Ik denk dat je gelijk krijgt. Het zal administratief wel onmogelijk zijn, of zoiets. Want makkelijk overstappen van bank naar bank zal best eens een aardverschuiving kunnen opleveren in bankenland en daar zitten de grote banken niet op te wachten.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:52 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik moet nog zien of dat er door komt.
De huidige situatie geeft namelijk stabiliteit.
Lees, er kan heel veel geflikt worden voordat men er ook maar over denkt massaal als een kudde schappen over te stappen. Hoe rijker de klant, hoe meer verbonden met allerlei kekke financiële productjes.
Dat emotionele overstappen, in combinatie met internet, kan gevaarlijk worden.
Vandaar ook dat kansloze bankrun verbod. Een verbod op paniek.
Je hebt inderdaad een basis bankrekening nodig. Maar spaarrekening, creditcard, hypotheek etc etc is allemaal volledig vrije keuze.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Kun jij tegenwoordig zonder bank dan? Ik heb gevraagd om een wekelijks loonzakje, helaas schijnt dat niet te mogen
Het is natuurlijk nog steeds makkelijker om een boze reactie op Telegraaf.nl achter te laten dan om je bankrekening re verhuizen. Stel dat het ook nog 's geld gaat kosten.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:23 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Met andere woorden: ja, klant zijn is OOK bij banken een keuze.
Lothario moet hangen bedoel jequote:Op maandag 28 maart 2011 11:44 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het volk pikt het niet langer, barbertje moet hangen.
Oke, maar als je eenmaal gekozen hebt zit je nagenoeg vast. Heb je enig idee hoeveel moeite het mij gekost heeft om van bank te veranderen? Daar zouden ze echt iets aan moeten doen. Het moet net zo makkelijk zijn om van bank te verwisselen als dat het is om van telefoonaanbieder te veranderen.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:23 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad een basis bankrekening nodig. Maar spaarrekening, creditcard, hypotheek etc etc is allemaal volledig vrije keuze.
En zo'n basis rekening kost je 1 a 2 euro per maand (en daarmee een van de goedkoopste in Europa), en dan mag je nog kiezen welke bank je 'het minst slecht' vind.
Met andere woorden: ja, klant zijn is OOK bij banken een keuze.
Ik ben probleemloos van ING > RABOBANK > TRIODOS gegegaan.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel moeite het mij gekost heeft om van bank te veranderen?
Die producten heb ik ook niet. Maar ik heb wel automatische incasso's lopen die ik allemaal afgebeld heb.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:33 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ben probleemloos van ING > RABOBANK > TRIODOS gegegaan.
Maar ik had dan ook niks lopen, geen creditcard, lening, hypotheek, etc.
Klopt, dat is nu, om allerlei redenen, niet zo makkelijk.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Oke, maar als je eenmaal gekozen hebt zit je nagenoeg vast. Heb je enig idee hoeveel moeite het mij gekost heeft om van bank te veranderen? Daar zouden ze echt iets aan moeten doen. Het moet net zo makkelijk zijn om van bank te verwisselen als dat het is om van telefoonaanbieder te veranderen.
Maar dat zullen banken nooit laten gebeuren..
Ik ben in 2008 al vertrokken bij de ING en zit nu bij een kleine bank.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:39 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Klopt, dat is nu, om allerlei redenen, niet zo makkelijk.
Dus de vraag is: hoe belangrijk is die hele bonus discussie voor je? Als deze zo belangrijk is dat de RvB "naar het schavot moet" (of weet ik veel welke fysieke maatregelen hier allemaal geuit worden), maar men is niet bereid een paar telefoontjes/formulieren en andere ongemakken te doorstaan, dan zijn er een paar conclusies mogelijk:
1) men vind het toch niet zo belangrijk; men roept verontwaardigd wat, en gaat weer over tot de orde van de dag
2) men vind het leven van een ander mens minder waard dan die paar formulieren/ongemakken
In ieder geval is degene die zo roept, maar niet handelt, op zijn minst hypocriet.
