ik ook van jou schatquote:
graag gedaan. En is meer leermoment voor mezelf dan dat ik jou het kwalijk neem hoorquote:Op zondag 27 maart 2011 18:21 schreef Breathtaking het volgende:
Oh god meid sorry, we kunnen niet allemaal de koningin der belasting zijn.
Maar toch bedankt voor je hulp.
I know.quote:
quote:[..]
graag gedaan. En is meer leermoment voor mezelf dan dat ik jou het kwalijk neem hoor
Ik hoop toch zeker van nietquote:Op zondag 27 maart 2011 23:39 schreef ItWasWritten het volgende:
Als bedrijf krijg je een boete, maar wanneer je als particulier te laat bent zonder uitstel aan te vragen wat voor consequenties heeft dit? Is een boete mogelijk?
Behalve het feit dat je je uitslag later krijgt natuurlijk maar dat spreekt voor zich.
Wat is dan de reden dat je uitstel aan kan vragen als particulier? Ook lijkt het net alsof 1 april de max. datum is vind ik, beetje vreemdquote:Op maandag 28 maart 2011 10:24 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik hoop toch zeker van niet
Heb vorige week pas die van 2009 gedaan en moet bovendien die van 2008 en 2010 ook nog doen
als je melding hebt dat je aangifte moet doen dan ben je geacht het binnen die periode te doen. InTrePidIviry heeft waarschijnlijk geen verzoeken gehad voor 2008 2009 en 2010.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:27 schreef ItWasWritten het volgende:
[..]
Wat is dan de reden dat je uitstel aan kan vragen als particulier? Ook lijkt het net alsof 1 april de max. datum is vind ik, beetje vreemd
Je krijgt eerst nog een herinnering voordat ze boetes gaan uitdelen.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:39 schreef ItWasWritten het volgende:
Als bedrijf krijg je een boete, maar wanneer je als particulier te laat bent zonder uitstel aan te vragen wat voor consequenties heeft dit? Is een boete mogelijk?
Behalve het feit dat je je uitslag later krijgt natuurlijk maar dat spreekt voor zich.
Is in voorgaande delen ruimschoots aan bod gekomen. Studie met studiefinanciering (het kunnen lenen valt hier ook onder) -> normbedragen -> ontvangen studiefinanciering aftrekken -> drempel aftrekken = aftrekbaar bedrag.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:15 schreef Smeich het volgende:
Mensen, even een vraag
Ik studeer dit jaar af voor mijn tweejarige master en heb sinds 31 augustus 2010 geen studiefinanciering meer ontvangen (764.88 euro had ik wel mogen ontvangen over de overige acht maanden van 2010) en ook geen gebruik meer gemaakt van mijn gratis reisproduct. Kan ik nu de kosten voor het collegegeld in 2010 gebruiken als aftrekpost? I'm somewhat confused...
Ook heb ik medio 2010 een laptop gekocht voor ¤539 die ik nodig (heb ge)had voor mijn studie aangezien ik die oa nodig had voor mijn field research in het buitenland en waar ik toch ook bijna alleen maar achter zit voor mijn studie. Dit kan ik zodoende dus ook gebruiken?
Thanks in advance people
Als je te laat bent heeft nog niet meteen consequenties, er wordt eerst een herinnering en later nog een aanmaning toegestuurd, als er binnen de aanmaning gestelde termijn geen aangifte is binnengekomen wordt er een verzuimboete in rekening gebracht.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:39 schreef ItWasWritten het volgende:
Waarom in box 3? En als Pa niets betaald, dan zijn er toch geen inkomsten?quote:
De inkomsten hoef je in box 3 ook niet op te geven. In box 3 is de waarde van het onroerend goed (minus de eventuele schuld die er op rust) belast.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom in box 3? En als Pa niets betaald, dan zijn er toch geen inkomsten?
Dat is waar idd, dan zou het resultaat uit overige werkzaamheden zijn in box 1quote:Op maandag 28 maart 2011 19:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De inkomsten hoef je in box 3 ook niet op te geven
Tuurlijk, da's waar ook! In box 3 wordt vermogen belast. Maar dan maakt de hele situatie met die pa toch ook niets uit? Het eigendom blijft gewoon bij dezelfde persoon liggen als waar het altijd al lag.. begrijp ik dat goed?quote:In box 3 is de waarde van het onroerend goed (minus de eventuele schuld die er op rust) belast.
Je betaalt dus wel belasting terwijl je geen inkomsten hebt.
Ook al zou er huur ontvangen worden, dan nog is het box 3.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is waar idd, dan zou het resultaat uit overige werkzaamheden zijn in box 1
Welke situatie met pa? Het maakt voor de IB inderdaad niet uit wie er in woont en hoeveel huur er ontvangen wordt.quote:[..]
Tuurlijk, da's waar ook! In box 3 wordt vermogen belast. Maar dan maakt de hele situatie met die pa toch ook niets uit? Het eigendom blijft gewoon bij dezelfde persoon liggen als waar het altijd al lag.. begrijp ik dat goed?
Succes.quote:(ok... ben idd wat aan het oefenen voor een vakje belastingrecht)
Nope. Als het onroerend goed in box 3 zit, zijn de huurinkomsten onbelast en de kosten niet aftrekbaar.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Toch even: de inkomsten uit de huur die komen toch wel in box 1 als resultaat uit overige werkzaamheden? Het vermogen van het huis idd niet, dat zit in box 3
Nee, je kunt het niet spreiden over meerdere jaren. Net als dat kosten alleen in het jaar van betaling aftrekbaar zijn, moet je die ook als een betaling zien: het is aftrekbaar in het jaar dat je de beschikking krijgt.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:30 schreef Meesteroog het volgende:
Ik heb de volgende vraag.
Ik heb in 2009 mijn studie afgerond en ik kreeg februari 2010 bericht dat mijn basisbeurs wordt kwijtgescholden en dat ik alleen de lening hoef terug te betalen.
Nu ben ik net bezig met het invullen van mijn aangifte en ik zie daar opeens dat je studiefinanciering van vorige jaren kan aftrekken als dit een lening is geworden.
Nu vraag ik mij af: Kan ik mijn complete lening aftrekken? En zo ja, kan ik dit evt spreiden over meerdere jaren?
Ok dat verwachtte ik al. Maar begrijp ik het wel goed dat ik m'n complete lening mag aftrekken? Nu heb ik niet zoveel geleend, ongeveer 4k, maar er zijn mensen die 15k+ hebben geleend, dus het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat je alles mag aftrekken...quote:Op maandag 28 maart 2011 20:32 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nee, je kunt het niet spreiden over meerdere jaren. Net als dat kosten alleen in het jaar van betaling aftrekbaar zijn, moet je die ook als een betaling zien: het is aftrekbaar in het jaar dat je de beschikking krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |