Met het verdwijnen van de Startknop vind ik dat niet gek. Er is geen visuele indicatie over hoe terug te gaan naar Metro.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:39 schreef Boterbartje het volgende:
Wat een onzin flimpje. Alsof je in Windows 7 ook op de klok ging klikken om ergens heen te gaan
Ja ach je hebt ook gelijk. Als iets niet aangegeven is dan moet je dat niet gewoon even zoeken. Je hoeft niet even te wennen aan een nieuwe interface om er daarna juist makkelijker mee te kunnen werken neequote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:23 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Met het verdwijnen van de Startknop vind ik dat niet gek. Er is geen visuele indicatie over hoe terug te gaan naar Metro.
Het is werkelijk zoeken naar alles. Wat je ook wil, afsluiten, terug naar het beginscherm, het configuratie scherm openen. Zelfs het inloggen nadat je je pc gelocked hebt kun je pas nadat je de pagina aan de kant geswiped hebt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja ach je hebt ook gelijk. Als iets niet aangegeven is dan moet je dat niet gewoon even zoeken. Je hoeft niet even te wennen aan een nieuwe interface om er daarna juist makkelijker mee te kunnen werken nee
Mijn probleem met het filmpje is dat ik niet kan zien waar die beste man allemaal aan het klikken is. Noch ook wat zijn ervaring is met voorgaande versies van Windows is. Als hij iOs gewend is, is het niet zo verwonderlijk dat hij het niet gelijk weet.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Onzin? Uit wanhoop gaan mensen maar dingen proberen inderdaad.
Niks aan gehacked. Zo ziet het er simpelweg echt uit. Het is ongelofelijk maar waar.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:55 schreef Lod het volgende:
[..]
Mijn probleem met het filmpje is dat ik niet kan zien waar die beste man allemaal aan het klikken is. Noch ook wat zijn ervaring is met voorgaande versies van Windows is. Als hij iOs gewend is, is het niet zo verwonderlijk dat hij het niet gelijk weet.
En misschien heeft de filmer zelf wat lopen hacken waardoor het niet lukt. Of wordt hier een toneelstukje opgevoerd.
Vooralsnog geef ik MS het voordeel van de twijfel. Zeer binnenkort ga ik het zelf eens uitproberen.
Er is geen enkele visuele indicatie over wat te doen in Metro. Dat is het probleem. In W7 is het heel duidelijk. Startknop linksonder, kruisjes rechtsboven, alles is klikbaar, geen toetsenbordcombinaties nodig, geen geheime truukjes om naar bepaalde menu's te gaan. In W8 niks van dat alles, je moet maar gokken en raden waar menuutjes zitten verstopt, en eigenlijk moet je minstens 10 toetsenbordcombinaties uit je hoofd weten om een beetje te kunnen werken.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:23 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Met het verdwijnen van de Startknop vind ik dat niet gek. Er is geen visuele indicatie over hoe terug te gaan naar Metro.
Wat een kutfilmpje zegquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:35 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]![]()
En de 2e keer dat die beginner die computer afsluit?
wp7 is natuurlijk heerlijkquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:26 schreef Lod het volgende:
Vanwege alle consternatie gelijk maar de preview geïnstalleerd. Het heeft mij bijna een halve minuut geduurd voordat ik terug was in het start-scherm.
Na enige tijd ben ik redelijk thuis in de bediening. Af en toe nog wel moeite met rechter- en linkermuisklik, hoewel ik het idee heb dat dat allemaal niet meer zoveel uitmaakt. Ik ben wel bang dat mijn ouders inderdaad meer op die man uit het filmpje zullen lijken.
Ik ben zeer gecharmeerd van het Metro-uiterlijk. Vandaag voor het eerst een Lumia in handen gehad en ben benieuwd naar de eerste tablet.
Maar als desktop ben ik niet enthousiast. Met name van het immense verschil tussen de metro-applicaties en de oude windows applicaties. Het omschakelen van het ene uiterlijk naar het ander maakt de belevenis heel onrustig. Ze hadden beter een soort schil moeten maken die om de oude applicaties heen lag, waardoor het lijkt alsof het in Metro draait. Nu is het vlees noch vis.
Windows misschien wel, maar de applicaties die er op draaien niet. En voor dat die allemaal omgezet zijn zijn we al weer toe aan Windows15, zo ruw geschat.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:09 schreef OriginalKevz het volgende:
Straks is Windows geheel over naar de nieuwe look en is het dag Bureaublad & Taakbalk.
Ik denk dat ik nog minimaal een jaar of 5 Windows 7 gebruik.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:09 schreef OriginalKevz het volgende:
Straks is Windows geheel over naar de nieuwe look en is het dag Bureaublad & Taakbalk.
Nou iig 2 of 3 als ze niks anders uitbrengen hahaquote:Op woensdag 14 maart 2012 14:47 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nog minimaal een jaar of 5 Windows 7 gebruik.
Ok fijn voor je.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:19 schreef Brawler het volgende:
BoterBartje, je bent Windows 8 zo aan het verdedigen en ophemelen, je lijkt wel een fanboy
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
En dat is nog stééds geen antwoord op mijn vraag...quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:53 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ok fijn voor je.
Ik ben geen fanboy, ik heb enkel hekel aan mensen die het afkraken zonder het eerst goed gebruikt te hebben of van die filmpjes waarbij een eerste aanvaring met een volledig ander OS bij een oude graftak wordt gefilmd. Zet iemand voor een windows 7 computer die nog nooit een computer heeft gezien en je krijgt hetzelfde.
Jonge ik geef geen neuk om jouw vragenquote:Op donderdag 15 maart 2012 07:26 schreef Brawler het volgende:
[..]
En dat is nog stééds geen antwoord op mijn vraag...![]()
Zo moeilijk moet het toch niet zijn?
En toch reageer je .. Faalhaas ..quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jonge ik geef geen neuk om jouw vragen
Zo'n onzinfilmpje is het niet. Het geeft prima aan wat mensen doen als ze iets niet weten: Ze kijken op het scherm of er iets staat dat logisch is en als dat er niet staat gaan ze op de dingen klikken die ze wel zien staan. Tja dat microsoft in haar oneindige wijsheid besloten heeft om maar allerlei dingen te verstoppen om het 'gebruiksvriendelijker' te maken leidt vanzelf tot de vraag of ze naar de mac over moeten stappen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:39 schreef Boterbartje het volgende:
Wat een onzin flimpje. Alsof je in Windows 7 ook op de klok ging klikken om ergens heen te gaan
Een gebruiksvriendelijk OS behoeft geen uitleg en iedereen moet er bijna direct mee kunnen werken. Dat is met windows8 gewoon absoluut niet het geval. Zonder enige visuele indicaties waar je iets kunt doen ga je dingen gewoon niet vinden behalve door lukraak maar overal op te drukken en hopen dat er wat gebeurd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:53 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ok fijn voor je.
Ik ben geen fanboy, ik heb enkel hekel aan mensen die het afkraken zonder het eerst goed gebruikt te hebben of van die filmpjes waarbij een eerste aanvaring met een volledig ander OS bij een oude graftak wordt gefilmd. Zet iemand voor een windows 7 computer die nog nooit een computer heeft gezien en je krijgt hetzelfde.
Bullshit. Alles komt met een handleiding om die reden. Da's net zoals denken dat 't wiel zo logisch is dat je 't zelf wel had uitgevonden als je in die tijd leefde.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zo'n onzinfilmpje is het niet. Het geeft prima aan wat mensen doen als ze iets niet weten: Ze kijken op het scherm of er iets staat dat logisch is en als dat er niet staat gaan ze op de dingen klikken die ze wel zien staan. Tja dat microsoft in haar oneindige wijsheid besloten heeft om maar allerlei dingen te verstoppen om het 'gebruiksvriendelijker' te maken leidt vanzelf tot de vraag of ze naar de mac over moeten stappen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |