abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94555530
quote:
3s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

British Journal of Psychiatry concludeert anders, vooral bij mensen met een aanleg kan het psychiatrische stoornissen of depressies veroorzaken.
Correlation does not imply causation. Lees een keer door.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2011 14:48:42 ]
pi_94555570
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:48 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Correlation_does_not_imply_causation. Lees een keer door.
Waarom zou ik, een trigger is m.i. net zo goed een oorzaak als cannabis dat zelf zou zijn.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94555699
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:49 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Waarom zou ik, een trigger is m.i. net zo goed een oorzaak als cannabis dat zelf zou zijn.
Het is geen oorzaak, dat is juist het hele punt. Er bestaat zeker een correlatie tussen drugsbruik en psychische problemen (de drugs kan als een katalysator werken), maar dit wil niet per definitie zeggen dat dat drugsbruik de psychische problemen veroorzaakt. Dat is geen zuivere conclusies trekken uit wetenschappelijk onderzoek. Dat is simpelweg de zaken naar je toe interpreteren.
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2011 @ 14:54:10 #29
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94555742
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Inderdaad.
:N , gewoon te sneu om meer woorden aan te besteden.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_94555804
quote:
3s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Toch vind ik het niet verantwoord om dergelijke middelen en masse aan het publiek legaal te stellen,
Je bent bang dat vrijwel iedereen ineens naar de coffeeshop holt? :P Vooralsnog ligt het gebruik bij dergelijke middelen relatief gezien lager dan in landen waar een streng beleid wordt gevoerd. Ergo: onzin.

quote:
vooral niet gezien de gevolgen voor mensen die er aanleg voor hebben.
:{w
pi_94555892
Ja ik weet dat ik op Fok! aan het verkeerde adres ben om een drugsverbod te propageren, een groter hippiehol met gebruikers zal je online niet vinden buiten Indymedia, maar toch, dacht maar eens een poging te wagen.
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:52 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Het is geen oorzaak, dat is juist het hele punt. Er bestaat zeker een correlatie tussen drugsbruik en psychische problemen (de drugs kan als een katalysator werken), maar dit wil niet per definitie zeggen dat dat drugsbruik de psychische problemen veroorzaakt. Dat is geen zuivere conclusies trekken uit wetenschappelijk onderzoek. Dat is simpelweg de zaken naar je toe interpreteren.
Ik vind het feit dat het een katalysator is ook al aardig ernstig anders.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94556277
Ik ben anders aardig serieus, maar als jullie met elkaar allemaal elkaar in de kont willen kruipen over hoe geweldig cannabis en drugs wel niet zijn, ga je gang, ik ga wel weg.

Succes ermee.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94556302
quote:
3s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:58 schreef Voorschrift het volgende:

Ik vind het feit dat het een katalysator is ook al aardig ernstig anders.
Ah, dus je geeft al toe dat je eerder maar onzin zat te praten? Verder helpt een verbod niks aan de vraag naar het product.
quote:
According to a 2009 annual report by the European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction, the Dutch are among the lowest users of marijuana or cannabis in Europe, despite the Netherlands' policy on soft drugs being one of the most liberal in Europe, allowing for the sale of marijuana at "coffee shops", which the Dutch have allowed to operate for decades, and possession of less than 5 grams (0.18 oz)
Bron

Wel mooi, als ze argumenten op zijn kun je ook nog mensen gewoon maar uitmaken voor 'hippie'. Dit terwijl ik vrijwel nooit cannabis rook. Het gaat mij om volksgezondheid, individuele vrijheid en werkbare wetgeving omtrent soft- en harddrugs.
pi_94560211
@friek

Zodra NL maar een stap zet richting volledige legalisatie zal het buitenland dit tegenhouden. Ik ben zelf voor legalisatie, maar ik zie dat voorlopig gewoon niet gebeuren. NL is te afhankelijk van het buitenland om op eigen houtje internationale regelgeving te overtreden.

http://en.wikipedia.org/w(...)_international_level
pi_94563579
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:23 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je, een 'recht op geestverruiming'? Zoiets klinkt wel erg wazig in de oren namelijk.
Hoezo? Het gaat er gewoon om dat ik beter kan bepalen wat ik met mijn hersens doe dan een of andere bemoeizuchtige nitwit in Den Haag, of een of andere door eigenwaan verblinde nitwit in Den Haag die denkt dat hij alles moet reguleren of dat een kwestie voor de overheid ook een probleem voor de samenleving is.

Laat me met rust, met mijn flora en fungi (de fauna doe ik in dit verband niet aan). Ik hoef hierin niks van de overheid, het enige wat ik vraag, eis zelfs, is dat die mij met rust laat wanneer ik als evenwichtige, goed voorgelichte, niet zo heel hardwerkende maar niettemin fors belastingbetalende dertiger besluit een plant van mijn keuze op de wijze van mijn keuze te consumeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_94566109
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:49 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@friek

Zodra NL maar een stap zet richting volledige legalisatie zal het buitenland dit tegenhouden. Ik ben zelf voor legalisatie, maar ik zie dat voorlopig gewoon niet gebeuren. NL is te afhankelijk van het buitenland om op eigen houtje internationale regelgeving te overtreden.

http://en.wikipedia.org/w(...)_international_level
Het zal natuurlijk wel lastig zijn, maar als zelfs onze regering gedoogd kan worden door een partij die zelfs grondwet artikel 1 in de prullenbak wil flikkeren zonder consequenties in het buitenland, dan moet dit ook wel lukken.

Zoals je Wikipedia-entry al zegt is zijn de Verenigde Staten de grootste barrière:
quote:
The United States, one of the most influential Parties to the Single Convention, has tended to oppose loosening cannabis laws. Describing the former-U.S. President's position, an October 20, 1999 article in the Dallas Morning News noted, "Aides said Mr. Bush does not support legalizing marijuana for medical use"
Nu is het wel zo dat Barack Obama vrij positief tegenover een liberaal drugsbeleid staat.
Hij wil het dus ook uit het criminele circuit halen i.p.v. gewoon maar keihard repressief op te treden. Mij lijkt dit juist een uitstekende gelegenheid om die legalisatie eens door te drukken.
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:17:44 #38
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_97035544
Zou de situatie niet helemaal uit de hand lopen in Amerika als softdrugs gelegaliseerd word in Amerika? Volgens mij werd het daar nog wel bestraft.

In de case die ik aanhaalde, ging criminaliteit gepaard met gedoogde verkoop.
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:20:22 #39
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_97035660
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:17 schreef Secret_digger het volgende:
Zou de situatie niet helemaal uit de hand lopen in Amerika als softdrugs gelegaliseerd word in Amerika? Volgens mij werd het daar nog wel bestraft.
Het enige dat uit de hand zou gaan lopen is het budgettaire tekorten van private gevangenissen, aangezien die voor een fors deel bevolkt worden door zwarte mannen die zijn opgepakt voor softdrugs gerelateerde vergrijpen.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:22:56 #40
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_97035762
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:20 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Het enige dat uit de hand zou gaan lopen is het budgettaire tekorten van private gevangenissen, aangezien die voor een fors deel bevolkt worden door zwarte mannen die zijn opgepakt voor softdrugs gerelateerde vergrijpen.
Hij wil dat zeg maar zodat er op korte termijn geld vrijkomt om de last van de hypotheekcrisis te verlichten?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:35:55 #41
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_97260571
Het drugsbeleid houdt eigenlijk er geen rekening mee dat er ook angeldustwiet is.

http://www.drugsinfo.net/uitjebol/pcp.htm
pi_97260867
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:35 schreef Secret_digger het volgende:
Het drugsbeleid houdt eigenlijk er geen rekening mee dat er ook angeldustwiet is.

http://www.drugsinfo.net/uitjebol/pcp.htm
Nee, die bestaat niet. Wel goed lezen.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:41:15 #43
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_97260916
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, die bestaat niet. Wel goed lezen.
Wat bestaat niet?
pi_97261282
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:41 schreef Secret_digger het volgende:

[..]

Wat bestaat niet?
Angeldustwiet. Je hebt wiet en je hebt pcp, die kun je mengen en dat heel poetisch angeldust noemen, maar daarmee blijft het pcp met wiet. Je kunt wiet ook mengen met cocaine, of asperine, of nagellakremover, en dat een leuk naampje geven, daarmee heb je wiet niet veranderd, en daarmee is dat geen wiet, maar iets anders met wiet erin.

Dat is hetzelfde als zeggen dat het alcoholbeleid geen rekening houdt met screwdrivers, want een kind kan gewoon jus d'orange kopen en samen met wodka is dat een screwdriver.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:54:03 #45
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_97261682
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Angeldustwiet. Je hebt wiet en je hebt pcp, die kun je mengen en dat heel poetisch angeldust noemen, maar daarmee blijft het pcp met wiet. Je kunt wiet ook mengen met cocaine, of asperine, of nagellakremover, en dat een leuk naampje geven, daarmee heb je wiet niet veranderd, en daarmee is dat geen wiet, maar iets anders met wiet erin.

Dat is hetzelfde als zeggen dat het alcoholbeleid geen rekening houdt met screwdrivers, want een kind kan gewoon jus d'orange kopen en samen met wodka is dat een screwdriver.
Je kunt het ook mengen met heroine?

Hoe heet dat dan? Ik noem het in mijn onwetendheid heroinewiet.
pi_97262210
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:54 schreef Secret_digger het volgende:

[..]

Je kunt het ook mengen met heroine?
Allicht, je kunt alles mengen.

quote:
Hoe heet dat dan? Ik noem het in mijn onwetendheid heroinewiet.
Jij noemt jus d'orange ook wodkajus?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:12:18 #47
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_97262743
Alle drugs legaliseren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_97262780
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:12 schreef GSbrder het volgende:
Alle drugs legaliseren.
Mee eens.
pi_97263003
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:12 schreef GSbrder het volgende:
Alle drugs legaliseren.
En dan 19% btw + accijns erop. >:)

Of gaat de btw ook over de accijns?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2011 20:17:57 ]
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:35:39 #50
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_97264107
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Allicht, je kunt alles mengen.

[..]

Jij noemt jus d'orange ook wodkajus?
Maar voor wiet met PCP hebben ze een mooie naam. Ik daacht misschien is er ook zo een pakkende naam voor heroine wiet. Straaljagerdust of zo. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')