SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trailer:
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
Niet lijkt mij, dat zou iig wel dom zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
In hoeverre is het dan gebaseerd op ACII?
umm totaal niet? Maar er zijn veel overeenkomsten in het verhaal aangezien Ubisoft de geschiedenis van de familie heeft gebruikt en niet zelf wat is gaan bedenken.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
In hoeverre is het dan gebaseerd op ACII?
De pilot was al een tijdje te zien, en die bestaat volgens mij uit episode 1 én 2.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I don't really come from outer space || Last.fm
quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:20 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
De pilot was al een tijdje te zien, en die bestaat volgens mij uit episode 1 én 2.
Ik ben iig erg enthousiast!Ah fack, echt waar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus nog twee weken voordat het 'echt' begint.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
Volgens mij wel. Pilot die ik gezien heb duurde 1u40m, en gezien de titels van de eerste twee episodes lijkt het me dan dat die samen in de pilot zaten.quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:25 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ah fack, echt waar?
Dus nog twee weken voordat het 'echt' begint.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. willen ontwijken..
Ik heb AC trouwens nooit gespeeld. Maar dat vijftiende-eeuwse Italië is natuurlijk sowieso enorm interessant met figuren als de Borgias, maar ook een Girolamo Savonarola, die hopelijk een grote rol gaat krijgen..I don't really come from outer space || Last.fm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. volgens mij ook een bedenksel van de schrijvers. Maargoed, een historisch accurate serie is natuurlijk nooit te maken. Wat mij betreft komt het dichtbij genoeg..
Wel een beetje een misser is die overschatting van het pauselijk gezag bij die introductieregels (of hoe dat ook heet). Pausschap was in de 15e eeuw al lang een politieke speelbal van de Europese vorsten. Regionaal -in Italië- speelden ze natuurlijk wel een grote rol, helemaal onder de Borgias. Op Europees niveau hadden ze alleen wat moreel gezag, maar die was ook tanend..
Verrassing is voor mij trouwens Colm Feore, die kardinaal Guilliano della Rovere speelt. Wat een acteur!
Wordt hopen op een spin-off/vervolg met paus Julius II (Della Rovere) als de Warriorpope
I don't really come from outer space || Last.fm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van de manier waarop de koning van Napels wordt afgebeeld, klopt ook niet veel. Leeftijden enzo. En die kamer met dat Laatste Avondmaal, ook uit de duim gezogen, beetje over the top ook.I don't really come from outer space || Last.fm
quote:Op maandag 11 april 2011 15:13 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Goeie ep weer. Lekker tempo. Visueel is het ook echt briljant, de aankleding en de pauselijke vertrekken enzo.
Historische accuraatheid is alleen toch best ver te zoeken. Djem werd bijvoorbeeld niet door Alexander VI in de 'curie' opgenomen, maar door zijn voorganger.Plus dat Cesare in de serie wordt afgebeeld als de oudste zoon, terwijl in het echt Juan dat was. Ach ja, beetje dingen veranderen voor het dramatische effect heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van de manier waarop de koning van Napels wordt afgebeeld, klopt ook niet veel. Leeftijden enzo. En die kamer met dat Laatste Avondmaal, ook uit de duim gezogen, beetje over the top ook.Moet kunnen...
Kattentrapper...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Niccol%C3%B2_Machiavelliquote:Op maandag 28 maart 2011 14:12 schreef BarryButsers het volgende:
The borgias zijn volgens mij een familie die lang geleden echt geleefd hebben etc? AC2 heeft wel meer "echte" characters gebruikt (michaelangelo, macchiavelli etc)..
Savonarola?quote:Op maandag 18 april 2011 15:14 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Yup, en voor het eerst Savonarola en Machiavelli. Goeie ep weer, met het beruchte huwelijk op het eind.
Wat jij zegt inderdaad. Cesare alleen niet in mindere mate. Vind het wel een mooie baas eigenlijk.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:26 schreef Bril_idioot het volgende:
Vooral Lucretzia en in mindere mate Cesare hebben (nog) wel mijn sympathie hoor
En die Michelotto vind ik ook awesome. Niet sympathiek, maar wel tof.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoiler?quote:Op zaterdag 23 april 2011 00:09 schreef HiZ het volgende:
Ik lees dus net dat die Turkse prins helemaal niet door de Borgia's vermoord kan zijn.
Want er zijn geen mensen die dingen later terug kijken?quote:Op zaterdag 23 april 2011 00:30 schreef Bril_idioot het volgende:
[..]
Uhhh, nee. Het is al uitgezonden :S
idd.quote:Op zaterdag 23 april 2011 00:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Want er zijn geen mensen die dingen later terug kijken?
Moet je maar niet hier kijken, lijkt me logisch eigenlijk.quote:Op zaterdag 23 april 2011 00:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Misschien dat sommige mensen niet eerder van de serie gehoord hebben en even gaan kijken naar de reacties van mensen hoe de serie is ect, kleine moeite om iets in een spoiler te gooien lijkt mijquote:Op zaterdag 23 april 2011 04:43 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Moet je maar niet hier kijken, lijkt me logisch eigenlijk.
Het is al 500 jaar geleden gebeurd hoor. Om nog maar te zwijgen over het feit dat die 'onthulling' in een uitgezonden aflevering zit.quote:
Als we daar rekening mee moeten gaan houden... Die moeten dan maar niet hier kijken iddquote:Op zaterdag 23 april 2011 00:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Spartacus vind ik niet echt vergelijkbaar. Hoewel die personages behoorlijk doortrapt en achterbaks zijn, zijn ze wel redelijk transparant. The Borgias kun je wat mij betreft het beste vergelijken met The Tudors en Rome (en Game of Thrones). In dat rijtje staat deze serie bij mij wel onderaan de lijst.quote:Op maandag 25 april 2011 23:52 schreef Vjenne12345 het volgende:
Geweldige serie, vind het persoonlijk leuker dan Spartacus of Game of Thrones. Komt denk ik ook wel omdat ik een groot Assassins Creed fan ben en daardoor van de setting/verhaal houd.
Vind ik júist heel geloofwaardig eigenlijk.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:34 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Rodrigo: ongeloofwaardig dat hij van de ene kant zo berekenend is terwijl hij anderzijds nachtmerries krijgt over het lot van z'n dochter. Daarnaast vind ik Jeremy Irons een irritante acteur
Wat mij opviel in een vergelijking met GOT is dat hoewel er veel dingen hetzelfde zijn, de Borgias een beetje saai waren in vergelijking.quote:Op zondag 24 april 2011 08:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als we daar rekening mee moeten gaan houden... Die moeten dan maar niet hier kijken idd. Doe ik zelf ook niet
.
Ik herken mezelf wel in de kritiek dat geen van de personages echt sympathie op me wekt. Ik weet dus nog niet of het wat wordt tussen mij en The Borgias. Ter vergelijking: gisteren de eerste ep van Game of thrones gezien en die had me meteen bij de lurven.
Ik maak ook geen vergelijking, ik zeg dat ik het leuker vind.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:34 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Spartacus vind ik niet echt vergelijkbaar. Hoewel die personages behoorlijk doortrapt en achterbaks zijn, zijn ze wel redelijk transparant. The Borgias kun je wat mij betreft het beste vergelijken met The Tudors en Rome (en Game of Thrones). In dat rijtje staat deze serie bij mij wel onderaan de lijst.
Ik blijf er moeite mee hebben dat geen enkel karakter sympathiek is.
Rodrigo: ongeloofwaardig dat hij van de ene kant zo berekenend is terwijl hij anderzijds nachtmerries krijgt over het lot van z'n dochter. Daarnaast vind ik Jeremy Irons een irritante acteur.
Cesare: als er nog iemand is die op enige sympathie van mij kan rekenen, dan is 't Cesare, maar alleen omdat hij me aan Ezio doet denken.
Juan: Slechte acteur en irritant personage.
Lucrezia: vooralsnog te ééndimensionaal. Natuurlijk is het wel schokkend dat Sforza zonder problemen een meisje van 14 bruut misbruikt, maar ik heb nog niet genoeg binding met Lucrezia kunnen opbouwen om er echt van ontdaan te zijn. Komt denk ik ook doordat de actrice niet altijd even overtuigend is als 14-jarige.
Desondanks blijf ik wel kijken, omdat ik het interessant vind om te zien hoe de politiek in die tijd was en dat de paus en de Katholieke Kerk toentertijd enorm corrupt en arrogant was.
Naar benden zeiken in dat gat wel?quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:59 schreef dotCommunism het volgende:
Ik vind je neef opsluiten in een gat in je eetkamer toch niet echt subtiel.
Ik volg het nog wel, maar de vonk is nog steeds niet overgesprongen. Ga in ieder geval die seizoen nog afkijken. Of ik dan ooit nog seizoen twee ga kijken, is echter nog maar de vraag.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:23 schreef drumstickNL het volgende:
Nog mensen die dit volgen? Ik moet zeggen dat de acteerprestaties vrij goed zijn.
Ja, hoewel het wel minder is geworden...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:23 schreef drumstickNL het volgende:
Nog mensen die dit volgen? Ik moet zeggen dat de acteerprestaties vrij goed zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |