abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:42:39 #221
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94581548
quote:
10s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:27 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Iemand die Kant heet moet toch zien dat dit een drogredenering is.

Spiegel voor jou: Hamas reactie is terecht omdat de enige redelijke optie is na zoveelste Israëlische bombardement.
Ik stel slechts dat Hamas de factie in dit conflict is die altijd als eerste het geweld gebruikt, en zijn zij de factie die simpelweg niet kan leven met de Joodse staat. Verder wordt hamas door organisaties als de EU wat mij betreft correct geclassificeerd als een terroristische organisatie, wat onderstreept wordt door hun daden. Israël heeft geen moeite met een Palestijnse staat alleen Hamas heeft wel moeite met een Israëlische staat, en dat is het probleem.
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_94582559
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:36 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Hamas is geen land en kan die verdragen dus ook niet ondertekenen. Zelfs de Palestijnse Autoriteit is een twijfelgeval.
De staat Israel gebruikt dat argument graag in zijn voordeel. Om het dan ook te gebruiken in het nadeel van de tegenstander komt neer op: "Kop ik win, munt jij verliest."
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 00:14:50 #223
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94582966
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hamas is geen land en kan die verdragen dus ook niet ondertekenen. Zelfs de Palestijnse Autoriteit is een twijfelgeval.
De staat Israel gebruikt dat argument graag in zijn voordeel. Om het dan ook te gebruiken in het nadeel van de tegenstander komt neer op: "Kop ik win, munt jij verliest."
Je maakt hier een idiote fout. De Palestijnse Autoriteit erkend Israël niet meer sinds Hamas aan de macht is, terwijl Israël de Palestijnse Autoriteit wél erkend. Je draait het dus om :').
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_94583141
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:16 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

In dit geval is een agressieve reactie verantwoordelijk en wijs. Om de terroristische daden van hamas te stoppen is agressiviteit de enige redelijke optie na de zoveelste -raket en mortier aanval.
Wanneer was ook al weer de operatie gegoten lood? Die moest toch de ultieme les leren, voor eens en altijd?
En zo gaat het al 65 jaar: Israel slaat een beetje blind om zich heen, de omgeving is een tijdje beduusd en gaat zich dan herpakken. Wat wil je ook: Israel knijpt zorgvuldig alles af wat tot een normaal leven kan leiden. Dus wat schiet erover?
De oudere Palestijnen proberen een soort normaal leven te leiden, ze voeden hun kinderen op en proberen de kost te verdienen. Maar ja, dat valt in de bezette gebieden al niet mee en in de Gaza-strook al helemaal niet.
De jongeren, met name de mannelijke jongeren, hebben geen fuck te doen. En ja, wat gaan jongeren doen die zich vervelen? Die gaan lopen kloten.

Afgelopen jaar werd er ergens in de bezette gebieden het afknijpen verminderd en prompt bloeide de economie op. Kijk, dan hebben mensen iets te doen.
Dat zou verantwoordelijk en wijs zijn. En het vereist agressie in de zin van vooruitschrijdende daadkracht.
Blokkade opheffen, hoogstens de normale douanecontroles op wapens, drugs, drank en sigaretten.
Zoals landen normaal met elkaar omgaan.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 00:25:41 #225
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94583386
quote:
Iron Dome heads south
Following escalation on Gaza border, Israel will station portable anti-missile system in south on Sunday in order to intercept rockets, mortar shells

Iron Dome put to work: Due to recent escalation on the Gaza Strip border the IDF plans to activate a portable anti-missile system on Sunday in order to intercept short-range rockets and mortar shells fired from Gaza.

The IDF will also check whether the system can work in accordance with the alarm systems. The system's installation may be postponed by a day or two.

The Iron Dome system can protect an area as big as 10X10 km from rockets and mortar shells threatening to explode in communities or on vital structures. The system can calculate the trajectory of the rockets and avoid intercepting rockets which are about to land in open areas. However, the Iron Dome cannot intercept objects fired from a distance shorter than 1.737 miles.

Iron Dome
Last month, the members of the Knesset's Foreign Affairs and Defense Committee, headed by former Defense Minister Amir Peretz, decided the first Iron Dome batteries should immediately be positioned in the south.

The committee also ruled that in the next five years the IDF must equip itself with 13 batteries, costing about NIS 9 billion ($2.54 billion). (via)
pi_94583590
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:14 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Je maakt hier een idiote fout. De Palestijnse Autoriteit erkendt Israël niet meer sinds Hamas aan de macht is, terwijl Israël de Palestijnse Autoriteit wél erkendt. Je draait het dus om :').
Schelden maakt je argumentatie niet bepaald sterker.
Licht mij in: De partij Al Fatah heeft de vernietiging van de staat Israel uit haar statuten geschrapt en ik dacht dat Al Fatah de macht had op de bezette westoever. Dat schrappen heeft niks nada nihil nul voordeel opgeleverd, maar dat is een ander verhaal.
In de Gazastrook heeft Hamas in een democratische verkiezing, gestimuleerd door de VSvA en Israel, de meerderheid gekregen. Daar is nog wat strijd over geweest, maar uiteindelijk maakt Hamas de dienst uit in de Gazastrook. Nou ja: de platgebombardeerde en geïsoleerde Gazastrook.

En ik draai helemaal niks om: toen Israel de kans had om de internationale verdragen over het oorlogsrecht te tekenen (Geneefse Conventies in 1949) bestonden de Bezette Westoever en de Gazastrook nog helemaal niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 00:33:33 #227
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94583648
Kees, ik heb al eerder posts van je gelezen die al getuigden van een zéér duidelijke en bekrompen mening over Israël dus dat verbaast me niks. Ik zie dan ook dat je in je vorige post door deze bekrompen mening blijkbaar argumenten gaat verzinnen. Dat is kwalijk en laat ook zien dat je jezelf misschien iets objectiever moet opstellen.

Punt is dat de Palestijnse Autoriteit weigert Israël te erkennen maar Israël de Palestijnse Autoriteit wel erkend. Dit indiceert al wie de provocerende partij is die het conflict telkens opnieuw laat escaleren.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wanneer was ook al weer de operatie gegoten lood? Die moest toch de ultieme les leren, voor eens en altijd?
En zo gaat het al 65 jaar: Israel slaat een beetje blind om zich heen, de omgeving is een tijdje beduusd en gaat zich dan herpakken. Wat wil je ook: Israel knijpt zorgvuldig alles af wat tot een normaal leven kan leiden. Dus wat schiet erover?
Deze tekst van jou is ook weer doorspekt met walgelijke ongefundeerde en emotionele aannames. Israël slaat niet 'blind om zich heen', en het is per definitie belachelijk om deze situatie op die manier uit te leggen. Israël laat hulpgoederen gewoon toe en zal de Palestijnse Autoriteit altijd steunen als deze zich weerhoud van agressieve acties.

quote:
De oudere Palestijnen proberen een soort normaal leven te leiden, ze voeden hun kinderen op en proberen de kost te verdienen. Maar ja, dat valt in de bezette gebieden al niet mee en in de Gaza-strook al helemaal niet.
De jongeren, met name de mannelijke jongeren, hebben geen fuck te doen. En ja, wat gaan jongeren doen die zich vervelen? Die gaan lopen kloten.
Wat een enorme onzin. Dus het conflict is te danken aan 'jongeren die niks te doen hebben'? Hamas is een georganiseerde organisatie die het geweld tegen Israël, het gebruik van menselijke schilden, het verstoppen van wapendepots in scholen en moskeeën, en zelfmoordaanslagen aanmoedigt. Dit heeft niks te maken met verveelde jongeren. Ik verveel me ook vaak alleen dit zorgt er niet voor dat ik Qassam-raketten op de plaatselijke Synagoge ga afschieten.

quote:
Afgelopen jaar werd er ergens in de bezette gebieden het afknijpen verminderd en prompt bloeide de economie op. Kijk, dan hebben mensen iets te doen.
Dat zou verantwoordelijk en wijs zijn. En het vereist agressie in de zin van vooruitschrijdende daadkracht.
Blokkade opheffen, hoogstens de normale douanecontroles op wapens, drugs, drank en sigaretten.
Zoals landen normaal met elkaar omgaan.
De Palestijnse Autoriteit erkend Israël niet en dat staat een normale verstandhouding in de weg. Het afschieten van mortieren en raketten helpt natuurlijk ook niet. Ieder redelijk land zal in zo een geval zijn burgerbevolking proberen te beschermen. De muur is wat mij betreft dan ook een relatief humane en defensieve vorm hier van.
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_94583662
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:25 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat is inderdaad verdediging. En, als ik het goed lees, gepaste verdediging tegen aanvallen op burgers.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 00:34:59 #229
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94583689
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Schelden maakt je argumentatie niet bepaald sterker.
Ik benoem je argument op zijn waarde.

quote:
Licht mij in: De partij Al Fatah heeft de vernietiging van de staat Israel uit haar statuten geschrapt en ik dacht dat Al Fatah de macht had op de bezette westoever. Dat schrappen heeft niks nada nihil nul voordeel opgeleverd, maar dat is een ander verhaal.
In de Gazastrook heeft Hamas in een democratische verkiezing, gestimuleerd door de VSvA en Israel, de meerderheid gekregen. Daar is nog wat strijd over geweest, maar uiteindelijk maakt Hamas de dienst uit in de Gazastrook. Nou ja: de platgebombardeerde en geïsoleerde Gazastrook.

En ik draai helemaal niks om: toen Israel de kans had om de internationale verdragen over het oorlogsrecht te tekenen (Geneefse Conventies in 1949) bestonden de Bezette Westoever en de Gazastrook nog helemaal niet.
Israël erkent de Palestijnse Autoriteit alleen de Palestijnse Autoriteit erkent Israël niet. Wat zit je nou te bazelen over het oorlogsrecht?
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
  vrijdag 25 maart 2011 @ 00:38:14 #230
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94583819
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad verdediging. En, als ik het goed lees, gepaste verdediging tegen aanvallen op burgers.
Triest dat het nodig is, vind je niet?
pi_94583998
Bazelen over oorlogsrecht? Daar begon deze discussie over.

quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 02:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Clusterbommen zijn verboden volgens internationaal oorlogsrecht. En terecht!!

Maar ja, Israel heeft die verdragen niet ondertekend en is er dus niet aan gebonden.

Kut, maar waar!
en
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:36 schreef Dlocks het volgende:

[..]

maakte daarvan:
quote:
Clusterbommen zijn verboden volgens internationaal oorlogsrecht. En terecht!!

Maar ja, Israel en Hamas hebben heeft die verdragen niet ondertekend en is zijn er dus niet aan gebonden.

Kut, maar waar!
Dus als je je ergens mee bemoeit, zorg dan dat je ook op de hoogte bent.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94584103
Hopelijk zullen de Palestijnen (alle moslims in de regio) hun ogen een x open doen en dat Israël nooit meer weggaat. Als je als doel hebt om iedere "Jood" te doden klopt er ook iets niet. En ik denk dat de rest van de wereld echt niet die gedachte heeft over de Israëliërs.

En zoals een goede Jood beaamt verdienen zij het meeste geld aan de bezetting, immers ze handelen de gehele in -en export van het gebied af. Dat zullen ze ook een x moeten afleren. En zeker nu, omdat de omliggende landen een andere soort dreiging gaan vormen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 00:49:05 #233
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94584158
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:44 schreef Kees22 het volgende:
Bazelen over oorlogsrecht? Daar begon deze discussie over.

[..]

en

[..]

maakte daarvan:

[..]

Dus als je je ergens mee bemoeit, zorg dan dat je ook op de hoogte bent.
Ik reageerde op jouw tekst over het al of niet erkennen van de Palestijnse Autoriteit, omdat je daar een onwaarheid vertelde ten gevolge van je duidelijke subjectiviteit.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hamas is geen land en kan die verdragen dus ook niet ondertekenen. Zelfs de Palestijnse Autoriteit is een twijfelgeval.
De staat Israel gebruikt dat argument graag in zijn voordeel. Om het dan ook te gebruiken in het nadeel van de tegenstander komt neer op: "Kop ik win, munt jij verliest."
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_94584189
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:38 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Triest dat het nodig is, vind je niet?
Ja, daar heb je wel gelijk in.

Maar ik geloof helemaal niet dat het noodzakelijk en onvermijdelijk is.
Sterker nog: ik denk dat de staat Israel dat over zichzelf afgeroepen heeft.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94584412
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:49 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Ik reageerde op jouw tekst over het al of niet erkennen van de Palestijnse Autoriteit, omdat je daar een onwaarheid vertelde ten gevolge van je duidelijke subjectiviteit.

[..]

Leren lezen!

Even teruglezen!

En dan: De Palestijnse Autoriteit wordt niet door iedereen gezien als een staat en het is dus twijfelachtig of zij een beroep kan doen op het internationale recht.
Dat heeft helemaal niks te maken met de vraag of Israel en de PA elkaar erkennen!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 01:01:42 #236
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94584460
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Leren lezen!

Even teruglezen!

En dan: De Palestijnse Autoriteit wordt niet door iedereen gezien als een staat en het is dus twijfelachtig of zij een beroep kan doen op het internationale recht.
Dat heeft helemaal niks te maken met de vraag of Israel en de PA elkaar erkennen!
Ik kan prima lezen, jij hebt echter moeite met het onder ogen zien van je eigen stupide fout.

quote:
Zelfs de Palestijnse Autoriteit is een twijfelgeval.
Voor het gemakt gequote uit jouw post :). Tevens is Hamas de regerende partij en omdat zei het beleid van de PA bepalen komt dit qua erkenning dus op hetzelfde neer.

Leren nadenken!

Even nadenken! :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, daar heb je wel gelijk in.

Maar ik geloof helemaal niet dat het noodzakelijk en onvermijdelijk is.
Sterker nog: ik denk dat de staat Israel dat over zichzelf afgeroepen heeft.
Je denkt niet dat de Palestijnse Autoriteit iets over zichzelf afroept door bijvoorbeeld met opzet burgerdoelen te terroriseren, het niet accepteren van Israël als staat en zelfs pleiten voor de vernietiging van deze staat, en het misbruiken van burgers voor militaire doeleinden?
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
  vrijdag 25 maart 2011 @ 01:03:09 #237
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94584496

Explosie in Gaza na een Israëlische luchtaanval in 2010(?)


Pro-Hamas demonstratie in Rafah op 26 januari 2011


Bemanning van een Israëlische Puma nabij de Strook, op 17 februari 2009


Israëlische Puma nabij de Strook, op 17 februari 2009

[ Bericht 0% gewijzigd door Nibb-it op 25-03-2011 01:11:12 ]
pi_94584548
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:38 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Lijkt me logisch dat je niet meedoet aan een verdrag waarbij de steunende partijen toch al jaren schijt aan je hebben. En omdat Hamas die toch niet heeft, maakt het niks uit.
IK heb het net even opgezocht: Conventies van Genève: 1949.
En wanneer is Hamas ook al weer begonnen, gesteund door Israel?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 01:07:37 #239
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94584599
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_94584692
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 01:01 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Ik kan prima lezen, jij hebt echter moeite met het onder ogen zien van je eigen stupide fout.

[..]

Voor het gemakt gequote uit jouw post :). Tevens is Hamas de regerende partij en omdat zei het beleid van de PA bepalen komt dit qua erkenning dus op hetzelfde neer.

Leren nadenken!

Even nadenken! :')
Beetje onzin.
quote:
[..]

Je denkt niet dat de Palestijnse Autoriteit iets over zichzelf afroept door bijvoorbeeld met opzet burgerdoelen te terroriseren, het niet accepteren van Israël als staat en zelfs pleiten voor de vernietiging van deze staat, en het misbruiken van burgers voor militaire doeleinden?
Oh, en de joodse staat Israel heeft niks over zichzelf afgeroepen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')