Wil niet zeggen dat het in Nederland meteen altijd onveilig is om het te doen. Zijn zat situaties waar je veilig 180 kunt rijden in Nederland.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:45 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Wel 210 ook, punt is dat het daar kan én mag...
165 bergaf luktequote:Op maandag 28 maart 2011 11:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ben ergens wel nieuwsgierig of die van mij het red, maar ik durf niet zo goed met dit verhicel.
Wat een kut vergelijking.quote:
Dat laatste valt nog best tegen. Ook op de Duitse Autobahn zijn ook genoeg grappenmakers die met 80 zonder reden naar links gaan wanneer je met 200+ komt aangereden.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:45 schreef De_Rikster het volgende:
Wel 210 ook, punt is dat het daar kan én mag...
Als er geen ander verkeer is.. is het op een rechte, goedverlichte en overzichtelijke snelweg in Nederland 100% veilig om 180 te rijden.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:12 schreef TallMan het volgende:
Oksel, vergeet even niet dat in Duitsland je mag/moet verwachten dat er zulk snel verkeer aankomt, dat soort verkeer verwacht je in Nederland niet. Daarom alleen al is het in Nederland gevaarlijker om 180 te rijden dan in Duitsland.
Klopt. Wil niet zeggen dat het meteen onveilig en onverantwoord is als je het in Nederland doet, toch?quote:Op maandag 28 maart 2011 11:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat een kut vergelijking.
In Duitsland mag het. Hier niet. Einde verhaal.
En laat de realiteit nou aantoond hebben, en nog steeds aantonen, dat mensen niet in staat zijn die inschatting zelf te maken en wij een wetgever hebben die dat dus voor je doet. Op het moment dat je in je auto stapt dien je je hieraan te conformeren, wil je dit niet dan moet je óf niet gaan rijden óf niet janken als je de sjaak bent...quote:Op maandag 28 maart 2011 11:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat het in Nederland meteen altijd onveilig is om het te doen. Zijn zat situaties waar je veilig 180 kunt rijden in Nederland.
Knappe auto dan...quote:Op maandag 28 maart 2011 11:49 schreef Oksel het volgende:
[..]
Als er geen ander verkeer is.. is het op een rechte, goedverlichte en overzichtelijke snelweg in Nederland 100% veilig om 180 te rijden.
Dat TS een stomme lul is, dat is wat anders. De weg is geen openbare racebaan. Alhoewel ik in Duitsland 300+ heb gereden op de snelweg.
Alweer snel verhuisd dan?quote:Op maandag 28 maart 2011 11:46 schreef Oksel het volgende:
[..]
Onzin. Dat 2e dan. Helaas wel steeds meer snelwegen met snelheidslimiet. Het is wel onzin dat Duitsers zich aan snelheidslimieten houden. Ik woon in Duitsland, rij een Duitse auto met Duits kenteken en mijn verloofde is Duits. Ik rij regelmatig 180+, heb er de auto naar. Schoonpa rijdt altijd 200+. Heeft er ook de auto naar.
Mooie is dat de boetes in Duitsland een fractie zijn van die in Nederland.
Verder heb je op lege snelwegen 's nachts geen invoegend verkeer, dus kun je er absoluut veilig 180 rijden. Als TS dat heeft gedaan, zijn jullie moraalridders. En als je nooit 180 rijdt in Duitsland ben je een typische Nederlander met sleurhut?
Ferrari's in de familie, en ik heb 2 adressen. 1 in Nederland, en 1 in Duitslandquote:Op maandag 28 maart 2011 11:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Knappe auto dan...
[..]
Alweer snel verhuisd dan?
Ach so. Vanuit die insteek. Ik begreep je verkeerd.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:50 schreef Oksel het volgende:
Klopt. Wil niet zeggen dat het meteen onveilig en onverantwoord is als je het in Nederland doet, toch?
En toch denken dat je kan garanderen dat je veilig rijd?quote:Op maandag 28 maart 2011 10:28 schreef stephano_mc het volgende:
Als het niet kan hou ik me echt keurig aan de regels en rij ik erg defensief!
Twee weken geleden was ik nog in Parijs en ik deed het bijna in m'n broek van die gaos daar in het verkeer! denk dat ik daar geen enkel moment meer dan 30 kilometer per uur gereden heb
Qua autosnelweg wel. Voor andere wegen loop je - weliswaar niet direct - alsnog risico.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:54 schreef SicSicSics het volgende:
Ik probeer altijd de 50 km grens in de gaten te houden in Nederland. Op je teller zit je dan altijd veilig qua rijbewijs houden!![]()
Andere (B) wegen rijd ik sowieso niet zo debiel hard.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:57 schreef Alicey het volgende:
Qua autosnelweg wel. Voor andere wegen loop je - weliswaar niet direct - alsnog risico.
Alles boven 140-150 is onverantwoord.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:03 schreef stephano_mc het volgende:
@oksel
wat reden inderdaad niet onverantwoord, we trapte alleen het gas in als het kon en als ik iemand moest inhalen of als het te druk werd remde ik altijd af of liet ik het gas los.
Het mag natuurlijk nog steeds niet, maar ik wil ook geen andere mensen in gevaar brengen met mijn rijstijl dus ik blijf wel alert
en @spellingnazi's:
ik ben een ernstig geval van dyslexie, je zult er maar mee moeten leven :-)
Onzin, het gaat in dit topic vooral om het feit dat de TS "denkt" dat hij niet aan het racen was, wat natuurlijk gewoon wel het geval is.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:46 schreef Oksel het volgende:
Verder heb je op lege snelwegen 's nachts geen invoegend verkeer, dus kun je er absoluut veilig 180 rijden. Als TS dat heeft gedaan, zijn jullie moraalridders.
Onzin, ik rij het nooit als in Duitsland ben en ik heb geen sleurhut, ik heb enkel een auto die dat niet zo goed trekt. Het kan wellicht wel, maar dan moet ik om de 300 km gaan tanken, denk ik. Dat vind ik een beetje zonde.quote:En als je nooit 180 rijdt in Duitsland ben je een typische Nederlander met sleurhut?
Jij hebt echt het IQ van een stoeptegel.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:03 schreef stephano_mc het volgende:
@oksel
wat reden inderdaad niet onverantwoord, we trapte alleen het gas in als het kon en als ik iemand moest inhalen of als het te druk werd remde ik altijd af of liet ik het gas los.
Het mag natuurlijk nog steeds niet, maar ik wil ook geen andere mensen in gevaar brengen met mijn rijstijl dus ik blijf wel alert
quote:Op maandag 28 maart 2011 12:03 schreef stephano_mc het volgende:
@oksel
Dat is geen verplichting hoorquote:Op maandag 28 maart 2011 12:03 schreef stephano_mc het volgende:
en @spellingnazi's:
ik ben een ernstig geval van dyslexie, je zult er maar mee moeten leven :-)
Mama!?quote:
Hij denkt waarschijnlijk dat Ayrton Senna in hem gereïncarneerd is of zo.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij hebt echt het IQ van een stoeptegel.
Dat hij dan maar naar de nurnburgring gaat en een senna'atje maakt.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hij denkt waarschijnlijk dat Ayrton Senna in hem gereïncarneerd is of zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |