abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108763295
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:59 schreef vaagjunior het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wil graag de Windows 8 Consumentdevloper installeren maar als ik hem helemaal laad in virtualbox krijg ik dus die error. weet iemand misschien een oplossing?
Je moet een vinkje aanzetten bij de opties van je VM. Gewoon doen wat er staat en googlen op de error :P. 'T is de eerste link.

quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:32 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Nog niks kunnen vinden, maar moet wel zeggen dat je goed kan merken dat deze versie bedoeld is voor tablets.
Ik ben eigenlijk nog nooit in Metro geweest. Mijn snelkoppelingen staan OSX-gewijs in de taakbalk en gebruik de windows-toets enkel als snelstart voor overige dingen of documenten. Voor de rest kom je toch werkelijk nooit in de tablet omgeving? Kan bovendien wel handig zijn om snel even een paar dingen te checken zoals weer of files, maar dat kan je evengoed in gadgets op je desktop zetten, of in een link in FF want IE gebruiken we natuurlijk niet.
Ik snap de fuzz dus echt niet om Metro.

Hij draait bovendien in VirtualBox op een Mac Mini met een 1.6 ghz Core Duo proc. met 1 gig ram toegewezen. Traag, maar hij is echt wel werkbaar. Vind ik absoluut zeer netjes van Microsoft.
  maandag 5 maart 2012 @ 22:32:37 #127
341139 vaagjunior
Paul Fan! :D
pi_108764015
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:20 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Je moet een vinkje aanzetten bij de opties van je VM. Gewoon doen wat er staat en googlen op de error :P. 'T is de eerste link.
ah oke zou je de link kunnen sturen? :p want k heb de 64 bit versie nu geinstalleerd :P maar denk dat 32 bit iets sneller loopt.. xD k heb al geprobeert te googlen maar blijkbaar google ik verkeerd als jij m wel gelijk vind :P

EDIT: al gevonden :)

[ Bericht 5% gewijzigd door vaagjunior op 05-03-2012 22:58:37 ]
1e topic van 2012 in ONZ Eerste ONZ topic van 2012 - Fijn 2012
  maandag 5 maart 2012 @ 23:33:33 #128
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108767002
Ik heb de hele dag nu win 8 gedraaid, dagen ervoor ook een paar keer.
Moet zeggen dat het prima bevalt. Ik snap ook niet wat dat gezeur over metro is, ik vind het namelijk prettig werken (maar gebruik ook al lange tijd wp7).

Blij dat MS zo innoveert met dit OS en welke kant het opgaat *O*
Kan al helemaal niet wachten op een tablet met win 8 aan te schaffen, en niet ARM maar met fatsoenlijke proc erin :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Donald Duck held maandag 5 maart 2012 @ 23:34:47 #129
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_108767051
Hoe zit het met drivers? Pakt Win8 zonder problemen drivers die voor Win7 zijn? (64 bit)
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_108767054
Zie totaal geen reden om het te gaan gebruiken, Vista bevalt voorlopig prima.
pi_108767153
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe zit het met drivers? Pakt Win8 zonder problemen drivers die voor Win7 zijn? (64 bit)
In feite moet elke driver werken ja
  maandag 5 maart 2012 @ 23:38:26 #132
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108767180
quote:
Toen ik opstartte eerste keer herkende die mijn toetsenbord (laptop) niet eens :')
Ik heb toen drivers geinstalleerd, geen probleem maar herkende nog steeds niet.
Volgende keer opstarten, alles werkt perfect. Zelfs al mijn videokaart drivers en alles staan erop :)
quote:
13s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:34 schreef Setting_Sun het volgende:
Ik lees heel veel gebruikers die nog op vista zitten, wat opzich niet zo'n probleem is.
Wat me wel opvalt is dit:

Vista gebruikers die klachten hebben over win7 en win8. Het is toch algemeen bekend dat windows vista de grootste fout en pisvlek van de windowsfamilie is? win7 is een uiterst stabiel en goed OS daarentegen en ik vind dat windows8 daar een schepje boven op doet. :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:39:58 #133
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_108767231
quote:
Jep.
So we just called him Fred
pi_108767376
quote:
Vista gebruikers die klachten hebben over win7 en win8. Het is toch algemeen bekend dat windows vista de grootste fout en pisvlek van de windowsfamilie is? win7 is een uiterst stabiel en goed OS daarentegen en ik vind dat windows8 daar een schepje boven op doet.
Omdat half internet zegt dat Vista kut is betekent dat niet zo dat dat het ook is. Mij bevalt het prima (UAC, nog nooit problemen me gehad - het had er uberhaupt nooit in gehoeven maar dat is een totaal ander verhaal).

Ik zeg verder ook niet dat Win 8 slecht is, ik zie echter geen reden om het te gaan gebruiken.

Door de bank genomen vind ik wel dat van de hele windows lijn (begon al bij XP) de interfaces lelijker en lelijker worden: wazige icoontjes, slecht nagedacht over plaatsing, elke keer weer verandering waardoor je nooit kan wennen. Mijn volgende compu (pas over 10 jaar waarschijnlijk) wordt zeker een Apple.
pi_108767431
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:38 schreef Boterbartje het volgende:

Ik lees heel veel gebruikers die nog op vista zitten, wat opzich niet zo'n probleem is.
Wat me wel opvalt is dit:

Vista gebruikers die klachten hebben over win7 en win8. Het is toch algemeen bekend dat windows vista de grootste fout en pisvlek van de windowsfamilie is? win7 is een uiterst stabiel en goed OS daarentegen en ik vind dat windows8 daar een schepje boven op doet. :)
Ja en nee. In 't begin klopte dit, ook onder andere vanwege lage compatibiliteit enz. MS heeft Vista tegenwoordig redelijk goed gefixt als ik 't begrijp (ben een Mac gebruiker, maar begin de houding van Apple beu te worden en ga overstappen naar zelfbouw).
  maandag 5 maart 2012 @ 23:46:50 #136
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_108767473
quote:
13s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:34 schreef Setting_Sun het volgende:
Bedankt voor de mededeling.

Zullen we nu weer verder gaan met het bespreken van Windows 8?
  maandag 5 maart 2012 @ 23:47:52 #137
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108767499
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:44 schreef Setting_Sun het volgende:

[..]

Omdat half internet zegt dat Vista kut is betekent dat niet zo dat dat het ook is. Mij bevalt het prima (UAC, nog nooit problemen me gehad - het had er uberhaupt nooit in gehoeven maar dat is een totaal ander verhaal).

Ik zeg verder ook niet dat Win 8 slecht is, ik zie echter geen reden om het te gaan gebruiken.

Door de bank genomen vind ik wel dat van de hele windows lijn (begon al bij XP) de interfaces lelijker en lelijker worden: wazige icoontjes, slecht nagedacht over plaatsing, elke keer weer verandering waardoor je nooit kan wennen. Mijn volgende ocmpu (pas over 10 jaar waarschijnlijk) wordt zeker een Apple.
Ik heb ook tot 2 maand geleden vista gedraaid en geen problemen hoor ;)
Ik vind juist dat het verschil van XP naar windows 7/8 erg groot is, met een betere interface. Alleen Metro ipv start wordt gewoon even wennen.

Naar Apple gaan is voor mij echt het slechte wat je kan doen. Dat is net alsof je omdat je niet op de snelle motor kan rijden doordat je niet eerst even wil leren hoe je moet motorrijden (windows) je maar op een kleine driewieler gaat zitten waar je vanaf kan vallen. Veilig, maar de mogelijkheden ook beperkt.

Ik denk dat als mensen niet zo zeuren over verandering en win 8 aanpakken met beiden handen, dit een super goed OS kan worden en zéker met integratie tussen WP7 en aankomende WP8, tablets en skydrive

Amen :P
  maandag 5 maart 2012 @ 23:49:19 #138
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108767548
Ben trouwens wel blij dat 'the ribbon' geminimaliseerd is standaard. Bij office snap ik zo'n grote hap opties in een oogopslag prima, maar bij windows verkenner gaat me dat te ver hoor! :P
  dinsdag 6 maart 2012 @ 02:16:40 #139
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_108770449
Wat mij irriteert is het eindeloos zoeken naar simpele dingen (voorheen makkelijk te vinden onder 'Start').

Ook het zeker elke dag uitvallen van mijn laptop (sinds de installatie).
De vreemde error meldingen.
Taken die ik geopend heb opeens verdwijnen.
Irritante Messaging die continu om aandacht vraagt (terwijl ik MSN heb)

En het aller ergste, de laptop word kokend heet.
Dit had ik onder Windows 7 nooit.

Weet iemand hoe ik Windows 7 terug krijg (heb geen reboot disc).

Want deze versie bevalt me gewoon niet.
pi_108771507
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 02:16 schreef wolferl het volgende:
Je kunt toch gewoon de juiste versie downloaden en die installeren met je eigen serial?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 08:22:57 #141
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_108771551
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 02:16 schreef wolferl het volgende:
Dat ligt eraan hoe jij Windows 8 hebt geïnstalleerd:
• Als je een schone installatie van Windows 8 hebt gedaan én de recovery partitie hebt behouden, dan kan je een recovery doen (hoe en wat is afhankelijk van de laptop die je hebt)

• Als je een schone installatie hebt gedaan en de recovery partitie hebt verwijderd, dan moet je een Windows 7 CD regelen en zelf alle drivers op moeten zoeken.

• Als je een upgrade hebt gedaan kan je een recovery proberen, maar ik vermoed dat je uiteindelijk alsnog op zoek naar een CD moet.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 08:24:36 #142
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_108771563
Werk nu op Windows 8, draaiend op Hyper-V, remote vanaf mijn werk en het blijft er gelikt uitzien *O*

Hij reageert sneller dan zijn virtuele broer die op Windows 7 draait.
pi_108850855
Ben ik de enige die merkt dat win8 op sommige momenten je volledige CPU in beslag neemt?

Na gemiddeld een half uur wordt ie zo traag dat ik niks meer kan terwijl er maar 1 browsert openstond en verder niks...

Dan moet ik de power-knop ingedrukt houden anders krijg ik hem niet meer uit.

Geen win7 CD meer dus pech gehad -O-

Nu maar hopen dat ze deze preview regelmatig updaten zodat de klote fouten eruit kunnen.
Op zondag 1 januari 2012 03:39 schreef liesje1979 het volgende:
Mochten we kinderen willen, hebben we je nodig, just so you know. :')
  donderdag 8 maart 2012 @ 01:47:50 #144
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_108851418
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:16 schreef SpermaDonor het volgende:
Ben ik de enige die merkt dat win8 op sommige momenten je volledige CPU in beslag neemt?

Na gemiddeld een half uur wordt ie zo traag dat ik niks meer kan terwijl er maar 1 browsert openstond en verder niks...

Dan moet ik de power-knop ingedrukt houden anders krijg ik hem niet meer uit.

Geen win7 CD meer dus pech gehad -O-

Nu maar hopen dat ze deze preview regelmatig updaten zodat de klote fouten eruit kunnen.
Heb je het over een desk- of laptop?
Feyenoord Rotterdam
pi_108851622
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 22:56 schreef Kiekmieg het volgende:
Was het overigens niet zo dat Microsoft al begonnen was met de ontwikkeling van 7 na de release van XP? Maar vanwege een of andere vage rede hebben ze tussendoor nog even snel Vista in elkaar geflanst.

Attans dit heb ik eens ergens gelezen.
Na XP begon Longhorn met veel revolutionaire veranderingen.
Daar kwam niets van terecht en omdat het zo lang duurde kwam Vista.
Dat was 3x nix en al snel was er W7 als redder in nood.
pi_108852100
quote:
3s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:57 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Na XP begon Longhorn met veel revolutionaire veranderingen.
Daar kwam niets van terecht en omdat het zo lang duurde kwam Vista.
Dat was 3x nix en al snel was er W7 als redder in nood.
vista was niet slecht, helaas waren hardware leveranciers een beetje dom door te denken dat ze wel even de XP drivers konden leveren of dezelfde truukjes toe te passen
en systeembouwers die even vista wilde promoten op te trage bakken
pi_108852232
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:47 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Naar Apple gaan is voor mij echt het slechte wat je kan doen. Dat is net alsof je omdat je niet op de snelle motor kan rijden doordat je niet eerst even wil leren hoe je moet motorrijden (windows) je maar op een kleine driewieler gaat zitten waar je vanaf kan vallen. Veilig, maar de mogelijkheden ook beperkt.
Die heb je ook niet zelf verzonnen :')

En waarom is de overstap naar OS X het slechtste wat je kan doen? Zomaar iets lullen zonder te onderbouwen, is natuurlijk heel makkelijk.
pi_108852586
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:47 schreef o.us het volgende:

[..]

Heb je het over een desk- of laptop?
Heb een laptop
Op zondag 1 januari 2012 03:39 schreef liesje1979 het volgende:
Mochten we kinderen willen, hebben we je nodig, just so you know. :')
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:42:08 #149
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108857785
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 02:57 schreef Brawler het volgende:

[..]

Die heb je ook niet zelf verzonnen :')

En waarom is de overstap naar OS X het slechtste wat je kan doen? Zomaar iets lullen zonder te onderbouwen, is natuurlijk heel makkelijk.
Windows is gewoon veel geavanceerder, veel meer opties maar je moet het wel kunnen. OSX is foolproof en gewoon beperkt. fijn als je er fijn mee kan werken, nog fijner dat je dat hele apple imago in stand houd :r

Wie heeft in godsnaam bedacht dat je voor 3/4 jaar oude macbooks nog 600/700 euro mag durven vragen :r
pi_108880388
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:42 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Windows is gewoon veel geavanceerder, veel meer opties maar je moet het wel kunnen. OSX is foolproof en gewoon beperkt. fijn als je er fijn mee kan werken, nog fijner dat je dat hele apple imago in stand houd :r

Wie heeft in godsnaam bedacht dat je voor 3/4 jaar oude macbooks nog 600/700 euro mag durven vragen :r
Niet akkoord. Ik ben nu 5 jaar Apple-gebruiker maar ga overstappen naar Windows. Ik ben Apple beu. Misschien heb ik iets nieuws nodig, maar hoe dan ook erger ik mij aan die imo irritante manier van een halo creëren rond alles wat ze maken, alsof je gematerialiseerd geluk koopt.
Een computer is gewoon een computer.

Ik vind OSX niets beperkends hebben, je kan er alles mee wat je met Windows ook kan.
Persoonlijk vind ik de look het grote verschil. Qua werken zijn de programma's toch praktisch 't zelfde op beide platformen; Chrome/Office/...

Persoonlijk ben ik nu tijdelijk uitgekeken op OSX.
En, ik vind het niet kunnen dat ze nu nog 600 euro vragen voor een SSD, en het niet user-doable maken. Ofwel ben je je garantie kwijt, ofwel heb je geen SSD; iets waar je vandaag eigenlijk niet meer zonder kan.

Ik ga mij in ieder geval een computer bouwen met Windows 8 die ik qua snelheid naast eender welke Mac ga durven te zetten voor wat ik 'm denk te gebruiken: i3, SSD + 2,5" HD voor de opslag, 8 gig ram en een verbruik van 15 watt voor minder dan 500 euro. Het enige dat hij zal missen is een IPS-scherm.

Ik weet trouwens niet of dat dat serieus is maar ik zou no way 600/700 euro voor een computer van 3+ jaar geven. Mijn Macbook van meer dan 4 jaar vertoont echt wel ouderdomssymptomen; muisbutton klikt raar, cd-drive werkt nauwelijks meer, hoofdtelefoon inpluggen doet 'm soms op digitale uitgang springen etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')