abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 maart 2011 @ 11:49:39 #26
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_94462153
:O Don't beleave the hype.
Wat een bangmakerij dit.
pi_94472270
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 11:49 schreef Revolution-NL het volgende:
:O Don't beleave the hype.
Wat een bangmakerij dit.
Dat heb je altijd als er een (natuur)ramp is geweest.
Nu komen er heel veel waarzeggers die niks als (natuur)rampen voorspellen :O
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  woensdag 23 maart 2011 @ 01:37:18 #28
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_94496847
Ik weet nog dat toen ik heul jong was ( jaar of 18 geleden dan?) ik 's ochtends in bed alles voelde schudden. Het voelde alsof er een zwaar voertuig voorbij reed, dat de bordjes en kopjes in de kast rinkelen, en dat was omgeving Breda.

Was dat de zwaarste van de afgelopen... tijd? Ik was misschien 2 jaar dus ik weet voor de rest niks meer. Weet alleen nog dat hij in Limburg inderdaad zwaarder was
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  woensdag 23 maart 2011 @ 01:40:50 #29
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_94496885
Die in Limburg was de zwaarste die in Nederland ooit gemeten is, bij mijn weten. En die was in 1992. Weet je zeker dat je niet gewoon die beving voelde? Want die voelde ik op de Veluwe ook.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 23 maart 2011 @ 01:46:01 #30
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_94496951
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 01:40 schreef Strani het volgende:
Die in Limburg was de zwaarste die in Nederland ooit gemeten is, bij mijn weten. En die was in 1992. Weet je zeker dat je niet gewoon die beving voelde? Want die voelde ik op de Veluwe ook.
Dat zal dan wel. Dan was ik nog jonger dan ik dacht, en het leek me sterk dat ik dat nog kon weten.

Ik kijk nu op wikipedia, ik was toen 1 jaar en 1 dag :') apart.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  woensdag 23 maart 2011 @ 01:53:28 #31
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_94497051
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 01:40 schreef Strani het volgende:
En in Bussum (Noord-Holland dus) heb ik die toen ook gewoon gevoeld. Werd er zelfs 's nachts wakker van. Onmiskenbaar een aardbeving.
Ook die van 2002, die veel zwakker was dan die in 1992, heb ik trouwens gevoeld, maar toen in Zeist. Was 's ochtends vroeg op mijn werk en zat alleen in het kantoor toen het gebouw ineens begon te bewegen. Maar omdat het die keer wat minder heftig was, dacht ik in eerste instantie dat ik zelf niet goed werd ofzo. :P Totdat ik even later op de radio hoorde dat het toch inderdaad een aardbeving was geweest.

Dus ja, een beving van 7.0 zal je zeker wel in heel Nederland voelen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_94512657
Zware aardbeving in Nederland is reëel
Geschreven door J.A.R. Huygebaert op 22 maart 2011 om 9:29 uur

Nooit dicht bij huis, maar wel ver van ons bed. Althans, dat wordt gezegd, maar volgens een onderzoek van Nederlandse en Duitse geologen is de kans op een krachtige aardbeving van 7.0 op de schaal van Richter in Nederland wel degelijk aanwezig. Vooral Limburg loopt dan gevaar. Het actualiteitsprogramma EenVandaag besteedde gisterenavond meer aandacht aan deze conclusie.
Heel lang geleden werd Bree, een plaatsje in Belgisch Limburg, al eens getroffen door een aardbeving van 7.0 op de schaal van Richter, vertelde geoloog Ronald van Balen van de Vrije Universiteit (VU) maandag. Het gebied rondom Bree, Roermond, Sittard, Aken en Keulen is namelijk een actief tektonisch systeem en dat is al 200 miljoen jaar zo.
Kerncentrales
Het is lastig te zeggen wanneer een volgende aardbeving zou kunnen toeslaan en hoe krachtig deze is, maar de kans is zeker reëel. Doemscenarios zoals die in Japan zijn echter niet aan de orde. We moeten niet bang zijn dat de kerncentrales van Borssele en Doel (in België, red.) enig gevaar lopen, aangezien die ver genoeg van het epicentrum vandaan liggen, aldus Van Balen.

Niet bestand
De sterkste beving die ooit in Nederland werd gemeten vond plaats in 1992 in Roermond. Die had een kracht van 5.8 op de schaal van Richter en zorgde voor behoorlijk wat materiële schade. Maar tegen een beving van 7.0 zouden veel gebouwen niet bestand zijn, want bij de bouw van gebouwen en wegen wordt geen rekening gehouden met een mogelijke aardbeving van voor Nederland ongekende kracht. En dat kan weer wel gevaarlijke situaties opleveren: zo zouden bijvoorbeeld chemische fabrieken kunnen gaan wankelen met alle gevolgen van dien.
Meer weten? De laatste uitzending van EenVandaag is online terug te zien en wel hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')