LED lampen werken bij een bepaald voltage. Als ze LED lampen dimbaar maken dan hebben ze een heel systeem ingebouwd waarin eerst 3 van de 10 lampjes uit gaan dan 5 van de 10 etc...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 08:45 schreef ddx het volgende:
En nu met argument waarom je het niet kan dimmen ?
Als philips ze verkoopt als dimbaar en zelfs een lijst heeft van geteste dimmers ?
Dit zijn alleen allemaal (zover ik ze kon vinden) enkele dimmers.
Wel staan er dimmers tussen die als minimum 40W hebben staan, zelfde probleem dus.
Alleen welk probleem ? (kniperende lamp oid, maar is dat ook zo bij led?)
Wat dus een probleem is als je Led lampen van 7.5W hebt ?quote:Veelal ligt de ondergrens bij 40 of 60 watt
bij mijn dimmer wordt alleen de melding gemaakt dat de lampen kunnen gaan knipperen als het minimum vermogen niet gehaald wordtquote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:52 schreef ddx het volgende:
Dat ik een tronic dimmer nodig had was ik al achter, maar zoals op de wiki link die je noemt al staat :
[..]
Wat dus een probleem is als je Led lampen van 7.5W hebt ?
Had ik al een mailtje gestuurd.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom belt TS niet gewoon even met Philips
http://www.lighting.philips.nl/connect/
040 2787500
Ik ga iig even langs een goede dhz/electra zaak hier in de buurt, zodat in geval van problemen ik de dimmer gewoon kan omruilen.quote:Nee, inderdaad de minium hoef je niet al te veel van aan te trekken.
vandaar dat mijn 2 watt peertjes ( 3x ) op 1 dimmer zeker niet flikkeren?quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:14 schreef gerard_nl het volgende:
een led dimmer lost alles op
een normale dimmer, gaat onder de 10 watt altijd flikkeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |