Heb je een huisbaas die regelmatig komt kijken? Ik woon namelijk ook in een studentenhuis, al anderhalf jaar. Heb de huisbaas nooit gezienquote:Op dinsdag 8 november 2011 00:35 schreef dralion13 het volgende:
Ik wil ook weer ratten, is jaren geleden. Maar mag niet op studentenkamer (en is trouwens ook niet heel erg handig...)
quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:44 schreef Dandilion het volgende:
De ratjes zijn er! 4 jongens!! :-D uit hetzelfde nestje. 2 huskies, 1 zwarte en 1 blauw ( grijs )
Wij hebben een ferplast xl.
Ah, erg jammer. maar toch bedankt!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:12 schreef scrub_nurse het volgende:
nou ik heb vorige week toevallig mijn reuze rattekooi naar de dierenopvang gedaan omdat ik toch geen ratjes meer ga aanschaffen....had ik dat geweten..net te laat! Succes met zoeken!
Welke regio?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:37 schreef Naaaait93 het volgende:
Hoi!
was vanmiddag bij het dierenasiel, en heb 4 ratjes van hun dood gered. ze waren al erg oud(1,5 j) en werden morgen opgehaald om te voeren.
Nu heb ik al 9 ratjes, en heb er geen plek voor, ik heb ze nu in 2 hamsterkooien, verbonden met elkaar. maar dit is niet groot genoeg. Ik wil ze graag nog een goed jaartje geven, het zijn erg tamme en gezonde ratjes!
Nu was mijn vraag of iemand nog een ratten/frettenkooi, of iets was kan dienen als een goeie rattenkooi heeft.
ik zal straks nog een oproep doen in het FHF stukje.
Die is mooi!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:56 schreef Naaaait93 het volgende:
Dit is een van de boefies, dit is echt de liefste, en slimste van het 4-tal!
[ afbeelding ]
Ah, ja ik doe het graag! die 2 gaan idd niet samen, ik denk dat je alleen de fretjes overhoud dan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die is mooi!
Heb hier ook al eens wat oudere opvangers gehad
Ben nu aan het afbouwen ivm lastige combinatie huisdieren (fretje vs ratje).
Heb je al een kooi gevonden? Ik heb zelf ook geen hele kooi meer over, maar mocht je in nood zitten kan ik wel één van de vier ratten van je overnemen? Heb hier twee castraten zitten die dezelfde leeftijd hebben (waarschijnlijk, zijn opvangers waarvan de voorgeschiedenis onbekend is).quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:37 schreef Naaaait93 het volgende:
Hoi!
was vanmiddag bij het dierenasiel, en heb 4 ratjes van hun dood gered. ze waren al erg oud(1,5 j) en werden morgen opgehaald om te voeren.
Nu heb ik al 9 ratjes, en heb er geen plek voor, ik heb ze nu in 2 hamsterkooien, verbonden met elkaar. maar dit is niet groot genoeg. Ik wil ze graag nog een goed jaartje geven, het zijn erg tamme en gezonde ratjes!
Nu was mijn vraag of iemand nog een ratten/frettenkooi, of iets was kan dienen als een goeie rattenkooi heeft.
ik zal straks nog een oproep doen in het FHF stukje.
Kooi: zo groot als je kwijt kan, minimaal 70x50x70cm zou ik aanhouden, groter is beter.quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:05 schreef summer2bird het volgende:
Ik wil misschien ook binnenkort aan een rat beginnen.
Ik neem er dan 2, maar hoe groot moet de kooi zijn, wat kosten ze in onderhoud, lopen ze weg?
Graag tips en advies!
Hemp hennepvezel idd.quote:Op vrijdag 7 september 2012 20:21 schreef Dandilion het volgende:
Ik heb de ferplast xl. Groot genoeg. Wat speeltjes en zelf handmatjes gemaakt van gastendoekjes.
Bodembedekking gebruik ik hemp.
Bij een fokker.quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:41 schreef summer2bird het volgende:
Waar hebben jullie je ratten eigenlijk gekocht?
Jumper in Arnhem.quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:41 schreef summer2bird het volgende:
Alleen van dat contract krijg ik jeuk.quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:58 schreef summer2bird het volgende:
Dit leek mij ook wel een goeie fokker;
http://home.kpn.nl/avw1973/index.html
Heb een mail naar hem/haar gestuurd
Eerst rond gezocht op internet, en uiteindelijk bij een rattery in Sliedrecht uitgekomen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:41 schreef summer2bird het volgende:
Die achtergrond, spacend tijdens het lezen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je kan je eens aanmelden op http://www.ratjes.nl.
Reggie Rat of Beaphar XtraVital rattenvoer als hoofdvoer.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:34 schreef summer2bird het volgende:
Oeh! Spannend!
Zaterdag krijg ik mijn ratjes.
Het zijn 2 mannetjes, broertjes van elkaar, 5 maand oud.
Wonen al 3 maand in de dierenwinkel, komen van een hobbyfokker af, die een vriend is van de eigenaar van de winkel.
Ze laten zich oppakken, zijn rustig, laten zich aaien, klimmen op schouders, en 1 beet mij wel toen ik hem wou oppakken (was een beetje onhandig) maar hij beet niet door.
Een zachte waarschuwingsbijt.
Ik koop een mooie kooi, 3 verdiepingen, 86 euro (ja)
Wat voor voer, stro oid, huisjes, renradjes, snoepjes en dergelijke moet ik hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |