abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 23 maart 2011 @ 16:28:52 #81
137949 Disana
pi_94515466
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Doe ik totaal niet, ik zeg enkel dat het volledig logisch is als Israel hierna retalieert.
En daar ga je dus weer. Ik laat het bij onderstaande post van je.

quote:
3s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je geeft wel toe dat de Palestijnen in ieder geval deze week ver over de schreef zijn gegaan?
  Moderator woensdag 23 maart 2011 @ 16:29:26 #82
8781 crew  Frutsel
pi_94515491
Guardian meldt trouwens één dode.
pi_94515498
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:28 schreef Disana het volgende:

[..]

En daar ga je dus weer. Ik laat het bij onderstaande post van je.

[..]

Ja, over de schreef gaan is een oorzaak van het gevolg "Israel slaat terug".

Zo vreemd zijn m'n uitspraken toch niet?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † woensdag 23 maart 2011 @ 16:29:38 #84
137949 Disana
pi_94515502
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:28 schreef Frutsel het volgende:
Als ik op Hamas en Red Line of Israel en Red Line google word ik er niet wijs uit.. teveel hits :')
Zei ik toch? Ik vond het ook slecht van de VPRO interviewer dat ze niet doorvroeg. Hij bleef in raadselen praten.
  Moderator woensdag 23 maart 2011 @ 16:30:38 #85
8781 crew  Frutsel
pi_94515542
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, de kenner op Radio 1 sprak wel duidelijk over een aanleiding die nog voor de eerste vijf mortieren (of waren het toch raketten) ligt.
Guardian schrijft dit
quote:
Tension has been rising in the area since two members of Hamas were killed in an air strike last week, after sporadic firing from Gaza into Israel. On Saturday 50 mortar shells were fired from Gaza into Israel causing several injuries.
Zou dus wel kunnen wat ik schreef? Of bedoel je nog mortieren ver voor zaterdag?
  † In Memoriam † woensdag 23 maart 2011 @ 16:31:42 #86
137949 Disana
pi_94515595
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Guardian schrijft dit

[..]

Zou dus wel kunnen wat ik schreef? Of bedoel je nog mortieren ver voor zaterdag?
Dit zou inderdaad wel kunnen. Dit ligt voor de grote aanval van Hamas. Waar het om ging was dat Israël volgens Hamas een ongeschreven regel had overtreden. En dit lijkt er wel op.
  Moderator woensdag 23 maart 2011 @ 16:34:24 #87
8781 crew  Frutsel
pi_94517654
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou dat betwijfel ik. C_N refereert ook voortdurend aan Ynet en die staat niet bekend om zijn neutrale visie.
, denk ik dan weer

but meer betrouwbaar dan sommigen van jou palestijnsen linkjes

en waar is ynet van een van de grootste kranten . eh ja oke geen linkse krant zo ja .
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:26:25 #89
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94517819
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou dat betwijfel ik. C_N refereert ook voortdurend aan Ynet en die staat niet bekend om zijn neutrale visie.
Ze maken altijd melding van Palestijnse burgers die gedood worden of gewond raken, ik ken zat Israëlische media die dat niet doen. Ze maken ook melding van de kleinere dingen, zoals (bijna alle) Qassams. Haaretz bijvoorbeeld doet dat meestal niet.
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:26:32 #90
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94517826
quote:
Bomb explodes in central Jerusalem; 1 dead, at least 30 hurt
Blast caused by explosive device placed next to telephone pole; three people seriously wounded; entrance to the city has been closed.

A bomb exploded Wednesday at a crowded bus stop outside the International Convention Center in Jerusalem, just opposite the central bus station. A 59-year-old woman was killed and at least 30 people were wounded in the incident, three of them seriously.

All of the casualties have been evacuated to the Hadassah Hospital in Ein Karem. The Magen David Adom emergency services said that there were no fatalities.

The blast could be heard throughout Jerusalem and blew out the windows of bus No. 74, traveling from Givat Shaul to Har Homa. The explosive device was apparently hidden in a bag next to a telephone pole.

An eyewitness in the area at the time of the explosion told Haaretz that she heard a loud blast close to the central bus station and second later sirens began to wail and security forces rushed to the scene.

Meir Hagid, one of the bus drivers, said he heard a loud explosion as he drove by the site, located near the main entrance to Jerusalem and its central bus station.

"I heard the explosion in the bus stop," he said. He halted his vehicle and people got off. He said nobody in his bus was hurt.

Public Security Minister Yitzhak Aharonovich told Channel 2 that the bomb was about one to two kilograms (four pounds) and was planted in a small bag on the sidewalk. He said security services were on alert for additional attacks.

The entrance to the city has been closed. Security forces were combing the area for other suspicious packages or objects.

A Channel 2 reporter said that the Palestinian Red Crescent contacted the emergency services to offer assistance in evacuating the wounded.

The bombing occurred just hours after Gaza militants fired two Grad-type Katyusha rocket at the southern city of Be'er Sheva and a barrage of mortar shells on the western Negev.

Prime Minister Benjamin Netanyahu canceled his scheduled trip to Moscow in the wake of the Jerusalem bombing.

Jerusalem has been hit by a number of terror attacks over the last few years, two of them involving tractor drivers that ploughed down a central street.

In the first incident in July 2008, a bulldozer driver hit a bus, pedestrian and cars before he was neutralized by a soldier and civilian who mounted his vehicle and overtook him and then shot and killed him.

The second attack took place three weeks later. Twenty-four people were injured in the attack, one of which moderately to critically wounded. The terrorist hit five cars before he was shot by a civilian and an IDF military border guard officer that were at the scene of the attack.

Three months later, 19 people were injured - two of them critically and four moderately -when an East Jerusalem resident veered off the street onto the sidewalk near the Old City of Jerusalem and crashed into pedestrians. Most of the pedestrians were soldiers. An officer among the group open fire and killed the terrorist.

The capital suffered dozens of suicide bombings that targeted buses and restaurants during the second Palestinian uprising last decade. Jerusalem last experienced a suicide bombing in 2004.
(via)
pi_94518808
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Doe ik totaal niet, ik zeg enkel dat het volledig logisch is als Israel hierna retalieert.
Ik ook, actie = reactie.

Maar zoals al gesteld... Hamas provoceert...Israel reageert en krijgt dan de schuld van een huilende Hamas. Dat gedrag kom je overal tegen.
pi_94528940
quote:
Israël zal agressief, verantwoordelijk en wijs handelen om de rust en veiligheid in het land te bewaren. Dat zei premier Netanyahu vanavond in reactie op een bomaanslag in Jeruzalem vanmiddag, die tot nu toe aan één vrouw het leven kostte en voor tientallen gewonden zorgde.

De politie in Jeruzalem sprak vanmiddag van een terroristische aanslag. De bom zat in een koffer die op de stoep gelegd was en kwam toen de bus langsreed tot ontploffing. De aanslag is nog niet opgeëist, maar het is de eerste grote aanslag in Jeruzalem sinds jaren.

De Amerikaanse defensieminister Robert Gates veroordeelde de aanslag vanmiddag al als een verschrikkelijke daad. Obama liet vanavond in een reactie weten dat er nooit enige mogelijke rechtvaardiging is voor terrorisme:

De Verenigde Staten roepen de groepen die hiervoor verantwoordelijk zijn hun aanvallen te stoppen en wij onderstrepen eens te meer dat Israël, net als alle andere landen, het recht heeft om zichzelf te verdedigen.

Van Palestijnse zijde kwam ook een veroordeling van de aanslag. Premier Fayyad van de Palestijnse Autoriteit zei de aanval in de sterkste bewoordingen te veroordelen en president Abbas sprak woorden van vergelijkbare strekking. De Islamitische Jihad, een militante Palestijnse beweging, ontkende betrokkenheid bij de aanslag, maar zei alle inspanningen die beantwoorden aan de dagelijkse misdaden tegen onze volk toe te juichen.

Niet te bewijzen is of de aanslag verband houdt met het recent opgelaaide geweld in de Gazastrook, zegt onze correspondent in IsraëlGuus Valk. Wel zal het drama gevolgen hebben:

Hoewel aanslagen tijdens bijvoorbeeld de Tweede Intifada [Palestijnse opstand 2000-2005] doorgaans bloediger en gerichter waren, is het een feit dat een aanslag van deze omvang al jaren niet meer heeft plaatsgevonden. Ook moet je vaststellen dat er recentelijke weer een escalatie van geweld is geweest in de Gazastrook, waar vandaag ook weer een Palestijnse strijder is omgekomen. Of dit nu een reactie is op bijvoorbeeld de luchtaanvallen daar door Israël, dat is niet te bewijzen. Wel valt te verwachten dat deze bomaanslag gevolgen gaat krijgen voor het geweld op de Gazastrook. Simpelweg omdat de roep vanuit de Israëlische regering om harder in te grijpen zal toenemen.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-jeruzalem-reageren/
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_94529332
vanavond 3 mortieren en een qasam raket met fosfor uitziend goedje er in ..

alles geland in de velden in en on eskohl omgeving,
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:24:34 #94
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94529383
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:23 schreef C_N het volgende:
vanavond 3 mortieren en een qasam raket met fosfor uitziend goedje er in ..

alles geland in de velden in en on eskohl omgeving,
Er wordt echt veel meer afgeschoten deze week als normaal, lijkt het wel. Klare taal van Netanyahu.
pi_94529687
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:24 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Er wordt echt veel meer afgeschoten deze week als normaal, lijkt het wel. Klare taal van Netanyahu.
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:24 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

het is aan het opwarmen ....
er zijn veel leger postjes rond de strook nu gemaakt ..
niet meer in de zo genaamde pi'el boxen de betonnen uitkijk torens.
maar posten op de grond. zie fotos onder van vandaag .
500 meter van de grens met de strook....

foto onder is de rook van de laatste luchtaanval te zien op de achtergrond
pi_94530451
ook worden op bekende leger posten een nieuwe voorraad tanks aan gevoerd.

biddende palestijnse werkers ,,,uit de strook .voor een nieuw ingebrachte mercavim tank.
pi_94530984
een man bel de politie voor een voor val op dat momend onploft de bom bij het bus station. het is in hebreeuw maar het is duidelijk zat wat je hoor.
klik op het filmpje van de link.
http://www.mako.co.il/new(...)c800bb1b3ee21004.htm
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:56:16 #98
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94531303
Als je die troepenopbouw zo ziet kan het haast niet anders dan dat er binnenkort een nieuw offensief gestart wordt door de IDF. Mooie foto's weer!
pi_94531703
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:56 schreef Nibb-it het volgende:
Als je die troepenopbouw zo ziet kan het haast niet anders dan dat er binnenkort een nieuw offensief gestart wordt door de IDF. Mooie foto's weer!
verwacht geen grote , maar een klein inval in de strook..
pi_94540924
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:53 schreef Nibb-it het volgende:
De reporter van Al Jazeera hed het net alweer over de illegale settlements :P
Dat doet geen afbreuk aan neutraliteit, want dat vindt de joodse staat Israel zelf ook voor althans een deel van de nederzettingen. En volgens internationaal recht zijn er nog veel meer nederzettingen illegaal.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')