Haha, ik wilde het niet direct in de op zetten, maar die staat in ieder geval op de planning. Waar ik over twijfel.quote:
Tis hier nog net niet klinisch, als er kijkers komen. Je zou haast denken dat je in een museum terecht bent gekomenquote:
Die hebben we niet gekregen van de makelaarquote:Op maandag 21 maart 2011 11:36 schreef Lienekien het volgende:
Bloemen! Zet mooie tulpen neer!
Ik reageer trouwens vanuit de ervaring van zo'n open dag bezoeken. We zijn toen in drie huizen geweest. Overigens verder niks meer mee gedaan. Heeft wel geholpen om een idee te krijgen van wat we wel/niet wilden. Een jaar later hebben we een huis gekocht.
Het is wel prettig als je brochures hebt om mee te geven. Dat deed niet elk adres.
vraag of ze op hun knieen door het huis gaan?quote:Op maandag 21 maart 2011 11:35 schreef amaranta het volgende:
Iemand tips hoe ik het plafond optisch hoger kan laten lijken :8
Al 2 keer te horen gekregen dat ze het huis leuk en zo vonden, maar dat het plafond zo laag is.
Het plafond is 2,40m. Enige wat het lager doet lijken is dat er van die wolkenstructuur in zit (denk ik, iets anders kan ik niet bedenken). Maar ik ga het plafond nu niet meer laten stuccen.
Ja. Aan een huis kun je veel veranderen, maar niet hoe hoog het plafond is. Of je meot echt compleet gaan verbouwen.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:54 schreef florisje het volgende:
[..]
vraag of ze op hun knieen door het huis gaan?
tegenwoordig zijn er wel veel huizen met hoge plafonds dus als ze hun keuze wat dat betreft al gemaakt hebben kun je het wel schudden denk.
2,40 zou voor mij veel te laag zijn, kan ik me niet eens uitrekken.
maar je zou als tegenargument kunnen geven dat het wel scheelt in de stookkosten...
De afmetingen staan al in de brochure ja. 1 nadeel over de brochure, de fotos wekken de indruk dat de woonkamer meters lang is (groothoek?) , valt wel tegen als je hier binnen staat. Maar ja, anderzijds, er zit een plattegrond bij dus je kunt zien dat de woonkamer geen 130 meter is.quote:Op maandag 21 maart 2011 13:10 schreef annelotje het volgende:
Ik heb zelf mijn huis gekocht dat ik op een open huizendag had gezien. Wat ik heel fijn vond was dat de bewoonster ons eerst een korte rondleiding heeft gegeven en ons daarna zelf door het huis heeft laten dwalen. Scheelde natuurlijk wel dat het huis leeg was dus we konden niets meenemen. Ik begrijp dat dat bij jou niet het geval is.
En ik zou zeker wat brochures uitprinten. Dat was heel fijn om te hebben en er thuis nog goed over na te praten.
Wat ook erg geholpen heeft was dat we de afmetingen wisten. Die stonden in de brochure. ik weet niet of dat bij jou ook het geval is.
Ik zou lak hebben aan die makelaar, je wilt toch vooral je huis verkopen!quote:Op maandag 21 maart 2011 13:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
De afmetingen staan al in de brochure ja. 1 nadeel over de brochure, de fotos wekken de indruk dat de woonkamer meters lang is (groothoek?) , valt wel tegen als je hier binnen staat. Maar ja, anderzijds, er zit een plattegrond bij dus je kunt zien dat de woonkamer geen 130 meter is.
Ik zoek het eerlijk gezegd niet zo da mensen door mn huis gaan lopen. Wij gebruiken de kasten om alle troep in weg te werken en ik zie het al gebeuren dat ze een kast opentrekken en de hele inhoud naar buiten komt
Mijn man zegt dat hij geen brochures wilt printen, de makelaar heeft ze niet voor niets gegeven, zegt ie.
Ik heb geen idee ik hoorde het gesprek half. Het ging over een jongen die met zijn bejaarde moeder op bezoek kwam, anderhalf uur bleef plakken en toen weer wegging.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:17 schreef Lienekien het volgende:
We kregen nergens iets aangeboden, qua eten en drinken. We zijn wel achteraf opgebeld en hebben toen eerlijk gezegd waarom we niet meer geïnteresseerd waren.
Bj de open dag vind ik het niet zo erg, maar niks is zo frusterend als iemand die langs komt om te oriënteren.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:14 schreef karr-1 het volgende:
Ik hoorde vanmorgen in de trein mensen erover praten. Die hadden het over mensen die alleen op bezoek kwamen voor de koffie en de taart en daarna nooit meer iets van zich lieten horen. Dat lijkt me ook onbeschoft.
Verder zie ik overal in de straat wel die bordjes hangen, dus misschien dat ik nog eens ga kijken. Ik ben niet echt op zoek, maar je weet maar nooit.
Wat is er mis met oriënteren?quote:Op maandag 21 maart 2011 15:54 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bj de open dag vind ik het niet zo erg, maar niks is zo frusterend als iemand die langs komt om te oriënteren.
Ga lekker bij een ander oriënteren, ik wil gewoon mn huissie verkopen.
En als ze alleen voor de taart en de koffie komen, ook triest
Ik vind de foto's nogal donker overkomen, en daardoor lijkt de ruimte kleiner/ongezelliger/saai. Maargoed ik ben geen expert ofzo, valt me gewoon op. Dakterras is ook veel mooier als de volle zon erop staat.....quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:02 schreef claudia202 het volgende:
Goedenavond allemaal!
Ook wij doen mee met de Open Huizen route aanstaande zaterdag 26 maart. Ons huis staat sinds 8 december te koop, maar we hebben nog geen kijkers gehad. Hebben jullie misschien nog tips om mensen aan te trekken voor zaterdag? Hier een linkje, tips en feedback: het is van harte welkom!
Ik hoor inderdaad vaker dat bloemen en de appeltaart het altijd goed doen, maar voor mijn gevoel is het zo cliché. Iemand andere (originele) suggesties?!
Die fotoshoplucht op de eerste fotoquote:Op donderdag 24 maart 2011 00:02 schreef claudia202 het volgende:
Goedenavond allemaal!
Ook wij doen mee met de Open Huizen route aanstaande zaterdag 26 maart. Ons huis staat sinds 8 december te koop, maar we hebben nog geen kijkers gehad. Hebben jullie misschien nog tips om mensen aan te trekken voor zaterdag? Hier een linkje, tips en feedback: het is van harte welkom!
Ik hoor inderdaad vaker dat bloemen en de appeltaart het altijd goed doen, maar voor mijn gevoel is het zo cliché. Iemand andere (originele) suggesties?!
en dan wil hij over een jaar niet meer weg, omdat hij het graag blijft huren....quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:12 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Wij hebben ons huis voor een jaar verhuurd, dus geen open huizen route voor ons![]()
Hopelijk is de markt volgend jaar beter. De huurder gaf ook al aan misschien interesse te hebben het te kopen, maar kent de woonplaats niet, dus wil eerst een jaartje huren
Ziet er schitterend uit, maar misschien kun je iets " kleur" aanbrengen met felgroene of turquoise kussentjes en bloempotten/vaasjes en ik zou die leverkleurige muur voor de verkoop wit schilderen. Niet iedereen kan daar "doorheen" kijkenquote:Op donderdag 24 maart 2011 00:02 schreef claudia202 het volgende:
Goedenavond allemaal!
ook mooi dat op de ene foto die plafondlamp rond is en op de andere ovaal.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:03 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Die fotoshoplucht op de eerste foto![]()
Sommige foto's zijn niet scherp en dat vind ik storend. Misschien kun je het dakterras beter op de foto zetten, ik vind het zo niet heel duidelijk hoe het uitzicht is ed.
...
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:22 schreef NiGeLaToR het volgende:
@claudia202 - Appeltaart is een goeie, mits je 'm zelf baktHadden vandaag onze eerste kijkers en dat ging erg goed, ondertussen gaan we wel zelf verder aan de slag en morgen een makelaar aanhoren wat die ons kan bieden.
Wat een geweldig mooi huis !! Het is dat niet in Almere wil wonen maar anders had ik het in overweging genomen. En de presentatie is prachtig, mooie foto's ook.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:22 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wij hebben ook net besloten te verhuizen. De nieuwe woning is al in het vizier, maar nu dus als een gek kopers vinden voor ons huis. We hebben een soort voor-wat-hoort-wat bedacht, maar zijn nog beetje onzeker of dat werkt. Hints en tips over de presentatie zijn in ieder geval welkom
@claudia202 - Appeltaart is een goeie, mits je 'm zelf baktHadden vandaag onze eerste kijkers en dat ging erg goed, ondertussen gaan we wel zelf verder aan de slag en morgen een makelaar aanhoren wat die ons kan bieden.
Zag toevallig dat onze makelaar hetzelfde heeft bedacht:-) (Of misschien wel van jou gepikt)quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:22 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wij hebben ook net besloten te verhuizen. De nieuwe woning is al in het vizier, maar nu dus als een gek kopers vinden voor ons huis. We hebben een soort voor-wat-hoort-wat bedacht, maar zijn nog beetje onzeker of dat werkt. Hints en tips over de presentatie zijn in ieder geval welkom
Het huis staat dan ook in Hoorn, Noord-Holland. Almere gaat 'm niet wordenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat een geweldig mooi huis !! Het is dat niet in Almere wil wonen maar anders had ik het in overweging genomen. En de presentatie is prachtig, mooie foto's ook.
Dank je, we hebben ons best gedaanquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:09 schreef Keukenprinsesje het volgende:
[..]
Zag toevallig dat onze makelaar hetzelfde heeft bedacht:-) (Of misschien wel van jou gepikt)
Ziet er keurig strak uit trouwens, jullie huis, alleen zijn alle foto's een beetje vervormd door de lens
De reden dat ik nog geen makelaar heb is precies jouw advertentie. Veel caps-lock geschreeuw en een matige advertentie. Ik denk dat je huis een stuk beter uit de verf kan komen als je begint met goede foto's van je huis (ipv de brievenbussen en gallerij) en op de foto's gewoon zorgt voor 30% minder dingen. Ik heb voor mijn foto's best lopen slepen met kledingrek, wasrek, kattenkrabpaal, bijzettafeltjes, etc, om het zo neutraal en 'open' mogelijk te maken. Dat kun jij ook, kost je paar uurtjes en heb je mooie strakke plaatjes op Funda. Desalwelteplus succes morgen!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:23 schreef daNpy het volgende:
Ons appartement staat ook te koop!
Wij doen ook mee aan de open huizen route, dus kom gerust een kijkje nemen!
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Het huis staat dan ook in Hoorn, Noord-Holland. Almere gaat 'm niet worden
Dan zou ik zeggen - ga voor de ipadquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
My bad. Maar ja dat is ook te ver weg voor mij
Thanks voor de feedback.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
De reden dat ik nog geen makelaar heb is precies jouw advertentie. Veel caps-lock geschreeuw en een matige advertentie. Ik denk dat je huis een stuk beter uit de verf kan komen als je begint met goede foto's van je huis (ipv de brievenbussen en gallerij) en op de foto's gewoon zorgt voor 30% minder dingen. Ik heb voor mijn foto's best lopen slepen met kledingrek, wasrek, kattenkrabpaal, bijzettafeltjes, etc, om het zo neutraal en 'open' mogelijk te maken. Dat kun jij ook, kost je paar uurtjes en heb je mooie strakke plaatjes op Funda. Desalwelteplus succes morgen!
Voor kleine ruimte (WC, badkamer etc) is een groothoek toch wel handig denk ik. Dan maar een beetje vervorming, maar wel meer 'ruimte' op je fotoquote:Dank je, we hebben ons best gedaan![]()
Ik twijfel steeds groothoek niet of wel gebruiken. Wel = meer overzicht, maar kans op vervorming, niet = smalle hoekjes, maar rechte lijnen zeg maar
Ik heb het al op de Twitter gegooid, dus wie weetquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:31 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen - ga voor de ipadSchreeuw het van de daken
heb je er misschien alsnog wat aan.
Zie het anders; mensen hebben keuze uit duizenden huizen en checken veelal op.. Funda. Je foto's moeten mensen dus over de streep trekken om langs te komen, die moeten dus het verschil maken. Dat mensen zelf uiteindelijk zelf ook hun huis zullen inrichten maakt daar weinig verschil in - tijdens de zoektocht zijn andere zaken belangrijk blijkbaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Thanks voor de feedback.
Er staat idd veel te veel (rommel) op de foto's, daar waren we zelf ook achter. We moeten nog eens met de makelaar foto's maken (heb deze zelf gemaakt), maar ivm werk etc nog geen tijd voor genomen/gehad.
Mbt de brievenbussen en gallerij, ik dacht zelf dat dat een beetje standaard was bij appartementen
Aan de andere kant is het raar dat mensen op een bepaalde inrichting een huis niet willen. Als een huis onbewoond en dus totaal leeg is ziet het er nog schraler uit. De ruimte is exact hetzelfde, hoe de bewoners het ook inrichten. Je zal je nieuwe huis tóch zelf moeten inrichten na aanschaf
Precies, dit is hoe ik het zelf heb gedaan en ga nu eerst even reacties afwachten. Heb echt effort gestoken in 'schone' en 'strakke' foto's. Nu hebben we een moderne smaak en inrichting en is het een ruim huis, dat helpt sowieso, maar het verplaatsen van alle losliggende meuk helpt dan nog meer natuurlijk.quote:Voor kleine ruimte (WC, badkamer etc) is een groothoek toch wel handig denk ik. Dan maar een beetje vervorming, maar wel meer 'ruimte' op je foto
Ah top! Het grote wachten is begonnen voor onsquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb het al op de Twitter gegooid, dus wie weet
Veel mensen kijken daar niet "doorheen"quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het raar dat mensen op een bepaalde inrichting een huis niet willen. Als een huis onbewoond en dus totaal leeg is ziet het er nog schraler uit. De ruimte is exact hetzelfde, hoe de bewoners het ook inrichten. Je zal je nieuwe huis tóch zelf moeten inrichten na aanschaf
Gaan jullie weer verkopen ja? Tof!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:23 schreef daNpy het volgende:
Ons appartement staat ook te koop!
Wij doen ook mee aan de open huizen route, dus kom gerust een kijkje nemen!
Nog niet, eerst dit kwijt!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 00:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gaan jullie weer verkopen ja? Tof!.
Al iets nieuws gekocht of nog niet?
Ik weet nog wel een mooi pandje met garage in het centrum van Eindhovenquote:
Omdat ik zelf zelf thuis moet blijvenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een mooi pandje met garage in het centrum van EindhovenWaarom kom je niet langs vandaag?
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat ik zelf zelf thuis moet blijven
Bovendien is 1 garage te weinigen wil ik naar buiten Eindhoven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:41 schreef amaranta het volgende:
I knowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben van plan vandaag nieuwe foto's te maken aangezien nu alles aardig opgeruimd is
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Mja, moet er maar net een hoekhuis te koop staan die ze mooi vinden.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:17 schreef berna1981 het volgende:
wij hebben een tussenwoning voor 219 te koop staan net te duur voor starters en mensen die wat meer kunnen uitgeven gaan voor een hoek .. ook niet handig dus
Het is nu gewoon een wat lastiger tijdperk.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:17 schreef berna1981 het volgende:
wij hebben een tussenwoning voor 219 te koop staan net te duur voor starters en mensen die wat meer kunnen uitgeven gaan voor een hoek .. ook niet handig dus
Ik zit met mn appartement al boven wat (single) starters kunnen betalen gok ik.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mja, moet er maar net een hoekhuis te koop staan die ze mooi vinden.
Als ik ruim in de cash zit dan ga ik ipv een rijtjeswoning kijken voor een 2kapper.
Wij bieden ook 'gewoon' een rijtjeswoning aan. En zeker niet op starterscategorie.
Gelukkig hoeft het aantal kijkers niet echt veel te zeggen, vele huizenbezichtigers willen gewoon in meerdere verschillende type woningen kijken, dus als jouw appartement er hetzelfde uitziet qua indeling en oppervlakte van het lager gelegen appartement, dan hebben ze in feite al een eerste indruk hoe de appartementen er in dat gebouw uitzien en hoeven ze dus niet meerdere appartementen in 1 gebouw te bekijken.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zit met mn appartement al boven wat (single) starters kunnen betalen gok ik.
En als ze met zijn tweeën zijn en werken zullen ze juist weer voor een huis gaan kijken...
Het appartementje hieronder heeft 4 kijkers gehad vandaag (terwijl het w.s. al verkocht is) en wij 0
Achja, niks is minder. En uit de oriëntantie zou kunnen blijken dat jouw huis precies is wat ze zoeken!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:08 schreef berna1981 het volgende:
hier nog 1 kijker gehad op de valreep.. wel positief maar nog oriënterend..
Mooi verhaal maar het appartement onder ons is ca de helft qua oppervlakte en dus ook flink goedkoper...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:08 schreef klipper het volgende:
[..]
Gelukkig hoeft het aantal kijkers niet echt veel te zeggen, vele huizenbezichtigers willen gewoon in meerdere verschillende type woningen kijken, dus als jouw appartement er hetzelfde uitziet qua indeling en oppervlakte van het lager gelegen appartement, dan hebben ze in feite al een eerste indruk hoe de appartementen er in dat gebouw uitzien en hoeven ze dus niet meerdere appartementen in 1 gebouw te bekijken.
Het gaat meer om de indeling en vormen dan om de inrichting, die inrichting wordt toch anders dus daar kijken ze wel doorheen, of het moet zo volgestouwd staan dan zien ze alleen maar een klein appertement, en kunnen ze niet de vergelijking maken naar hun eigen spullen.
Er staat ook niet voor niets indien gelijk.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mooi verhaal maar het appartement onder ons is ca de helft qua oppervlakte en dus ook flink goedkoper...
Hebben jullie nog kijkers gehad?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Achja, niks is minder. En uit de oriëntantie zou kunnen blijken dat jouw huis precies is wat ze zoeken!
hoeveel is flink goedkoper?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mooi verhaal maar het appartement onder ons is ca de helft qua oppervlakte en dus ook flink goedkoper...
Naja, was gewoon geen huis dat opviel, wat aantrok. Rare foto's die geen goed beeld gaf van het huis vooral. Want dat is het voornaamste uitgangspunt als je een huis zoekt. Foto's. En bij een bezichtiging kijk je of het huis nog steeds aan je verwachtingen voldoet.quote:Op zondag 27 maart 2011 00:48 schreef tjoptjop het volgende:
Met welke reden hadden jullie dat huis vooraf afgeschoten?
I know, maar ik had al eerder gepost dat het kleiner is als ons appartementquote:Op zondag 27 maart 2011 00:34 schreef klipper het volgende:
[..]
Er staat ook niet voor niets indien gelijk.
In deze tijd zullen er meer dan genoeg huizen zijn die gewoon moeilijker verkoopbaar zijn, kun je wachten dan is dat prima, maar voor wie op de schopstoel zit wordt het toch wel war lastiger, zeker als je in feite zelf ook al de hoofdprijs betaald hebt.
En de huidige veranderingen op de hypotheek markt zullen ook niet voor iedereen even gunstig uitpakken.
Niet meer voor de open huizen dag, maar misschien zou je toch de daglicht foto's nog eens kunnen bekijken (of nieuwe maken) want deze foto's geven echt het gevoel dat het een donker pand is, dat permanent verlichting nodig heeft.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:07 schreef claudia202 het volgende:
@Sport_Life; Jouw reactie kan ik mij voorstellen. Terwijl het juist een heel licht appartement is door de vele en grote ramen. De eerste fotoserie was naar mijn idee té licht (schel), dus vandaar dat we voor deze gekozen hebben. Nogmaals, we nemen het zeker mee! Overigens kun je je voorstellen dat de zon gedurende de dag over het dakterras heen schijnt (vandaar het scherm - anders brand je weg in de volle zon!), dus ook dat komt wel goed!
Helaas, maar 1 , maarja, heb ook maar 1 koper nodig.quote:Op zondag 27 maart 2011 00:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hebben jullie nog kijkers gehad?
En overwegen jullie evt. dalen in prijs? Of is dat geen optie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |