Dat dus ....quote:Op zondag 27 maart 2011 18:29 schreef bonke het volgende:
koop een bolletje wol, duw een stukkie door die buis
zuig aan de andere kant van die buis met een stofzuiger het draadje wol naarbinnen
kabeltje deraan knopen en trekken maar
moet je me rekeningnummer hebben ?:)
Godver, tip van de week ditquote:Op zondag 27 maart 2011 18:29 schreef bonke het volgende:
koop een bolletje wol, duw een stukkie door die buis
zuig aan de andere kant van die buis met een stofzuiger het draadje wol naarbinnen
kabeltje deraan knopen en trekken maar
moet je me rekeningnummer hebben ?:)
Een Denon link cable: http://www.hifi.nl/nieuws(...)gnaaloverdracht.htmlquote:Op maandag 28 maart 2011 15:12 schreef Chihuawatte het volgende:
500 euro? Maakt Monster Cable nu ook al UTP? :p
Dat zijn RJ45 stekkers, die moet je niet hebben op je netwerk.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:12 schreef Bamieater het volgende:
[..]
Een Denon link cable: http://www.hifi.nl/nieuws(...)gnaaloverdracht.html
En het verschil tussen die twee is? Niets?quote:Op maandag 28 maart 2011 19:13 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat zijn RJ45 stekkers, die moet je niet hebben op je netwerk.
8p8c.
http://en.wikipedia.org/wiki/8P8C#.22RJ45.22_naming_confusionquote:Op maandag 28 maart 2011 19:16 schreef PP. het volgende:
[..]
En het verschil tussen die twee is? Niets?
quote:While telephone RJ45 uses a "keyed" variety of the 8P body, meaning it may have an extra tab that a computer RJ45 connector is unable to mate with, the visual difference from an Ethernet 8P is subtle.
The only other difference is the presence of extra conductors in the cable, which cannot be seen without very close inspection. True telephone RJ45 connectors are a special variant of 8P2C, meaning only the middle 2 positions have conductors in them, while pins 7 and 8 are shorting a programming resistor. Computer RJ45 is 8P8C, with all eight conductors present.
Understandably, because telephone RJ45 8P connectors never saw wide usage and computer 8P connectors are quite well known today, RJ45 is used almost exclusively to refer to Ethernet-type computer connectors. Electronics catalogs not specialized to the telephone industry advertise 8P8C modular connectors as "RJ45". Virtually all electronic equipment that uses an 8P8C connector (or possibly any 8P connector at all) will document it as an "RJ45" connector. In common usage, RJ45 also refers to the pin assignments for the attached cable, which are actually defined in the wiring standard TIA/EIA-568-B.
Sinds wanneer staat er zo'n hoge spanning op een utp kabel?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:39 schreef superpiet het volgende:
Hoe pak ik dit het beste aan zonder geelektrocuteerd te worden?
Persoonlijk zou ik eerder een schaar of tang gebruiken.quote:Ik knip dus met handschoenen het einde van de kabel af
kabel strippen en nieuw plugje erop zetten.quote:maar het probleem is hoe lijm ik de uiteinde en de kabel weer aan elkaar vast?
Hoezo, het valt toch binnen je budget?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:39 schreef superpiet het volgende:
Het lijkt erop dat ik voor de gek ben gehouden.Ik ga het denk ik zelf doen, al is die poster die in bikini wilde doen wel een aantrekkelijk aanbod. Maar veels te duur dat wel.
Het is niet de bedoeling dat je het andere eind van je netwerkkabel op één of andere manier in het stopcontact steekt voordat je aan dit klusje begint, dus maak je daar maar niet te sappel over.quote:Ik heb nog eens gekeken en de buis is te klein voor die connector aan het einde van de LAN-kabel. Hoe pak ik dit het beste aan zonder geelektrocuteerd te worden? Ik knip dus met handschoenen het einde van de kabel af, maar het probleem is hoe lijm ik de uiteinde en de kabel weer aan elkaar vast?
Het moet zeer waarschijnlijk zoals het bovenste plaatje zijn .quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:02 schreef StateOfMind het volgende:
Dat is echt een ontzettend makkelijke klus. Zelfs voor iemand met 2 linkerhanden zoals ik.
Kabel door de buis voeren, desnoods met een trekveer of een stukje pvc buis. 2 Connectors aanzetten. Klaar. Kost je hooguit 10 minuten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Let er wel goed op dat de koperen kernen echt volledig erin zitten.
yup onderste is een crosscable.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:18 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Het moet zeer waarschijnlijk zoals het bovenste plaatje zijn .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |