abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97414672
Kan je 2 mannetjes bij elkaar houden eigenlijk?
of moet jeze dan eerst laten castreren?

Ik ga trouwens geen kooi kopen maar maak er zelf 1 van een oude kleding kast

Daar haal ik het ''plastic'' uit wat voor de deuren zit en span er gaas voor
maak er allerlei verdiepingen in

En dan hebben ze een flinke kooi
Is nog een stuk goedkoper ook
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_97415741
Nice!!
pi_97416313
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:41 schreef Pixie. het volgende:

[ afbeelding ]

Mannetjes kan je gewoon bij elkaar houden. Gaaf idee van die kast.
pi_97418195
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:41 schreef Pixie. het volgende:

[ afbeelding ]

Mannetjes gaan prima bij elkaar, maar voor zo ver ik weet moet wel minstens 1 van de 2 nog jong zijn, zodat ze eerst een band krijgen voor ze zin krijgen om te vechten zegmaar.
pi_97422266
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:46 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Mannetjes gaan prima bij elkaar, maar voor zo ver ik weet moet wel minstens 1 van de 2 nog jong zijn, zodat ze eerst een band krijgen voor ze zin krijgen om te vechten zegmaar.
En als ze allebei jong zijn en uit hetzelfde nest komen?
Dus ritten broertjes? :o
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_97427255
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:08 schreef Pixie. het volgende:

[..]

En als ze allebei jong zijn en uit hetzelfde nest komen?
Dus ritten broertjes? :o
Dan kan het bijna niet fout gaan :D
pi_97427672
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:33 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Dan kan het bijna niet fout gaan :D
Dan ga ik voor 2 mannekes
Nog ff doorsparen en eerst m'n kamer afmaken
Pics van de kast als die af is volgen uiteraard
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:32:23 #108
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_97440939
Mijn mannetje en het mannetje van mijn broertje bij elkaar was wel echt onverantwoord, maar we hebben het hier dan wel over ratten die niet tegelijkertijd zijn aangeschaft en bijelkaar gezet. Zij verwondden elkaar dan.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:45:03 #109
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97441414
Uit 1 nest gaat over het algemeen prima (in de pubertijd kan er wel wat strijd zijn). Maar zou je dan niet beter voor bv 3 of 4 gaan? Wij hadden 2 meisjes uit 1 nest. De 1 was overheersend, de ander dus automatisch onderdanig. Later besefte ik dat een groepje van 3 of 4 een veel natuurlijker evenwicht was geweest. Dan is het niet altijd die ene die het onderspit moet delven, maar die kan zich dan terugtrekken bij een andere uit de groep die ook onderdanig is.

Als ik ooit weer ratjes neem (als de jachthond er niet meer is) dan wil ik er 4. Zo heb je een iets meer natuurlijker evenwicht en kunnen ze altijd een ander opzoeken als de leider een pestbui heeft ;)
pi_97441870
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:45 schreef childintime het volgende:
Uit 1 nest gaat over het algemeen prima (in de pubertijd kan er wel wat strijd zijn). Maar zou je dan niet beter voor bv 3 of 4 gaan? Wij hadden 2 meisjes uit 1 nest. De 1 was overheersend, de ander dus automatisch onderdanig. Later besefte ik dat een groepje van 3 of 4 een veel natuurlijker evenwicht was geweest. Dan is het niet altijd die ene die het onderspit moet delven, maar die kan zich dan terugtrekken bij een andere uit de groep die ook onderdanig is.

Als ik ooit weer ratjes neem (als de jachthond er niet meer is) dan wil ik er 4. Zo heb je een iets meer natuurlijker evenwicht en kunnen ze altijd een ander opzoeken als de leider een pestbui heeft ;)
:o daar heb ik nog nooit over gedacht ( of gelezen )
Hmm 4 mannetjes is dat wel een goed plan?
Kan je dan niet beter 4 dames nemen?

Ik wil het indd het liefst zo natuurlijk mogelijk houden
Alles van natuurlijke materialen ( huisjes bruggetjes etc )
Takken om naar verdieping naar verdieping te kunnen gaan
pi_97442317
Man, zowaar een traantje weggepinkt bij het zien van al die beestjes. Ik had ze ook vroeger.

Zou er zo weer aan beginnen...
  zondag 29 mei 2011 @ 00:27:53 #112
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97443130
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:56 schreef Pixie. het volgende:

[..]

:o daar heb ik nog nooit over gedacht ( of gelezen )
Hmm 4 mannetjes is dat wel een goed plan?
Kan je dan niet beter 4 dames nemen?

Ik wil het indd het liefst zo natuurlijk mogelijk houden
Alles van natuurlijke materialen ( huisjes bruggetjes etc )
Takken om naar verdieping naar verdieping te kunnen gaan
Ik was ooit eens bij een opvang (om een ratje te brengen wat gedumpt was door iemand) en daar zaten alle opvangmannen (stuk of 12) gewoon bij elkaar. Zoals met alle dieren is het volgens mij zo dat de mannen (zolang er geen vrouwen in de buurt zijn) veel verdraagzamer zijn dan de vrouwen. Die hebben veel meer last van hun hormonen ;)

Of je nou 2 of 10 mannen (of vrouwen) hebt, 1 is altijd de dominante en de rest volgt in rangorde. Als je de mogelijkheid hebt om 4 mannen uit 1 nest te krijgen, of bv 2 rittens uit 1 nest en 2 uit een ander nest gaat dat volgens mij best lukken. Rittens zijn verdraagzaam en of ze nou uit 1 nest komen of uit verschillende nesten; de rangorde moet nog bepaald worden. Zolang ze maar heel jong zijn. Volwassen mannen met rittens schijnen trouwens ook goed te gaan, zolang ze maar op "onbekend" terrein kennis maken, dus niet een ritten zomaar in de niet schoongemaakte kooi bij een volwassen man stoppen. Maar dat geldt zeker ook voor de vrouwen, die zijn wat dat betreft volgens mij nog territorialer dan de mannen (een vrouwtjesdier moet haar jongen krijgen in de voor haar bekende omgeving, dus zal ze dat tot het uiterste verdedigen).

Dikke touwen om over heen te klimmen vinden ze ook erg leuk :) En van die mandjes bij een tuincentrum (metaal) gevuld met een kokoslaagje vinden ze helemaal geweldig. Ze slepen dan van alles en nog wat in dat mandje en gaan erin slapen. Zo'n mandje hang je ergens aan een haakje bovenin je kooi. Nestkastjes voor vogels vinden ze ook leuk.

Maar voor ratten is het vooral heel belangrijk dat ze elkaar hebben. 1 Van onze dames ging dood en de ander zat toen een tijdje allen. Dat was echt zielig. We zagen haar echt wegkwijnen (de dominante, zij had dus de onderdanige die dood was gegaan net zo hard nodig als andersom). Toen ze bij de DA was geweest en bleek dat ze niet ziek was hebben we een ander huisje voor haar gezocht omdat ik voorlopig geen ratjes erbij wilde ivm de jachthond. De nieuwe eigenaar en ik zaten helemaal in de zenuwen. We zaten op het puntje van de bank, te wachten tot de dames gingen vechten en we ze uit elkaar moesten halen. Er gebeurde echter helemaal niets :') Haar ratje accepteerde zonder slag of stoot dat de mijne de dominante was en samen gingen ze de kamer en haar kooi verkennen O+ Ik vond dat echt ontroerend om te zien. Hoe beide, achtergebleven ratjes elkaar zo accepteerden; liever samen zijn met een "vreemde" dan alleen achter te moeten blijven. Op dat moment besloot ik dus ook dat als ik ooit nog ratjes nam, dat er minstens 4 moesten zijn.

Ons overgebleven ratje ging ook lelijk doen tegen ons toen de ander dood was gegaan. Toen ze samen waren kon je zo oppakken, liepen ze los en was er niets aan de hand. Toen de onderdanige dood ging, veranderde de ander langzaam. Ze werd wantrouwig, deed lelijke uitvallen naar ons en was gewoon geen leuk huisdier meer. Toen ze bij het vreemde ratje was geplaatst, veranderde dat gedrag meteen weer. Ze was weer aanhankelijk en gezellig.
pi_97449259
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 00:27 schreef childintime het volgende:

[..]

knip
Jouw ratje heeft de eenzaamheid tenminste overleefd, mijn laatste heeft een paar dagen wanhopig overal gezocht naar zn maatje en ging gewoon dood ;(
Ben heel blij dat ze het zo goed kan vinden met haar nieuwe maatje!
  maandag 30 mei 2011 @ 00:10:06 #114
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97481070
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:17 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Jouw ratje heeft de eenzaamheid tenminste overleefd, mijn laatste heeft een paar dagen wanhopig overal gezocht naar zn maatje en ging gewoon dood ;(
Ben heel blij dat ze het zo goed kan vinden met haar nieuwe maatje!
Ah wat zielig :'( Ons ene ratje ging vermoedelijk dood aan stafylo of streptokokken. Klein nichtje had een paar dagen daarvoor bij de kooi gestaan en een dikke groene klodder naar binnen geniest. Ik heb daar helemaal niet bij stil gestaan, tot ratje ineens een dag of 5 later van het 1 op het andere moment begon te reutelen, stil bleef liggen en binnen het uur was ze dood :{

Toen ik na zo'n anderhalve week zag dat overgebleven ratje nauwelijks wilde eten, zich alleen maar verstopte in haar huisje, me zelfs aan wilde vallen toen ik haar (preventief) antibiotica gaf, heb ik op een rattenforum een ander huisje voor haar gezocht. Moeilijk om afscheid te nemen; ik ging met pijn in mijn buik naar haar nieuwe baasje. Maar toen de koppeling zo goed ging en ze duidelijk een maatje boven haar baasje verkoos, was dat makkelijker en was ik blij dat ik de stap had genomen. Daar werd ze weer de oude, van het nieuwe baasje kreeg ik steeds mails en foto's en zag hoe het ratje weer helemaal opbloeide. Ook haar ratje was helemaal gelukkig. Zij was daar altijd al de onderdanige geweest en vond het dus heel normaal dat er weer een dominante bij kwam. Vanaf dag 1 sliepen ze samen in het huisje O+
pi_97491345
Zelfmaakkooien ftw! Mijn ratten wonen hierin;

5 meisjes in de bovenste unit en 4 mannen in de onderste.

In de vrouwengroep hier wordt meer gevochten dan in de mannengroep, die laatste hoor je nooit!
I m a d e a d a i s y c h a i n f r o m p h r a s e v e r s e a n d p u n c t u a t i o n .
pi_97491517
Een tijdje geleden had ik overigens een nestje; 3 rexjes en 1 gladhaar O+.
I m a d e a d a i s y c h a i n f r o m p h r a s e v e r s e a n d p u n c t u a t i o n .
pi_97493590
leuke verhalen ^O^
  dinsdag 31 mei 2011 @ 00:56:20 #118
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97525520
quote:
11s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:25 schreef Correspondent het volgende:
Een tijdje geleden had ik overigens een nestje; 3 rexjes en 1 gladhaar O+.
[ afbeelding ]
O+ O+ O+

Mooi hok Correspondent, eten ze niet aan het hout? Bij ons moest alles eraan geloven...... En volgens mij is dat idd zo. De vrouwen hebben meer last van hormonen en dat zie je terug in hun gedrag. De mannen zijn veel stabieler, rustiger, verdraagzamer. Maar dat je ze zo dicht bij elkaar hebt zitten en het dan gewoon met de mannen onderling goed gaat :)

Toen ik het gedumpte ratje in huis nam, werden die 2 dames van ons helemaal gek. Ratje stond in haar eigen kooi, aan de andere kant van de kamer, maar die geur maakte onze dames helemaal gek. Ze waren onrustig, druk en prikkelbaar. Zelfs elkaar konden ze af en toe nauwelijks dulden. Toen opvangratje naar de rattenopvang was, keerde de rust weer.
pi_97541797
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 00:56 schreef childintime het volgende:

[..]

O+ O+ O+

Mooi hok Correspondent, eten ze niet aan het hout? Bij ons moest alles eraan geloven...... En volgens mij is dat idd zo. De vrouwen hebben meer last van hormonen en dat zie je terug in hun gedrag. De mannen zijn veel stabieler, rustiger, verdraagzamer. Maar dat je ze zo dicht bij elkaar hebt zitten en het dan gewoon met de mannen onderling goed gaat :)

Toen ik het gedumpte ratje in huis nam, werden die 2 dames van ons helemaal gek. Ratje stond in haar eigen kooi, aan de andere kant van de kamer, maar die geur maakte onze dames helemaal gek. Ze waren onrustig, druk en prikkelbaar. Zelfs elkaar konden ze af en toe nauwelijks dulden. Toen opvangratje naar de rattenopvang was, keerde de rust weer.
Er zijn wel ratjes geweest die aan het hout knaagden, maar dat waren eigenlijk alleen valse... Nu gebeurt het zelden, ze hebben in principe ook genoeg te knagen (oud brood, kartonnen doosjes).

Het mag inderdaad een wonder heten dat het zo goed gaat, de kooien zo dicht bij elkaar, maar ze zijn het hier allemaal van jongs af aan gewend, misschien dat dat ook nog scheelt. Mocht het problemen geven dan heb ik nog 2 kooien waar de mannen (per 2) tijdelijk kunnen wonen, dan breek ik van de huidige kooi de verdiepingen door en bouw ik een nieuwe voor de mannen.

Lief hè, de rittens O+. Ik wilde heel graag zo tam mogelijke ratjes en dit was voor mij echt de manier, vanaf de eerste dag in handen houden en bij je laten zitten. Ik heb er 2 gehouden, het gladharige mannetje en een rex meisje. Was superleuk om mee te maken!
pi_97542114
Dit zijn mijn meisjes;

En de heren;

pi_97550235
Sorry alvast als de foto's heel groot zijn ;(

Deze had ik altijd O+ naaktratje

en deze heb ik momenteel. O+ O+

woensdag 1 juni 2011 @ 00:11:35 #122
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97567249
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:25 schreef Correspondent het volgende:
Dit zijn mijn meisjes;
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En de heren;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat lief O+ Ze lijken zo klein, zijn het allemaal foto's van toen ze jong waren? Onze dames waren best groot (en dik :D )

Dromenvangertje, een naaktrat :o Ik was gek op onze ratjes, maar die staart. Ik kreeg echt kippenvel als ik die per ongeluk aanraakte. Toen wij "ons" gedumpte ratje naar de opvang brachten zat daar een grote naaktrat los in de kamer. Mijn haren gingen overeind staan _O- Ik kan er niets aan doen; ik vind het gevoel van die blote staart wel zo eng (en een naaktrat ziet er als zijn hele staart uit ;) ); maar geen reden om een staartloze rat te nemen omdat hun staart heel belangrijk voor ze is en ik het dan weer prachtig om te zien vind hoe ze hun staart gebruiken bij het rennen, klimmen, slapen......

Ik heb trouwens nu een cavia en zag laatst op een site een naaktcavia :X Als ik zo'n beest in m'n huis tegenkwam zou ik keihard gaan gillen en op een stoel gaan staan :')
pi_97567436
Ik ben blij dat dit topic zo goed loopt. :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:47:04 #124
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97568542
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:16 schreef Martin1234 het volgende:
Ik ben blij dat dit topic zo goed loopt. :)
Omdat het ook zulke leuke (ondergewaardeerde) dieren zijn. Ik heb tot vorig jaar konijnen gehad (buiten) en nu weer een cavia, maar ratjes zijn 10 keer leuker, intelligenter en aanhankelijker dan andere knagers (vind ik). Als mijn kat op de rattenkooi ging liggen, zag ik dominant ratje een plan beramen. Ze sloop heel zachtjes en voorzichtig richting kat (die dacht dat hij de koning was en alle knaagdieren bang voor hem waren) en dan ging ze omgekeerd aan de bovenkant van de kooi hangen. Heel doelbewust trok ze aan zijn staart en beet erin :D Kat schreeuwde en rende weg en ratje ging zich zitten wassen; dat klusje had ze toch maar mooi weer geklaard _O_
pi_97572780
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:11 schreef childintime het volgende:

[..]

Wat lief O+ Ze lijken zo klein, zijn het allemaal foto's van toen ze jong waren? Onze dames waren best groot (en dik :D )

Dromenvangertje, een naaktrat :o Ik was gek op onze ratjes, maar die staart. Ik kreeg echt kippenvel als ik die per ongeluk aanraakte. Toen wij "ons" gedumpte ratje naar de opvang brachten zat daar een grote naaktrat los in de kamer. Mijn haren gingen overeind staan _O- Ik kan er niets aan doen; ik vind het gevoel van die blote staart wel zo eng (en een naaktrat ziet er als zijn hele staart uit ;) ); maar geen reden om een staartloze rat te nemen omdat hun staart heel belangrijk voor ze is en ik het dan weer prachtig om te zien vind hoe ze hun staart gebruiken bij het rennen, klimmen, slapen......

Ik heb trouwens nu een cavia en zag laatst op een site een naaktcavia :X Als ik zo'n beest in m'n huis tegenkwam zou ik keihard gaan gillen en op een stoel gaan staan :')
Ze zijn allemaal nog erg jong, de twee bovenste zijn het oudst en die zijn nu 6 maanden. De rest is ongeveer 3 maanden oud. De derde van de meisjes en de 2e van de heren komen uit mijn eigen nestje, de dumbo's zijn een week ouder dan hen maar een stuk kleiner (kwamen uit een nest van 13, ik had een nestje van vier, beduidend meer melk gekregen; ze wogen met 4 weken 110 gram! :o!!

Naaktratjes zijn leuk O+, voelt zo lekker aan, dat velletje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')