abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94637469
Hai,

ik ga straks naar het buitenland en ik wil graag weer mijn compactcamera (Casio EX-Z330) weer meenemen. Maar soms doet hij verschrikkelijk raar.
Zo heb ik een keer een serie rare foto's gemaakt, lijkt net alsof ie overbelicht is. Tevens heb ik ook geen idee waar die streepjes vandaan komen. Ik checkte de instellingen en alles stond okee.
Hij is wel een klein stukkie open, uit het niets, lijkt wel of ie een keer is laten vallen op een moment dat ik 'm niet gebruikte want ik heb hem nooit laten vallen.
Hier een aantal voorbeeldfoto's; een tijdje dattie stom deed en daarna weer doodnormaal :{.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 26-03-2011 13:45:41 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_94637530
Ik ga in de namiddag langs een fotospeciaalzaak om te kijken maar ik wil even een indicatie van jullie jongens hebben voordat ik een loos bedrag aan "onderzoekskosten" moet betalen.
Feyenoord Rotterdam
pi_94637539
Heb ik ook gehad met mijn Canon, zonder hem te laten vallen. Ineens alleen maar overbelichte foto's met strepen zoals jij ook post, was ook niks meer aan te doen. Ik denk dat je een nieuwe moet kopen, dat heb ik in ieder geval wel gedaan.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:43:58 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94637543
Sensor is stuk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_94637600
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:43 schreef daNpy het volgende:
Sensor is stuk.
Valt zoiets te repareren?
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:10:36 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_94638384
Ja. Is het de moeite (en kosten) waard? Nee.
Huilen dan.
pi_94639243
Meh. Jammer.
Denken jullie dat de iPhone 3GS het best tijdelijk over kan nemen? Overdag zijn de foto's uitmuntend al zeg ik het zelf.
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:02:13 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94639990
Ik heb nog geen telefoon gezien die een (compact) camera kan vervangen.
Altijd ruis, onscherp, slecht belicht, fletse kleuren etc
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_94640197
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:02 schreef daNpy het volgende:
Mwoah, valt overdag reuze mee. Zie regelmatig prima foto's langs komen die overdag (buiten met fatsoenlijk zonlicht) zijn geschoten en die van een iPhone o.i.d. af komen. Alleen bij slecht licht vallen ze allemaal door de mand, maar eerlijk is eerlijk: dat doen compactcamera's eigenlijk ook.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:34:58 #10
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_94640958
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:36 schreef o.us het volgende:
Meh. Jammer.
Denken jullie dat de iPhone 3GS het best tijdelijk over kan nemen? Overdag zijn de foto's uitmuntend al zeg ik het zelf.
Is er niet iemand in je omgeving van wie je tijdelijk een compacte camera kan lenen?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:59:33 #11
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_94641682
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:43 schreef 9611Niels het volgende:
Heb ik ook gehad met mijn Canon, zonder hem te laten vallen. Ineens alleen maar overbelichte foto's met strepen zoals jij ook post, was ook niks meer aan te doen. Ik denk dat je een nieuwe moet kopen, dat heb ik in ieder geval wel gedaan.
Was een paar jaar geleden een productiefout, kon je gratis laten repareren.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_94641909
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:02 schreef daNpy het volgende:
Niet geheel met je eens. Je moet natuurlijk ook even wat aandacht geven aan wat je fotografeert, tegenlicht enz. Maar je hebt er inderdaad wel veel foto's tussen zitten die 'minder' zijn. Maar wat ik vooral mis is dat je weinig instellingen kunt maken. Maar enkele voorbeelden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar bij erg weinig licht/beweging vallen ze inderdaad door de mand:
SPOILER
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:11:03 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_94641998
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:07 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Niet geheel met je eens. Je moet natuurlijk ook even wat aandacht geven aan wat je fotografeert, tegenlicht enz. Maar je hebt er inderdaad wel veel foto's tussen zitten die 'minder' zijn. Maar wat ik vooral mis is dat je weinig instellingen kunt maken. Maar enkele voorbeelden:
SPOILER
Maar bij erg weinig licht/beweging vallen ze inderdaad door de mand:
SPOILER
Op 640x383 ziet iets er al snel redelijk uit. Maar dat is dan ook een resolutie waar je niet veel mee kan.

Een beetje compactcamera produceert nog steeds veel en veel betere foto's dan elke telefoon.
Huilen dan.
pi_94642237
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Op 640x383 ziet iets er al snel redelijk uit. Maar dat is dan ook een resolutie waar je niet veel mee kan.

Een beetje compactcamera produceert nog steeds veel en veel betere foto's dan elke telefoon.
Ik had ze even wat kleiner voor het forum gemaakt. ;) Maar hier is er een van 1024x613:

De originelen van 2592x1552 ziet er ook best goed uit. Maar 'een beetje compactcamera' is inderdaad beter.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:20:55 #15
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_94642262
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:34 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Is er niet iemand in je omgeving van wie je tijdelijk een compacte camera kan lenen?
Allemaal compactcamera's die op batterij werken, ik werk liever met accu's.
Feyenoord Rotterdam
pi_94668236
Panasonic werkt met accu's en heeft uitstekende compactcamera's. Ik heb de lumix TZ10, daarvan gaat de accu ongeveer 300 foto;s mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')