abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94550083
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb het ook zeker niet specifiek over jou hoor. Maar ik zie een eenzijdige schets met veel wapengekletter en bewondering van users.
ik kan de strook niet in dan kon ik jou de anderen kant laten zien .
de westbank ga ik wel in en regelmatig die kant kan ik je wel laten zien .
het gaat voornamelijk om stenen die gegooid worden . door bijde kanten . palestijnen die onder de israelishe regering willen blijven. palestijnen die dat niet willen . .
palestijnen die vrede willen zoals de israelishe burgers maar dat verknoeid word door extremisten .
pi_94550161
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is eenzijdig in meerdere opzichten. Aan één kant al het materieel, aan één kant hoe stoer de jongens erbij staan. Daar moet RTL ook geen puntje aan willen zuigen, RTL moet ernaar streven twee kanten te laten zien. Ik mis hier de kant van de Palestijnse burgers.
Zorg dan dat je een Palestijn vind die ook foto's wil plaatsen. :?
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2011 @ 12:20:39 #128
137949 Disana
pi_94550190
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:18 schreef C_N het volgende:

[..]

ik kan de strook niet in dan kon ik jou de anderen kant laten zien .
de westbank ga ik wel in en regelmatig die kant kan ik je wel laten zien .
het gaat voornamelijk om stenen die gegooid worden . door bijdekanten . palestijnen die onder de israelishe regering willen blijven. palestijnen die dat niet willen . .
palestijnen die vrede willen zoals de israelishe burgers maar dat verknoeid word door extremisten .
Ja ik snap het wel.
pi_94550319
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat jij het ook beter zou willen hebben. Ik heb het ook meer over de bewondering van de andere users die maar om meer blijven vragen. De realiteit is inderdaad keihard.
die realitijd mag ook gezien worden .daar bestaat een groot deel van mijn beroep uit,
maar vaak word die realitijd niet overgenomen en geschetst zo als de realitijd in het echt is .
kijk naar de oproepen van de hamas . die op roep voor totaal vernietiging van de staat Israel . ik bedoel dat is een vredes partner ??
moeilijk om te begrijpen .
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2011 @ 12:37:12 #130
137949 Disana
pi_94550803
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:23 schreef C_N het volgende:

[..]

die realitijd mag ook gezien worden .daar bestaat een groot deel van mijn beroep uit,
maar vaak word die realitijd niet overgenomen en geschetst zo als de realitijd in het echt is .
kijk naar de oproepen van de hamas . die op roep voor totaal vernietiging van de staat Israel . ik bedoel dat is een vredes partner ??
moeilijk om te begrijpen .
Zo kun je ook andersom redeneren. Israël dat op de totale verbanning van de Palestijnen uit is door kolonisatie en verdrukking.

Neem nu weer Oost-Jeruzalem: de Palestijnen daar kunnen geen relaties meer onderhouden met de Palestijnen in het achterland omdat de door Israël gebouwde muur is gedicht. Dat wil zeggen, de Palestijnen die nog niet uit hun huis zijn gezet. Beetje bij beetje wordt Oost-Jeruzalem vrij van Palestijnen gemaakt.
pi_94551200
quote:
Ze leren het toch niet....
pi_94551279
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Zo kun je ook andersom redeneren. Israël dat op de totale verbanning van de Palestijnen uit is door kolonisatie en verdrukking.

Neem nu weer Oost-Jeruzalem: de Palestijnen daar kunnen geen relaties meer onderhouden met de Palestijnen in het achterland omdat de door Israël gebouwde muur is gedicht. Dat wil zeggen, de Palestijnen die nog niet uit hun huis zijn gezet. Beetje bij beetje wordt Oost-Jeruzalem vrij van Palestijnen gemaakt.
deze palestijnen onderhouden relaties met de in het achterland .
weet je Disana voor jou zou het eens heel intresant zijn om eens een tour in israel en de westbank te hebben .dan gaan je oogen open en kan je echt veel dingen terug nemen die en of waar jij van denkt dat dat zo is .
palestijnen zijn overal. in israel ,werken,wonen noem maar op
waar deze palestijnen die in israel werken vandaan komen daar kan een jood niet naar binnen dan word hij vermoord, waarom niet om de nederzetings politiek . nee de joden werden al vermoord ver voor de nederzettings politiek
oost jerusalem rijd door de westbank like crazy ,geloof mij, vrij rond.
voor sommigen plaatsen moet een soort vergunning voor worden verstreken . als het een gewoon gezin is is er niets aan de hand . er moeten helaas regels zijn die niet altijd even leuk zijn voor de palestijnen ..maar een bom in een autobus is niet altijd even leuk voor de joden . .
zo israel moet ergens beginnen . en helaas is dit de consequentie er van .
niet altijd even leuk . en als er iets gebeurd betekend dit niet dat dit iederendag gebeurd.
pi_94551578
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:41 schreef C_N het volgende:

[..]

daarom is het dom van die mug om te steken . er kan en een hoop te berijken zijn . met de akorden die op tafel lagen maar helaas de mug kies voor steken .dan moet hij niet gek op kijken dat hij geslagen word.
hier sterven er ook mensen door de steken van de mug.zolang de mug niet weet dat hij vrij kan rond vliegen als hij niet steek .kan ook die mug oud worden .
Het is dom om te steken -strategisch gezien - maar dat recht hebben ze zolang joden nog steeds koloniseren. Je maakt prachtige foto's hier en daar, heel sympathiek hoor, maar ik hoor je vrijwel niet over je joodse landgenoten die land roven van arabieren en dat ook niet onder stoelen of banken schuiven. Je eigen premier Bibi gaf er al veel eerder weer toestemming voor en dan heb jij het over akkoorden?
In de West Bank ja, Oost-Jeruzalem... of probeer zoals veel lsraeliers te verschuilen dat je eigenlijk vindt "dat het ons land is en wij dat recht hebben, pech voor de lokale pallie"?

Beteken wat en ga daar foto's van maken van die extremisten die de kern van het probleem zijn van dit hele conflict: land stelen en maar verwachten dat de andere groep er pacifistisch op reageert omdat je toevallig militaire overmacht hebt. In plaats van foto's van het Israelische leger met een halve bobbel in je broek van het wapengekletter, de mooie tanks, nieuwste militaire technologische snufjes en militaire superioriteit in het gebied.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_94551614
Disana herinder jij de tijd nog van Rabin .
hoeveel autobussen werden er niet opgeblazen ??
en israel deed niets wilden alleen maar vrede. wilden een acord tekenen .
denk je echt dat dit acord stand was gaan houden ??
geloof mij het is Nee.
ja kan niet ingeven aan terror.
er zijn genoeg dingen in israel waar ik op tegen ben . maar de politiek die ze hanteren tegenover de extremisten daar sta ik achter.
dat er mensen ervan onder leiden oke dat is het gevolg ervan , triest maar helaas. zelfs de joden leiden er onder .
maar ermoet een keuzen gemaakt worden .
de palestijnen willen vrede israel wil vrede.
een linkse regeering kan geen vrede maken met de palestijnen nu niet nooit niet
de rechtse regeering wil vrede maken maar dat pikken de palestijnsen niet .
weet jij een uitkomst ? ik niet geloof mij.
kijk naar de strook wij gaan er uit onder geweer vuur in de rug !wat gebeurd er als we uit de westbank vertrekken . bommen op telaviv ?/
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2011 @ 13:02:56 #136
137949 Disana
pi_94551671
Zoals ik het zie, heeft Israël het over zichzelf afgeroepen. Ik keur het niet goed, maar ik heb er begrip voor en ik vind dat Israël verkeerd reageert. Agressie is soms niet meer dan een noodkreet.
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2011 @ 13:09:25 #137
137949 Disana
pi_94551898
Ja, ik herinner me de tijd van Rabin. De prijs die de Palestijnen voor de 'vrede' moesten betalen, vonden ze te hoog. En tot op de dag van vandaag is die te hoog want gebaseerd op ongelijkheid in wapens, goederen, en land.

Je zegt ook vaak dat onze media niet goed informeren. Nu heb ik het weer mis over de afsluiting van Oost-Jeruzalem naar de Westbank zodat Palestijnen elkaar niet kunnen bereiken. Dat werd echter verteld door iemand die er regelmatig komt en er een boek over heeft geschreven. Welk belang heeft zo iemand erbij te liegen. Het lijkt mij dat jij er meer belang bij hebt de verdrijving van de Palestijnen daar te verdoezelen.
pi_94552003
maar dat recht hebben ze zolang joden nog steeds koloniseren

en dat is de fout die jij maakt en de hamas maakt .
er is namelijk geen recht om mensen te vermoorden .
aan beide kanten niet .
het moorden was voor de nederzettingen .al oorden van de dag. nu hebben ze een reden gevonden en hebben ze voor sommigen ( het recht om the moorden)
omdat het een naam heb gekregen,, koloniseren,,
mensen werden uit hun huis gezet in de gazzastrook en de westbank terug naar( israel ). deze mensen wonen nu in israel westbank noem maar op waarvoor zijn deze mensen uit hun huizen gezet. om raketten over te laten vliegen naar Israel .
nee denk het niet.
pi_94552487
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:09 schreef Disana het volgende:
Ja, ik herinner me de tijd van Rabin. De prijs die de Palestijnen voor de 'vrede' moesten betalen, vonden ze te hoog. En tot op de dag van vandaag is die te hoog want gebaseerd op ongelijkheid in wapens, goederen, en land.

Je zegt ook vaak dat onze media niet goed informeren. Nu heb ik het weer mis over de afsluiting van Oost-Jeruzalem naar de Westbank zodat Palestijnen elkaar niet kunnen bereiken. Dat werd echter verteld door iemand die er regelmatig komt en er een boek over heeft geschreven. Welk belang heeft zo iemand erbij te liegen. Het lijkt mij dat jij er meer belang bij hebt de verdrijving van de Palestijnen daar te verdoezelen.
ik heb hier mensen in mijn huis gehad .Ratna en .. van hem ben ik de maan kwijt. en geloof mij linkser kon het niet kijk maar naar de kleding ;) nog mooien foto van hun gemaakt in de westbank.
foto onder een nederzetting , in het midden van de foto .
ratna is een palestijns dorpje aan het zoeken . ;)

.deze twee hebben een bekende web site in nederland over de israel en palestijnse questie
ik heb twee keer een tour met ze gehad in 3 jaar tijd .de laatste keer een tour van 3 dagen in en rond israel. zij waren verbaast over de ontwikeling israel bracht in de westbank ,,ten goede van de palestijnen .over dat boek en die schrijver....als een hardcore linkse aktivist zie ik het hoe ik het wil zien .en ga niet van mijn standpunt af .
of het waar is wat zij zien hou ik in het midden . ik ben niet links en ook niet rechts maar ik zie wat er gebeurd . ik woon hier.ik zie bijde kanten .

[ Bericht 2% gewijzigd door C_N op 24-03-2011 13:35:39 ]
pi_94552551
in de tussen tijd een qassam afgevuurd in de eshkol omgeving ,, geen gewonden .
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2011 @ 13:43:49 #141
137949 Disana
pi_94553106
Deze mevrouw?

Die is niet zo links hoor, dat denkt ze alleen maar :)
pi_94553553
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:02 schreef Disana het volgende:
Zoals ik het zie, heeft Israël het over zichzelf afgeroepen. Ik keur het niet goed, maar ik heb er begrip voor en ik vind dat Israël verkeerd reageert. Agressie is soms niet meer dan een noodkreet.
Dat heb ik nou precies andersom.......en van mij mag geweld met geweld beantwoord worden hetgeen inhoudt dat hij met de beste wapens wint (Israel).
pi_94554069
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:43 schreef Disana het volgende:
Deze mevrouw?

Die is niet zo links hoor, dat denkt ze alleen maar :)
yes deze vrij links hoor maar haar site is vrij oke in het midden .
  donderdag 24 maart 2011 @ 14:10:44 #144
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94554116
Who the f*ck is Ratna?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94554139
ik ben uit raket in asdoth .laterrrrrrr..........
  donderdag 24 maart 2011 @ 14:11:41 #146
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94554159
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:29 schreef C_N het volgende:
in de tussen tijd een qassam afgevuurd in de eshkol omgeving ,, geen gewonden .
Gebeurt dit soort onzin nou constant of is deze week echt een extreem?

Zou je overigens een link kunnen sturen van je portfolio in PM a.u.b.?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94556863
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:13 schreef C_N het volgende:
maar dat recht hebben ze zolang joden nog steeds koloniseren

en dat is de fout die jij maakt en de hamas maakt .
er is namelijk geen recht om mensen te vermoorden .
aan beide kanten niet .
het moorden was voor de nederzettingen .al oorden van de dag. nu hebben ze een reden gevonden en hebben ze voor sommigen ( het recht om the moorden)
omdat het een naam heb gekregen,, koloniseren,,
mensen werden uit hun huis gezet in de gazzastrook en de westbank terug naar( israel ). deze mensen wonen nu in israel westbank noem maar op waarvoor zijn deze mensen uit hun huizen gezet. om raketten over te laten vliegen naar Israel .
nee denk het niet.
Je hebt prachtige foto's.
Maar je hebt ook een naar trekje en dat is alleen antwoorden op datgene wat jij wil.

Ik ben heel benieuwd namelijk naar je standpunt wat betreft de kolonisten, joodse. Israel bouwt gretig door en al vele jaren... blijven koloniseren dus, blijven bouwen, verjoodsen ten koste van de lokale bewoners... allemaal bekend. En dan heb je naar mijn mening wel het recht om je met wapens te verdedigen. Niet tegen burger maar wel tegen deze kolonisten. Het is helaas niet anders, als jij mijn mij huis langzaam uitlazert geef je ook een stoot.

Maar wat ik vroeg: vind jij ook dat joden zoals deze kolonisten die gaan wonen op niet-israelische grond dit recht hebben om arabieren te verjagen omdat hun voorouders ergens duizend jaar geleden hiervandaan kwamen? Probeer je ook zoals veel lsraeliers te verschuilen dat je eigenlijk vindt "dat het helemaal geen koloniseren is maar het land van joden is en joden dat recht hebben om het land terug te nemen". Of vind je dit niet? En als je dit niet vindt, spreek jij je daartegen uit?

Want die Fogel kolonisten die zijn gedood waarvan de daders nog steeds niet zijn gevonden daar heeft de rabbijn op hun begrafenis notabene nog van gezegd dat het land sowieso joden toebehoort en Arabs moeten oprotten, wat niet in de media kwam hier (misschien maar beter ook). Een gedachte die breed wordt gedragen in Israel alleen is men slim het niet hardop zo uit te spreken. Dat doen alleen die echte kolonistische idioten. Blonde goed Engelssprekende Israeliers met glad geschoren kop en Westerse looks die sympathiek overkomen voor Westerlingen kunnen het goed verbergen maar hangen ook deze ideologie aan, zie Netanyahu bijv maar nog veel meer als je dieper met ze praat. Hier zit het probleem. Niet voor niets is zeker 60% van de Israelische joden allochtoon. Dus waarvan een of beide ouders buiten Israel komt, zoals jouw kinderen dat ook zijn en jij gewoon een nederlander in Israel bent, al dan niet Israelisch geworden.
En toch menen deze veelal allochtonen "recht" te hebben op dat land omdat hun voorouders nog voordat ze meer dan 500 jaar geleden naar Europa/Rusland gingen ergens uit dit gebied kwamen afstammen. En daarom moet die lokale bewoner (veelal autochtoon) ff plaats maken, want de bevolking moet meerderheids joods zijn zodat bij joodse staat hoort.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aloulou op 24-03-2011 15:37:28 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:42:27 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94557615
Ze vragen er wel weer om een stevig pak slaag
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94558372
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:42 schreef michaelmoore het volgende:
Ze vragen er wel weer om een stevig pak slaag
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Dat pak slaag zal vast wel komen.... :Y
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2011 @ 16:08:14 #150
137949 Disana
pi_94558625
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:09 schreef C_N het volgende:

[..]

yes deze vrij links hoor maar haar site is vrij oke in het midden .
Zij is gewoon pro-Israël hoor, dus niet zo bijzonder dat je haar op bezoek hebt gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')