quote:
Het afluisteren van voicemails van onder andere ministers, burgemeesters, kamerleden, topambtenaren en woordvoerders bij de Nederlandse overheid is kinderlijk eenvoudig. Dit is zo sinds de overstap van de Nederlandse overheid naar Vodafone voor al haar mobiele telefoniediensten.Dat blijkt uit onderzoek van het actualiteitenprogramma EenVandaag.
Voicemails zijn via een andere telefoon met een standaardcode af te luisteren. Redacteuren van het televisieprogramma kwamen zelfs in de voicemail-inbox van Geert Wilders. Ook de berichten van minister-president Mark Rutte of minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal waren te beluisteren.
Beveiligingsdeskundige Danny Mekic is geschokt: “Het instellen van een standaardcode betitel ik als een zeer ernstig datalek. Het betekent dat voicemailberichten van de mensen op straat liggen. Zo kan staatsgeheime info op straat belanden.” Emile Roemer (SP) vindt het een grof schandaal: “Dat dit zelfs op dit niveau gebeurt, is knulligheid ten top. De staatsbeveiliging heeft hier gewoon gefaald!”
Bron
1op1 over-gekopieerd, ik weet niet of dat wel/niet mag maar ik zit nu toch nog EenVandaag te kijken

Hilarisch maar ook gevaarlijk.
Verder nog reactie van Vodafone bij EenVandaag: "Iedere klant krijgt de mogelijkheid om het te veranderen, verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker niet bij Vodafone. Vanaf nu kun je ook niet meer met de standaardcode andermans voicemail afluisteren."
Dit kan trouwens iedere Vodafone-gebruiker overkomen, niet enkel politici. Luie TT dus, excuses.