Ik zit er nu en het is inderdaad schitterend. In verschillende opzichten. Dus, wat let je?quote:Op woensdag 23 maart 2011 05:26 schreef Seven. het volgende:
Ja OK. Ziet er goed uit wel, die stranden enzo. Maar.. en nu ga ik heel verwend klinken, het is niet echt bounty-eiland. Ik vind sowieso de ZO Azië kant het mooist.
Prijzen vliegtickets en vakantiegeld is nog niet binnen. Eigenlijk wil ik het liefst naar Koh Phi Phi 5-7 dagen en dan een ander tropisch oord opzoeken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 05:29 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ik zit er nu en het is inderdaad schitterend. In verschillende opzichten. Dus, wat let je?
Waarom denk je dat eigenlijk?quote:Op woensdag 23 maart 2011 05:23 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
denk dat de Caribbean mooier zijn, maar azie goedkoper. Beide mooier dan NL natuurlijk, dus don't worry.
Je bent zeker nog niet op PhiPhi geweest? Mooi, maar als je strand vlaktes zoekt, mwhoah. Pha ngan is fraaier wat dat aangaat.quote:Op woensdag 23 maart 2011 05:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Prijzen vliegtickets en vakantiegeld is nog niet binnen. Eigenlijk wil ik het liefst naar Koh Phi Phi 5-7 dagen en dan een ander tropisch oord opzoeken.
koh phi phi was erg aangetast door de tsunami een paar jaar terug.quote:Op woensdag 23 maart 2011 07:06 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Je bent zeker nog niet op PhiPhi geweest? Mooi, maar als je strand vlaktes zoekt, mwhoah. Pha ngan is fraaier wat dat aangaat.
Of ga naar Isla Mujeres, wel wat drukker, maar waanzinnig strand met prachtige zachtgroene zee. Met de boot over de azuur blauwste zee die ik ooit gezien...
Gili eilanden zijn ook bizar bounty.
Mooi plekje ook. Niet zo ver vliegen, je moet alleen nog een maandje of 2 wachten voordat het zeewater daar bountyachtige temperaturen krijgt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:10 schreef AlphaOmega het volgende:
De eerste echte Bounty reclame op zo'n mooi tropisch eiland was gewoon geschoten bij Vai, op Kreta.
Beetje jammer alleen dat het een paar duizend euro kost voor een vakantie daarquote:Op woensdag 23 maart 2011 06:44 schreef 19patje72 het volgende:
Malidiven: http://www.google.com.sg/(...)QmZDjDg&ved=0CF8QsAQ
blauwe lucht, groen-blauwe zee en witte stranden
Kefalonia is naar het schijnt nog veel mooier.quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:10 schreef AlphaOmega het volgende:
De eerste echte Bounty reclame op zo'n mooi tropisch eiland was gewoon geschoten bij Vai, op Kreta.
En 2 keer zo duur als Curacao.quote:Op woensdag 23 maart 2011 06:44 schreef 19patje72 het volgende:
Malidiven: http://www.google.com.sg/(...)QmZDjDg&ved=0CF8QsAQ
blauwe lucht, groen-blauwe zee en witte stranden
Ook te duur.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:25 schreef Netsplitter het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Seychellen
Je krijgt daar waar je voor betaald.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ook te duur.
Het gaat hier over de beste prijs-kwaliteit verhouding eh? Het staat zelfs in de OP.
Met Thomas Cook slechts 2000 euro voor 7 hele dagen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je krijgt daar waar je voor betaald.
Dus een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.
http://www.straus.nl/land/seychellen/FT250876quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Met Thomas Cook slechts 2000 euro voor 7 hele dagen.
Hmm. Niet slecht. Hoe zit het met de kosten aldaar?quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://www.straus.nl/land/seychellen/FT250876
De kanaaleilanden zijn subtropisch... Maarja, niet bounty. Dan moet je inderdaad naar de stille oceaan, indische oceaan of de caraiben.quote:Op woensdag 23 maart 2011 05:36 schreef Seven. het volgende:
En waarom ligt er geen tropisch eiland in de Noordzee? Of weet ik veel, ergens in Europese territoriale wateren?!!?
OK OK. Maar krijg je daar het Bounty gevoel dan?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:11 schreef jack4ya het volgende:
Naar Cuba ga je niet alleen voor het bounty gevoel.
Als je dat doet, krijg je van mij hoogstpersoonlijk een draai om je oren.
Er zijn wel paradijselijke plekjes hoor. We hebben er wat leuke stranddagen gehad. Cuba is een superleuke vakantie bestemming, bijzonder aardige mensen. Bijzonder aangename levenstijl.
Arkyfly of Fly.be (geloof ik) hebben soms hele leuke deals (denk aan ong 400,- of zelfs minder).
*edit*
Die cultuur komt natuurlijk ook van de geschiedenis en politiek, het klonk wat sullig hoe ik het bracht.
Zanzibar is geweldig, nooit zulk fijn wit zand mee gemaakt. Zwemmen met dolfijnen vanuit je hut...quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:03 schreef Seven. het volgende:
Hmm, Zanzibar ziet er ook verdomd goed uit. 1500 euro, 1 week all in. Op zich niet zo'n fan van dat principe maar dan heb je daarbuiten ook maar 300 nodig of zo. Vind het alleen erg veel voor maar 1 week. Zo'n prijs voor 2 weken zou ik persoonlijk veel redelijker vinden.
En kun je daar voor een fatsoenlijk budget ook komen?quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:51 schreef Hik het volgende:
Er zijn veel prachtige stranden genoemd (Thailand, Cuba, Zanzibar), maar een echt bountrystrand is wat mij betreft ook het liefst zonder echte hotelgebouwen en (veel) volk.
Ik was heel erg onder de indruk van de San Blas eilanden (Panama). Omdat dit een inheems beschermd gebied is is er nul grootschalig toerisme, alleen wat kleine hutjes en heel veel compleet onbewoonde eilanden. En het is er zoooo mooi!
Relatief wel. Je kunt vliegen naar Panama city (eventueel zelfs nog goedkoper naar San José) en vandaar een verblijf regelen. Het is niet dirt-cheap , maar zeer goed betaalbaar. Heb zo geen bedragen meer paraat, maar dan moet je even googlen. Overigens zou ik dan wel gelijk nog wat meer Panama meepakken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
En kun je daar voor een fatsoenlijk budget ook komen?
Welke van de 5 in die regio?quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:26 schreef Hik het volgende:
[..]
Relatief wel. Je kunt vliegen naar Panama city (eventueel zelfs nog goedkoper naar San José)
Mijn ouders zijn terug van Koh Panang en afgaande op foto's vond ik het niet zo heul bounty. Ben zelf vrij obsessed met helder blauwe zeeën etc, maar dat was daar niet. Weet verder niet of dat ligt aan de tijd dat je gaat, of het in de zomer mooier is dan in de winter, zij zijn namelijk eind januari / begin februari geweest.quote:Op donderdag 24 maart 2011 03:04 schreef Seven. het volgende:
OK. Misschien moeten we dit topic even toespitsen op de stranden die het echte bounty gevoel geven. Vaak bevinden de écht exotische bountystranden zich aan maar 1 kant van een eiland. De dagtripjes moet iedereen maar lekker voor zichzelf uitzoeken. In de revue zijn voor een aardig budget gepasseerd:
Zanzibar (oosten en dan met name noord-oost)
Cuba
Curacao
Jamaica
Mexico (Quitana Roo, Tulum, Islas Mujeres)
Seychellen
Thailand (Koh Panang, Ko Tao)
San José in Costa Rica. Als in: de hoofdstad. Dat is het enige dat kan doorgaan voor een hub(je) in midden Amerika. Vandaar zou je verder kunnen bussen. Vanuit Panama city gaan vluchten en auto's naar San Blas. San José is dus meer gedoe, maar het kan wel schelen in de kosten. Naar San Blas vliegt niets rechtstreeks in elk geval... Maar dat is dan ook het hele idee natuurlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:04 schreef Seven. het volgende:
Welke van de 5 in die regio?. En hoe dan verder naar San José?
Via Egypt Air nog geen 600 euro voor vliegtuig en ferry in totaal! Dat Zanzibar is in zijn geheel niet onbetaalbaar!quote:Op donderdag 24 maart 2011 02:35 schreef Seven. het volgende:
Zanzibar tip: vlieg op Dar es Salaam en pak daar de fast ferry naar Zanzibar. Schijnt veel goedkoper te zijn. Nog geen 700 euro voor de hele reis vanaf Amsterdam!
Nog redelijk aan de prijs lijkt me, of valt dat nogal mee?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 08:05 schreef Hik het volgende:
Coral Rock in Jambiani is een fijn hotel op Zanzibar.
Maar elke cent waard, zo'n heerlijke plek.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ziet er ook nogal prijzig uit met zijn 233 GBP per nacht?
Dala dala heb ik niet geprobeerd, maar zal vast kunnen. Het is wel altijd lang wachten, die dingen rijden pas als ze vol zitten...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:29 schreef Seven. het volgende:
Hebben jullie trouwens de dala dala geprobeerd? Die lokale busjes zijn dat. Kosten geen drol. Ik vind de transferprijzen naar de hotels nogal aan de hoge kant, kom nergens onder 50 USD.
Ongetwijfeld. Maar ik ga niet mijn hele jaarlijkse reisbudget uitgeven aan (voor mij) luxe, ik persoonlijk ben al content als het schoon en veilig is en als er een fatsoenlijk bed staat. En de lokatie moet OK zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar elke cent waard, zo'n heerlijke plek.
OK. Wel een nadeel ja. Zijn de lokale kosten eigenlijk hoog? En hoe zit het, is de nationale eenheid daar USD of zo?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:31 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dala dala heb ik niet geprobeerd, maar zal vast kunnen. Het is wel altijd lang wachten, die dingen rijden pas als ze vol zitten...
Ik ben afgelopen zomer op Kreta geweest (nee, ben niet Matsoe Matsoequote:Op woensdag 23 maart 2011 08:10 schreef AlphaOmega het volgende:
Groepsreis voor singles?quote:Op zondag 17 april 2011 23:59 schreef Seven. het volgende:
Ik vrees dat het toch uitstel zal worden..
Singlesreizen gaan alleen naar Turkije en Griekenland. Bovendien, ik las net een lange datepauze in. Het zal toch met een vriend of vriendin worden dan. Maar die kunnen allemaal die week in juni niet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |