quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:15 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Oh leuk, we gaan landkaartjes posten!![]()
[ afbeelding ]
De Israëlische regio in de 9e eeuw voor Christus
Nee, want Nederland en de rest van de wereld erkennen die landen. Maar goed, na hoeveel jaar komt dat recht te vervallen? Of met andere woorden, hoe lang moet Israël die muur laten staan voordat ze Israël gewoon weer Israël mogen noemen en de Palestijnen er niets meer te zoeken hebben.quote:Op zondag 27 maart 2011 00:27 schreef dude1986 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Meen je dit nou? Triest....
dit is een een kaart van 3000 jaar geleden.....
zo zag NL er vroeger uit... Als ik jouw redenering goed begrijp dan kunnen we zo België en een klein gedeelte van noord-Frankrijk binnenvallen omdat dit eeuwen geleden ooit de grenzen waren??
quote:Eén van de mythe is dat velen menen dat de Joden het land Israël niet mogen claimen. Het idee bestaat dat de Joden sinds 70 van de gewone jaartelling niet meer in Israël hebben gewoond en dat ze plotseling hun land na 1800 jaar terugeisten. In werkelijkheid hebben de Joden de band met het land meer dan 3700 jaar onafgebroken gehouden.
[..]
De Joodse claim op het Land Israël is op ten minste vier zaken gebaseerd:
1.Het Joodse volk heeft het land bewoond en ontwikkeld
2.De internationale gemeenschap heeft het Joodse volk politieke soevereiniteit gegeven in Palestina.
3.Het gebied werd veroverd in defensieve oorlogen.
4.God beloofde het land aan aartsvader Abraham.
[..]
Israel is gesticht op basis van:
1. Besluiten van de Volkerenbond in 1922 en de Verenigde Naties in 1947.
2. Waarbij voor de Arabieren Jordanie als Arabische staat gevormd, zijnde 78% van het grondgebied van het mandaatgebied Palestina.
3. Gebaseerd op de erkenning dat het Joodse volk net als andere volken recht heeft op zelfbeschikking in gebieden waar zij de meerderheid vormt.
4. Erkenning dat het Joodse volk er 3.000 jaar onafgebroken heeft gewoond.
[..]
1. Sinds ruim drieduizend jaar wonen er leden van het Joodse volk. Dit is uniek, geen ander volk kan dat zeggen.
2. Internationaal gelegitimeerd door een besluit van de internationale gemeenschap, tot twee maal aan toe (zie hieronder: in 1922 en 1947). Dit is uniek.
3. In ontwikkeling genomen. Tijdens de Arabische overheersing was het land volkomen vervallen tot enerzijds moeras en anderzijds dor. De Joden hebben de moerassen droog gelegd, bossen aangeplant en akkers ontwikkeld.
4. De Arabische tijd heeft nauwelijks blijvende sporen nagelaten. Zo zijn de plaatsnamen van Joodse, Griekse of Romeinse oorsprong en is van een eigen Arabische cultuur of weerslag in bijvoorbeeld de architectuur is geen sprake.
5. Voortgekomen uit de koloniale tijd, in defensieve oorlog tot stand gekomen. Het eerste geldt voor veel landen, het tweede niet, veel andere landen zijn via offensieve oorlogen tot stand gekomen.
6. Vrije toegang voor andere religies tot hun heilige plaatsen. Dit was tijdens Moslim-dominantie niet altijd mogelijk.
7. Zelf aangekocht. De Joden hebben vrijwel al het particulier grondbezit gekocht.
Verhelderende post!quote:Op zondag 27 maart 2011 00:57 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Nee, want Nederland en de rest van de wereld erkennen die landen. Maar goed, na hoeveel jaar komt dat recht te vervallen? Of met andere woorden, hoe lang moet Israël die muur laten staan voordat ze Israël gewoon weer Israël mogen noemen en de Palestijnen er niets meer te zoeken hebben.
En ter info:
[..]
Jij bent echt niet goed bij je hoofd. Ik word niet snel kwaad maar zoveel bullshit heb ik zelfs in de klaagbaak nog niet gelezen.quote:Op zondag 27 maart 2011 00:44 schreef Im.Kant. het volgende:
Alle kaartjes achterwege, er wonen al duizenden jaren grote groepen Joden in Palestina en ze hebben daar in de 20e eeuw hun eigen staat gekregen. Leer er maar mee te leven, want die staat blijft en dat is goed.
De Palestijnen zijn gewoon een groep Arabieren die daar ook leven. Dat is een tijd goed gegaan, tot de Palestijnen begin 20e eeuw begonnen te agiteren tegen de voortdurende Joodse immigratie. Wegens Joden zijn haram, volgens hen. Eigenlijk zijn die Palestijnen dus gewoon fascisten.
Waarom ben je boos dan? Ik ben natuurlijk niet serieus over de fascistische Palestijnen, dat was slechts een toespeling op sommige personen op dit forum die de Joodse staat fascistisch vinden. Voor de rest klopt mijn post toch echt.quote:Op zondag 27 maart 2011 01:45 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Jij bent echt niet goed bij je hoofd. Ik word niet snel kwaad maar zoveel bullshit heb ik zelfs in de klaagbaak nog niet gelezen.
Lijkt me voor Israël wel op te gaan.quote:Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.
quote:Op zondag 27 maart 2011 01:55 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Lijkt me voor Israël wel op te gaan.
Ik hoef je niet te vertellen dat één van die kenmerken een staat nog niet fascistisch maakt.quote:Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen.
Mijn heldere denkvermogen laat me soms in de steek als het om Israël en de Joden in het algemeen gaat. Praat jij het goed dat er steeds meer Joodse nederzettingen op (hoe dan ook verworven, of toegekend) Palestijns grondgebied worden gebouwd?quote:Op zondag 27 maart 2011 03:03 schreef Im.Kant. het volgende:
Ten tweede pleit Israël niet voor een continue strijd maar pleit Israël als staat voor vrede. Dat hebben de vele (vredes) verdragen die door hen wel maar door de Palestijnen niet geaccepteerd werden wel laten zien.
Denk de volgende keer eens na voordat je wat post en iemand niet goed bij zijn hoofd noemt.
Als ik al 3.000 jaar onafgebroken in jouw tuin woon -wat oorspronkelijk mijn tuin was- die ik wél mooi en vruchtbaar heb gemaakt en ik op een gegeven moment zeg: "Jij krijgt 78% van 'mijn' tuin en ik mag van de internationale gemeenschap 22% van 'mijn' tuin weer terug nemen." en jij gaat vervolgens decennia lang onschuldige burgers in mijn tuin vermoorden dan ben ik klaar met jou en pak ik een nog groter stuk tuin totdat jij normaal gaat doen.quote:Op zondag 27 maart 2011 03:12 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Mijn heldere denkvermogen laat me soms in de steek als het om Israël en de Joden in het algemeen gaat. Praat jij het goed dat er steeds meer Joodse nederzettingen op (hoe dan ook verworven, of toegekend) Palestijns grondgebied worden gebouwd?
Dan graag je adres zodat ik morgen wat familie in jouw tuin kan bivakkeren.
De vergelijking is per definitie mank. Aangezien ergens "onafgebroken" wonen in de moderne wereld geen enkele waarde heeft ten aanzien van de aanspraak op een stuk grond. Het is dan ook een kleuterredenering, die (als je deze overal ter wereld gaat toepassen) voor zeer veel oorlogen kan gaan zorgen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de inhoudelijke terkortkomingen van de vergelijking.quote:Op zondag 27 maart 2011 03:32 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Als ik al 3.000 jaar onafgebroken in jouw tuin woon -wat oorspronkelijk mijn tuin was- die ik wél mooi en vruchtbaar heb gemaakt en ik op een gegeven moment zeg: "Jij krijgt 78% van 'mijn' tuin en ik mag van de internationale gemeenschap 22% van 'mijn' tuin weer terug nemen." en jij gaat vervolgens decennia lang onschuldige burgers in mijn tuin vermoorden dan ben ik klaar met jou en pak ik een nog groter stuk tuin totdat jij normaal gaat doen.
Nogmaals, als er iets is wat COMPLEET irrelevant is voor deze discussie....quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:15 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Oh leuk, we gaan landkaartjes posten!![]()
[ afbeelding ]
De Israëlische regio in de 9e eeuw voor Christus
Er onafgebroken wonen is dan ook slechts één van de vele argumenten:quote:Op zondag 27 maart 2011 09:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De vergelijking is per definitie mank. Aangezien ergens "onafgebroken" wonen in de moderne wereld geen enkele waarde heeft ten aanzien van de aanspraak op een stuk grond. Het is dan ook een kleuterredenering, die (als je deze overal ter wereld gaat toepassen) voor zeer veel oorlogen kan gaan zorgen.
[..]
Dus dan kun je een reactie op hetzelfde niveau terug verwachten.quote:Op zondag 27 maart 2011 03:12 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Dan graag je adres zodat ik morgen wat familie in jouw tuin kan bivakkeren.
En die inhoudelijke terkortkomingen zijn?quote:En dan heb ik het nog niet eens gehad over de inhoudelijke terkortkomingen van de vergelijking.
quote:Palestinians: Two Jihad militants killed in Israeli strike on Gaza
Witnesses: militants were firing rocket at Israel; attack comes a day after Gaza groups signaled they would halt rocket fire if IDF stopped carrying out targeted attacks as well.
The Israel Air Force killed two Palestinians and wounded three more in an attack on the northern Gaza Strip on Sunday, according to Palestinian media reports.
The five Palestinians were clustered just east of the Jabalya refugee camp at the time of the attack, said the reports. The Islamic Jihad militant group claimed the casualties as its members. (via)
Wat heeft mijn antwoord met zelfreflectie te maken?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 03:10 schreef johnnylove het volgende:
Kees je lijkt net een Arabier, kennen ook geen zelfreflectie. Altijd een ander...
Je post bewijzen of dat je de regio niet goed genoeg kent of gwn je kop in t zand steekt.
De staat Israel, niet toevallige burgers.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 03:00 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Heb je ooit wel eens het officiële hamas-tv kanaal gezien? Met het joden-etende konijn? En hoe zit het dan met de bomaanslagen op burgerdoelen?
Waarmee je me dus gelijklgeeft.quote:[..]
Dat is goed ook. Zie mijn vorige punt.
De voortdurende illegale gebiedsuitbreiding en nederzettingestichtingen op de bezette Westoever hebben niks te maken met raketbeschietingen. El Fatah heeft het doel om de staat Israel te vernietigen geschrapt, maar het heeft geen enkele winst opgeleverd.quote:[..]
Moeten ze maar geen raketten afschieten. Ze zijn niet in de positie om dingen te eisen met een wapen in de hand, ze moeten naar de onderhandelingstafel gedwongen worden. En dat gaat gelukkig eens nog gebeuren. De Palestijnen krijgen eens genoeg van de megalomane personen die de macht hebben in de PA(Hebben ze vaak al, zie de vele onderlinge conflicten tussen Hamas en andere groeperingen).
Palestina is trouwens geen staat. Het zijn Arabieren die enkel door hun geloof en haat tegen Israël verenigd zijn. Laat die hele Palestijnse staat geabsorbeerd worden door Arabische buurlanden en een deel van het gezeik is over.
Tja, maar als dit nou een onderbouwing is voor een aanval op Gaza, wat zijn dan soortgelijke foto's van Gaza voor onderbouwing voor aanvallen op Israel?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:46 schreef C_N het volgende:
qasam in de morgen inslag in een woning.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
credit foto: Herzel Yosef)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
credit C_N
Dus een (zelfmoord)aanslag in een bus of op een markt op Israëlische burgers is volgens jouw geen aanslag op toevallige burgers? En als Israël een raket afvuurt op een huis van waaruit raketten zijn geschoten dan is het wel een burgerdoel?quote:Op maandag 28 maart 2011 01:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De staat Israel, niet toevallige burgers.
[..]
Woorden zijn nog geen daden.quote:De voortdurende illegale gebiedsuitbreiding en nederzettingestichtingen op de bezette Westoever hebben niks te maken met raketbeschietingen. El Fatah heeft het doel om de staat Israel te vernietigen geschrapt, maar het heeft geen enkele winst opgeleverd.
quote:Op maandag 28 maart 2011 02:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, maar als dit nou een onderbouwing is voor een aanval op Gaza, wat zijn dan soortgelijke foto's van Gaza voor onderbouwing voor aanvallen op Israel?
quote:Hamas co-founder Mahmoud Al-Zahar did not rule out the possibility of accepting a "temporary two-state solution", and stated that he dreamed "of hanging a huge map of the world on the wall at my Gaza home which does not show Israel on it."
quote:Hamas was willing to declare a truce that could last as long as 20 years, and stated that Hamas will never recognize the "usurper Zionist government" and will continue "jihad-like movement until the liberation of Jerusalem".
quote:According to a November 2009 survey conducted by Haaretz, 57% of Israelis support the view of MK Shaul Mofaz of Kadima, that Israel should establish a dialogue with Hamas under certain conditions, for example, that Hamas renounces violence, recognizes Israel's right to exist as a Jewish nation, and loses its designation as a terrorist organization. Hamas responded to this by labeling it "Zionist vulgarity" and stating that they will never negotiate with or recognize their "enemy", the state of Israel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar is je motivatie voor de qassams.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |