abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94639573
Die man stond wat op het perron heen en weer te dwarrelen en sprak mij aan, hij kwam wat licht verward en verlegen over. Toen ik vroeg of hij wat wilde drinken zei hij dat hij wel een bakje koffie wilde. Bij de stationsrestauratie vroeg die dame of hij klein medium of groot wilde en hij zei meteen klein, ik bood hem aan een appelgebakje er bij te nemen toen de dame vroeg of hij slagroom op de appeltaart moest hebben zei hij nee. Deze man was zeer bescheiden. Omdat hij wat onzeker was begeleide ik hem in de drukke restauratie naar een vrijstaand tafeltje, hij groette vriendelijk een klein meisje die er ook zat en vervolgens werd hij enigzins geaccepteerd door de omgeving. ik bleef nog even bij hem zitten maar moest de trein halen dus ging ik weer weg.

5,50 lichter maar toch een goed gevoel dat ik iemand even wat eten en drinken kon geven en hij kon een tijdje lekker warm zitten in de restauratie.

Wat ik mij afvroeg in deze is of dit regelmatig gebeurt, geef jij wel eens wat eten aan iemand die dakloos is? want als iedereen ze nu zo nu en dan een beetje helpt ipv gelijk afwijzend te reageren om het feit dat iemand dakloos is dan komen ze iets aangenamer de dag door.
wees wijs met water
pi_94639605
Nee, ik geef nooit wat.
pi_94639624
Alleen de topic titel is al voldoende.
Als het klopt wat in de TT staat.... ^O^
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:50:36 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94639626
Wat lief! :D
Je moeder is een hamster
pi_94639628
Nee, ik koop hooguit de daklozenkrant.
pi_94639643
Heb vaak zat zwervers eten aangeboden dat over was, maar nooit heeft er een het aangenomen. Heb ook soortgelijke verhalen van vrienden. Ik geef liever eten/drinken dan geld zoals veel mensen, maar als ze het niet aannemen houdt het voor mij op.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:53:43 #7
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_94639724
Mooi verhaal. Zulke echte materiële dingen heb ik niet gegeven. Wel af en toe een muntje bij een muzikant. Met wat sprak hij je aan in het begin? :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:54:18 #8
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_94639748
geld geven doe ik niet, maar wel een keer een heel leuk gesprek met een kerel gehad die ik idd ook een bak koffie had gegeven! hij bedankte me zelfs voor het niet geven van geld omdat hij daar toch coke voor zou hebben gekocht
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:54:44 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_94639760
Ik kom nooit daklozen tegen eigenlijk..
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:54:56 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94639767
Ik wil eigenlijk wel een bescheiden villa.

TS?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94639813
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:49 schreef Scorpie het volgende:
Nee, ik geef nooit wat.
Dit.

Een vriend van me at ooit een broodje voor het station, toen een zwerver een stukje vroeg gaf hij het broodje.
Hierna vroeg de zwerver om wat kleingeld.
Mijn vriend haalde zijn portemonnee tevoorschijn, de zwerver gaf hem een vuist in zijn gezicht, pakte de portemonnee en zette het op een sprinten.

Kortom, nee. Ik geef niets.
Sowieso gooi ik geen geld in bodemloze putten.
pi_94639950
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:54 schreef kwiwi het volgende:
Ik kom nooit daklozen tegen eigenlijk..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_94639993
Ligt aan de persoon in kwestie. In Groningen lopen er 3 rond.

Een Indiaanse vrouw; geef ik niks omdat ze blijft altijd om meer blijft vragen.

Een onverzorgde man met lang haar (zwerft vaak bij de Febo rondt); geef ik ook niks. Hij scheldt je uit en wenst je allerlei ziektes toe (op een hele bedreigende manier) op het moment dat je hem niks geeft.

Een donkere altijd vrolijk en vriendelijke man; geef ik af en toe wat kleingeld.
  Forum Admin zaterdag 26 maart 2011 @ 15:03:19 #14
58651 crew  murp
murp
pi_94640025
nee, ik geef eigenlijk nooit iets, maar goed dat er mensen zijn zoals TS!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:04:36 #15
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_94640068
In Nederland doe ik het niet, maar in arme landen doe ik het graag.

Een bedelende Thaise vrouw met haar kind heb ik eens een badlaken gegeven zodat hij toch een beetje schoon op de straat kon liggen. Die dankbare reactie (10 buigingen met de handen gevouwen, je kent het wel) geeft je inderdaad een goed gevoel.
Ik kon het niet zo goed hebben om elke dag op weg naar mijn hotel voorbij te lopen.

In India heb ik mijn sportschoenen aan een arme man gegeven, maar die begon te klagen dat ze oud waren. In dat hele land was men trouwens niet snel tevreden met wat je gaf.
pi_94640220
Ik kom eigenlijk nooit zwervers tegen, maar ik zou ze nooit geld geven. Een bakje koffie zou ik wel doen :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:10:23 #17
322331 DoimuN
Nee, het boeit me niets!
pi_94640249
Heeft iemand van jullie de treinzwerver al meegemaakt? Die komt volgens mij vaak tussen Amsterdam Sloterdijk - Amstel voor, dan komt hij in de spits de coupe in en kondigt hij aan dat hij geld ophaalt voor zijn zwervervrienden, hij vraagt ook niet direct om geld maar eten mag ook. En omdat je niet weg kan lopen voelen veel mensen zich toch gedwongen om toch wat te geven als hij dat bekertje onder hun neus drukt. Dit stukje ondernemersschap kan ik wel waarderen, 10 tegen 1 dat hij het natuurlijk zelf opmaakt, maar ik geef nog steeds niets.
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
Op naar de sterren en daar voorbij!
pi_94640324
Heb een keer een zwerver een croissant aangeboden, maar dat wou die niet. Dan houdt het voor mij op :{w
Op vrijdag 10 juni 2011 02:55 schreef Ezell het volgende:
Onze pappie gaat mij zometeen weer melken. Dan krijgt Kaasrol een nieuwe broertje of zusje. :D
pi_94640344
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:04 schreef Cucumissativus het volgende:
In Nederland doe ik het niet, maar in arme landen doe ik het graag.

Een bedelende Thaise vrouw met haar kind heb ik eens een badlaken gegeven zodat hij toch een beetje schoon op de straat kon liggen. Die dankbare reactie (10 buigingen met de handen gevouwen, je kent het wel) geeft je inderdaad een goed gevoel.
Ik kon het niet zo goed hebben om elke dag op weg naar mijn hotel voorbij te lopen.

In India heb ik mijn sportschoenen aan een arme man gegeven, maar die begon te klagen dat ze oud waren. In dat hele land was men trouwens niet snel tevreden met wat je gaf.
dat dus! In Thailand heb ik vorig jaar een deel van mijn kleren achter gelaten omdat ik die toch niet meer aan trok. Zijn nu vast mensen blij mee!!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:19:12 #20
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_94640524
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:13 schreef krullebol81 het volgende:

[..]

dat dus! In Thailand heb ik vorig jaar een deel van mijn kleren achter gelaten omdat ik die toch niet meer aan trok. Zijn nu vast mensen blij mee!!
Return to sender :Y
pi_94640590
Die mensen krijgen meestal gewoon een uitkering van 600 euro per maand of zo terwijl ze geen woonlasten of zo hebben, dus ik zie niet helemaal in waarom ik hen wat zou geven.
pi_94640910
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:48 schreef dreckosuarus het volgende:
hij groette vriendelijk een klein meisje
:')
Verder een nobel gebaar e.d.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:37:10 #23
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_94641028
Zojuist zag ik de verkoopster van de straatkrant een slokje "cola" nemen uit een half liter flesje van de Lidl/aldi oid.
Toen ik uit de winkel kwam heb ik haar een flesje Coca Cola gegeven.
Niemand verdient het om Aldi/Lidl huismerk "cola" te drinken wat er voor de rest ook gebeurd.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_94641092
En nu vis je hier naar complimentjes? Werkelijk, het zal mij een worst wezen wat jij aan een zwerver geeft of niet geeft...
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:46:53 #25
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_94641284
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:39 schreef Ausputzert het volgende:
En nu vis je hier naar complimentjes? Werkelijk, het zal mij een worst wezen wat jij aan een zwerver geeft of niet geeft...
Worst aan een zwerver geven is ook zeer goed, tenzij het een vegetarische zwerver is.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')