Hier in Engeland wel. Geen spijkerbroek, geen t-shirt. Dat soort dingen. Vrijdag is casual, dan mag allesquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:28 schreef Mystikvm het volgende:
Als we het toch over kantoren hebben:
Kennen ze bij jullie een dresscode?
(hoop niet dat ik teveel brainfarts laat, vraag me ineens allemaal dingen af...)
Ja dat vind ik dan eerlijk gezegd altijd een beetje dom, die casual friday. Dan is het ineens wel geoorloofd om in je slippers een klant te ontvangen?quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:44 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Hier in Engeland wel. Geen spijkerbroek, geen t-shirt. Dat soort dingen. Vrijdag is casual, dan mag alles
Wat vooral opvalt is dat mensen plots een heel stuk relaxter zijn op vrijdag. Ondanks allerlei verschillende kleding. Dingen regelen is ook veel makkelijker op vrijdag.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja dat vind ik dan eerlijk gezegd altijd een beetje dom, die casual friday. Dan is het ineens wel geoorloofd om in je slippers een klant te ontvangen?En de andere dagen zouden mensen er over kunnen vallen?
Nou, ik zeg: invoeren van iedere dag casual friday!quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:47 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat vooral opvalt is dat mensen plots een heel stuk relaxter zijn op vrijdag. Ondanks allerlei verschillende kleding. Dingen regelen is ook veel makkelijker op vrijdag.
je baas heeft groot gelijk tbh, representatief kleden kan op meer dan 1 manier als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:41 schreef Ang3l het volgende:
Ik kreeg eerst commentaar omdat ik niet "business like" gekleed zou zijn, van de baas van m'n baas. Hele discussie, want ik vertik het om een pak aan te doen. Of zoals menig financieel figuur zo'n duffe streepjesblouse in je broek, met een pantalon en bruine leren schoenen ...
En laatst hadden we een etentje, doe ik netjes een colbert aan.... kijkt mijn directe baas vreemd. Dus ik gooi mijn voeten omhoog om toch maar ff de felle allstars te laten zien, zegt ie "Ah, gelukkig. Nooit je identiteit verliezen!"![]()
Weg met dat stoffige imago. Hopsa. Als het maar netjes is.
En sowieso heb ik geen contact met klanten en ben ik ook geen receptioniste of secretaresse die wellicht een vitsitekaartje moet afgeven.
Ik heb idd ook ooit een discussie gehad met een manager die persé niet wilde dat ik een spijkerbroek droeg. Terwijl ik vind dat, als je die goed combineert, het net zo netjes kan zijn als een echt pak. Ik vind het vaak leuker om te zien dat mensen hun eigen draai geven aan representativiteit, dan idd wat jij zegt, die broeken met bloesjes en bruine schoenen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:41 schreef Ang3l het volgende:
Ik kreeg eerst commentaar omdat ik niet "business like" gekleed zou zijn, van de baas van m'n baas. Hele discussie, want ik vertik het om een pak aan te doen. Of zoals menig financieel figuur zo'n duffe streepjesblouse in je broek, met een pantalon en bruine leren schoenen ...
En laatst hadden we een etentje, doe ik netjes een colbert aan.... kijkt mijn directe baas vreemd. Dus ik gooi mijn voeten omhoog om toch maar ff de felle allstars te laten zien, zegt ie "Ah, gelukkig. Nooit je identiteit verliezen!"![]()
Weg met dat stoffige imago. Hopsa. Als het maar netjes is.
En sowieso heb ik geen contact met klanten en ben ik ook geen receptioniste of secretaresse die wellicht een vitsitekaartje moet afgeven.
En dan vaak ook nog eens een lelijke streepjes blouse met slechte pasvorm en gele vlekken onder de oksel als ze even de armen boven het hoofd hebben. EN lelijke bruine schoenen die niet passen bij het pak wat ze aanhebben. Nou, dan ben ik representatiever met mijn weliswaar spijkerbroek en allstars maar een strak getailleerd zwart colbert en een mooie v-hals in dezelfde kleur als mijn allstarsquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:49 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik heb idd ook ooit een discussie gehad met een manager die persé niet wilde dat ik een spijkerbroek droeg. Terwijl ik vind dat, als je die goed combineert, het net zo netjes kan zijn als een echt pak. Ik vind het vaak leuker om te zien dat mensen hun eigen draai geven aan representativiteit, dan idd wat jij zegt, die broeken met bloesjes en bruine schoenen.
Idd. Persoonlijk denk ik dat het prettiger is als iemand er gewoon verzorgd uitziet op zijn eigen manier, maar zich toch lekker en dus zelfverzekerder voelt, dan iemand die tegen heug en meug zich in een pak hijst waar je aan af ziet dat hij/zij dat totaal niet fijn vindt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:55 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En dan vaak ook nog eens een lelijke streepjes blouse met slechte pasvorm en gele vlekken onder de oksel als ze even de armen boven het hoofd hebben. EN lelijke bruine schoenen die niet passen bij het pak wat ze aanhebben. Nou, dan ben ik representatiever met mijn weliswaar spijkerbroek en allstars maar een strak getailleerd zwart colbert en een mooie v-hals in dezelfde kleur als mijn allstars
Het is alleen vaak het "beeld" wat oude vastgeroeste mensen hebben van wat representatief is, of meer nog "van wat hoort".
De grote baas van een grote telecom inkooporganisatie hier in nederland loopt zelf ook niet strak in pak.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:55 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En dan vaak ook nog eens een lelijke streepjes blouse met slechte pasvorm en gele vlekken onder de oksel als ze even de armen boven het hoofd hebben. EN lelijke bruine schoenen die niet passen bij het pak wat ze aanhebben. Nou, dan ben ik representatiever met mijn weliswaar spijkerbroek en allstars maar een strak getailleerd zwart colbert en een mooie v-hals in dezelfde kleur als mijn allstars
Het is alleen vaak het "beeld" wat oude vastgeroeste mensen hebben van wat representatief is, of meer nog "van wat hoort".
Ik ga me niet gelukkig voelen in een pak. Vooral omdat het met mijn lijf niet mooi staat, de broek vooral. Ik heb weinig kont en dunne benen, dus een standaard pantalon is enorm lelijk op mij. Dat hangt, dat floddert, dat is lelijk. Dus dan moet ie op maar gemaakt wordfen. Nou sorry, ik krijg geen kledingkostenvergoeding of representatiekosten vergoeding. Dus helaas.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:49 schreef smilez het volgende:
[..]
je baas heeft groot gelijk tbh, representatief kleden kan op meer dan 1 manier als je het mij vraagt.
Daarbij kan het ook nog contraproductief zijn als je je gaat kleden in strak pak (bijvoorbeeld), terwijl je helemaal jezelf niet kan zijn.
Precies, uitstraling doet heel veel. Ik vergelijk het altijd met flirten. Als je een zelfverzekerde houding hebt, kleding draagt die duidelijk bij je past en gewoon verzorgd bent dan gaat het als vanzelf. Op je werk in een meeting is het exact hetzelfde.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
Idd. Persoonlijk denk ik dat het prettiger is als iemand er gewoon verzorgd uitziet op zijn eigen manier, maar zich toch lekker en dus zelfverzekerder voelt, dan iemand die tegen heug en meug zich in een pak hijst waar je aan af ziet dat hij/zij dat totaal niet fijn vindt.
Die bruine schoenen zijn echt een gedeelde ergernis trouwens.
Ik vind dat zo ontieglijk lelijk.... een blauwe (of donkere) pantalon met van die lichtbruine gladde leren schoenen. Echt. Bah. Wie dat verzonnen heeft die mag op dezelfde brandstapel als de man die verzonnen heeft dat rode broeken chique zijn bij ballen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:57 schreef Kluts het volgende:
Die bruine schoenen zijn echt een gedeelde ergernis trouwens.
Nee. Maar helaas zijn er ook genoeg (ligt er ook aan in welke zakenwereld je zit) die dat wel vinden. Die meteen een vooroordeel klaar hebben. En dan moet je heeeeeel goed zijn in je vak wil je dat wegknallen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:58 schreef Royco1 het volgende:
[..]
De grote baas van een grote telecom inkooporganisatie hier in nederland loopt zelf ook niet strak in pak.
Als je hem ziet zou je niet zeggen dat hij met de grote jongens miljoenendeals sluit.
En hij heeft er helemaal schijt aan en word echt wel serieus genomen.
Dus dat is zeker niet afhankelijk van het wel of niet een pak dragen.
Dat zou idd serieus voor mij zo zijn ja.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:01 schreef PBateman1978 het volgende:
Een dresscode op het werk = daar niet gaan werken.
Inderdaad.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:01 schreef PBateman1978 het volgende:
Een dresscode op het werk = daar niet gaan werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |