Lees je anders gewoon even in. Madame wil helemaal niet bekend zijn en snapt zogenaamd ook niet waarom er zoveel aandacht is voor haar. Die aandacht zou er waarschijnlijk ook niet zijn geweest als ze op eigen kosten aan haar wereldreis was begonnen. Maar nu anderen voor de kosten opdraaien en sponsoren een tegenprestatie verlangen in byvoorbeeld de vorm van 1 of meerdere interviews slaat ze om zich heen. En niet voor het eerst!quote:Op zaterdag 2 april 2011 14:43 schreef vreakky het volgende:
[..]
Als professionele journalist weet je of hoe iemand heet en waarom ze komt, en lees je in of je blijft weg en vind het onbelangrijk.
Maar een onvoorbereide journalist is wat mij betreft not done, als een van mijn redacteuren(van het lokale gratis suffertje) onvoorbereid op pad gingen dan kregen ze meteen een preek, en soms een bedankje en tot ziens.
Dat is niet iets waar de sponsor blij van wordt.quote:Op zaterdag 2 april 2011 14:43 schreef vreakky het volgende:
[..]
Als professionele journalist weet je of hoe iemand heet en waarom ze komt, en lees je in of je blijft weg en vind het onbelangrijk.
Maar een onvoorbereide journalist is wat mij betreft not done, als een van mijn redacteuren(van het lokale gratis suffertje) onvoorbereid op pad gingen dan kregen ze meteen een preek, en soms een bedankje en tot ziens.
quote:1-4-2011
Gisteren ben ik samen met twee andere jachties die ik al een tijdje ken een stuk gaan fietsen naar fort Lorenzo. Zo'n 10 kilometer bergje op en bergje af op een vouwfiets. Maar het fort en vooral het uitzicht was prachtig! Je kijk uit op de zeeen een rivier die land inwaarts gaat. We waren laat en vlak voor zons ondergang begonnen we aan de terug weg. Omringd door het geluid van apen en andere dieren die tot leven komen tegen de avond. Toen ik op de fiets een paar apen aan het bewonderen was die hoog in een boom aan het heen en weer slingeren waren reed ik bijna over een slang heen! Ik keek net op tijd naar beneden en kwam 50 cm voor de slang al gillend tot stilstand. Schijnbaar was de slang net zo geschrokken als ik want na een keer sissend omhoog te zijn gekomen ging hij een stuk verderop in het gras liggen waar we er nog een paar foto's van konden maken. Het begon ondertussen echt donker te worden, en vlak voordat het zwart van de nacht echt over ons heen viel kwamen we weer aan bij de marina. Vandaag ben ik naar Colon geweest met de bus om wat boodschappen te doen. Natuurlijk met een aantal reisvrienden want Colon is niet bepaald de veiligste stad om alleen rond te lopen. De huizen zijn vervallen en iedereen rijd schiet of loopt elkaar omver. En naar enige organisatie in de rotzooi is ver te zoeken. Niet een plaats waar ik me veilig voel. Gellukig was ik niet alleen en ligt Guppy niet in Colon.
Laura
klopt... is gewoon vakantie geworden.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:57 schreef Shreyas het volgende:
Ik volg Laura Dekker niet helemaal, maar ik las onlangs wel dat ze op de HISWA aanwezig was in Amsterdam. Dat betekent dus dat die hele ''zeilreis om de wereld'' toch allang niet meer telt, het gaat toch nergens meer over als je tussendoor gewoon even het vliegtuig pakt en terug gaat naar Nederland.
Een gesponsorde vakantie, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 2 april 2011 17:03 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
klopt... is gewoon vakantie geworden.
Zoals vele andere mensen op aarde doen
Lekker toch...quote:Op zaterdag 2 april 2011 17:55 schreef spuitje het volgende:
[..]
Een gesponsorde vakantie, dat dan weer wel.
Inderdaad, maar noem het dan ook zo! En doe het niet voorkomen alsof je bezig bent met het leveren van een enorme prestatie! Ze is geen solo-zeilster, ze gaat geen record vestigen.quote:
De sponser (de haven) krijgt wel waar voor de sponsering, Dankzij LD komen de toeristen met duizenden langs om zich te laten overhoop schieten en te genieten van een waardeloze omgeving (volgens LD althans). De havens zullen nu gaan vechten om wie LD mag ontvangen en sponserenenquote:
Eerst een sneer naar de pers, en nu naar de omgeving.... Nou nou, Lauratjuh is boos en pas maar op als mefroi het niet naar haar zin heeft.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:59 schreef Alleskids het volgende:
[..]
De sponser (de haven) krijgt wel waar voor de sponsering, Dankzij LD komen de toeristen met duizenden langs om zich te laten overhoop schieten en te genieten van een waardeloze omgeving (volgens LD althans). De havens zullen nu gaan vechten om wie LD mag ontvangen en sponserenen
Ze zou inderdaad eens wat respect kunnen tonen, laat ze blij zijn dat de pers überhaupt belangstelling heeft, anders kan ze de sponsoring ook wel vergeten.quote:Op zondag 3 april 2011 12:08 schreef spuitje het volgende:
Misschien zou ze wat respect moeten hebben voor dat leger journalisten wat voor haar naar de haven komt?
O wacht..............
Ze houdt niet van journalisten en domme vragen. En het komt niet bij haar op dat ze door het beantwoorden van domme vragen mensen iets kan leren over het zeilwereldje.
Waar komt dit uit? Ik snap niet dat ze bij de pers klaagt over de pers.quote:Op zondag 3 april 2011 11:54 schreef spuitje het volgende:
Vooral het laatste stukje...........
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ze heeft iedere week een column in het AD. Die wordt vervolgens op die Hyves geplaatst en daar heb ik hem dus vandaanquote:Op zondag 3 april 2011 12:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Waar komt dit uit? Ik snap niet dat ze bij de pers klaagt over de pers.
Aha. Beetje raar om in een krant ook al te gaan zitten drammen over de pers. Ik vraag me sowieso af waar die afkeer vandaan komt, heeft vader in het verleden misschien negatieve ervaringen met de pers?quote:Op zondag 3 april 2011 12:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze heeft iedere week een column in het AD. Die wordt vervolgens op die Hyves geplaatst en daar heb ik hem dus vandaan
Ze heeft min of meer een hekel aan mensen die niets van zeilen weten. En dat heeft ze dus al meerdere keren op niet mis te verstane wijze te kennen geven.quote:Op zondag 3 april 2011 12:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Aha. Beetje raar om in een krant ook al te gaan zitten drammen over de pers. Ik vraag me sowieso af waar die afkeer vandaan komt, heeft vader in het verleden misschien negatieve ervaringen met de pers?
Ik weet het niet hoor, de manier waarom ze zich erover uitlaat komt op mij ten eerste zeer hautain en ten tweede enorm gefrustreerd over. Mij zou het niet verbazen als ze het van haar vader heeft. Anderzijds heeft het ook iets heel onzekers, alsof ze bang is dat haar droom wordt doorgeprikt.quote:Op zondag 3 april 2011 13:04 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze heeft min of meer een hekel aan mensen die niets van zeilen weten. En dat heeft ze dus al meerdere keren op niet mis te verstane wijze te kennen geven.
Ze heeft ook een hekel aan mensen die bezwaren hebben tegen haar reis, die zijn dom en begrijpen haar niet.
Wat het kind niet begrijpt of niet wil begrijpen is dat de pers, wanneer ze zo door gaat, zich weleens tegen haar zou kunnen keren en er totaal geen behoefte meer aan heeft om haar een interview af te nemen.
Vragen of ze de volgende dag terug kunnen komen omdat ze moe is is natuurlijk 1 van de domste dingen die je kunt doen!
Die gemeneriken durfden iets te insinueren over een onafgebouwde boot enzo..quote:Op zondag 3 april 2011 12:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Aha. Beetje raar om in een krant ook al te gaan zitten drammen over de pers. Ik vraag me sowieso af waar die afkeer vandaan komt, heeft vader in het verleden misschien negatieve ervaringen met de pers?
Over de boot van pa? Dat zou het dan wel eens kunnen zijn. Ze heeft die afkeer volgens mij echt niet van een vreemde.quote:Op zondag 3 april 2011 13:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Die gemeneriken durfden iets te insinueren over een onafgebouwde boot enzo..
Naďef is het om te veronderstellen dat journalisten, die allemaal de primeur willen hebben wel een dagje later zullen terugkomen, als de aankomst allang geen nieuws meer is.quote:Op zondag 3 april 2011 13:04 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze heeft min of meer een hekel aan mensen die niets van zeilen weten. En dat heeft ze dus al meerdere keren op niet mis te verstane wijze te kennen geven.
Ze heeft ook een hekel aan mensen die bezwaren hebben tegen haar reis, die zijn dom en begrijpen haar niet.
Wat het kind niet begrijpt of niet wil begrijpen is dat de pers, wanneer ze zo door gaat, zich weleens tegen haar zou kunnen keren en er totaal geen behoefte meer aan heeft om haar een interview af te nemen.
Vragen of ze de volgende dag terug kunnen komen omdat ze moe is is natuurlijk 1 van de domste dingen die je kunt doen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |