abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:40:00 #1
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_94557527

Alles over je Single bestaan! Zoals... het daten en stappen! O+ Verliefd zijn! O+ Je ex vervloeken! }:| Scharrels en seks! :9 Die toch wel heel leuke man/vrouw :9 Je kunt hier serieus zijn, maar dat hoeft niet. Ook niet-singles zijn welkom. :)

Regels
• Degene die het topic sluit, maakt een nieuwe aan. Is dit binnen 5 minuten niet gedaan, dan mag iemand anders het doen.
• Dit is een SC.
• Dit is geen datingtopic, maar onschuldig flirten mag. :7

De OP is hier te vinden. SVP alleen serieuze edits aanbrengen.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_94557570
Want inhoudsloos? :+
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:41:35 #3
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_94557586
Ik kreeg eerst commentaar omdat ik niet "business like" gekleed zou zijn, van de baas van m'n baas. Hele discussie, want ik vertik het om een pak aan te doen. Of zoals menig financieel figuur zo'n duffe streepjesblouse in je broek, met een pantalon en bruine leren schoenen ... :r

En laatst hadden we een etentje, doe ik netjes een colbert aan.... kijkt mijn directe baas vreemd. Dus ik gooi mijn voeten omhoog om toch maar ff de felle allstars te laten zien, zegt ie "Ah, gelukkig. Nooit je identiteit verliezen!" :D ^O^

Weg met dat stoffige imago. Hopsa. Als het maar netjes is.
En sowieso heb ik geen contact met klanten en ben ik ook geen receptioniste of secretaresse die wellicht een vitsitekaartje moet afgeven.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_94557676
~:)
pi_94557715
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:28 schreef Mystikvm het volgende:
Als we het toch over kantoren hebben:

Kennen ze bij jullie een dresscode?

(hoop niet dat ik teveel brainfarts laat, vraag me ineens allemaal dingen af...)
Hier in Engeland wel. Geen spijkerbroek, geen t-shirt. Dat soort dingen. Vrijdag is casual, dan mag alles _O-
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:46:27 #6
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_94557786
quote:
99s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:44 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Hier in Engeland wel. Geen spijkerbroek, geen t-shirt. Dat soort dingen. Vrijdag is casual, dan mag alles _O-
Ja dat vind ik dan eerlijk gezegd altijd een beetje dom, die casual friday. Dan is het ineens wel geoorloofd om in je slippers een klant te ontvangen? :') En de andere dagen zouden mensen er over kunnen vallen? :D
L'Amour menaçant:
pi_94557832
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:46 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja dat vind ik dan eerlijk gezegd altijd een beetje dom, die casual friday. Dan is het ineens wel geoorloofd om in je slippers een klant te ontvangen? :') En de andere dagen zouden mensen er over kunnen vallen? :D
Wat vooral opvalt is dat mensen plots een heel stuk relaxter zijn op vrijdag. Ondanks allerlei verschillende kleding. Dingen regelen is ook veel makkelijker op vrijdag.
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:48:34 #8
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_94557860
quote:
99s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:47 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Wat vooral opvalt is dat mensen plots een heel stuk relaxter zijn op vrijdag. Ondanks allerlei verschillende kleding. Dingen regelen is ook veel makkelijker op vrijdag.
Nou, ik zeg: invoeren van iedere dag casual friday!
L'Amour menaçant:
pi_94557883
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:41 schreef Ang3l het volgende:
Ik kreeg eerst commentaar omdat ik niet "business like" gekleed zou zijn, van de baas van m'n baas. Hele discussie, want ik vertik het om een pak aan te doen. Of zoals menig financieel figuur zo'n duffe streepjesblouse in je broek, met een pantalon en bruine leren schoenen ... :r

En laatst hadden we een etentje, doe ik netjes een colbert aan.... kijkt mijn directe baas vreemd. Dus ik gooi mijn voeten omhoog om toch maar ff de felle allstars te laten zien, zegt ie "Ah, gelukkig. Nooit je identiteit verliezen!" :D ^O^

En sowieso heb ik geen contact met klanten en ben ik ook geen receptioniste of secretaresse die wellicht een vitsitekaartje moet afgeven.

je baas heeft groot gelijk tbh, representatief kleden kan op meer dan 1 manier als je het mij vraagt.
Daarbij kan het ook nog contraproductief zijn als je je gaat kleden in strak pak (bijvoorbeeld), terwijl je helemaal jezelf niet kan zijn.
pi_94557891
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:41 schreef Ang3l het volgende:

Ik heb idd ook ooit een discussie gehad met een manager die persé niet wilde dat ik een spijkerbroek droeg. Terwijl ik vind dat, als je die goed combineert, het net zo netjes kan zijn als een echt pak. Ik vind het vaak leuker om te zien dat mensen hun eigen draai geven aan representativiteit, dan idd wat jij zegt, die broeken met bloesjes en bruine schoenen. :)
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:55:36 #11
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_94558150
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:49 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik heb idd ook ooit een discussie gehad met een manager die persé niet wilde dat ik een spijkerbroek droeg. Terwijl ik vind dat, als je die goed combineert, het net zo netjes kan zijn als een echt pak. Ik vind het vaak leuker om te zien dat mensen hun eigen draai geven aan representativiteit, dan idd wat jij zegt, die broeken met bloesjes en bruine schoenen. :)
En dan vaak ook nog eens een lelijke streepjes blouse met slechte pasvorm en gele vlekken onder de oksel als ze even de armen boven het hoofd hebben. EN lelijke bruine schoenen die niet passen bij het pak wat ze aanhebben. Nou, dan ben ik representatiever met mijn weliswaar spijkerbroek en allstars maar een strak getailleerd zwart colbert en een mooie v-hals in dezelfde kleur als mijn allstars :')

Het is alleen vaak het "beeld" wat oude vastgeroeste mensen hebben van wat representatief is, of meer nog "van wat hoort".
L'Amour menaçant:
pi_94558179
Casual kan heel netjes zijn. Gewoon een beetje leuk shoppen. Wat je draagt om leuk gevonden te worden in een willekeurige enigszins nette kroeg of uitgaansgelegenheid is netjes genoeg voor op je werk, vind ik.

Waar ik ook niet tegen kan zijn IT'ers met geruite overhemden. Zo stereotype.
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:56:30 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_94558191
hier geldt gelukkig geen enkele dresscode, pas toen Willem Alexander en Maxima op bezoek kwamen kregen we het verzoek een beetje netjes gekleed te komen :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_94558234
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:55 schreef Ang3l het volgende:

[..]

En dan vaak ook nog eens een lelijke streepjes blouse met slechte pasvorm en gele vlekken onder de oksel als ze even de armen boven het hoofd hebben. EN lelijke bruine schoenen die niet passen bij het pak wat ze aanhebben. Nou, dan ben ik representatiever met mijn weliswaar spijkerbroek en allstars maar een strak getailleerd zwart colbert en een mooie v-hals in dezelfde kleur als mijn allstars :')

Het is alleen vaak het "beeld" wat oude vastgeroeste mensen hebben van wat representatief is, of meer nog "van wat hoort".
Idd. Persoonlijk denk ik dat het prettiger is als iemand er gewoon verzorgd uitziet op zijn eigen manier, maar zich toch lekker en dus zelfverzekerder voelt, dan iemand die tegen heug en meug zich in een pak hijst waar je aan af ziet dat hij/zij dat totaal niet fijn vindt.

Die bruine schoenen zijn echt een gedeelde ergernis trouwens. :D
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:58:21 #15
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_94558268
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:55 schreef Ang3l het volgende:

[..]

De grote baas van een grote telecom inkooporganisatie hier in nederland loopt zelf ook niet strak in pak.
Als je hem ziet zou je niet zeggen dat hij met de grote jongens miljoenendeals sluit.
En hij heeft er helemaal schijt aan en word echt wel serieus genomen.
Dus dat is zeker niet afhankelijk van het wel of niet een pak dragen.
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:58:59 #16
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_94558295
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:49 schreef smilez het volgende:

[..]

je baas heeft groot gelijk tbh, representatief kleden kan op meer dan 1 manier als je het mij vraagt.
Daarbij kan het ook nog contraproductief zijn als je je gaat kleden in strak pak (bijvoorbeeld), terwijl je helemaal jezelf niet kan zijn.
Ik ga me niet gelukkig voelen in een pak. Vooral omdat het met mijn lijf niet mooi staat, de broek vooral. Ik heb weinig kont en dunne benen, dus een standaard pantalon is enorm lelijk op mij. Dat hangt, dat floddert, dat is lelijk. Dus dan moet ie op maar gemaakt wordfen. Nou sorry, ik krijg geen kledingkostenvergoeding of representatiekosten vergoeding. Dus helaas.

Ik kleed me gewoon netjes, met een vest en een mooi shirtje. Een spijkerbroek zonder gaten en scheuren en... ja... wel altijd mijn signature allstars-look :D Zo kennen mensen me overal op het werk, van baas tot magazijnmedewerker. En als ik dan een etentje heeb of een grote presentatie dan doe ik meestal een colebrtje aan of zo, of een giletje. Maar ook die zijn dan meestal vlot en niet zo'n stijf finance lelijk standaard pak.
L'Amour menaçant:
pi_94558306
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:57 schreef Kluts het volgende:

[..]

Idd. Persoonlijk denk ik dat het prettiger is als iemand er gewoon verzorgd uitziet op zijn eigen manier, maar zich toch lekker en dus zelfverzekerder voelt, dan iemand die tegen heug en meug zich in een pak hijst waar je aan af ziet dat hij/zij dat totaal niet fijn vindt.

Precies, uitstraling doet heel veel. Ik vergelijk het altijd met flirten. Als je een zelfverzekerde houding hebt, kleding draagt die duidelijk bij je past en gewoon verzorgd bent dan gaat het als vanzelf. Op je werk in een meeting is het exact hetzelfde.
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:00:46 #18
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_94558364
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:57 schreef Kluts het volgende:

Ik vind dat zo ontieglijk lelijk.... een blauwe (of donkere) pantalon met van die lichtbruine gladde leren schoenen. Echt. Bah. Wie dat verzonnen heeft die mag op dezelfde brandstapel als de man die verzonnen heeft dat rode broeken chique zijn bij ballen.
L'Amour menaçant:
pi_94558378
Gelukkig de afgelopen dagen zonder uniform hoeven werken, morgenavond helaas weer wel..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_94558388
Een dresscode op het werk = daar niet gaan werken.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_94558408
O+ Bate O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:02:55 #22
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_94558446
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:58 schreef Royco1 het volgende:

[..]

De grote baas van een grote telecom inkooporganisatie hier in nederland loopt zelf ook niet strak in pak.
Als je hem ziet zou je niet zeggen dat hij met de grote jongens miljoenendeals sluit.
En hij heeft er helemaal schijt aan en word echt wel serieus genomen.
Dus dat is zeker niet afhankelijk van het wel of niet een pak dragen.
Nee. Maar helaas zijn er ook genoeg (ligt er ook aan in welke zakenwereld je zit) die dat wel vinden. Die meteen een vooroordeel klaar hebben. En dan moet je heeeeeel goed zijn in je vak wil je dat wegknallen.

Kijk, als ik een klant moet overtuigen om mijn product te kopen dan kan ik me voorstellen dat je iets aan gaat doen waarvan je weet dat het bij de klant in de smaak zal vallen of iig dat hem niet tegen zal staan. Alhoewel ik vind dat het product zelf sterk genoeg zou moeten zijn om die kleine dingen weg te doen waaien. Maar dat is helaas te naief.
L'Amour menaçant:
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:03:41 #23
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_94558471
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:01 schreef PBateman1978 het volgende:
Dat zou idd serieus voor mij zo zijn ja.
L'Amour menaçant:
pi_94558493
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:01 schreef PBateman1978 het volgende:
Inderdaad.
pi_94558557
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:01 schreef Tally het volgende:
O+ Bate O+
Hoi Tal!

Waar blijft dat kuikentje nou ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')