Ook een manier om er tegenaan te kijkenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zo vlak voor je pensioen doodgaan is echt supersociaal voor de pensionados die blijven leven, dat noem ik nog eens een corporatieve inborst
Je quote niemand, dus ik ga er maar vanuit dat je het tegen mij hebt. Als we het begrip integriteit als trefwoord nemen ben ik van mening dat Van Heemskerk een van de beteren was. Bankiers zijn geen wereldverbeteraars, dat weten we allemaal. Maar ik zie nogal een verschil tussen de Richards Fulds en mensen als Van Heemskerk. En dan zit ik liever bij een bank van die laatste.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:43 schreef fokvragen het volgende:
Tenenkrommend wat ik hier lees. Te erg om op in te gaan.
Dan zijn we het eens geloof ik.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:55 schreef fokvragen het volgende:
Helemaal geen vriendje. Maar wat ik hierboven lees met onderbouwing van lik mijn vestje. Die man heeft niets onwettigs gedaan. Er lopen grotere criminelen rond. Iedereen zou een hoger loon en of bonus hebben aangenomen.
Sorry dat ik onduidelijk was. Ben het zeker met je eens. Die henk en ingrids die allemaal jaa knikten bij de dikke hypotheek omdat de buren ook een uitbouw hebben en nu krap zitten, hadden dit van te voren kunnen bedenken. Maar nee het moest er komen hahaquote:
quote:Op woensdag 23 maart 2011 00:04 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Sorry dat ik onduidelijk was. Ben het zeker met je eens. Die henk en ingrids die allemaal jaa knikten bij de dikke hypotheek omdat de buren ook een uitbouw hebben en nu krap zitten, hadden dit van te voren kunnen bedenken. Maar nee het moest er komen haha
Trouwens, met krap zitten bedoel ik niet in huis.. daar is het nu ruim genoeg met die uitbouw.quote:
Laten we het even op Bert van Heemskerk houden...quote:Op woensdag 23 maart 2011 00:04 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Sorry dat ik onduidelijk was. Ben het zeker met je eens. Die henk en ingrids die allemaal jaa knikten bij de dikke hypotheek omdat de buren ook een uitbouw hebben en nu krap zitten, hadden dit van te voren kunnen bedenken. Maar nee het moest er komen haha
en het aandelenpakket wat hij ontving van het zorgkartel Eureko, de vroegere baas van onze huidige minister van Volksgezondheid, de eigenaar van Achmeaquote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:15 schreef Asfyxia het volgende:
Ik niet. Kijk wat hij allemaal heeft aangericht met zijn woekerpolissen bij Interpolis! Walgelijke vent.
En sneu. Ik vond het een geschikte kerel. Sowieso heeft Rabobank het onder hem erg goed gedaan.quote:
quote:Op woensdag 23 maart 2011 00:11 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Trouwens, met krap zitten bedoel ik niet in huis.. daar is het nu ruim genoeg met die uitbouw.
Jij laat je ook wel kennen als probankstermod met deze opmerking.quote:Op woensdag 23 maart 2011 01:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Oja, en kunnen alle anti-bankiers kneusjes dit topic verlaten? Vriendelijk dank.
Nou... nou.... de beste man is een echte heilige.... Was het niet zo dat 'zijn bank' een van de grootste kredietverstrekkers voor de huizenmarkt-zeepbel was? Dat noem ik nog eens behoorlijk misleidend gedragquote:Heemskerk was Rabo
Van een onzer verslaggeefsters
UTRECHT Bert Heemskerk, de gisteren overleden oud-topman van de Rabobank, stond vooral bekend om zijn uitgesproken mening. De voormalige bankier werd gezien als een van de belangrijkste bestuurders in het Nederlandse zakenleven. In het oog van de kredietcrisis bleek hij een bekwaam kapitein.
Heemskerk kwam in 2003 aan het roer te staan bij de coöperatieve Rabobank. Hij had er toen al een lange carrière als bankier op zitten. Hij begon in 1969 bij de toenmalige Amro Bank, vervolgens werkte hij voor ABN Amro en in 1991 stapte hij over naar Van Lanschot Bankiers.
Hij was elf jaar bestuursvoorzitter van de chique bank voor vermogende particulieren en ondernemers.
Heemskerk was van 2002 tot 2009 bestuursvoorzitter van de Rabobank. Onder zijn leiding kwam een fusie tot stand tussen Rabobankdochter Interpolis en Achmea. In ruil daarvoor kreeg de Rabobank een aanmerkelijke deelname in het verzekeringsconglomeraat Eureko. In het jaar dat Heemskerk met pensioen wilde, brak de financiële crisis uit: reden om langer aan te blijven. Van binnen kookte de man met de stalen heup. Door de afgegleden mores in de financiële wereld, de hebzucht van aandeelhouders en de misleiding van onschuldige huiseigenaren.
Heemskerk werd geboren in Noordwijkerhout, waar hij ook opgroeide. Hij kwam uit een katholiek gezin met acht kinderen. De kerk lokte aanvankelijk: hij studeerde af in katholieke en evangelische theologie, bij Joseph Ratzinger, de huidige paus. Toch koos hij voor het zakenleven, omdat het celibaat hem erg ging tegenstaan. Ook kon hij zich een leven zonder kinderen niet voorstellen. De zoon uit het grote gezin kreeg er zelf ook acht in zijn huwelijk.
De bankier werd beschouwd als een éminence grise van het Nederlandse bankwezen. Karakteristiek was zijn diepe, bronzen stemgeluid.
Als topman van de Rabo stond hij erom bekend zijn mening niet onder stoelen of banken te steken. Zo benadrukte Heemskerk veelvuldig dat zijn Rabobank veel beter door de kredietcrisis heen is gekomen dan andere banken, wegens de coöperatieve aard.
Heemskerk stelde zijn pensioen uit vanwege de crisis. Kijk, het is hetzelfde als dat je als stuurman net gepensioneerd bent en je ziet alle schepen op de rotsen lopen. Dan denk je ik wou dat ik erbij gebleven was om te vermijden dat ons schip averij oploopt, zei hij daarover in een interview met De Telegraaf.
De huidige voorzitter van de raad van bestuur van de Rabobank, Piet Moerland, reageerde geschokt op het overlijden van zijn voorganger met de sterke coöperatieve inborst.
bron: Telegraaf
In jou ogen is alle krediet verstrekking ongewenst. Zeker nog nooit van het spreekwoord de kosten gaan voor de baten uit gehoord.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou... nou.... de beste man is een echte heilige.... Was het niet zo dat 'zijn bank' een van de grootste kredietverstrekkers voor de huizenmarkt-zeepbel was? Dat noem ik nog eens behoorlijk misleidend gedrag
Voorspelbaar. Over de dooien niks dan goeds.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou... nou.... de beste man is een echte heilige.... Was het niet zo dat 'zijn bank' een van de grootste kredietverstrekkers voor de huizenmarkt-zeepbel was? Dat noem ik nog eens behoorlijk misleidend gedrag
Jij begrijpt geloof ik niet helemaal wat er werkelijk met dat spreekwoord bedoeld wordt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In jou ogen is alle krediet verstrekking ongewenst. Zeker nog nooit van het spreekwoord de kosten gaan voor de baten uit gehoord.![]()
"Wat dubieuze hypotheekconstructies?" Een heleboel! Het was ooit één van de populairste producten, die "dubieuze hypotheekcontructies".quote:Dat er door de rabobank ook wat dubieuze hypotheek constructies verstrekt zijn daar ben ik het dan wel mee eens.
Heb je het nou over de OpMaatHypotheek? Dat was toch een enorme storm in een glas water?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:53 schreef Asfyxia het volgende:
"Wat dubieuze hypotheekconstructies?" Een heleboel! Het was ooit één van de populairste producten, die "dubieuze hypotheekcontructies".
Nou verklap het mij dan maar hoe ik dat spreekwoord wel zou moeten intrepeterenquote:Op woensdag 23 maart 2011 10:53 schreef Asfyxia het volgende:
Jij begrijpt geloof ik niet helemaal wat er werkelijk met dat spreekwoord bedoeld wordt.
oh orakel verlos ons dan van onze onwetendheidquote:"Wat dubieuze hypotheekconstructies?" Een heleboel! Het was ooit één van de populairste producten, die "dubieuze hypotheekcontructies".
En het gaat niet alleen om hypotheekconstructies maar ook bijvoorbeeld om dubieuze pensioenpolissen. Die beerput is veel groter dan jij ooit zal kunnen bevatten.
Welke SP retoriekquote:Op woensdag 23 maart 2011 12:25 schreef SeanFerdi het volgende:
allejezus, wat lopen er een hoop tokkies rond in dit topic, met hun goedkope sp-retoriek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |