abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:31:46 #1
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94520402
quote:
Het afluisteren van voicemails van onder andere ministers, burgemeesters, kamerleden, topambtenaren en woordvoerders bij de Nederlandse overheid is kinderlijk eenvoudig. Dit is zo sinds de overstap van de Nederlandse overheid naar Vodafone voor al haar mobiele telefoniediensten.Dat blijkt uit onderzoek van het actualiteitenprogramma EenVandaag.

Voicemails zijn via een andere telefoon met een standaardcode af te luisteren. Redacteuren van het televisieprogramma kwamen zelfs in de voicemail-inbox van Geert Wilders. Ook de berichten van minister-president Mark Rutte of minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal waren te beluisteren.

Beveiligingsdeskundige Danny Mekic is geschokt: “Het instellen van een standaardcode betitel ik als een zeer ernstig datalek. Het betekent dat voicemailberichten van de mensen op straat liggen. Zo kan staatsgeheime info op straat belanden.” Emile Roemer (SP) vindt het een grof schandaal: “Dat dit zelfs op dit niveau gebeurt, is knulligheid ten top. De staatsbeveiliging heeft hier gewoon gefaald!”

Bron
1op1 over-gekopieerd, ik weet niet of dat wel/niet mag maar ik zit nu toch nog EenVandaag te kijken ;) Hilarisch maar ook gevaarlijk.

Verder nog reactie van Vodafone bij EenVandaag: "Iedere klant krijgt de mogelijkheid om het te veranderen, verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker niet bij Vodafone. Vanaf nu kun je ook niet meer met de standaardcode andermans voicemail afluisteren."

Dit kan trouwens iedere Vodafone-gebruiker overkomen, niet enkel politici. Luie TT dus, excuses.
AFC AJAX
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:32:53 #2
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94520450
Jij was eerder
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:37:08 #3
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94520622
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 18:32 schreef eriksd het volgende:
Jij was eerder
Ik vind jouw TT wel veel beter :@

Enigszins snap ik de reactie van Vodafone ook wel, de politici (ook de wat "slimmere" zoals EenVandaag zei :')) wisten zelf niet dat zo'n code bestaat, maar we weten allemaal toch zeker wel dat je je voicemail van buitenaf kan beluisteren?

Blijft oliedom, gezien de gevoeligheid van sommige gesprekken.
AFC AJAX
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:54:53 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_94521330
Maar ze hebben vandaag pas het via een andere lijn afluisteren van de voicemail afgesloten voor gebruikers die nog steeds de standaardpin gebruiken. Dat hadden ze altijd al moeten doen natuurlijk, gewoon een bericht "u kunt pas van deze dienst gebruik maken als u zelf uw pincode wijzigt" met uitleg hoe dat te doen.
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:59:15 #5
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94521510
quote:
3s.gif Op woensdag 23 maart 2011 18:54 schreef remlof het volgende:
Maar ze hebben vandaag pas het via een andere lijn afluisteren van de voicemail afgesloten voor gebruikers die nog steeds de standaardpin gebruiken. Dat hadden ze altijd al moeten doen natuurlijk, gewoon een bericht "u kunt pas van deze dienst gebruik maken als u zelf uw pincode wijzigt" met uitleg hoe dat te doen.
Yup, maar volgens mij hebben meer providers dit probleem (standaardcode) toch? T-mobile sowieso dacht ik. Maar daar is geen woord over gezegd.

Het is dat zij geen contracten hebben met overheidstoestellen :P
AFC AJAX
pi_94521521
Waarom verbaast mij dit niet?
Was Vodafone ook niet de eerste die gehoor gaf aan Mubarak's oproep tot een 'communications shutdown' in Egypte?

Tijd om heel snel een andere provider te zoeken.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94521547
ik ken iemand ( nou ja ooit een jaar geleden eens gesproken in een cafe ) die werkt voor gevangenis met zware ciminelen....en die bespreekt ook nooit iets per msn....of facebook......dat medium vertouwd hij niet dus......ik weet ook niet of de angst daarvoor gegrond is....of dat hij orders krijgt van bovenaf... ( heb ik hem niet gevraagt )....

ja ik weet ook niet zeker maar volgens mij werkt het een beetje als volgt

volgens mij heeft de recherche wel toegang tot bepaalde servers.....om informatie in te winnen....en ja ik kende al in 1998 een gast en die had dus ( illigale ) politie software.... en daamee kon je in elke willekeurige pc rondsnuffelen in heel nederland....... ( mits aangesloten op een netwerk natuurlijk )

nou ja ik mocht wel een copie hebben toen..... maar ja ik zou er toch nix mee doen.... dus ik had geen intresse ...maar ja op die manier is dus informatie ook geld waard op de zwarte markt dus hey? ( ja en een recherche ofzo zal altijd maar tot een bepaalde hoogte waterdicht zijn .... bijvoorbeeld tot 90 procent )

ja zelf al een paar keer maffe dingen meegemaakt op msn enzo...( niet vaak maar wel een paar keer ) ...dat opeens iemand op je "lijn" zat.... ( ja en als je msn zou mailen met een klacht ofzo dan denk ik dat ze beweren dat dat technisch onmogenlijk is dus )....

maar ja een server moet ook ten alle tijden toegankelijk zijn ook voor een reperateur....en ook volgens mij dus van buiten af......dus ja bepaalde hackers zullen dus kunnen inbreken in zo een systeem

( maar ja in mijn geval was niet zo een ramp dus..... want ja de info die ik bespreek op msn die heeft bijna geen waarde dus ) ( ha ha tenzij voor een komediant die mn grappen wil stelen ha ha )

[ Bericht 1% gewijzigd door dandybleu op 23-03-2011 19:09:37 ]
pi_94522388
ja ps dat een inbox van geert wilders te kraken is door een hacker? ha dat verbaast mij niet echt heel erg dus......ja ik denk wel dat nu mischien er een kleine strijd ontstaat tussen bepaalde politici en hackers en kranten......omdat politici hun falen natuurlijk liever stil houden.....

of een strijd tussen hackers en hackers.... ( bijv pro versus anti wilders hackers.....)
pi_94522709
Geef mij ook wat van die snoepjes die jij slikt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_94522755
Ieder anti-vrijheid persoon maar roepen, ''je hebt toch niks te verbergen''. Vervolgens lekt iets uit,en dan is iedereen weer verbaasd.
pi_94522797
En zo gaat het keer op keer op keer..
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94524374
ja deze maand is het zowiezo ook druk en chaotisch op het internet.... door de japancrisis en door het middenoosten..... veel hackers enzo die maken gebruik van de chaos door juist op dit moment toe te slaan......
pi_94535863
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:56 schreef dandybleu het volgende:
ja deze maand is het zowiezo ook druk en chaotisch op het internet.... door de japancrisis en door het middenoosten..... veel hackers enzo die maken gebruik van de chaos door juist op dit moment toe te slaan......
:D Goud!
Eins, zwei, hoeplakai.
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:35:19 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94543341
quote:
Het beveiligen van de voicemail berichten via een PIN-code is een optie die Vodafone biedt aan klanten, waarvoor zij kunnen kiezen. Dit is volgens Vodafone hun eigen verantwoordelijkheid. We wijzen nieuwe klanten hier tot 3 keer toe actief op als zij hun voicemail afluisteren. Een groot deel van de klanten kiest er echter voor om deze niet te beschermen.
(bron: http://www.telecompaper.c(...)-na-afluisteraffaire)

Maw: lekker makkelijk om Vodafone de schuld te geven. Politici hebben toch zelf ook een verantwoordelijkheid?
Niet meer actief op Fok!
pi_94543457
Alsof een niet standaardcode van 4 cijfers niet te kraken is, voor zover ik weet zit er geen blokkering na 3 foutieve pogingen op die voicemail.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')