WTF???quote:Op maandag 28 maart 2011 12:54 schreef xenobinol het volgende:
Mooie reacties weer![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)ief_ING__.html?p=4,2
Smerig graaituig... banksters
Tsja. Het enige wat ze hadden hoeven te doen om dit te voorkomen was dezelfde brief duidelijk beschikbaar te maken als je inlogt op mijn.ing.nl en als openingsartikel te hebben op ing.nl zelf. Dan kan je zeggen dat alle klanten voor je tellen en je ze allemaal aanschrijft, maar dat de personal en private banking klanten gewend zijn/eisen persoonlijke ipv algemene aandacht te krijgen (en daar in zekere zin ook voor betalen).quote:Op maandag 28 maart 2011 16:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Woede over excuusbrief ING-top
De ING heeft wederom de woede op zijn hals gehaald van honderden rekeninghouders.De bank heeft een brief gestuurd met uitleg over de gang van zaken rond de bonussen en salarissen van zijn topbestuurders, onder wie bestuursvoorzitter Jan Hommen.
ING-topman Jan Hommen. ANP Het schrijven viel zaterdag echter alleen op de mat bij zakelijke klanten en mensen die een persoonlijk adviseur hebben bij ING. Dat zijn klanten die meer dan 75.000 euro op hun rekening hebben.
„Wij, gewone klanten, doen er duidelijk niet meer toe”, briesten vele tientallen rekeninghoudersdit weekeinde op de internetsite van deze krant.
Nou... doe mij dan maar een plekje naar Bernie... daar kan ik dan de komende jaren nog wat van lerenquote:Op maandag 28 maart 2011 17:21 schreef Asfyxia het volgende:
Als ik jou was zou ik m'n tandenborstel maar alvast paraat houden!
ING rekeninghouders moeten gewoon hun geld naar een andere rekening overboeken zolang niet alle bonussen worden terugbetaald... ook de bonussen die naar typmiep en hengelhenk gegaan zijn. Want het zijn toch allemaal wel een beetje lossers nietquote:Op maandag 28 maart 2011 17:29 schreef Asfyxia het volgende:
http://www.guardian.co.uk(...)axed-by-people-power
Het is blijkbaar al wereldnieuws.
5 jaar maar? Ik dacht eerder aan levenslang, geketend aan een ketting in een mooi krijtstreepjespakquote:Op maandag 28 maart 2011 17:45 schreef voice-over het volgende:
Wij hebben dat vieze, gore witte-boordentuig gered toen zij na jarenlang feestvieren de boel in het 100 lieten lopen en nu willen ze er ook nog voor beloond worden. Godverdomme, die klootzakken zouden 5 jaar lang gratis voor ons moeten werken.
En pleeën schrobben want daar worden die struikrovers nederig van.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
5 jaar maar? Ik dacht eerder aan levenslang, geketend aan een ketting in een mooi krijtstreepjespak
Leninginfuus he. En de Nederlandse staat maakt een enorme winst op die lening. Wat dat betreft mogen we als belastingbetaler ING hartelijk danken.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:36 schreef xenobinol het volgende:
Als je werkt voor een bedrijf dat geen winst maakt of nog steeds aan het subsidie infuus hangt dan hoor je geen loonsverhogingen en bonussen te geven.
Onzin, als ING gewoon goed beleid had gevoerd, dan hadden ze die lening nooit nodig gehad en dat was veel beter geweest voor de Nederlandse belastingbetaler. Dat had immers geresulteerd in een hogere economische groei(ING heeft hier nogal een substantieel aandeel in en heeft uiteraard als bank een grote invloed op alle bedrijven die bij hen bankieren).quote:Op maandag 28 maart 2011 18:47 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Leninginfuus he. En de Nederlandse staat maakt een enorme winst op die lening. Wat dat betreft mogen we als belastingbetaler ING hartelijk danken.
Maarja. INGs eigen schuld dat ze dat de bevolking niet duidelijk kunnen maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |