Best bizar. Sommige mensen kunnen beter gewoon door blijven werken.quote:Oud-topman Rabobank Heemskerk overleden
UTRECHT - Bert Heemskerk, oud-bestuursvoorzitter van de Rabobank, is dinsdag na een kort ziekbed op de leeftijd van 67 jaar overleden in zijn woonplaats Noordwijk. Dat heeft de Rabobank bekendgemaakt.
Heemskerk was van 2002 tot 2009 bestuursvoorziter van de Rabobank. Onder zijn leiding kwam een fusie tot stand tussen Rabobank-dochter Interpolis en Achmea. In ruil daarvoor kreeg de Rabobank een aanmerkelijke deelname in het verzekeringsconglomeraat Eureko. In het jaar dat Heemskerk met pensioen zou gaan, brak de financiële crisis uit en hij gaf gehoor aan het beroep om langer aan te blijven.
Bevlogen bestuurder
De huidige voorzitter van de Raad van Bestuur van de Rabobank, Piet Moerland, heeft geschokt kennis genomen van het overlijden van zijn voorganger. Bert Heemskerk verruilde in 2002 de private bank Van Lanschot voor de Rabobank. Volgens Moerland ontpopte Heemskerk zich in korte tijd tot een bevlogen bestuurder met een 'sterke coöperatieve inborst'.
Heemskerk was gepokt en gemazeld in het bankwezen en werkte van 1969 tot 1991 voor de AMRO Bank.
Heemskerk was geboren in Noordwijkerhout, ging naar het gymnasium in Heemstede en studeerde vervolgens economie en filosofie.(Volkskrant)
Dus iedereen die 'banksters' (hoewel daar mbt Van Heemskerk over te twisten valt) niet doodwenst is hypocriet? Sorry, maar dat soort simplistische tokkie ressentimenten wil ik graag boven staan.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:17 schreef Scorpie het volgende:
Tis een bankster en die moeten volgens de mensen allemaal dood, dus iedereen die medelijden heeft met deze knakker zijn hypocriet.
Ik heb zijn recentste boek niet gelezen. Daar schijnt hij een redelijk duidelijke toekomstvisie te hebben na de crisis. Waarschijlijk met name gebaseerd op zijn filosofische achtergrond. Maar als je kijkt naar de rol die hij heeft gehad de afgelopen jaren moeten we toch wel spreken van een van de betere bankbestuurders. Als je de discussie zo graag eng wilt voeren... de Rabobank heeft nog nooit staatssteun gekregen voor zover ik weet. En hun aandeel in dubieuze financiele producten zal voor een dergelijk grote bank ook heus niet gering zijn, maar relatief gezien valt het volgens mij best mee. In ieder geval ben ik van mening dat vandaag een van de betere 'banksters' heen is gegaan, als we toch die terminologie gaan hanteren.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:24 schreef Asfyxia het volgende:
Bij die van Heemskerk is het helemaal kwalijk dat hij uiteindelijk voor the dark force van het banksterdom is gezwicht. Die man had beter moeten weten met zijn achtergrond.
Ja, een grootse visie hebben ze allemaal wel, die banksters! Voornamelijk luchtkastelen en graaibordelen ten koste van de belastingbetaler.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:39 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik heb zijn recentste boek niet gelezen. Daar schijnt hij een redelijk duidelijke toekomstvisie te hebben na de crisis.
En wat heeft Bert van Heemskerk de belastingbetaler dan gekost... als we de discussie alsnog eng gaan voeren. Rabo heeft nooit staatssteun gehad. Of ben je nu alleen maar populistisch aan het blaten met je belastingbetaler? Ik vergeef het je hoor. Al die simpele gedachten schijnen vrij gewoon te zijn tegenwoordig.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:47 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ja, een grootse visie hebben ze allemaal wel, die banksters! Voornamelijk luchtkastelen en graaibordelen ten koste van de belastingbetaler.
Mensen die opgelicht zijn met zo'n woekerpolis van Rabo betalen geen belasting?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:50 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
En wat heeft Bert van Heemskerk de belastingbetaler dan gekost... als we de discussie alsnog eng gaan voeren. Rabo heeft nooit staatssteun gehad. Of ben je nu alleen maar populistisch aan het blaten met je belastingbetaler? Ik vergeef het je hoor. Al die simpele gedachten schijnen vrij gewoon te zijn tegenwoordig.
Om toch maar 2 onsamenhangende dingen met elkaar te verbinden roep je dit?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:52 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Mensen die opgelicht zijn met zo'n woekerpolis van Rabo betalen geen belasting?
Iedereen betaalt belasting. Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:52 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Mensen die opgelicht zijn met zo'n woekerpolis van Rabo betalen geen belasting?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bertje Heemskerk betaalt geen belasting hoor!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:55 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Iedereen betaalt belasting. Wat heeft dat er mee te maken?
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:56 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Is dit een Fatwa die uitgesproken wordt over Bertje Heemskerk? Is al niet meer nodig hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Fatwa's? Dat is zo ouderwets joh, iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:02 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Is dit een Fatwa die uitgesproken wordt over Bertje Heemskerk? Is al niet meer nodig hoor.
Nu niet meer, nee.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:01 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Bertje Heemskerk betaalt geen belasting hoor!
Zo vlak voor je pensioen doodgaan is echt supersociaal voor de pensionados die blijven leven, dat noem ik nog eens een corporatieve inborstquote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:35 schreef vigier het volgende:
Rust zacht kerel. Wat zonde zeg, nog maar net met pensioen en dan nu al heengegaan
Ik vond die kerel echt bij de Rabobank passen, zal 'm missen.
hehehehquote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zo vlak voor je pensioen doodgaan is echt supersociaal voor de pensionados die blijven leven, dat noem ik nog eens een corporatieve inborst
Jij bent zeker zo'n vriendje van?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:43 schreef fokvragen het volgende:
Tenenkrommend wat ik hier lees. Te erg om op in te gaan.
Ook een manier om er tegenaan te kijkenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zo vlak voor je pensioen doodgaan is echt supersociaal voor de pensionados die blijven leven, dat noem ik nog eens een corporatieve inborst
Je quote niemand, dus ik ga er maar vanuit dat je het tegen mij hebt. Als we het begrip integriteit als trefwoord nemen ben ik van mening dat Van Heemskerk een van de beteren was. Bankiers zijn geen wereldverbeteraars, dat weten we allemaal. Maar ik zie nogal een verschil tussen de Richards Fulds en mensen als Van Heemskerk. En dan zit ik liever bij een bank van die laatste.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:43 schreef fokvragen het volgende:
Tenenkrommend wat ik hier lees. Te erg om op in te gaan.
Dan zijn we het eens geloof ik.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:55 schreef fokvragen het volgende:
Helemaal geen vriendje. Maar wat ik hierboven lees met onderbouwing van lik mijn vestje. Die man heeft niets onwettigs gedaan. Er lopen grotere criminelen rond. Iedereen zou een hoger loon en of bonus hebben aangenomen.
Sorry dat ik onduidelijk was. Ben het zeker met je eens. Die henk en ingrids die allemaal jaa knikten bij de dikke hypotheek omdat de buren ook een uitbouw hebben en nu krap zitten, hadden dit van te voren kunnen bedenken. Maar nee het moest er komen hahaquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |