abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:41:21 #26
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96342385

Blauwe Aap Wavespell
kin 131 t/m 143
4 – 16 mei

Innerlijk kind
Humor, Spelen, Magie

Zegel Aap: Aap is de kracht van spel en humor. Wie niet af en toe vorstelijk kan lachen om zichzelf en zijn fratsen, wordt ongelukkig. Laat de illusie van het ego varen en sta open voor wat het leven je schenkt. Durf te spelen en geniet. Het leven is magisch mooi!

Aap Wavespell: We bevinden ons nog steeds in de middenkolom van de Tzolkin. Deze Wavespell begint zelfs in het exacte midden van de kalender. Dit is het punt waarop we het dichts bij Hunab K’u zijn, de bron van alle leven. Er gebeurt veel waar je zeer serieus van zou kunnen worden. Te serieus. Gebruik de humor van de Aap, durf te spelen en word onverslaanbaar. Word het luchthartig spontane kind. Blijf alert, anders zal Aap je bij de neus nemen. Het is nu de tijd om de schaduwen uit je jeugd te transformeren, maar wel door in het heden te handelen.
The truth was in here.
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:11:21 #27
12462 sbonestroo
Music is emotion
pi_96343642
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:41 schreef Bastard het volgende:
[ afbeelding ]

Blauwe Aap Wavespell
kin 131 t/m 143
4 – 16 mei

Innerlijk kind
Humor, Spelen, Magie

klinkt goed!

[ Bericht 3% gewijzigd door sbonestroo op 04-05-2011 15:36:18 (eigen opmerking hoort niet in de quote...) ]
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:17:39 #28
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96343869
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:11 schreef sbonestroo het volgende:

[..]

En als een welkome afwisseling :)
The truth was in here.
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:42:21 #29
12462 sbonestroo
Music is emotion
pi_96344734
zeg dat wel, de focus en transformatie periode waren zeer intensief voor mij.
pi_96396677
Uit mijn email de volgende link:

http://www.pan-holland.nl/Wavespeller/5MULUCjaar_11.htm

Nieuwe wavespell, maar dan van een andere site :)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:32:54 #31
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96397591
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:06 schreef Boswachtertje het volgende:
Uit mijn email de volgende link:

http://www.pan-holland.nl/Wavespeller/5MULUCjaar_11.htm

Nieuwe wavespell, maar dan van een andere site :)
Nu weet ik al dat hierna het "gele zaad wavespell" er is, maar daar staat ook dat het nu de blauwe aap is :P
The truth was in here.
pi_96416231
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:32 schreef Bastard het volgende:
Nu weet ik al dat hierna het "gele zaad wavespell" er is, maar daar staat ook dat het nu de blauwe aap is :P
Ik plant mijn eigen zaadjes zo te zien :P

Dit is weer een andere wavespell, dus ter aanvulling opzich wel interessant (nou heb ik wel het idee dat ze allemaal dezelfde bronnen gebruiken dus zo veel verschil zal er ook wel niet zijn).

Gele zaad is ook interessant: het planten van intenties, ideeën maar ook het onderhouden van je 'tuintje' - geef onkruid (slechte gedachten) geen kans te groeien.
Voel me wat dat betreft minstens zo verbonden met het 'chrystal' aspect van mijn kin, wat meer richting kosmisch bewustzijn gaat. Aan de andere kant is het voor mij ook altijd van belang te onthouden dat ik als aarde-teken moet gronden, terwijl ik juist wil zweven.. :P
  vrijdag 6 mei 2011 @ 06:21:49 #33
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96420236
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:07 schreef Boswachtertje het volgende:
Aan de andere kant is het voor mij ook altijd van belang te onthouden dat ik als aarde-teken moet gronden, terwijl ik juist wil zweven.. :P
Schommelingen dus, yin en yang staan nooit stil :P
The truth was in here.
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:53:42 #34
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96980768

Gele Zaad Wavespell
kin 144 t/m 156
17 – 29 mei

Het schenkende / weten wanneer het tijd is
Bewustzijn, Rijpen / Gericht bezig zijn, Opbloei

Zegel Zaad: Zaad is zowel het zaad zelf waarin alle toekomstmogelijkheden opgeslagen liggen, als de vruchtbare aarde waarin alles zich bevindt om het zaad te laten ontkiemen en tot opbloei te laten komen. Zaad is doelgerichte actie, potentie, groeikracht en ontwikkeling.

Zaad Wavespell: Het zaad is de verzamelplek van alle talenten en vermogens. Wat is er nodig om het zaad te laten ontkiemen? Deze dagen kan je creativiteit en seksualiteit blokkeren. Vraag je af of je eigen oordeel je in de weg zit, waardoor je je niet ten volle kunt te ontplooien. Ideeën als ‘ dat kan ik toch niet’, ‘zweten is vies’ of ‘ik word toch nooit de beste’ werken remmend op de ontkieming van het zaad. Geef het niet op, ga niet bij de pakken neerzitten want Zaad wil ontkiemen! O ja, word ook niet te ongeduldig, want ook dat hoort bij de Zaad Wavespell: Zaad weet wanneer het tijd is te ontkiemen en te bloeien.
The truth was in here.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:55:15 #35
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97540696

Rode Aarde Wavespell
kin 157 t/m 169
30 mei – 11 juni 2011

Kunnen laten / aarde healing
Vertrouwen, Zich ontplooien, Synchroniciteit

Zegel Aarde: Caban is ‘dat wat beweegt’. Net als de Aarde zelf die altijd maar draait. Net als cycli van de natuur die in beweging zijn. De kracht van Aarde is een liefdevolle leidende kracht die je vraagt in beweging te blijven, los te laten en vertrouwen te hebben in de uitkomst van je wandeling.

Aarde Wavespell: De Aarde draait in een vaste baan om de zon en is niet zomaar van deze baan af te brengen. Dit geldt ook voor de Aarde Wavespell. Je doet wat je moet doen. Het zou kunnen dat je gemakkeijk afgeleid bent van waar je mee bezig was. Er gebeurt ook zoveel tegelijk! Houd je focus en volg je pad. Maar ook koppigheid kan deze 13 dagen in de weg zitten. Je kunt tegen mensen aanlopen die heel overtuigd zijn van hun eigen ideeën en hier koppig aan vast blijven houden. Misschien doe je dat zelf ook wel? Gebruik het absorberend vermogen van Moeder Aarde om deze koppigheid naar toe te laten stromen. De Aarde transformeert je wantrouwen naar vertrouwen en herinnert je aan je pad. Ook kunnen er uit het niets aardbevingen in je leven opduiken die grote verschuivingen veroorzaken in je werk of privésituatie.

Oe herkenbaarheid!
The truth was in here.
pi_97549056
Is weer een mooie inderdaad, ik heb laatst de maand vast een beetje doorgekeken. Het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit welke maand, maar wat ik telkens weer merk is dat dit gericht is op een meer bewuste ervaring van het dagelijkse leven. En daar kan ik alleen maar voor zijn :)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:38:12 #37
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97550645
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:57 schreef Boswachtertje het volgende:
Is weer een mooie inderdaad, ik heb laatst de maand vast een beetje doorgekeken. Het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit welke maand, maar wat ik telkens weer merk is dat dit gericht is op een meer bewuste ervaring van het dagelijkse leven. En daar kan ik alleen maar voor zijn :)
Ik denk ook dat je, alleen al met de wavespells hier in dit topic, tegelijk in het dagelijkse leven bezig kan wezen. Zo zou je in werkrelatie een spiegel kunnen wezen, en tegelijk in het liefdesleven de blauwe aap uit moet hangen. Net de periode waar je dan in verkeert op dat specifieke vlak, daarom zal er altijd wel een herkenning kunnen wezen misschien? :)
The truth was in here.
pi_97558462
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:38 schreef Bastard het volgende:
Ik denk ook dat je, alleen al met de wavespells hier in dit topic, tegelijk in het dagelijkse leven bezig kan wezen. Zo zou je in werkrelatie een spiegel kunnen wezen, en tegelijk in het liefdesleven de blauwe aap uit moet hangen. Net de periode waar je dan in verkeert op dat specifieke vlak, daarom zal er altijd wel een herkenning kunnen wezen misschien? :)
Dat sowieso.. maar bv in de eerste zin 'in het dagelijkse leven bezig kan wezen', daar las ik 'weven'. En dat geeft mij ook meteen weer de mogelijkheid om mijn antwoord hier verder op door te laten borduren. Als ik naar de wavespell kijk, met de 20 tonen en 13 zegels, dan spreekt mij vooral de afbeelding wel aan met alle 260 kins. Dat figuur doet me dan weer denken aan de mythen en sagen van de indianen uit Amerika, over grootmoeder spin die het web van de kosmos weeft. De Tzolkin is eigenlijk ook een soort weefgetouw, dat zijn eigen unieke weefsel creëert. En aan ons wordt nu gevraagd om mee te denken over hoe het weefgetouw dient te werken, wat we willen maken en wat we met het resultaat wensen te bereiken.
Terwijl het tegelijkertijd een heel simpel en fijn iets is dat je er even bij kunt pakken ter inspiratie. Ik heb een tijd lang dagelijks de kin van de dag opgezocht en heb toch wel gemerkt dat de hoeveelheid synchroniciteit begint op te vallen. Niet zo zeer dat die er anders niet is, maar de diepgang ervan bewonder ik elke keer. Daarmee is het een groot en klein werktuig in 1. Het enige wat het vraagt is een stukje mee te mogen zweven in ons web :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 06:43:13 #39
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97571073
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:19 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Dat sowieso.. maar bv in de eerste zin 'in het dagelijkse leven bezig kan wezen', daar las ik 'weven'. En dat geeft mij ook meteen weer de mogelijkheid om mijn antwoord hier verder op door te laten borduren. Als ik naar de wavespell kijk, met de 20 tonen en 13 zegels, dan spreekt mij vooral de afbeelding wel aan met alle 260 kins. Dat figuur doet me dan weer denken aan de mythen en sagen van de indianen uit Amerika, over grootmoeder spin die het web van de kosmos weeft. De Tzolkin is eigenlijk ook een soort weefgetouw, dat zijn eigen unieke weefsel creëert. En aan ons wordt nu gevraagd om mee te denken over hoe het weefgetouw dient te werken, wat we willen maken en wat we met het resultaat wensen te bereiken.
Terwijl het tegelijkertijd een heel simpel en fijn iets is dat je er even bij kunt pakken ter inspiratie. Ik heb een tijd lang dagelijks de kin van de dag opgezocht en heb toch wel gemerkt dat de hoeveelheid synchroniciteit begint op te vallen. Niet zo zeer dat die er anders niet is, maar de diepgang ervan bewonder ik elke keer. Daarmee is het een groot en klein werktuig in 1. Het enige wat het vraagt is een stukje mee te mogen zweven in ons web :)
Mooie tekst, sta zelf met mn mond vol tanden nu want je bent goed op de hoogte van de Tzolkin!
The truth was in here.
pi_97591960
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 06:43 schreef Bastard het volgende:

[..]

Mooie tekst, sta zelf met mn mond vol tanden nu want je bent goed op de hoogte van de Tzolkin!
Hehe dat hoeft niet hoor :)
Ben er al een aantal jaren mee bekend, in de begintijd heb ik me er doorheen geworsteld en die kennis is wel blijven hangen.

Zelf raad ik aan (verkapte reclame, i know) om eens te informeren naar het boek en/of de film The Year Zero (http://wieklenssenfilm.nl/index.php?page=zero_nl). Het is gemaakt door een Nederlander die bij het maken van de film (het boek kwam later) zich volledig heeft laten leiden door wat het universum hem bracht op dat moment. Dus in het begin heel veel strijd en verzet, maar achteraf gezien wonderbaarlijk als je er werkelijk naar kijkt.
Ik vond het boek interessant omdat je vanuit iemands perspectief (in dit geval een nederlander) kijkt naar de maya's en dat is ook wat ik nu zelf altijd heb ervaren. Hoe kan ik als buitenstaander nou denken dat ik het allemaal snap? Vandaar dat ik probeer het speelse element te vinden, zodat ik niet opgeslokt wordt in het louter intellectuele.

En die tekst van gisteren.. i really felt inspired.. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')