abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:31:23 #1
336046 PlaceboEffect
Verwachtingseffect 150%
pi_94588250
Goedemorgen allemaal :)

Ik heb hier een verhaal waar ik graag jullie mening over zou willen hebben.
Een tijdje geleden is het dus uitgegaan tussen mij en mijn ex waar ik wel eens wat vaker over geschreven heb... maar het was wel onder nogal vreemde omstandigheden.

Laten we voorop stellen dat ik zelf een grote deel van de blaam draag. Dit is dus niet mijn geweten zuiveren of bevestiging zoeken.

Een tijd lang heb ik last gehad van een aantal psychologische aandoeningen. Met name het posttraumatische stress-stoornis. Dit gaat eigenlijk terug naar het vroeg overlijden van mijn vader wat ik destijds en daarna maar moeilijk heb kunnen verwerken.
Nu wist mijn toenmalige vriendin dat ik voor wat zaken in het verleden bij de psycholoog liep, maar vroeg daar verder niets over. Ik vertelde ook niets. En dat is opmerkelijk, haast alsof ik het voor haar wilde verbergen... want voor de rest praatten we over alles; echt ALLES... en veel ook altijd :P

Het balletje ging 2 maanden geleden rollen toen ik tijdens een van mijn avonden bij haar thuis gevraagd werd door haar vader hoe wij thuis omgingen met het vroege overlijden van mijn vader, gewone uit interesse. Waarop ik hem dus vertelde dat ze liever deden alsof het nooit gebeurt was, dat ik het daar moeilijk mee gehad en nu soms nog steeds. Maar dat ik daar wel hulp voor gezocht had.
Dat had ik dus beter niet kunnen doen. Per direct veranderde het gedrag van haar ouders ten opzichte voor mij. Nog geen week later wilden ze met mij een gesprek waarin ze zeiden dat ze het beter vonden als de relatie verbroken werd.

Voor de duidelijkheid, ik ben 22, zij is 20. Ik studeer, heb een baan, veel vrienden en word als leuk gezelschap gezien. En aan respect voor hen dochter zal het ook niet liggen, want mevrouw werd dagelijks in de watten gelegd door deze meneer.

...ok. Je kunt je voorstellen hoe verbijsterd ik was nadat te horen gekregen te hebben. Begon dan ook erg offensief te reageren, richting "Waarom in godsnaam?" en "Waar bemoeien jullie je eigenlijk mee?!" En in het hele jaar dat we een relatie gehad hebben heb ik nog nooit woorden gehad met IEMAND, laat staan haar ouders!

Sorry voor het lange verhaal trouwens, word weer langer dan dat de bedoeling was :P

Anyway, ik denk dus. Nou i.i.g. zal mijn vriendin zich hier niet door laten beïnvloeden en haar ouders trekken nog wel bij. Krijg ik per SMS ( !!! ) een bericht van haar dat het beter is als we het uit zouden maken omdat support van haar ouders te belangrijk is. Ook wilde ze me niet meer spreken en mocht ook niet meer langskomen.
Ik was echt kapot, en heb de eerst maand nadat het uit was ook echt als een zombie op mijn werk gezeten... ( school heb ik ook een maandje laten versloffen, eigen schuld ).

Nu was ik toen al bijna van al mijn klachten af en heb mij tijdens de relatie steeds beter gevoeld. De psycholoog heeft ook aangegeven dat mijn klachten inderdaad weg zijn en dat ik geen gesprekken meer hoef te voeren. Dat vertel je aan vrienden, want je bent blij! Vrienden reageren goed en blij.
Dit nieuws kwam dus via-via bij mijn ex die opeens weer even iets met mij wilde gaan drinken vorige week.

Nu komt het dilemma. Ik hou van haar, maar ik wil het niet meer... omdat ik haar niet meer vertrouw en eigenlijk ook haar ouders liever niet meer onder ogen wil komen.
Heb reeds ook nog niet terug gestuurd over of ik het wel of niet wil.

Mensen, wat zijn de opties?

- PlaceboEffect
Dit had ik niet verwacht.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:35:56 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94588359
Die meid, in combi met haar ouders, hebben al 1 keer voor ellende in jouw leven gezorgd.
Waarom zou je gaan voor nog een keer?

Investeer liever in een meid die je niet zomaar laat zakken en te kakken zet.

Ik zou met een boog om haar heen lopen. Liever nu liefdesverdriet wat moet slijten, dan straks nog meer liefdesverdriet wat moet slijten.
pi_94588382
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:35 schreef Daniel1976 het volgende:
Die meid, in combi met haar ouders, hebben al 1 keer voor ellende in jouw leven gezorgd.
Waarom zou je gaan voor nog een keer?

Investeer liever in een meid die je niet zomaar laat zakken en te kakken zet.

Ik zou met een boog om haar heen lopen. Liever nu liefdesverdriet wat moet slijten, dan straks nog meer liefdesverdriet wat moet slijten.
Beter zou ik het niet kunnen zeggen
pi_94588391
Wat Daniel zegt dus. Aan mensen die alleen met jou willen omgaan als het goed gaat met jou heb je uiteindelijk geen zak.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:40:47 #5
340085 LonkaB
Cynics are made, not born
pi_94588474
Compleet mee eens..
Nu heb je het ergste al gehad, als ze je straks weer laat vallen om de meest onnozele reden kun je weer van voren af aan beginnen en is het verdriet alleen maar groter.

Lekker laten gaan, als je echt zo'n leukerd bent is er vast iemand die net zo leuk is maar wel een eigen mening heeft.
When you're about to walk on thin ice, you might as well dance..
  Boks-Chick vrijdag 25 maart 2011 @ 09:44:27 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_94588573
Eens met bovenstaande vier reacties :Y.
lolwut
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:48:22 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94588695
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:44 schreef BrandX het volgende:
Eens met bovenstaande vijf reacties :Y.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:49:09 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94588716
Ik persoonlijk zou haar dat ook sms-en trouwens. Gewoon iets in de trant van 'ik wil alleen omgaan met mensen die er ook voor me zijn als ik het moeilijk heb'.
Resistance is futile.
pi_94588725
Waste of time and energy. Eens met de rest dus.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:52:22 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94588831
En mag ik nog even vermelden dat het ronduit belachelijk is hoe die ouders zich gedragen én hoe dochterlief zich daar zó makkelijk door laat beïnvloeden?

TS, er zijn genoeg mensen die wel tegen een beetje kritiek kunnen en er zijn ook meisjes die iets verder kijken dan hun ouders' neus lang is.
Resistance is futile.
pi_94588832
Wat Daniel1796 hierboven al zegt..
Kzou haar een sms sturen met de vriendelijk verzoek om geen contact meer proberen te zoeken, en haar verder gewoon vergeten.

Op naar een nieuw en mooi begin met iemand die je niet voor zoiets aan de kant zet! :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:53:15 #12
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_94588869
TS, denk dat het dus wel duidelijk is. Ze verdient je niet.
Gourmetten of steengrillen?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:54:05 #13
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94588900
Wat een kortzichtg stelletje ...&*&^&^%#$&* volk!!

Kies voor jezelf, ze kwetst je vast nog een keer omdat je geen teennagel hebt ofzo..

Oh en ik zie niet wat voor schuld je hierin hebt hoor..
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:56:47 #14
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94588987
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wat Daniel1796 hierboven al zegt..
Kzou haar een sms sturen met de vriendelijk verzoek om geen contact meer proberen te zoeken, en haar verder gewoon vergeten.

Op naar een nieuw en mooi begin met iemand die je niet voor zoiets aan de kant zet! :)
Alleen zou ik helemaal geen SMS terugsturen. Want anders krijgt hij daar weer reactie op etc. Gewoon negeren en verder gaan.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94589079
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:56 schreef Staal het volgende:

[..]

Alleen zou ik helemaal geen SMS terugsturen. Want anders krijgt hij daar weer reactie op etc. Gewoon negeren en verder gaan.
Die kans is er natuurlijk ook weer..Gewoon negeren werkt gegarandeerd :P Of ze moet vreemde ideeen krijgen om TS te stalken daarna, omdat ze geen reactie krijgt.

Ik zou een sms sturen dat contact ongewenst is, en daarna gewoon het nummer blokkeren in de telefoon, zodat ik geen 'last' meer had van telefoon oid..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_94589423
Leuk, zo'n vriendin die je steunt als je het moeilijk hebt. Niet echt lastige keuze lijkt mij dit.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:12:47 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94589474
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:56 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja dit ja.

Waarom energie aan haar verspillen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:27:45 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94589998
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:12 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja dit ja.

Waarom energie aan haar verspillen.
Mwah, ik zou toch wel kwijt willen dat ik dusdanig teleurgesteld ben dat het voor mij niet meer hoeft. En dán blokkeren natuurlijk.
Resistance is futile.
pi_94590394
-edit- ja serieus mag ook

[ Bericht 85% gewijzigd door Re op 25-03-2011 10:52:01 ]
Doe eens lief!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:06:12 #20
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_94591387
Je nieuwsgierigheid bedwingen en negeren die handel. Mensen die het uitmaken via een fucking sms verdienen het om genegeerd te worden.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_94591421
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mwah, ik zou toch wel kwijt willen dat ik dusdanig teleurgesteld ben dat het voor mij niet meer hoeft. En dán blokkeren natuurlijk.
Ja, ik zou haar toch wel laten weten dat ik liever wat ga drinken met iemand die er voor me is als ik hem/haar nodig heb.
Lijkt mij een van de belangerijkste dingen van een relatie. Elkaar steunen.
Descending into the abyss.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:52:26 #22
336046 PlaceboEffect
Verwachtingseffect 150%
pi_94593153
Dank voor de reacties.

Ik twijfel inderdaad nog of ik iets terug moet sturen. Wil liever niet een zwak moment krijgen en dan toch weer af gaan spreken... ben klaar met haar.

Heb mijn ex altijd verteld dat wat er ook zou gebeuren, dat ik er voor haar zou zijn en steunen in ook extreem moeilijke tijden. En dat vertrouwen en wederzijds respect een absolute #1 voor mij was.
Waarop zij uiteraard zei dat dit voor haar precies zo was.

Gelukkig ben ik niet het vertrouwen in andere meiden kwijt geraakt of wat, maar ik moet wel bekennen dat ik dit niet aan zag komen; je gaat er na een jaar toch vanuit dat je iemand een klein beetje moeten kennen.

- PlaceboEffect
Dit had ik niet verwacht.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:53:32 #23
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94593189
Verwijder haar nummer. Kun je ook niet in de verleiding komen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94593378
Eerlijk gezegd zou ik dus wel terecht een sms toesturen, waarin je duidelijk maakt van ik ga liever met mensen om die er wel zijn in moeilijke tijden en verder wil ik totaal geen contact meer met je.
pi_94593509
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:49 schreef Seven. het volgende:
Ik persoonlijk zou haar dat ook sms-en trouwens. Gewoon iets in de trant van 'ik wil alleen omgaan met mensen die er ook voor me zijn als ik het moeilijk heb'.
Dit dus.
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')