abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:26:01 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94616510
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1407-Met Mooie MarMar sans Melkflessen!

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Niet meer actief op Fok!
pi_94616573
:')!
Ja doei.
pi_94616600
scoot.jpg
Dit is mijn huidige.. een stuk trager en een stuk lelijker, hij kan ongeveer 15 km per uur.
Is wel voor gratisch van de gemeente, maar dit model mogen ze eigenlijk niet meer verstrekken, dus wat ik over een paar jaar zal krijgen zal nog mutsiger zijn dan deze. Tís al een oudje, er zat een brede stoel op voor een tientonner, maar die hebben ze voor mij erop gelaten zodat mn kids naast me kunnen zitten.

Dus Mo :6 niet iedereen kan op een motor rijden.

Nog even plaatje van de scoot die op mijn wishlist staat:

En ik kan uit ervaring vertellen dat scootmobiel rijden niet slanker maakt.. dus DOE EVEN LIEF potverdorie!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:31:39 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94616791
Eensch met MarMar, het is een scootmobiel, uiteraard zijn dat geen weetikveel *insert naam megacool motormerk* :P

Dan vind ik die witte leuker dan de blauwe, lijkt een beetje op een scootmobiel-Vespa-hybrid-dinges! :Y)

Neem aan dat de meesten niet voor hun lol een scootmobiel hebben (behalve dan een vrouw die bij Zumba kwam :') En dan daarna met scootmobiel + dochtertje naar huis? Ik dacht, huh, als je kan Zumbaën kun je toch ook fietsen :') Maar dat zal aan mij liggen :P).
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_94616903
ja, is natuurlijk heel klote enzo, maar ik vind die gepimpte dingen dus echt heel lelijk. De 'gewone normale' scootmobielen vind ik wel prima, maar die gepimpte, nee, sorry :@ doet me een beetje denken aan jongeren in zo'n 45km/uur karretje op de een of andere manier...
Ja doei.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:33:34 #6
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94616918
Zo, b&B geboekt in Maastricht halverwege mei... heerlijk 3 dagen samen O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:36:13 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94617052
Hoi. Sluit me aan bij Maria en Mar. Natuurlijk is een scootmobiel niet cool, maar dat hoeft ook niet. zo'n ding moet vooral praktisch zijn. En als je er toevallig wel eentje tegenkomt die O+ is, dan is dat vooral tof.

Vakantie was geweldig. Niet te warm, ook niet heel koud. Geweldig eten, nog geweldigere cocktails. Heel veel gewandeld en gesport gelukkig, anders was ik zeker kilo's aangekomen.

Overigens ben ik er tijdens de vakantie achtergekomen dat ik al ruim 8 jaar aan Pilates doe :') Alleen noemen wij hier dat gewoon 'grondoefeningen' :') Maar verder,gewoon precies hetzelfde.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_94617153
Hoi. eens met MarMar.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:38:13 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94617169
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:33 schreef motorbloempje het volgende:
.....doet me een beetje denken aan jongeren in zo'n 45km/uur karretje op de een of andere manier...
Die wilde ik ook altijd toen ik jong was :') Alleen waren ze toen nog niet beschikbaar voor de gemiddelde randgroepjongere... En ze waren zeker niet hip. Wel praktisch.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:38:39 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94617191
Nog best een verschil ook nog, 15 of 23 kilometer per uur. Zou je dan ook mobieler worden, zeg maar? Op langere afstanden? Of dat dan niet?

Weebee Tink! Mooi dat het lekker was O+ Jij doet gewoon nuchtere Pilates zonder 'je bevindt je nu op een prachtig warm strand'-verhaaltjes :+
pi_94617679
15km p/u is nog sneller dan mijn stomme rolstoel gaat. :X
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:48:07 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94617720
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:38 schreef MariaEtcetera het volgende:

Weebee Tink! Mooi dat het lekker was O+ Jij doet gewoon nuchtere Pilates zonder 'je bevindt je nu op een prachtig warm strand'-verhaaltjes :+
Oh, die doen we ook weleens :') Op het einde, als ontspanning :')
pi_94617731
Met je rolstoel ben je vast sneller dan ik op mn krukken Swietje!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_94617772
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Nog best een verschil ook nog, 15 of 23 kilometer per uur. Zou je dan ook mobieler worden, zeg maar? Op langere afstanden? Of dat dan niet?
Denk het wel, en mijn man fietst echt wel harder dan 15, dus dan kan hij ook eens gewoon tempo maken als we samen op pad zijn.
Het zal me ook op veel heen en weer ritjes zomaar een half uurtje schelen :)
pi_94617847
Dat hoop ik wel HPKW ;)
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_94618112
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:50 schreef Swietje het volgende:
Dat hoop ik wel HPKW ;)
Ok, ik geef het toe. Ik ben echt heel slecht in met krukken lopen.
Maar wel al beter dan een week geleden. B-)
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:55:07 #17
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94618119
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:48 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oh, die doen we ook weleens :') Op het einde, als ontspanning :')
Ik begrijp dat het niet heel ontspannend werkt voor je? :+
Ik denk aan het begin altijd " :s) lalala. Mag ik al weg". Maar na een tijdje raakte ik echt in een soort ontspanningsroesje :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:49 schreef MarMar het volgende:

[..]

Denk het wel, en mijn man fietst echt wel harder dan 15, dus dan kan hij ook eens gewoon tempo maken als we samen op pad zijn.
Het zal me ook op veel heen en weer ritjes zomaar een half uurtje schelen :)
Da's dan wel nice! Zou je hem deels vergoed kunnen krijgen denk je?
pi_94618286
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:55 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het niet heel ontspannend werkt voor je? :+
Ik denk aan het begin altijd " :s) lalala. Mag ik al weg". Maar na een tijdje raakte ik echt in een soort ontspanningsroesje :P

[..]

Da's dan wel nice! Zou je hem deels vergoed kunnen krijgen denk je?
Nee denk het niet, scootmobiels krijg je in natura omdat de gemeente een deal heeft met een leverancier die een loods vol heeft staan met die dingen. De gemeente gaat dus niet dokken voor een nieuwe.
Maar ik heb wel even de tijd om te sparen, de scoot die ik nu heb doet het nog wel een tijdje en hij kost nog geen 2000 euro. (en wie weet is er tegen de tijd dat ik gespaard heb wel een nog leukere ergens ;) ) Ik kan natuurlijk wel in de tussentijd eens om tafel met de leverancier zelf ;)
pi_94618430
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:58 schreef MarMar het volgende:

[..]

Nee denk het niet, scootmobiels krijg je in natura omdat de gemeente een deal heeft met een leverancier die een loods vol heeft staan met die dingen. De gemeente gaat dus niet dokken voor een nieuwe.
Maar ik heb wel even de tijd om te sparen, de scoot die ik nu heb doet het nog wel een tijdje en hij kost nog geen 2000 euro. (en wie weet is er tegen de tijd dat ik gespaard heb wel een nog leukere ergens ;) ) Ik kan natuurlijk wel in de tussentijd eens om tafel met de leverancier zelf ;)
Hebben alle scootmobielbezitters in jouw gemeente dan ook dezelfde scootmobiel? :D
Doe wat je niet durft.
pi_94618947
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hebben alle scootmobielbezitters in jouw gemeente dan ook dezelfde scootmobiel? :D
Lol nee, de meesten hebben een lelijkere, kleinere en minder snelle. Dit model mag de leverancier eigenlijk niet meer verstrekken wegens te duur, dus hier komen geen nieuwen van, maar deze hadden ze nog staan en ze vonden dat ik een beetje een robuustere en snellere moest dan "die oudjes".
pi_94619200
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:08 schreef MarMar het volgende:

[..]

Lol nee, de meesten hebben een lelijkere, kleinere en minder snelle. Dit model mag de leverancier eigenlijk niet meer verstrekken wegens te duur, dus hier komen geen nieuwen van, maar deze hadden ze nog staan en ze vonden dat ik een beetje een robuustere en snellere moest dan "die oudjes".
En terecht!

Ik kan binnenkort wel eens wat onderzoek gaan doen naar de scootmobielpopulatie in mijn gemeente. Er rijden bij mij in de buurt nogal wat van die dingen rond en daar heb ik een uitstekend uitzicht op vanaf mijn balkon. B-)
En ik heb nou niet heel veel andere dingen te doen ofzo. :P
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:12:58 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94619207
Zo, nog een uurtje werk erop zitten, gastblogje getikt, nu nog even gamen met het vriendje :Y)

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:58 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ohzo! Ja veel vragen, maar ik vraag me wel eens af hoe dat allemaal zit enzo :P Vooral omdat je vaak hoort dat het allemaal zo lastig gaat.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:13:54 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94619254
Hee Henk, je verveelt je echt het gompes, of nie? :D Hopelijk kan je snel weer sprintjes trekken :*
pi_94619359
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:12 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

En terecht!

Ik kan binnenkort wel eens wat onderzoek gaan doen naar de scootmobielpopulatie in mijn gemeente. Er rijden bij mij in de buurt nogal wat van die dingen rond en daar heb ik een uitstekend uitzicht op vanaf mijn balkon. B-)
En ik heb nou niet heel veel andere dingen te doen ofzo. :P
Vraag of je er eentje mag lenen, dan kom je er ook es uit :P
pi_94619616
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hee Henk, je verveelt je echt het gompes, of nie? :D Hopelijk kan je snel weer sprintjes trekken :*
Nouja, ik kan niet zoveel doen. En dat is vrij vervelend.
Gelukkig heb ik wel genoeg boeken en tijdschriften enzo, maar dan nog steeds. Ik ben zo afhankelijk van anderen, dat is rete irritant. :{

Maar nog maar 5,5 weken in het gips. B-)
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:15 schreef MarMar het volgende:

[..]

Vraag of je er eentje mag lenen, dan kom je er ook es uit :P
Hehehehe, er staat er hier wel eens eentje in de hal onbewaakt. Zal ik gaan joyriden? :D
Doe wat je niet durft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')