsgevonden. Bij v>m transseksuelen is het vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:59 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ben ik bekrompen als ik vind dat je je als man best mag laten ombouwen, maar dan nog steeds een man bent? Dan ben ik namelijk maar al te graag bekrompen.
Ik hoop trouwens dat jij een hond koopt en daar heel veel plezier mee hebt om er vervolgens achter te komen dat je hond ooit een kat was. Gewoon omdat het kan.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
Gewoon, omdat het kan.
Dat!quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
Gewoon, omdat het kan.
Het grootste probleem bij de meeste mannen is niet wat ze er zelf van vinden, maar wat hun vrienden er van vinden en vooral: wat die er over gaan zeggen...quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:08 schreef Venus-Castina het volgende:
[..]
![]()
Ik wil dat er meer mannen als jou zijn
Er zullen vast wel wat onderzoekers zijn die dat zeggen, maar dat was niet mijn punt. Mijn punt was dat onderzoeken wel vaker worden gemanipuleerd om zo een sociaal wenselijk antwoord te genereren. Sowieso gaat men in de wetenschap niet verder dan theorieen en een theorie telt maar zo lang tot die ontkracht wordt.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:02 schreef Mathildis-Augusta het volgende:
[..]
Ga het boek 'Wij zijn ons brein' van Dick Swaab maar eens lezen. Hoofdstuk IV.7 Pagina 101-105. Daarin staat dat Pedofilie wel degelijk is aangeboren en in de hersenen vastligt. Het is dus iets wat niet voorkomen kan worden en het is een etisch vraagstuk wat je dus met deze mensen aanmoet.
Volgens mij maakt die mening jou ook best bekrompen. Iemand zal er maar anders tegenaan kijken dat jij.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, dan ben je bekrompen.Zeker omdat diegene dan ook als Vrouw in haar paspoort staat.
En dat vind ik prima, als de hond maar gelukkig is.
Als genoeg mensen het willen kan het wel hoor en dan wordt het nog gestaafd met wetenschappelijk onderzoek ook.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:07 schreef Venus-Castina het volgende:
[..]
Transseksualiteit is in feite eigenlijk niets meer dan een aandoening waarbij (in geval van m>v transseksuelen) de geslachtsdifferentiatie van de hersenen vroeg in de zwangerschap nooit heeft plaatsgevonden. Bij v>m transseksuelen is het vergelijkbaar.
Je hebt dan dus vrouwelijke hersenen in een mannelijk lichaam of mannelijke hersenen in een vrouwelijk lichaam. Dit is door diverse wetenschappelijke onderzoeken bevestigd.
Persoonlijk let ik liever op de persoonlijkheid van mensen dan op een lichaam wat ze ooit misschien hadden.
Nu je dit weet, kun je uitleggen met de hersenen van een andere diersoort opgezadeld kan raken?
Je kan een hypothese natuurlijk nooit met 100% zekerheid beantwoorden, maar ik vermoed sterk dat ik die zou dumpen ja. Al is het alleen omdat hij/zij me heeft voorgelogen (of iets heeft verzwegen hoe je het ook wil noemen).quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben is het volgende:
Stel: je ontmoet een fantastische man/vrouw, je hebt er een geweldige leuke avond mee. Ook de seks is helemaal te gek, meer dates volgen en voor je het door hebt ben je tot over je oren verliefd.
Dan moet hij/zij even met je praten en dan hoor je dat diegene vroeger van een ander geslacht was.
Ik ben wel benieuwd of iemand diegene dan echt zou dumpen.
Je hebt die hond toch met een reden gekocht? Die reden verandert echt niet als je erachter komt dat die hond ooit een kat was.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:59 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ik vind sommige mensen hier bekrompen omdat zij op geen enkele manier open staan voor wat de ander zegt. Zij presenteren hun mening als een feit en dan ben je in mijn ogen heel bekrompen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:13 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij maakt die mening jou ook best bekrompen. Iemand zal er maar anders tegenaan kijken dat jij.
Maar dat verzwijgen is op zich logisch, het is wel lastig om te vertellen. En ik geef je absoluut gelijk als je het pas na een paar maanden hoort, maar na een paar weken dan?quote:[..]
[..]
Je kan een hypothese natuurlijk nooit met 100% zekerheid beantwoorden, maar ik vermoed sterk dat ik die zou dumpen ja. Al is het alleen omdat hij/zij me heeft voorgelogen (of iets heeft verzwegen hoe je het ook wil noemen).
Nou, ik ken iemand die werkt in een TBS-kliniek en er zijn dus mensen....quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:13 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Vrouwen zijn ook ooit baby's geweest, dat maakt toch ook niet dat je op baby's valt.
Je moet die opmerking over die hond niet zo serieus nemen joh. Het was een reactie omdat ik een beetje een WTF moment had bij kentekenplaat zijn opmerking. Dat WTF momentje heb ik trouwens ook een beetje bij jouw opmerking over op baby's vallen. Ik zeg toch niet dat je homo bent als je op iemand valt die is omgebouwd? Je valt namelijk wel op het vrouwenlichaam, alleen in mijn ogen is het nog steeds een man. Er is trouwens ook wel een verschil tussen geslacht en leeftijd.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:13 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Je hebt die hond toch met een reden gekocht? Die reden verandert echt niet als je erachter komt dat die hond ooit een kat was.
Vrouwen zijn ook ooit baby's geweest, dat maakt toch ook niet dat je op baby's valt.
Je zei dat je mij bekrompen vindt (sterker nog je zei dat ik het ben, over mening als feit presenteren gesproken) omdat ik vind dat iemand die als man geboren is altijd man blijft.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:17 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik vind sommige mensen hier bekrompen omdat zij op geen enkele manier open staan voor wat de ander zegt. Zij presenteren hun mening als een feit en dan ben je in mijn ogen heel bekrompen.
Dan nog steeds, ik zou gewoon niet iets kunnen doen met een vrouw die ooit man was en als dat onder valse voorwendselen is gebeurd zal ik nog boos zijn ook. Ik snap echt niet wat daar erg aan is, iedereen mag toch zijn voorkeur hebben. Sommigen beweren niet op bepaalde haarkleuren te vallen en dat vind ik dan weer raar.quote:[..]
Maar dat verzwijgen is op zich logisch, het is wel lastig om te vertellen. En ik geef je absoluut gelijk als je het pas na een paar maanden hoort, maar na een paar weken dan?
Als jij iemand als vrouw hebt leren kennen? Ik denk dat jij haar dan nog steeds als vrouw blijft zien als je het verhaal hoort.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:22 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
[..]
Je zei dat je mij bekrompen vindt (sterker nog je zei dat ik het ben, over mening als feit presenteren gesproken) omdat ik vind dat iemand die als man geboren is altijd man blijft.
Waarom is dat laatste raar? Ik heb qua haarkleur ook geen voorkeur.quote:[..]
Dan nog steeds, ik zou gewoon niet iets kunnen doen met een vrouw die ooit man was en als dat onder valse voorwendselen is gebeurd zal ik nog boos zijn ook. Ik snap echt niet wat daar erg aan is, iedereen mag toch zijn voorkeur hebben. Sommigen beweren niet op bepaalde haarkleuren te vallen en dat vind ik dan weer raar.
Misschien wel. Ik denk het niet. Ik hoop dat ik het nooit zeker zal weten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als jij iemand als vrouw hebt leren kennen? Ik denk dat jij haar dan nog steeds als vrouw blijft zien als je het verhaal hoort.
Ik verwoorde me een beetje verkeerd denk ik. Ik bedoel dat je die voorkeur dus wel hebt en bijvoorbeeld specifiek niet op brunettes valt.quote:[..]
Waarom is dat laatste raar? Ik heb qua haarkleur ook geen voorkeur.
Misschien is het meisje wat jij leuk vindt wel in het bezit geweest van een gigantische penis.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:28 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Misschien wel. Ik denk het niet. Ik hoop dat ik het nooit zeker zal weten.
[..]
Ik verwoorde me een beetje verkeerd denk ik. Ik bedoel dat je die voorkeur dus wel hebt en bijvoorbeeld specifiek niet op brunettes valt.
Mwah ik denk dat ik daar nog niet echt bang voor hoef te zijn. Dat ombouwen gebeurt doorgaans pas wanneer ze meerderjarig zijn (ik ben zelf ook jong hoor dus denk niet dat ik pedo ben).quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Misschien is het meisje wat jij leuk vindt wel in het bezit geweest van een gigantische penis.![]()
Oh zo, nee, dat snap ik dus ook niet.
Ik snap niet waarom er heel de tijd met woorden als kortzichtig en bekrompen gestrooid moet worden. Als ik iemand een man vind kan dat toch? Who cares?quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:31 schreef HostiMeister het volgende:
Ik snap het probleem van de meeste (kortzichtige) mensen hier ook echt niet. Als diegene nu door het leven gaat is het toch gewoon een vrouw? Who cares?
Alsof jij wel wat toegeeft...quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:27 schreef Roces18 het volgende:
Rechtse_Hippie,
ik heb hier ook een discussie gehad maar ze geven niks toe. Dus beetje nutteloos en beter blijf je lekker uit dit topic zoals ik.
Tadaa!
Hij noemt zijn mening tenminste geen feit. Dat waardeer ik wel aan Rechtse_Hippie.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:27 schreef Roces18 het volgende:
Rechtse_Hippie,
ik heb hier ook een discussie gehad maar ze geven niks toe. Dus beetje nutteloos en beter blijf je lekker uit dit topic zoals ik.
Tadaa!
Ja het blijft een leuke jongen die Rechtse_Hippie als ik een vrouw was zou ik hem doen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:47 schreef Lithia het volgende:
[..]
Hij noemt zijn mening tenminste geen feit. Dat waardeer ik wel aan Rechtse_Hippie.
Ja, met vrouwenhersenen dus. Dat is met scans (dus fysiek en zichtbaar bewijs) aangetoond. v->m transseksuelen hebben een patroon van "white matter" dat veel meer weg heeft van het hersenpatroon van biologische mannen dan van vrouwen. Ze hebben dus gewoon mannelijke hersenen, ook al is hun lichaam vrouwelijk. En de hypofyse verschilt ook.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:03 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Vrouwenhersenen? Verder je bent gewoon zoals je bent geboren klaar.
Ik hoor vandaag pas voor het eerst dat mannen en vrouwen andere hersenen hebben.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:13 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, met vrouwenhersenen dus. Dat is met scans (dus fysiek en zichtbaar bewijs) aangetoond. v->m transseksuelen hebben een patroon van "white matter" dat veel meer weg heeft van het hersenpatroon van biologische mannen dan van vrouwen. Ze hebben dus gewoon mannelijke hersenen, ook al is hun lichaam vrouwelijk. En de hypofyse verschilt ook.
Dan kun je wel kiezen om die onderzoeken niet te geloven, maar het is gewoon aangetoond.
Die hebben dan weer hersenen die meer lijken op die van een biologische vrouw. Dat heeft Swaab al een jaar of twintig geleden aangetoond, geloof ik. Die hersenscans van FtMs zijn pas een paar maanden geleden gemaakt.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:16 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ik hoor vandaag pas voor het eerst dat mannen en vrouwen andere hersenen hebben.Hoe zit het dan met m->v transseksuelen?
Ik blijf het moeilijk vinden die dingen te geloven. Dit soort dingen ontstaan altijd pas wanneer mensen te veel welvaart en vrije tijd hebben, maar ik zal me er eens over gaan inlezen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Die hebben dan weer hersenen die meer lijken op die van een biologische vrouw. Dat heeft Swaab al een jaar of twintig geleden aangetoond, geloof ik. Die hersenscans van FtMs zijn pas een paar maanden geleden gemaakt.
Hoe kom je daar nu bij?quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:22 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ik blijf het moeilijk vinden die dingen te geloven. Dit soort dingen ontstaan altijd pas wanneer mensen te veel welvaart en vrije tijd hebben, maar ik zal me er eens over gaan inlezen.
Nou het is gewoon heel typisch, wanneer het ergens goed gaat met mensen komen er opeens allemaal andere problemen tevoorschijn: anorexia, midlifecrisissen, mensen die in het verkeerde lichaam geboren worden etc. ik vind het gewoon opmerkelijk, net als het hoge aantal biseksuelen op FOK!quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20562024 Hier is het onderzoek over de white matter.
En je denkt niet dat het feit dat jij er nu opeens over hoort te maken heeft met het internet waardoor je wereld veel kleiner (of juist groter) wordt? Hoe weet je zo zeker dat er honderd(en) jaren geleden geen transseksuelen bestonden?quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:31 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Nou het is gewoon heel typisch, wanneer het ergens goed gaat met mensen komen er opeens allemaal andere problemen tevoorschijn: anorexia, midlifecrisissen, mensen die in het verkeerde lichaam geboren worden etc. ik vind het gewoon opmerkelijk, net als het hoge aantal biseksuelen op FOK!
Dankjewel voor het onderzoek trouwens.
Ik geloof dat we allemaal in de Matrix zitten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat er honderd(en) jaren geleden geen transseksuelen bestonden?
Die bestonden vast en zeker, maar zouden er toen ook al zoveel "we wisten het eigenlijk wel want hij speelde als jongetje ook al graag met poppen" uitspraken zijn?quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
En je denkt niet dat het feit dat jij er nu opeens over hoort te maken heeft met het internet waardoor je wereld veel kleiner (of juist groter) wordt? Hoe weet je zo zeker dat er honderd(en) jaren geleden geen transseksuelen bestonden?
Niet alle transvrouwen speelden als klein kind met poppen hoor. En niet alle transmannen waren vroeger tomboys. En (heel) vroeger waren de rollen van mannen en vrouwen maatschappelijk ook anders, dus misschien speelden kleine meisjes ook wel niet met poppen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:04 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Die bestonden vast en zeker, maar zouden er toen ook al zoveel "we wisten het eigenlijk wel want hij speelde als jongetje ook al graag met poppen" uitspraken zijn?
Toevallig vandaag een bericht over verschenen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
En je denkt niet dat het feit dat jij er nu opeens over hoort te maken heeft met het internet waardoor je wereld veel kleiner (of juist groter) wordt? Hoe weet je zo zeker dat er honderd(en) jaren geleden geen transseksuelen bestonden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |