abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94618295
Ik wil een spiegelkast van 35 kg ophangen aan een 7cm dikke gasbetonwand.

Is dat verstandig of moet ik daar niet aan beginnen? Ik kan aan de achterkant van de wand helaas geen plaats of dergelijks monteren. Ik weet dat er speciale pluggen zijn voor gasbetonwanden, zogenaamde wokkels volgens mij, maar de spiegelkast kent maar twee ophangpunten.

Wie heeft advies?

thnx
Eric
pi_94619176
als je zo ummm....goed werkt? en het gaatje helemaal perfect boort....dan kan het bijna niet mis gaan.....de boor die je gebruikt moet wel precies de goede maat hebben....dus bij twijfel? beter een boortje nemen eerst in een kleinere formaat....

dus ja soms dan mislukt het boren een beetje.... ( ook door luchtbelletjes in het gas beton of dat je scheef boort ) en wat ik altijd doe is dan "vul het gat vol met constructie lijm en doe dan de plug erin )... als het goed is zit het dan muurvast

( wel eerst het gaatje goed uitzuigen met een stofzuiger..... anders mislukt het en pakt de lijm niet goed.... )

als het dan nog mis gaat? en de kast naar beneden valt? ha ha dan is het een straf van god
  maandag 28 maart 2011 @ 21:08:58 #3
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_94733985
bedenk wel da als je een kast met zo'n groot gewicht ophangt, je er niets in kan zetten :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 8 april 2011 @ 20:10:14 #4
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_95232279
Gewoon een spaanplaat schroef 4.0 x 50 mm indraaien ( zonder plug).
Maar draai niet te ver door..vast is vast.
35 kilo moet danmakkelijk kunnen.
pi_95232893
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:58 schreef Nootdorp99 het volgende:
maar de spiegelkast kent maar twee ophangpunten.

Is dat een door god gegeven beperking ofzo? Je kan zelf toch wel wat andere hoekjes eraan schroeven of weet ik veel wat je kan bedenken in jouw geval als je die 2 punten niet vertrouwt?
pi_95238549
keilbout?
pi_95239150
Alligator pluggen van toggler kan je bij de meeste doe het zelf winkel kopen.
http://www.toggler.nl/product/specificaties/alligator-plug/

Zelf ook badmeubel mee opgehangen en hangkast
Als dit spam moet een moderator het maar weghalen..

[ Bericht 19% gewijzigd door jaez op 08-04-2011 22:18:03 ]
pi_95247965
Maak eens een foto van de achterkant van de kast? Ik denk dat je het beste nog wat ophangpunten kan maken. 2 latjes aan de achterkant maken (en daar doorheen boren) zodat het gewicht niet op die 2 punten hangt is bijvoorbeeld al een goede optie.

Edit: 35kg is met 2 goede pluggen geen probleem, maar je moet ook rekening houden met de inhoud van de kast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')