Was dat sowieso al van plan, maar zit nu op mobiel en kan daardoor de video niet bekijken. Daarom ook mijn vraag.quote:
Oh nou, niet bijzonders. Het werd nogal cynisch gezegd. Kortweg kwam het er op neer dat Turkije het enige Europese land was wat niet hypocriet was, en dat nou net dat land voorlopig niet bij de EU mag omdat ze nog niet verlicht zouden zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Was dat sowieso al van plan, maar zit nu op mobiel en kan daardoor de video niet bekijken. Daarom ook mijn vraag..
Ah, ik had al gezocht naar topics, maar kon niets vinden. :-)quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:49 schreef Hukkie het volgende:
Zie ook Nu op TV (VPRO): Tegenlicht - Onze dierbare dictators
Dank je!quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:50 schreef Gulo het volgende:
[..]
Oh nou, niet bijzonders. Het werd nogal cynisch gezegd. Kortweg kwam het er op neer dat Turkije het enige Europese land was wat niet hypocriet was, en dat nou net dat land voorlopig niet bij de EU mag omdat ze nog niet verlicht zouden zijn.
Ik vond dat stukje van Luyendijk juist nergens op slaan. Turkije is het land wat de genocide op de Armenen ontkent en de Koerdische minderheid in eigen land discrimineert en onderdrukt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:50 schreef Gulo het volgende:
[..]
Oh nou, niet bijzonders. Het werd nogal cynisch gezegd. Kortweg kwam het er op neer dat Turkije het enige Europese land was wat niet hypocriet was, en dat nou net dat land voorlopig niet bij de EU mag omdat ze nog niet verlicht zouden zijn.
Met dit soort argumenten kun we de Nederlandse VOC-mentaliteit er net zo goed bij halen. Zo blijven we jij-bakken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:01 schreef intellectuele_user het volgende:
Ik vond dat stukje van Luyendijk juist nergens op slaan. Turkije is het land wat de genocide op de Armenen ontkent en de Koerdische minderheid in eigen land discrimineert en onderdrukt.
Niet echt een voorbeeld van verlicht gedrag.
Dat wel maar hij is net iets te links. Doordat de realiteit weerbarstig blijkt wordt een mens dusdanig gefrustreerd dat hij niet meer helder kan nadenken.quote:
Wat ik wel frappant vond is dat hij het behoorlijk afgaf op de Westerse media, inzake hoe ze veel dingen in kaart brengen. Tevens liet gaf hij het nogal af op de Nederlandse media die Rutte bijvoorbeeld nooit kritische bevragen over de rol van Nederland in wapenhandel etc.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:41 schreef waht het volgende:
Verder zit Luyendijk in mijn ogen wel op de goede weg en bedoelt hij het goed.
Hij heeft in een van die boeken van hem haarfijn uitgelegd waarom hij zelf geen verschil kon maken in de wereld van de media, maar er speelde ook mee dat hij in het Midden Oosten gestationeerd was. Hij weet in ieder geval de beperkingen van de media aan te geven en pleit voor meer bewustzijn over deze beperkingen, wat ik alleen maar kan aanmoedigen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:46 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wat ik wel frappant vond is dat hij het behoorlijk afgaf op de Westerse media, inzake hoe ze veel dingen in kaart brengen. Tevens liet gaf hij het nogal af op de Nederlandse media die Rutte bijvoorbeeld nooit kritische bevragen over de rol van Nederland in wapenhandel etc.
Dit terwijl hij als journalist voor bijvoorbeeld de NOS ook behoorlijk gedwee was.
Nu ja, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |