Het afgelopen half jaar is de gitaar onaangeraakt gebleven in de koffer omdat ik een half jaar 400 km van de gitaar weg was, en nu zijn de snaren met stemmen niet meer te redden...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:26 schreef florisje het volgende:
je stemt wel af en toe?
ik heb vervang m'n snaren volgens mij eens in de vijf jaar ofzo.
Ach ja ja, 't probleem is dat er hier in de wijde omtrek geen muziekwinkel zit,quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:40 schreef florisje het volgende:
enige wat ik je erover kan vertellen is dat je of 6 metalen, of 3 metalen+3 nylon snaren kunt nemen. bij de laatste zijn die nylon snaren dikker, en dat is dus fijner voor je vingers. klinkt wel anders natuurlijk.
maar loop gewoon een muziekwinkel binnen en vraag het. je kunt waarschijnlijk het verschil nog wel meteen uitproberen.
Ach ja, ik wil gewoon die Martin snaren erop omdat die me erg goed bevielen!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:41 schreef zeeeend het volgende:
Tanglewood word standaard met Elixer snaren afgeleverd:
http://www.elixirstrings.com/products/product_acoustic.html
0.12 lijkt me normaal,beetje afhankelijk van persoonlijke voorkeur
Het is gewoon een kwestie van eigen voorkeur, en hangt ook af van de gitaar die je gebruikt.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:44 schreef Poumelie het volgende:
[..]
Ach ja, ik wil gewoon die Martin snaren erop omdat die me erg goed bevielen!
.012 is dus een beetje de gangbare dikte?
Zat zelf te twijfelen over .011 en .012
Met nieuwe snaren zul je toch net zo vaak moeten herstemmen in het begin, als met wat oudere snaren die lang niet gestemd zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:32 schreef Poumelie het volgende:
[..]
Het afgelopen half jaar is de gitaar onaangeraakt gebleven in de koffer omdat ik een half jaar 400 km van de gitaar weg was, en nu zijn de snaren met stemmen niet meer te redden...
Nee echt, je wilt het niet horen.. het klopt gewoon niet, stemmen helpt niet.
Eens in de vijf jaar is trouwens wel heel erg weinig, niet?
Maarrrrr, dat was mijn vraag niet
Het probleem is dat er echt echt echt iets hartstikke fout is met mijn g snaar. Die is echt zo vals als wat en stemmen helpt gewon totaal niet. Heb het gechekt met mijn stemapparaat en inderdaad, hij word de ene keer herkend als een f (what?) en toen weer als een hoge e( whut?) en ik krijg hem gewoon niet goed.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:59 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Met nieuwe snaren zul je toch net zo vaak moeten herstemmen in het begin, als met wat oudere snaren die lang niet gestemd zijn.
Als je ze in oktober vervangen hebt, en daarna een half jaar niet gespeeld, dan zou ik niet nu nieuwe snaren gaan zetten persoonlijk. Dat maakt voor het stemmen weinig/geen verschil.
Ik heb het vervangen van snaren altijd overgelaten aan iemand anders omdat ik dat met mijn twee linkerhanden niet durf. Het is inderdaad een staalsnarigequote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Normaal in de winkel zit er .11 op dus dat is in principe ook wel het meest aan te raden. .10 speelt gewoon net wat lichter maar vooral op een akoestische gitaar gaat je klank dan behoorlijk achteruit. Zelf vind ik .12 beter en voller klinken weer maarja dat speelt dan weer zwaarder
En gewoon lekker 2/3 van die setjes halen en zelf je snaren vervangen. Het is een western gitaar (staalsnarig) neem ik aan ?
Tja, ja, kan 't wel zelf proberen maarja, of het dan wel goed gaat klinken?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zou gewoon .11 doen dan als ik jou was. Mooi gitaartje
Maar doe dat vervangen zelf, het is echt heeeeel simpel en veel makkelijker als je het zelf kan want het kost je hooguit 5 minuutjes.
Nouja als je het echt niet zelf wil zou ik zeggen laat het dan door een vriend of iemand doen en laat hem uitleggen hoe het moet kijk mee en doe zelf ook een paar snaren met zijn hulp. Dan weet je het dan voor de volgende keerquote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:41 schreef Poumelie het volgende:
[..]
Tja, ja, kan 't wel zelf proberen maarja, of het dan wel goed gaat klinken?
Als ik er al niet voor kan zorgen dat mijn g snaar normaal gaat klinken, kan ik dan wel zelf snaren vervangen?
Ik denk dat ik het gewoon laat doen, kan er iig minder fout gaan en klink het hopelijk in 1 keer goed.
Wat mensen hier ook trouwens zeggen, ik denk echt dat mijn snaren aan vervanging toe zijn, ze hebben allemaal een valse boventoon, en dan die g snaar, jeetje, wat daarmee gebeurd is? Ik weet het niet
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik wil een vet geluid en voelen wat ik doe, geen homo apparaat
Ga ik doen, jij succes met het behouden van je poezelige vingertjesquote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:43 schreef starla het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ieder z'n voorkeuren. Ga nu maar de was ophangen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |