Nah.... supergrappig is overdreven, maar hij was best wel geinig al zeg ik het zelfquote:Op donderdag 24 maart 2011 17:31 schreef fotostarter het volgende:
[..]
hahaha, ik moest serieus lachen, terwijl hij niet supergrappig is ofzo....:)
Jeps, voor een jaar of 2 geleden al eens gelezen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nah.... supergrappig is overdreven, maar hij was best wel geinig al zeg ik het zelf![]()
Weet je wat ik wel super grappig vind ?
Vierkante watermeloenen !
Briljant idee...![]()
![]()
![]()
![]()
Uitgevonden door een Britse supermarktketen (Tesco)
Ik geloof in 2006 maar kan ook 2007 zijn geweest...![]()
De meloenen krijgen hun vierkante vorm doordat ze in transparante - vanwege het
zonlicht - dozen worden gestopt. Het duurt 60 dagen voordat de vruchten rijp zijn.
In GB kosten de meloenen een eurootje of 8 maar in Japan zijn die dingen peperduur
wel zo rond de 90 euro.
De prijs is zo hoog dat de Japanners vierkante meloenen niet zozeer voor zichzelf kopen,
maar cadeau geven aan vrienden en bekenden: weer eens wat anders dan een fles wijn.![]()
[ afbeelding ]
http://www.xelca.nl/articles/vierkante_watermeloen.aspx
zit ik zo mijn best te doen en dan weet je het al !quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:08 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Jeps, voor een jaar of 2 geleden al eens gelezen.
Nu heb ik zin in meloenen
ik weet ook niet of ze dan gewoon doorwerken met zo;n speldje op, zou bestquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:50 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Bij een staking in Japan gaan de medewerkers gewoon aan het werk, maar hebben ze wel een speldje met "ik staak" erop.
Het komt soms wel eens voor dat het werk ook écht neergelegd wordt, maar van wat ik op internet kan vinden gebeurt dit maar sporadisch
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat warme lucht sneller opstijgt dan koude lucht, misschien heeft het daar iets mee te maken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
zit ik zo mijn best te doen en dan weet je het al !![]()
Als je zoveel weetheb ik een serieuze vraag voor jou of voor de andere die
hier posten en/of lezen.
Waarom is koud water zwaarder is dan warm water ??![]()
Serieus ik heb dat al vaker gelezen maar nooit een goeie uitleg waarom dit zo is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Boiler
dus wie het weet mag het zeggen
http://www.express.be/jok(...)z-n-japans/83148.htmquote:Op donderdag 24 maart 2011 21:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik weet ook niet of ze dan gewoon doorwerken met zo;n speldje op, zou best
wel lullig zijn eigenlijk...
Omdat koud water een grotere dichtheid heeft.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
hier posten en/of lezen.
Serieus ik heb dat al vaker gelezen maar nooit een goeie uitleg waarom dit zo is.
Zie hierboven, en dus omdat koud water per liter dan meer moleculen bevat. De definitie van warmte is dat de moleculen sneller gaan bewegen. Heel heet = heel veel beweging. Als ze bewegen zit er 'ruimte tussen' en dus passen er dan maar minder in een kubieke centimeter, en is het dus lichter. Geldt voor alles. Daarom zetten spoorrails in de zomer ook uit als het warm is. En bruggen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
hier posten en/of lezen.
als je een beetje gaat googelen dat krijg je toch dit soort berichten en danquote:Op donderdag 24 maart 2011 21:54 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
http://www.express.be/jok(...)z-n-japans/83148.htm
Duidelijk !quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:06 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zie hierboven, en dus omdat koud water per liter dan meer moleculen bevat. De definitie van warmte is dat de moleculen sneller gaan bewegen. Heel heet = heel veel beweging. Als ze bewegen zit er 'ruimte tussen' en dus passen er dan maar minder in een kubieke centimeter, en is het dus lichter. Geldt voor alles. Daarom zetten spoorrails in de zomer ook uit als het warm is. En bruggen.
Je zal hem op je vensterbank hebben staan !quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:22 schreef Id_do_her het volgende:
Dit is de cobralelie:
[ afbeelding ]
De plant heeft een cool mechanisme om zijn prooi te doden. Het rode blad op de plant lokt insecten vanuit de lucht naar de plant toe. De rode kleur wordt onder planten en dieren vaak gebruikt om prooien of vrouwtjes/mannetjes te lokken. Door de vorm van de bovenkant van de plant kan een insect er ook niet meer uit.
Bijvoorbeeld een vlieg gaat de buis in, deze buis is glibberig en biedt geen plekken voor de vlieg om te rusten. Het gemene is dat de buis van binnenuit voor de vlieg doorzichtig is dus de vlieg zal totdat hij volledig is uitgeput door blijven vliegen tegen de binnenkant totdat hij uitgeblust neervalt en tussen de half verteerde lijken van andere insecten terecht komt, het verteren van de insecten gaat namelijk nogal traag.
Misschien als milieuvriendelijke maatregel tegen vliegen en wespen?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je zal hem op je vensterbank hebben staan !![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zou zelf niet eens mijn huis meer in durvenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:27 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Misschien als milieuvriendelijke maatregel tegen vliegen en wespen?
Mij lijkt het wel leuk om één te hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik zou zelf niet eens mijn huis meer in durven
Waarom won jerry dan altijd van tom?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:42 schreef Id_do_her het volgende:
De jerrycan:
[ afbeelding
De jerrycan is door Duitsers uitgevonden
om een makkelijke manier te vinden om
brandstof te transporteren en
te bewaren. Hiervoor maakten Britten
gebruik van onhandige apparaten die
'flimsies' genoemd werden, duidelijk
inferieur aan de jerrycan.
De jerrycan werd 'jerrycan' genoemd
omdat Britten de Duitsers 'Jerries'
noemden, dus vrij vertaald betekend het
'moffenblik'. De Duitsers noemden de
Britten Tommies, dus vochten de
Tommies tegen de Jerries.
[[url=http://images.6minutes.be/normal/13534.jpg]afbeelding[/url] ]
Bron: Wikipediaquote:Drankmisbruik en de gevolgen daarvan na sportwedstrijden op zondag brachten enkele leden van een Apeldoornse geheelonthouders-zangvereniging ertoe om een geheelonthouders-voetbalvereniging op te richten.
Zo ontstond op 25 februari 1913 de v.v. AGOSV: de Apeldoornse Geheelonthouders-voetbalvereniging "Steeds Voorwaarts".
Na de eerste successen veroverde de vereniging een plaats in de Gelderse Voetbal Bond (GVB), waarin reeds een vereniging met de naam "Steeds Voorwaarts" speelde. Dit noopte de vereniging tot wijziging van de naam in AGOVV: Apeldoornse GeheelOnthouders VoetbalVereniging.
Geen idee, misschien dat de bijnamen van deze tekenfilm kwamen?quote:
Veel wijzer word ik er niet van, ik kan me alleen maar verbazen over het feit dat mensen hier in '31 vermaak in zagen…quote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:12 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Geen idee, misschien dat de bijnamen van deze tekenfilm kwamen?
For crying out loud...kijk ik vanmorgen op de kalender (wat ik dit jaar al bijna 100 dagen heb gedaan) en wat zie ik opeens...hij is blauw en oranje!!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:15 schreef Funkel het volgende:
Dat in veel filmposters de combinatie blauw-oranje voorkomt.
Van filmtotaal: Een mogelijke verklaring voor dit fenomeen is dat in het (niet-wetenschappelijke) traditionele kleursysteem blauw en oranje complementaire kleuren zijn. Blauw trekt de aandacht omdat het als 'cool' wordt ervaren, oranje straalt dan weer enthousiasme en energie uit. Maar opgepast nu, want zoals onderstaande cartoon waarschuwt: eens je het ziet, zal je het overal vinden.
[ afbeelding ]
Vraag het Aladin. Of bestaat dat niet meer?quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
hier posten en/of lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |