Correlation does not imply causation. Lees een keer door.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
British Journal of Psychiatry concludeert anders, vooral bij mensen met een aanleg kan het psychiatrische stoornissen of depressies veroorzaken.
Waarom zou ik, een trigger is m.i. net zo goed een oorzaak als cannabis dat zelf zou zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Correlation_does_not_imply_causation. Lees een keer door.
Het is geen oorzaak, dat is juist het hele punt. Er bestaat zeker een correlatie tussen drugsbruik en psychische problemen (de drugs kan als een katalysator werken), maar dit wil niet per definitie zeggen dat dat drugsbruik de psychische problemen veroorzaakt. Dat is geen zuivere conclusies trekken uit wetenschappelijk onderzoek. Dat is simpelweg de zaken naar je toe interpreteren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom zou ik, een trigger is m.i. net zo goed een oorzaak als cannabis dat zelf zou zijn.
quote:
Je bent bang dat vrijwel iedereen ineens naar de coffeeshop holt?quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toch vind ik het niet verantwoord om dergelijke middelen en masse aan het publiek legaal te stellen,
quote:vooral niet gezien de gevolgen voor mensen die er aanleg voor hebben.
Ik vind het feit dat het een katalysator is ook al aardig ernstig anders.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:52 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het is geen oorzaak, dat is juist het hele punt. Er bestaat zeker een correlatie tussen drugsbruik en psychische problemen (de drugs kan als een katalysator werken), maar dit wil niet per definitie zeggen dat dat drugsbruik de psychische problemen veroorzaakt. Dat is geen zuivere conclusies trekken uit wetenschappelijk onderzoek. Dat is simpelweg de zaken naar je toe interpreteren.
Ah, dus je geeft al toe dat je eerder maar onzin zat te praten? Verder helpt een verbod niks aan de vraag naar het product.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:58 schreef Voorschrift het volgende:
Ik vind het feit dat het een katalysator is ook al aardig ernstig anders.
Bronquote:According to a 2009 annual report by the European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction, the Dutch are among the lowest users of marijuana or cannabis in Europe, despite the Netherlands' policy on soft drugs being one of the most liberal in Europe, allowing for the sale of marijuana at "coffee shops", which the Dutch have allowed to operate for decades, and possession of less than 5 grams (0.18 oz)
Hoezo? Het gaat er gewoon om dat ik beter kan bepalen wat ik met mijn hersens doe dan een of andere bemoeizuchtige nitwit in Den Haag, of een of andere door eigenwaan verblinde nitwit in Den Haag die denkt dat hij alles moet reguleren of dat een kwestie voor de overheid ook een probleem voor de samenleving is.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:23 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je, een 'recht op geestverruiming'? Zoiets klinkt wel erg wazig in de oren namelijk.
Het zal natuurlijk wel lastig zijn, maar als zelfs onze regering gedoogd kan worden door een partij die zelfs grondwet artikel 1 in de prullenbak wil flikkeren zonder consequenties in het buitenland, dan moet dit ook wel lukken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:49 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@friek
Zodra NL maar een stap zet richting volledige legalisatie zal het buitenland dit tegenhouden. Ik ben zelf voor legalisatie, maar ik zie dat voorlopig gewoon niet gebeuren. NL is te afhankelijk van het buitenland om op eigen houtje internationale regelgeving te overtreden.
http://en.wikipedia.org/w(...)_international_level
Nu is het wel zo dat Barack Obama vrij positief tegenover een liberaal drugsbeleid staat.quote:The United States, one of the most influential Parties to the Single Convention, has tended to oppose loosening cannabis laws. Describing the former-U.S. President's position, an October 20, 1999 article in the Dallas Morning News noted, "Aides said Mr. Bush does not support legalizing marijuana for medical use"
Het enige dat uit de hand zou gaan lopen is het budgettaire tekorten van private gevangenissen, aangezien die voor een fors deel bevolkt worden door zwarte mannen die zijn opgepakt voor softdrugs gerelateerde vergrijpen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:17 schreef Secret_digger het volgende:
Zou de situatie niet helemaal uit de hand lopen in Amerika als softdrugs gelegaliseerd word in Amerika? Volgens mij werd het daar nog wel bestraft.
Hij wil dat zeg maar zodat er op korte termijn geld vrijkomt om de last van de hypotheekcrisis te verlichten?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:20 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Het enige dat uit de hand zou gaan lopen is het budgettaire tekorten van private gevangenissen, aangezien die voor een fors deel bevolkt worden door zwarte mannen die zijn opgepakt voor softdrugs gerelateerde vergrijpen.
Nee, die bestaat niet. Wel goed lezen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:35 schreef Secret_digger het volgende:
Het drugsbeleid houdt eigenlijk er geen rekening mee dat er ook angeldustwiet is.
http://www.drugsinfo.net/uitjebol/pcp.htm
Wat bestaat niet?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, die bestaat niet. Wel goed lezen.
Angeldustwiet. Je hebt wiet en je hebt pcp, die kun je mengen en dat heel poetisch angeldust noemen, maar daarmee blijft het pcp met wiet. Je kunt wiet ook mengen met cocaine, of asperine, of nagellakremover, en dat een leuk naampje geven, daarmee heb je wiet niet veranderd, en daarmee is dat geen wiet, maar iets anders met wiet erin.quote:
Je kunt het ook mengen met heroine?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Angeldustwiet. Je hebt wiet en je hebt pcp, die kun je mengen en dat heel poetisch angeldust noemen, maar daarmee blijft het pcp met wiet. Je kunt wiet ook mengen met cocaine, of asperine, of nagellakremover, en dat een leuk naampje geven, daarmee heb je wiet niet veranderd, en daarmee is dat geen wiet, maar iets anders met wiet erin.
Dat is hetzelfde als zeggen dat het alcoholbeleid geen rekening houdt met screwdrivers, want een kind kan gewoon jus d'orange kopen en samen met wodka is dat een screwdriver.
Allicht, je kunt alles mengen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:54 schreef Secret_digger het volgende:
[..]
Je kunt het ook mengen met heroine?
Jij noemt jus d'orange ook wodkajus?quote:Hoe heet dat dan? Ik noem het in mijn onwetendheid heroinewiet.
En dan 19% btw + accijns erop.quote:
Maar voor wiet met PCP hebben ze een mooie naam. Ik daacht misschien is er ook zo een pakkende naam voor heroine wiet. Straaljagerdust of zo.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Allicht, je kunt alles mengen.
[..]
Jij noemt jus d'orange ook wodkajus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |