Briljant commentaar daarquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:05 schreef BertV het volgende:
HA, met deze insteek komt het natuurlijk niet in de nederlandse media.
http://www.guardian.co.uk(...)axed-by-people-power
Customers at Dutch bank ING threatened to collectively withdraw deposits in protest against bonuses awarded to executives.
Engelsen moeten gewoon hetzelfde doen, blijkt wel weer. En dan kunnen we die zogenaamde "talenten" met een gerust hart naar the City laten vertrekken. Opgeruimd staat netjesquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Briljant commentaar daar![]()
"The Dutch have showed us the way. I've said it before that whilst the financial markets and institutions are supported by taxpayer guarantees and capital injections, the banks and their employees should desist from awarding themselves bonuses. They are a bunch of junkies high on their own self importance and in denial about the crucial role they played in bringing the whole pack of cards crashing down. By all means close your accounts and make them sit up and take notice. Afraid I closed my account with Lloyds a decade ago when it became obvious they were no longer interested in dealing with little people. Nationwide are far superior. Infuriating thing is that Nationwide are now paying levies designed to support rotten institutions like Lloyds/HBOS"
Ach, ik zit toch al liever in de City dan op de Zuid-asquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Engelsen moeten gewoon hetzelfde doen, blijkt wel weer. En dan kunnen we die zogenaamde "talenten" met een gerust hart naar the City laten vertrekken. Opgeruimd staat netjes
Nationwide is trouwens wel een mooi instituut, die verkopen zichzelf ook als de "kneuterige" bank.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Briljant commentaar daar![]()
"The Dutch have showed us the way. I've said it before that whilst the financial markets and institutions are supported by taxpayer guarantees and capital injections, the banks and their employees should desist from awarding themselves bonuses. They are a bunch of junkies high on their own self importance and in denial about the crucial role they played in bringing the whole pack of cards crashing down. By all means close your accounts and make them sit up and take notice. Afraid I closed my account with Lloyds a decade ago when it became obvious they were no longer interested in dealing with little people. Nationwide are far superior. Infuriating thing is that Nationwide are now paying levies designed to support rotten institutions like Lloyds/HBOS"
Prima toch, kunnen die "talenten" lekker in de City hun geld verdienen. Laat ze er maar lekker blijven, geef ze een Engels paspoort en tot ziens.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:51 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ach, ik zit toch al liever in de City dan op de Zuid-as![]()
Maar je hebt gelijk, de Engelsen zouden het Nederland voorbeeld kunnen volgen. Probleem is dat de grotere banken van de City helemaal geen commerciele bank hebben, dus daar zijn burgers al geen klant...
Hm, maar dan moet je werkelijk alle grote bedrijven boycotten en dat is ook weer lastig. Sterker nog, de "goeie" banken gebruiken ook de "slechte" banken voor hun zaken. En het is wat lastig om te zien wie klant is bij wie, da's schier onmogelijk zelfs.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Prima toch, kunnen die "talenten" lekker in de City hun geld verdienen. Laat ze er maar lekker blijven, geef ze een Engels paspoort en tot ziens.
Die niet commerciele banken zijn net zo goed te treffen natuurlijk. Gewoon geen producten meer af nemen van bedrijven die klant zijn bij dat tuig uit de City. Moet jij eens opletten hoe snel ze een andere bank hebben
Daarom hadden ze eigenlijk in 2008 het hele corrupte zootje moeten laten knallen. Dan hadden we de kans gehad een nieuw en eerlijker systeem neer te zetten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hm, maar dan moet je werkelijk alle grote bedrijven boycotten en dat is ook weer lastig. Sterker nog, de "goeie" banken gebruiken ook de "slechte" banken voor hun zaken. En het is wat lastig om te zien wie klant is bij wie, da's schier onmogelijk zelfs.
Lastig, maar ongetwijfeld niet onmogelijk.
QFTquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
Daarom hadden ze eigenlijk in 2008 het hele corrupte zootje moeten laten knallen. Dan hadden we de kans gehad een nieuw en eerlijker systeem neer te zetten.
Eens, hoewel ik ten zeerste betwijfel of het geknald was. Maar overheids ingrijpen heeft zeker de natuurlijke gang van zaken verstoord, de marktwerking had gewoon zijn ding moeten doen en het underperformers moeten laten verdwijnen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Daarom hadden ze eigenlijk in 2008 het hele corrupte zootje moeten laten knallen. Dan hadden we de kans gehad een nieuw en eerlijker systeem neer te zetten.
Het gaat om het signaal inderdaad, het exact aantal euro's boeit mij ook minder.quote:Begrijp me niet verkeerd, ik heb in principe niets tegen bonussen. Maar om jezelf een bonus toe te kennen en vervolgens pensioenen te bevriezen dan geef je toch echt wel een verkeerd signaal. Tuurlijk begrijp ik dat die miljoen van Hommen een schijntje is vergeleken bij de bonussen die in de City of in NY worden uitgekeerd. En het is een schijntje als je het bekijkt ten opzicht van de extra afdrachten die gemaakt moeten worden ten aanzien van de pensioenen.
Net als bij het redden van banken zet ik ook grote vraagtekens bij het nogmaals indirect redden van onze eigen banken en pensioenfondsen, want meer is het niet. we zijn echt niet zo begaan met het lot van de gemiddelde Portugees.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:36 schreef Drive-r het volgende:
Het gaat om het signaal inderdaad, het exact aantal euro's boeit mij ook minder.
Maar goed, in mijn ogen is dit allemaal nog gelul in de marge. Iedereen valt op een miljoen op de verkeerde plek, maar niemand let nog op de grotere issues. Ik bedoel, we stoppen zo even weer tientallen miljarden in een reddingsfonds voor Portugal, heeft niemand daar dan een probleem mee? Da's pas een deuk in je eigen pensioen...
Leuker nog als de VS dan eindelijk aan de beurt is...quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Net als bij het redden van banken zet ik ook grote vraagtekens bij het nogmaals indirect redden van onze eigen banken en pensioenfondsen, want meer is het niet. we zijn echt niet zo begaan met het lot van de gemiddelde Portugees.
Maar ach, zolang we alleen maar garant staan ziet de gemiddelde Nederlander daar waarschijnlijk niet het gevaar van in.
Het wordt pas echt lachen als er een land komt die zegt, we willen niet lenen, we betalen gewoon niets en schrijf maar lekker af die schulden. Ik wacht nog steeds met spanning op dat moment. De blik van de Jager lijkt me priceless
Is me ook weinig nieuws, helaas ben ik net als veel Nederlanders verplicht bij een pensioenfonds aangesloten zonder enige vorm van inspraak. Ik zou liever het geld ontvangen en dan kies ik zelf wel wat ik ermee doe.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:43 schreef Drive-r het volgende:
Als je natuurlijk echt bonussen wilt zien, moet je zoals gebruikelijk niet naar de banken kijken, maar naar de semi-publieke organen. Het liefst de instituten met voldoende kapitaal. Bijvoorbeeld Alpinvest, een investeerder voor ABP/PGGM. Daar keerde de directie zichzelf nog 150 miljoen euro uit in 2007. Dat komt dus direct uit de beleggingen die zijn gedaan met geld dat ambtenaren verplicht in ABP/PGGM moeten stoppen voor hun pensioen...
Overheid gereguleerde business = Geen marktwerking = Dikke bonus
Ik ben zo blij dat ik dat dus niet heb, ik zou echt woest worden als ik dan dit soort berichten hoorde.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Is me ook weinig nieuws, helaas ben ik net als veel Nederlanders verplicht bij een pensioenfonds aangesloten zonder enige vorm van inspraak. Ik zou liever het geld ontvangen en dan kies ik zelf wel wat ik ermee doe.
Eigenlijk is dat ook het land waar ik op zit te wachten. Op een gegeven moment gaan die gewoon de dikke vinger opsteken naar de rest van de wereld. En dan? Wat gaan we dan doen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Leuker nog als de VS dan eindelijk aan de beurt is...
Nou ja, dan zijn ze zelf ook kapot, want ze kunnen niet zonder meer leningen elk jaar... Dus houden we elkaar allemaal maar in leven. Het komt pas naar beneden als mensen stoppen met lenen aan de VS...quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat ook het land waar ik op zit te wachten. Op een gegeven moment gaan die gewoon de dikke vinger opsteken naar de rest van de wereld. En dan? Wat gaan we dan doen?
Lijkt me hilarisch
Maar dat kan bij een bank van het formaatje ING nu eenmaal niet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:36 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Eens, hoewel ik ten zeerste betwijfel of het geknald was. Maar overheids ingrijpen heeft zeker de natuurlijke gang van zaken verstoord, de marktwerking had gewoon zijn ding moeten doen en het underperformers moeten laten verdwijnen.
Daar was wel iets op verzonnen. Mensen zijn vindingrijk genoeg.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:59 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar dat kan bij een bank van het formaatje ING nu eenmaal niet.
Ik had ze ook graag zien branden en instorten, maar dat had zoveel problemen opgeleverd. Al is het maar omdat half Nederland opeens geen toegang meer had tot zijn betaalrekening. En iedereen als zijn spaargeld kwijt is.
Ach als de hele wereld er last van heeft kunnen we eindelijk eens werken aan een eerlijk systeem en een betere verdeling van de welvaart. iedereen begint immers weer op 0.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:29 schreef Ascendancy het volgende:
Ik wens je veel plezier.
Het is op te lossen, maar het betekend wel 15 jaar minder geld te besteden voor iedereen, en dan met name de minima die het heel moeilijk gaan krijgen. Internationale achterstand, die permanent onze handelspositie vermindert en een enorme overheidsschuld. Ik denk dat je de effecten nogal onderschat.
Ik denk dat het verrassend weinig echt problemen had gehad. Ten eerste is het niet half Nederland, maar een kwart. Daarbij heeft van die kwart het grootste deel geen spaargeld, en valt de rest grotendeels onder de bankgarantie. Natuurlijk, er zijn wat mensen het bokje, maar dat is nu eenmaal marktwerking. Nu is iedereen ook het bokje, dus die schade heb je toch.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:59 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar dat kan bij een bank van het formaatje ING nu eenmaal niet.
Ik had ze ook graag zien branden en instorten, maar dat had zoveel problemen opgeleverd. Al is het maar omdat half Nederland opeens geen toegang meer had tot zijn betaalrekening. En iedereen als zijn spaargeld kwijt is.
Hoeveel minima hadden er spaargeld bij de ING dan? En hoe had het de overheidsschuld precies beinvloed? Die is juist gegroeid dankzij de redding van ING, zonder die redding was hij een paar miljard lager geweest.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:29 schreef Ascendancy het volgende:
Ik wens je veel plezier.
Het is op te lossen, maar het betekend wel 15 jaar minder geld te besteden voor iedereen, en dan met name de minima die het heel moeilijk gaan krijgen. Internationale achterstand, die permanent onze handelspositie vermindert en een enorme overheidsschuld. Ik denk dat je de effecten nogal onderschat.
quote:wo 30 mrt 2011, 17:46 | 117 reacties
Directeur Dirk Elsen stapt op bij SNV
ROTTERDAM - Directeur Dirk Elsen van de hulporganisatie SNV stapt op.
Ook Lodewijk de Waal treedt terug als voorzitter van de Raad van Toezicht bij de hulporganisatie. De ontwikkelingsorganisatie lag de laatste tijd onder vuur na publicaties over onder meer vriendjespolitiek.
Grootverdiener en baas van SNV de heer Dirk Elsen.
Het vertrek van de twee bestuurders komt na spoedoverleg van de raad van toezicht woensdag. Aanleiding was de negatieve berichtgeving over SNV en de politieke discussie daarover. De raad besloot na het spoedoverleg langs te gaan bij staatssecretaris Ben Knapen (Ontwikkelingssamenwerking) om hem op de hoogte te brengen van de ontwikkelingen bij SNV.
De taken van Elsen worden waargenomen door Allert van den Ham, regiodirecteur Azië SNV. De raad wordt voorlopig geleid door vicevoorzitter Emile de Haas.
De Waal lag onder vuur omdat hij op vakantie naar Tanzania zou zijn geweest op kosten van SNV
Een beetje zoals de Rabobank (succesvol) hun oude image in stand weet te houden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:54 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nationwide is trouwens wel een mooi instituut, die verkopen zichzelf ook als de "kneuterige" bank.
Ik doelde op het feit dat de Rabo onterecht hun sprookje voor oer-Hollandse boerenleenbank in stand houdt.quote:Op donderdag 31 maart 2011 08:01 schreef Drive-r het volgende:
Maar nog iets meer "basic", Nationwide heeft niet eens een investment bank, Rabobank wel natuurlijk.
Nou ja, de Rabobank blijft anders dan de rest in een positieve zin. Er wordt gewoon minder risico genomen, maar het is inderdaad geen boerenleenbank meer.quote:Op donderdag 31 maart 2011 08:10 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik doelde op het feit dat de Rabo onterecht hun sprookje voor oer-Hollandse boerenleenbank in stand houdt.
De boeren waar nu de focus op ligt ploegen in China.
Minder risico's? Het is toch de grootste hypotheekverstrekker van Nederland?quote:Op donderdag 31 maart 2011 08:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nou ja, de Rabobank blijft anders dan de rest in een positieve zin. Er wordt gewoon minder risico genomen, maar het is inderdaad geen boerenleenbank meer.
Banken zijn gered voor het groot kapitaal. Minima hadden weinig te verliezen bij een ondergang van de grote banken. Mensen met veel geld veel meer, die zijn dan ook gered. terwijl de minima uiteindelijk mogen bloeden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hoeveel minima hadden er spaargeld bij de ING dan? En hoe had het de overheidsschuld precies beinvloed? Die is juist gegroeid dankzij de redding van ING, zonder die redding was hij een paar miljard lager geweest.
Zal best, maar ze zitten minder zwaar in leveraged finance, etc... Dat tikt pas echt aan qua risico-neming.quote:Op donderdag 31 maart 2011 09:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Minder risico's? Het is toch de grootste hypotheekverstrekker van Nederland?
Dat dus. Het was prima geweest als ze geklapt waren.quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Banken zijn gered voor het groot kapitaal. Minima hadden weinig te verliezen bij een ondergang van de grote banken. Mensen met veel geld veel meer, die zijn dan ook gered. terwijl de minima uiteindelijk mogen bloeden.
Is dat zo onredelijk ? Als ik het mij goed herinner wordt ongeveer 80% van alle belastinginkomsten gegenereerd door de rijkste 10% van de Nederlanders. Ik denk dat de minima het wegvallen van een dergelijk aandeel in de staatsinkomsten ook wel zullen merken.quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Banken zijn gered voor het groot kapitaal. Minima hadden weinig te verliezen bij een ondergang van de grote banken. Mensen met veel geld veel meer, die zijn dan ook gered. terwijl de minima uiteindelijk mogen bloeden.
zoek daar maar eens bewijs voorquote:Op donderdag 31 maart 2011 19:31 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Is dat zo onredelijk ? Als ik het mij goed herinner wordt ongeveer 80% van alle belastinginkomsten gegenereerd door de rijkste 10% van de Nederlanders. Ik denk dat de minima het wegvallen van een dergelijk aandeel in de staatsinkomsten ook wel zullen merken.
Ik zou het vooral gewoon eens een keer willen doen! Jan Hommen in z'n bek schijten! En daarna die kop eraf en ermee voetballen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:54 schreef voice-over het volgende:
Wat zou ik dit graag willen zingen voor dat ING-geboefte.
quote:Op vrijdag 1 april 2011 07:29 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik zou het vooral gewoon eens een keer willen doen! Jan Hommen in z'n bek schijten! En daarna die kop eraf en ermee voetballen.
Ohja, da's misschien ook wel ff leuk.quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:13 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik zou 'm wel op een minimumloontje willen zetten voor een jaar.
Eigenlijk voor velen best een goede ervaring.
Jan Hommen heeft toch een jaar gewerkt voor 1 euro ?quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:13 schreef BertV het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:31 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Jan Hommen heeft toch een jaar gewerkt voor 1 euro ?
Jan Hommen heeft nog geen dag in z'n leven echt gewerkt.quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:31 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Jan Hommen heeft toch een jaar gewerkt voor 1 euro ?
En hem 1 jaar lang pleeën laten schrobben in een verzorgingstehuis. Die man moet wat nederiger in het leven gaan staan.quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:13 schreef BertV het volgende:
[..]
Eigenlijk voor velen best een goede ervaring.
En dat weet jij hoe? Kom zelf eens van je aars en ga eens centen verdienen. Beetje jammeren over mensen die je verder niet eens kent...quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:32 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Jan Hommen heeft nog geen dag in z'n leven echt gewerkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |