abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held dinsdag 13 maart 2012 @ 17:23:31 #176
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_109054560
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:39 schreef Boterbartje het volgende:
Wat een onzin flimpje. Alsof je in Windows 7 ook op de klok ging klikken om ergens heen te gaan :')
Met het verdwijnen van de Startknop vind ik dat niet gek. Er is geen visuele indicatie over hoe terug te gaan naar Metro.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:25:44 #177
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109054639
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Met het verdwijnen van de Startknop vind ik dat niet gek. Er is geen visuele indicatie over hoe terug te gaan naar Metro.
Ja ach je hebt ook gelijk. Als iets niet aangegeven is dan moet je dat niet gewoon even zoeken. Je hoeft niet even te wennen aan een nieuwe interface om er daarna juist makkelijker mee te kunnen werken nee :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Donald Duck held dinsdag 13 maart 2012 @ 17:47:58 #178
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_109055328
Zoeken naar iets wat geen visuele indicator heeft? Het is een bijzonder vage keuze van Microsoft om die knop te schrappen. Ik denk dat iedereen voor wie Win8 compleet nieuw is, het ook niet zo snel zou kunnen vinden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_109055512
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:25 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja ach je hebt ook gelijk. Als iets niet aangegeven is dan moet je dat niet gewoon even zoeken. Je hoeft niet even te wennen aan een nieuwe interface om er daarna juist makkelijker mee te kunnen werken nee :')
Het is werkelijk zoeken naar alles. Wat je ook wil, afsluiten, terug naar het beginscherm, het configuratie scherm openen. Zelfs het inloggen nadat je je pc gelocked hebt kun je pas nadat je de pagina aan de kant geswiped hebt.

Gewoon totaal gebruiksonvriendelijk.

In mijn ogen moet een besturingssysteem zo in elkaar zitten dat de veel gebruikte functies binnen enkele seconden zichtbaar en bedienbaar zijn. En niet dat ik er naar op zoek moet mbv m'n rechtermuisknop. Ik m'n muis x seconden in een of andere hoek moet houden of een vage toetsencombinatie moet gebruiken.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:55:12 #180
13250 Lod
Sapere aude!
pi_109055598
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Onzin? Uit wanhoop gaan mensen maar dingen proberen inderdaad.
Mijn probleem met het filmpje is dat ik niet kan zien waar die beste man allemaal aan het klikken is. Noch ook wat zijn ervaring is met voorgaande versies van Windows is. Als hij iOs gewend is, is het niet zo verwonderlijk dat hij het niet gelijk weet.
En misschien heeft de filmer zelf wat lopen hacken waardoor het niet lukt. Of wordt hier een toneelstukje opgevoerd.

Vooralsnog geef ik MS het voordeel van de twijfel. Zeer binnenkort ga ik het zelf eens uitproberen.
GNU Terry Pratchett
pi_109055639
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:55 schreef Lod het volgende:

[..]

Mijn probleem met het filmpje is dat ik niet kan zien waar die beste man allemaal aan het klikken is. Noch ook wat zijn ervaring is met voorgaande versies van Windows is. Als hij iOs gewend is, is het niet zo verwonderlijk dat hij het niet gelijk weet.
En misschien heeft de filmer zelf wat lopen hacken waardoor het niet lukt. Of wordt hier een toneelstukje opgevoerd.

Vooralsnog geef ik MS het voordeel van de twijfel. Zeer binnenkort ga ik het zelf eens uitproberen.
Niks aan gehacked. Zo ziet het er simpelweg echt uit. Het is ongelofelijk maar waar.

Ik was zelf de eerste keer ook een flinke tijd aan het zoeken hoe ik weer terug kwam. Niet zo lang als die man in het filmpje uiteraard, maar dat dit voor de niet zo doorgewinterde PC gebruiker problemen op gaat leveren is wel zeker.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 18:25:42 #182
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_109056763
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Er is geen enkele visuele indicatie over wat te doen in Metro. Dat is het probleem. In W7 is het heel duidelijk. Startknop linksonder, kruisjes rechtsboven, alles is klikbaar, geen toetsenbordcombinaties nodig, geen geheime truukjes om naar bepaalde menu's te gaan. In W8 niks van dat alles, je moet maar gokken en raden waar menuutjes zitten verstopt, en eigenlijk moet je minstens 10 toetsenbordcombinaties uit je hoofd weten om een beetje te kunnen werken.

Ik was positief over Metro, totdat ik het 10 minuten geprobeerd had en mijn mening 180° omgedraaid was. Het werkt niet met een muis en toetsenbord. Kan gewoon niet.
2000 light years from home
  dinsdag 13 maart 2012 @ 18:34:06 #183
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109057100
Je hoeft geen toetsencombinaties te kennen. Het is allemaal hartstikke simpel maar het is allemaal nieuw. Nu weet je dat je op de startknop moet klikken. Als je niet zou weten dat het een startknop was zou je nooit weten dat je daarop kan klikken!

Zelfde voor w8, als je eenmaal weet dat het de linker onderhoek is, is het super makkelijk. Zelfs nog makkelijker want je kunt al je schermen zien via linker bovenhoek en charms via rechterbovenhoek.

Je moet er aan wennen maar daarna is het heel handig in elkaar gezet, ga niet oordelen op een oude opa die voor het eerst erop zit of zelf 10 minuutjes spelen. Komop wat is dit simpel
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109059713
Ik oordeel op m'n eigen ervaring. En die verschilt blijkbaar nogal van jouw ervaring. Dat kan.
pi_109063305
quote:
:O

En de 2e keer dat die beginner die computer afsluit?
  dinsdag 13 maart 2012 @ 21:26:13 #186
13250 Lod
Sapere aude!
pi_109066115
Vanwege alle consternatie gelijk maar de preview geïnstalleerd. Het heeft mij bijna een halve minuut geduurd voordat ik terug was in het start-scherm :') .

Na enige tijd ben ik redelijk thuis in de bediening. Af en toe nog wel moeite met rechter- en linkermuisklik, hoewel ik het idee heb dat dat allemaal niet meer zoveel uitmaakt. Ik ben wel bang dat mijn ouders inderdaad meer op die man uit het filmpje zullen lijken.

Ik ben zeer gecharmeerd van het Metro-uiterlijk. Vandaag voor het eerst een Lumia in handen gehad en ben benieuwd naar de eerste tablet.

Maar als desktop ben ik niet enthousiast. Met name van het immense verschil tussen de metro-applicaties en de oude windows applicaties. Het omschakelen van het ene uiterlijk naar het ander maakt de belevenis heel onrustig. Ze hadden beter een soort schil moeten maken die om de oude applicaties heen lag, waardoor het lijkt alsof het in Metro draait. Nu is het vlees noch vis.
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 13 maart 2012 @ 21:27:49 #187
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109066225
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:35 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

:O

En de 2e keer dat die beginner die computer afsluit?
Wat een kutfilmpje zeg :')
Tuurlijk doet het langer als je denkt dat je kunt afsluiten door eerst toetsenbord te openen, vervolgens browser te openen, vervolgens naar je apps te glunderen en heen en weer te scrollen :')

Een holbewoner die voor het eerst een w7 pc ziet weet ook niet dat het onder start zit, die weet uberhaupt niet waar start zit.

Dit is een NIEUW OS, je moet er aan wennen. snap dat eens
  dinsdag 13 maart 2012 @ 21:29:27 #188
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109066316
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:26 schreef Lod het volgende:
Vanwege alle consternatie gelijk maar de preview geïnstalleerd. Het heeft mij bijna een halve minuut geduurd voordat ik terug was in het start-scherm :') .

Na enige tijd ben ik redelijk thuis in de bediening. Af en toe nog wel moeite met rechter- en linkermuisklik, hoewel ik het idee heb dat dat allemaal niet meer zoveel uitmaakt. Ik ben wel bang dat mijn ouders inderdaad meer op die man uit het filmpje zullen lijken.

Ik ben zeer gecharmeerd van het Metro-uiterlijk. Vandaag voor het eerst een Lumia in handen gehad en ben benieuwd naar de eerste tablet.

Maar als desktop ben ik niet enthousiast. Met name van het immense verschil tussen de metro-applicaties en de oude windows applicaties. Het omschakelen van het ene uiterlijk naar het ander maakt de belevenis heel onrustig. Ze hadden beter een soort schil moeten maken die om de oude applicaties heen lag, waardoor het lijkt alsof het in Metro draait. Nu is het vlees noch vis.
wp7 is natuurlijk heerlijk _O_ ben benieuwd naar wp8.
Maar ik blijf erbij dat windows op desktop wennen is. Ik denk dat het wel kans op slagen heeft maar dat de grootste slag geslagen gaat worden op tablets met windows 8 en tablets zoals de asus transformer, met zo'n toetsenbordje.
pi_109088265
Straks is Windows geheel over naar de nieuwe look en is het dag Bureaublad & Taakbalk.
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:16:34 #190
13250 Lod
Sapere aude!
pi_109088472
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:09 schreef OriginalKevz het volgende:
Straks is Windows geheel over naar de nieuwe look en is het dag Bureaublad & Taakbalk.
Windows misschien wel, maar de applicaties die er op draaien niet. En voor dat die allemaal omgezet zijn zijn we al weer toe aan Windows15, zo ruw geschat.
En zo lang dat niet gebeurd is, zal het bureaublad en de taakbalk dagelijks nog in beeld zijn.
GNU Terry Pratchett
pi_109089539
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:09 schreef OriginalKevz het volgende:
Ik denk dat ik nog minimaal een jaar of 5 Windows 7 gebruik.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_109090627
BoterBartje, je bent Windows 8 zo aan het verdedigen en ophemelen, je lijkt wel een fanboy :')
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:37:24 #193
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_109091153
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:47 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Ik denk dat ik nog minimaal een jaar of 5 Windows 7 gebruik.
Nou iig 2 of 3 als ze niks anders uitbrengen haha
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:53:35 #194
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109091701
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:19 schreef Brawler het volgende:
BoterBartje, je bent Windows 8 zo aan het verdedigen en ophemelen, je lijkt wel een fanboy :')
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Ok fijn voor je.

Ik ben geen fanboy, ik heb enkel hekel aan mensen die het afkraken zonder het eerst goed gebruikt te hebben of van die filmpjes waarbij een eerste aanvaring met een volledig ander OS bij een oude graftak wordt gefilmd. Zet iemand voor een windows 7 computer die nog nooit een computer heeft gezien en je krijgt hetzelfde.
pi_109118935
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:53 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ok fijn voor je.

Ik ben geen fanboy, ik heb enkel hekel aan mensen die het afkraken zonder het eerst goed gebruikt te hebben of van die filmpjes waarbij een eerste aanvaring met een volledig ander OS bij een oude graftak wordt gefilmd. Zet iemand voor een windows 7 computer die nog nooit een computer heeft gezien en je krijgt hetzelfde.
En dat is nog stééds geen antwoord op mijn vraag... :')
Zo moeilijk moet het toch niet zijn?
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:13:36 #196
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109125695
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 07:26 schreef Brawler het volgende:

[..]

En dat is nog stééds geen antwoord op mijn vraag... :')
Zo moeilijk moet het toch niet zijn?
Jonge ik geef geen neuk om jouw vragen
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:16:20 #197
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_109125776
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:13 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Jonge ik geef geen neuk om jouw vragen
En toch reageer je .. Faalhaas .. ;)
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:53:51 #198
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_109126962
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:39 schreef Boterbartje het volgende:
Wat een onzin flimpje. Alsof je in Windows 7 ook op de klok ging klikken om ergens heen te gaan :')
Zo'n onzinfilmpje is het niet. Het geeft prima aan wat mensen doen als ze iets niet weten: Ze kijken op het scherm of er iets staat dat logisch is en als dat er niet staat gaan ze op de dingen klikken die ze wel zien staan. Tja dat microsoft in haar oneindige wijsheid besloten heeft om maar allerlei dingen te verstoppen om het 'gebruiksvriendelijker' te maken leidt vanzelf tot de vraag of ze naar de mac over moeten stappen.

quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:53 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ok fijn voor je.

Een gebruiksvriendelijk OS behoeft geen uitleg en iedereen moet er bijna direct mee kunnen werken. Dat is met windows8 gewoon absoluut niet het geval. Zonder enige visuele indicaties waar je iets kunt doen ga je dingen gewoon niet vinden behalve door lukraak maar overal op te drukken en hopen dat er wat gebeurd.
Ik heb in mijn leven héél veel besturingssystemen gebruikt en geprobeerd en geen één is zó gebruiksonvriendelijk als windows8. Zelfs windows 1 was nog duidelijker.

Om even een idee te geven, ik heb gebruikt: Commodore 64 basic , C64 versie van geOS, TOS (gem) op de atari ST, OS/2 warp, beOS, Windows 1.04 en alle windows versies t/m 7 (ook NT en 2000) , tig smaken van linux en BSD , MS-DOS etc etc.

Het enige dat even onduidelijk was als windows 8 over het gebruik waren MS-DOS, Commodore 64 Basic en de linux commandline. En zelfs daar had je nog een idee: Ik moet vast iets intikken om wat gedaan te krijgen :P

[ Bericht 23% gewijzigd door Metro2005 op 15-03-2012 13:05:13 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 16 maart 2012 @ 21:05:51 #199
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_109182828
Ik heb het nog niet geprobeerd, en uiteindelijk zal het wel wennen, netzoals ik eerst de ribbon bar vervloekte, maar het nu snap en niet terug wil.

Allen heb ik het idee dat het steeds meer een os wordt waar je zelf maar al te weinig aan kan veranderen. Ik haat het menu van windows 7 ook nog steeds. Doe mij maar oldscool mapjes, ik hoef toch niet te typen ( dus mijn hand van de muis te halen) om een programma te starten? Laat me ze zelf lekker indelen. Ik vervloek ook de manier van de iphone en android die alles maar onder elkaar gooien. Daarom zal ik metro ook niets gaan vinden. De regie wordt je steeds verder uit handen genomen. Om die reden ben ik bij met linux.
pi_109188200
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zo'n onzinfilmpje is het niet. Het geeft prima aan wat mensen doen als ze iets niet weten: Ze kijken op het scherm of er iets staat dat logisch is en als dat er niet staat gaan ze op de dingen klikken die ze wel zien staan. Tja dat microsoft in haar oneindige wijsheid besloten heeft om maar allerlei dingen te verstoppen om het 'gebruiksvriendelijker' te maken leidt vanzelf tot de vraag of ze naar de mac over moeten stappen

Bullshit. Alles komt met een handleiding om die reden. Da's net zoals denken dat 't wiel zo logisch is dat je 't zelf wel had uitgevonden als je in die tijd leefde.
Enja, als je zo snel denkt dat Mac meer je ding is dan ben je slecht bezig vind ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')