Weet niet. Dat ontging me op dat moment.quote:
Alles dat medisch mogelijk is moet kunnen?quote:Op maandag 21 maart 2011 18:28 schreef Habork het volgende:
Misschien niet de slimste keuze in verband met grote leeftijdsverschil, maar dan nog vind ik dat de moeder het zelf moet kunnen beslissen. Medisch gezien is het mogelijk dus.
Verschilt per onderwerp natuurlijk, in dit geval zie ik er geen probleem in.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Alles dat medisch mogelijk is moet kunnen?
Italie it was. Beruchte gyn op dit gebied.
We kunnen ook gaan klonen.. alles is mogelijk.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:28 schreef Habork het volgende:
Misschien niet de slimste keuze in verband met grote leeftijdsverschil, maar dan nog vind ik dat de moeder het zelf moet kunnen beslissen. Medisch gezien is het mogelijk dus.
Verschilt per onderwerp zoals ik al eerder vermelde. Klonen is weer een ander verhaal.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:26 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
We kunnen ook gaan klonen.. alles is mogelijk.
jij komt aan met dat t wetenschappelijk mogelijk is... dat is een non argument.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:35 schreef Habork het volgende:
[..]
Verschilt per onderwerp zoals ik al eerder vermelde. Klonen is weer een ander verhaal.
Bedoelde ermee dat het kind gezond ter wereld is gekomen omdat het medisch gezien mogelijk is. Als de kans op complicaties (voor het kind) veel groter is dan met een normale zwangerschap dan zou ik geen voorstander zijn.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:52 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
jij komt aan met dat t wetenschappelijk mogelijk is... dat is een non argument.
Die kans ís ook groter.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:55 schreef Habork het volgende:
[..]
Bedoelde ermee dat het kind gezond ter wereld is gekomen omdat het medisch gezien mogelijk is. Als de kans op complicaties (voor het kind) veel groter is dan met een normale zwangerschap dan zou ik geen voorstander zijn.
Schiet mij net te binnen...ik denk dat ze allebei tegelijkertijd de tandjes verliezen...quote:Op maandag 21 maart 2011 22:15 schreef aloa het volgende:
De foto is van grote schoonheid. Het beeld in zwart wit spreekt boekdelen. De ogen tonen geluk, groot geluk. En misschien ook wel: yes, het is me gelukt.
De foto toont de 63-jarige Tineke Geessink met haar vandaag geboren dochtertje Meagan.
Een stralende moeder met haar pasgeboren kindje, een klassiek beeld. Mooi en ontroerend. En in dit geval heel bijzonder.
Want de moeder heeft meer de leeftijd van een oma. Geessink had zon diepe wens om moeder te worden dat ze alle bezwaren die ze zelf ook wel onderkende aan de kant heeft geschoven. Omdat ze zo graag een kindje wilde.
In het buitenland kreeg ze wat ze wilde. Ze werd zwanger en heeft nu een dochter. Een heel erg gewenst kind. Maar of dat opweegt tegen de nadelen van haar leeftijd? Ik kan niet in de toekomst kijken, zegt Geessink er zelf over. En Meagan kunnen we het niet vragen.
Wat u ervan denkt, kunt u hieronder kwijt.
[ afbeelding ]
http://weblogs.nos.nl/bin(...)of-medische-waanzin/
Maar goed, waarom dan geen adoptie? Dit is ook niet haar biologische dochter, aangezien het via eiceldonatie is gegaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het geloof ik aardig twijfelachtig, maar als ik dan lees dat haar kinderwens heel erg groot was...
Ik weet het niet hoor... ik kan me zo goed voorstellen dat dat jarenlang aan je blijft vreten als het nooit gelukt is dat je, als je die kans uiteindelijk alsnog krijgt, er wel voor gaat.
Egoistisch? Ja... maar mss wel begrijpelijk...
Maar of het handig is... Idd is de vraag wat het sociale vangnet is mocht moeder plotseling komen te overlijden...
adoptie heeft ook een leeftijdsgrens (42),ik weet niet of je 20 jaar geleden als alleenstaande mocht adopteren.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:43 schreef June. het volgende:
[..]
Maar goed, waarom dan geen adoptie? Dit is ook niet haar biologische dochter, aangezien het via eiceldonatie is gegaan.
Mss kon het toen niet? Is het niet gelukt? Kon ze verdere behandelingen toen niet betalen?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:47 schreef Rewimo het volgende:
Grote kinderwens, dat snap ik wel. Maar waarom dan niet 20 jaar eerder?
Dat is simpelweg niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:43 schreef June. het volgende:
[..]
Maar goed, waarom dan geen adoptie? Dit is ook niet haar biologische dochter, aangezien het via eiceldonatie is gegaan.
Je moest eens weten hoeveel vrouwen er na hun bevalling urine verliezen... dus zo uitzonderlijk is dat niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:52 schreef draaijer het volgende:
Beide dragen misschien wel op hetzelfde tijdstip een luier. 1 voor incontinentie en de ander omdat ze nog niet zindelijk is.
Ik was afgelopen zondag nog erg blij met mijn Tena'tje tijdens mijn softbalwedstrijd!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:54 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel vrouwen er na hun bevalling urine verliezen... dus zo uitzonderlijk is dat niet.
In mijn ogen niet, die hebben meestal een jongere vrouw.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:50 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vidn het ook opvallend dat er vaak veel minder veroordelend wordt gereageerd op mannen die op latere leeftijd nog een kind krijgen. Dat is vast niet alleen vanwege de medische risico's die een zwangerschap voor een oudere vrouw en het kind met zich meebrengt...
dat komt óók omdat die oudere man vaak een jongere vrouw naast zich heeft.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:50 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vidn het ook opvallend dat er vaak veel minder veroordelend wordt gereageerd op mannen die op latere leeftijd nog een kind krijgen. Dat is vast niet alleen vanwege de medische risico's die een zwangerschap voor een oudere vrouw en het kind met zich meebrengt...
Mja, op zich had ze zich dat ook iets eerder kunnen bedenken, vind ik...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het geloof ik aardig twijfelachtig, maar als ik dan lees dat haar kinderwens heel erg groot was...
Ik weet het niet hoor... ik kan me zo goed voorstellen dat dat jarenlang aan je blijft vreten als het nooit gelukt is dat je, als je die kans uiteindelijk alsnog krijgt, er wel voor gaat.
Egoistisch? Ja... maar mss wel begrijpelijk...
Maar of het handig is... Idd is de vraag wat het sociale vangnet is mocht moeder plotseling komen te overlijden...
Je moet het ook niet overdrijven, ze kwam gezond en vitaal over gisteren in het interview.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:10 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik vraag me sowieso af hoe het geregeld wordt als ze over 2 jaar dood vervalt, waar gaat meagan dan heen?
Ik neem voor het gemak even aan dat de dame in kwestie dit ook allemaal bedacht heeft en een weloverwogen keuze heeft gemaakt. Dat er ook nagedacht is over wat er gebeurt als ze ineens overlijdt. Dat doe je, als het goed is, ook als je op jongere leeftijd kinderen krijgt.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:10 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
dat komt óók omdat die oudere man vaak een jongere vrouw naast zich heeft.
En ik snap t wel, van haar. Ik geloof ook dat ze haar kind zal kunnen meegeven hoe graag ze haar wilde en hoeveel ze van haar houdt. Alleen weegt dat op tegen je moeder jong verliezen? De gemiddelde leeftijd voor vrouwen in 2010 was 82,5, als ze dat haalt is haar dochter 19.
Ik vraag me sowieso af hoe het geregeld wordt als ze over 2 jaar dood vervalt, waar gaat meagan dan heen?
Mss is het eerder wel niet gelukt?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mja, op zich had ze zich dat ook iets eerder kunnen bedenken, vind ik...
Nee, wat mij betreft is dit een stap te ver in het straatje alles wat medisch mogelijk is, moet ook kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |