abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2011 @ 09:54:23 #1
337053 Gekkebolle
Always Rollin'
pi_94410332
Wie heeft hier ervaring met Cambridge of Modifast?

Helpen ze nou echt?

Zijn deze twee beter dan zelf een eigen eiwitdieet volgen (je weet wel, kipfilet naar binnen sjouwen en zo min mogelijk koolhydraten)

Modifast lijkt me duur. Per week zo'n 40-50 euro kwijt aan Modifast producten.
Wat verwachtte je?
  Licht Ontvlambaar maandag 21 maart 2011 @ 09:55:54 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94410375
Is geheel afhankelijk van je eigen doelstelling...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_94410399
z.s.m. van 88 naar 72 = doelstelling

en natuurlijk daar blijven.. ben toevallig ook op zoek naar een dieet..
Hell Yeah!
  maandag 21 maart 2011 @ 09:59:13 #4
337053 Gekkebolle
Always Rollin'
pi_94410449
ja ik wil dit keer gaan voor de lange termijn. heb me eerder gewaagd aan een dr frank-achtige dieet, dat hielp wel alleen ik begon met schransen weer..

Maar idd doelstelling is belangrijk. De mijne is van 92 naar 75 en gewoon veel vet kwijtraken natuurlijk
Wat verwachtte je?
  Licht Ontvlambaar maandag 21 maart 2011 @ 10:02:27 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94410511
Waarom zo snel mogelijk? Die kilo's zijn er toch ook niet in drie maanden bijgekomen?

Modifast is wat mij betreft de ultieme manier om in korte tijd veel geld uit te geven, te kunnen jubelen vanwege 5 kilo gewichtsverlies op tijd van twee weken en na een paar maanden 10 kilo erbij hebben.

Gewicht kwijtraken is een kwestie van eet- en beweegpatroon aanpassen. Persoonlijk zie ik nog steeds het meeste resultaat met een energiebeperkt 'dieet'. En dan met name zorgen voor 6 eetmomenten op een dag (ontbijt, lunch, diner en drie keer tussendoor), bord niet te vol scheppen en keuzes maken of iets lekker genoeg is om te eten.

Sommige mensen hebben baat bij Hellermethode (staat ook een topic over in LIF), dat is ook gebaseerd op koolhydraatarm als ik het goed begrijp.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 21 maart 2011 @ 10:04:05 #6
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_94410554
Al sporten geprobeerd in combinatie met een lagere calorie-inname?
Als je meer verbrand dan je binnen krijgt MOET je lichaam wel vet verbranden.
En ja, daar hoort honger hebben ook bij maar daar wen je binnen 3-4 dagen redelijk aan.
In elk geval is de beste manier om af te vallen om kleinere porties te eten.
pi_94410586
Als het gaat om lange termijn gewichtsverlies, kan je het beter ook wat rustiger aandoen dan zo'n enorm-laag-calorisch dieet als cambridge.
Wat ik zelf een goed dieet vind is: de eetmeter gebruiken (deze analyseert je voedingsstoffen en mineralen) en zorgen dat je van alles genoeg binnenkrijgt. Dan kan je bijvoorbeeld 500 kcal onder je gewenste verbruik zitten (dat is dan grofweg 2000 voor een matig actieve man).

En sporten! Spieren wegen meer dan vet, maar het zijn ook energieverbruikers, dus dat wil je! Je lijf wordt er ook mooier van dan van alleen anders eten.
  maandag 21 maart 2011 @ 10:11:19 #8
337053 Gekkebolle
Always Rollin'
pi_94410703
quote:
5s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:02 schreef Sjeen het volgende:
Waarom zo snel mogelijk? Die kilo's zijn er toch ook niet in drie maanden bijgekomen?

Modifast is wat mij betreft de ultieme manier om in korte tijd veel geld uit te geven, te kunnen jubelen vanwege 5 kilo gewichtsverlies op tijd van twee weken en na een paar maanden 10 kilo erbij hebben.

Gewicht kwijtraken is een kwestie van eet- en beweegpatroon aanpassen. Persoonlijk zie ik nog steeds het meeste resultaat met een energiebeperkt 'dieet'. En dan met name zorgen voor 6 eetmomenten op een dag (ontbijt, lunch, diner en drie keer tussendoor), bord niet te vol scheppen en keuzes maken of iets lekker genoeg is om te eten.

Sommige mensen hebben baat bij Hellermethode (staat ook een topic over in LIF), dat is ook gebaseerd op koolhydraatarm als ik het goed begrijp.
Ja Modifast kan ik dus van mijn lijstje afstrepen.

Natuurlijk wil ik z.s.m gewicht kwijt, maar wel op een gezonde manier. Ik weet heus wel dat crashdieten niet goed voor je zijn.

Maar is dat van 5 kilo er af in 2 weken en na paar maanden 10 kilo erbij ook geen geval van geen zelfbeheersing?
Wat verwachtte je?
pi_94410776
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:11 schreef Gekkebolle het volgende:

[..]

Natuurlijk wil ik z.s.m gewicht kwijt, maar wel op een gezonde manier. Ik weet heus wel dat crashdieten niet goed voor je zijn.

Maar is dat van 5 kilo er af in 2 weken en na paar maanden 10 kilo erbij ook geen geval van geen zelfbeheersing?
Hoe minder kcal je inneemt, hoe efficienter je lichaam ermee omgaat (dus, alles wordt opgeslagen en gebruikt).
Als je dan plots relatief normaal gaat eten, staat je lijf nog steeds in de spaarstand, en kom je dus aan van een hoeveelheid waar je eigenlijk niet van aan zou komen.

Inkomsten - uitgaven, daar gaat het om. Je kan je inkomsten verkleinen (minder eten) en/of je uitgaven vergroten (sporten).
pi_94410801
als het je om de prijs te doen is; naar mijn weten is cambridge ook niet bepaald goedkoop te noemen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 21 maart 2011 @ 10:15:48 #11
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_94410803
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:11 schreef Gekkebolle het volgende:

[..]

Bij crashdiëten ga je vaak op je spieren teren, daarom verlies je ook zo snel veel gewicht.
Je houdt dus minder spierkracht over en het vet zit er nog.
In die paar maanden erna komt er niet zo snel meer spierweefsel bij maar wel vet, uiteindelijk is je spiermassa dus minder en je vetgehalte hoger.
Het duurt gewoon wat langer voor het vet is opgebrand, bij sporten ook, pas na een half uur sporten begin je met vetverbranding.
  maandag 21 maart 2011 @ 10:21:24 #12
336436 Greenboard
Gadgetfanaat
pi_94410931
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:14 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

...
Als je dan plots relatief normaal gaat eten, staat je lijf nog steeds in de spaarstand, en kom je dus aan van een hoeveelheid waar je eigenlijk niet van aan zou komen.

M.a.w na een lowcalorie-dieet moet men dus rustig overstappen naar "normaal en gezond"-eten. Dus geleidelijk?

Just to make sure
Hell Yeah!
pi_94411021
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:21 schreef Greenboard het volgende:

[..]

M.a.w na een lowcalorie-dieet moet men dus rustig overstappen naar "normaal en gezond"-eten. Dus geleidelijk?

Just to make sure
Dan zou je minder last hebben van dat crashdieet effect.
Maar alsnog is het beter om minder laag in de calorieen te zitten en er meer bij te sporten.
Probeer ook vooral heel gezond (met nuttige voedingsstoffen en mineralen/sporenelementen).
Volkoren, groentes, vis en vlees vooral en geen troep natuurlijk!
  maandag 21 maart 2011 @ 10:34:53 #14
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_94411307
Ga sporten en eet gewoon wat minder, lijkt me een betere 'prijs' dan elke week 50 euro aan dieetonzin uit te geven.. Tevens werkt dat een stuk beter als je over voldoende discipline beschikt.
  maandag 21 maart 2011 @ 10:36:14 #15
337053 Gekkebolle
Always Rollin'
pi_94411361
dus minder calorieen en meer bewegen is de trick? En wat betreft koolhydraten, ik heb gehoord van anderen dat het beste is om meer eiwit binnen te krijgen en koolhydraten zo min mogelijk. Klopt dit?

Ik wil ook graag iedereen bedanken tot nu toe voor de reacties..
Wat verwachtte je?
  maandag 21 maart 2011 @ 10:39:05 #16
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_94411447
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:36 schreef Gekkebolle het volgende:
dus minder calorieen en meer bewegen is de trick? En wat betreft koolhydraten, ik heb gehoord van anderen dat het beste is om meer eiwit binnen te krijgen en koolhydraten zo min mogelijk. Klopt dit?

Ik wil ook graag iedereen bedanken tot nu toe voor de reacties..
Koolhydraten heb je nodig. Net als vetten en eiwitten, alleen zal een overschot aan koolhydraten je niet bepaald helpen om af te vallen. Eiwitten zijn vooral tijdens dieten geschikt om je spieren te behouden.

Als ik je een tip mag geven; Begin met hardlopen! En als ik het zo mag zeggen, die tip is een stuk waardevoller dan alle dieetproducten bij elkaar ;)
  maandag 21 maart 2011 @ 11:02:27 #17
337053 Gekkebolle
Always Rollin'
pi_94412144
hardlopen hou ik op dit moment nog geen half uur vol met mijn gewicht. Maar dat ga ik zeker wel doen, hou ervan om tijdens de zonsopgang te lopen
Wat verwachtte je?
pi_94412213
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:02 schreef Gekkebolle het volgende:
hardlopen hou ik op dit moment nog geen half uur vol met mijn gewicht. Maar dat ga ik zeker wel doen, hou ervan om tijdens de zonsopgang te lopen
Ook daar is hier een mooi topic voor met hardloopopbouwschema's!
Hardlopen voor beginners #13: Evy is fier op ons.
Veel succes ;)
  maandag 21 maart 2011 @ 11:07:00 #19
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_94412281
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:02 schreef Gekkebolle het volgende:
Een half uur al? Dat doe je best goed als je het mij vraagt, de meeste beginners vinden het na 5-10 minuten al mooi geweest.

Als hardlopen te zwaar is kun je eventueel ook wat voorbereidende sporten proberen als wandelen of fietsen, op het moment dat je conditie wat verbeterd is kun je het alsnog proberen.

Als je na een paar maanden trainen gewoon 10km in een uurtje loopt ben je aardig trots op jezelf, als je daarbij de kilo's ook nog eens ziet verdwijnen als sneeuw voor de zon heb je meteen de best mogelijke motivatie te pakken :)
  maandag 21 maart 2011 @ 12:01:20 #20
336436 Greenboard
Gadgetfanaat
pi_94414032
ja hardlopen met een zwaar lichaam is behoorlijk lastig. Ze zeggen na 30 min pas begin je met vet verbranden, maar ik hou het hardlopen nauwelijk 5 minuten vol. Heb goede schoenen etc. maar ik voel ook dat ik een zwaar lichaam meesleur.
Hell Yeah!
pi_94414822
Een klasgenootje is er ongeveer 22 kilo mee afgevallen en zij is nog steeds niets aangekomen voor zover ik weet. Met Cambridge dus.

En nu weer verder werken aan school o/.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  maandag 21 maart 2011 @ 12:40:05 #22
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_94415257
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:01 schreef Greenboard het volgende:
ja hardlopen met een zwaar lichaam is behoorlijk lastig. Ze zeggen na 30 min pas begin je met vet verbranden, maar ik hou het hardlopen nauwelijk 5 minuten vol. Heb goede schoenen etc. maar ik voel ook dat ik een zwaar lichaam meesleur.
Begin lekker met wandelen, zwemmen, fietsen, of een andere sport wat makkelijker vol te houden is dan hardlopen.

Het is inderdaad wel zo dat je tijdens je training pas na zo'n 30minuten vet gaat verbranden. Dit is omdat je lichaam eerst je voeding wil aanspreken om energie te leveren. Hierdoor gaat je bloedsuikerspiegel ietwat naar beneden, als reactie hierop wil je lichaam dit weer aanvullen. Als er vervolgens niet genoeg energie uit je voeding gehaald kan worden, spreekt je lichaam de reserves aan. Dat zijn dus de kilo's die iedereen graag kwijt wil raken ;)

Maar, ook in de eerste 30 minuten heb je energie vebruikt. Deze energie zal dus niet meer rond je middel komen te zitten, en zal ook gedeeltelijk van je lichaamsvet worden afgehaald. Je belast je spieren namelijk ook, deze moeten herstellen wat energie kost.

Zo'n 5 jaar geleden ben ik dmv fietsen van de 120kg naar zo'n 86,5kg gegaan binnen een maand of 6-7. Zonder dieet of wat dan ook. Alleen beweging en wat gezonder eten :)
pi_94415442
En het is er nog af Smokez? Knap hoor ^O^
  maandag 21 maart 2011 @ 13:58:30 #24
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_94418042
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
En het is er nog af Smokez? Knap hoor ^O^
Neehoor, ben daarna weer zo'n 20kg aangekomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:08:12 #25
336436 Greenboard
Gadgetfanaat
pi_94468266
ik ga binnenkort beginnen met fietsen naar de kust van ijburg in amsterdam (woon daar ook) om vervolgens aan de kust te hardlopen, lekker frisse lucht..

Verder geen cambridge modifast of weet ik veel wat.. Gwn (veel) minder koolhydraten en meer eiwitten binnenkrijgen (shakies, kipfilet, tonijn, zalm) en (groene) groente (komkommer broccoli etc. etc.

Lijkt me een goed idee
Hell Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')