Ja Modifast kan ik dus van mijn lijstje afstrepen.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:02 schreef Sjeen het volgende:
Waarom zo snel mogelijk? Die kilo's zijn er toch ook niet in drie maanden bijgekomen?
Modifast is wat mij betreft de ultieme manier om in korte tijd veel geld uit te geven, te kunnen jubelen vanwege 5 kilo gewichtsverlies op tijd van twee weken en na een paar maanden 10 kilo erbij hebben.
Gewicht kwijtraken is een kwestie van eet- en beweegpatroon aanpassen. Persoonlijk zie ik nog steeds het meeste resultaat met een energiebeperkt 'dieet'. En dan met name zorgen voor 6 eetmomenten op een dag (ontbijt, lunch, diner en drie keer tussendoor), bord niet te vol scheppen en keuzes maken of iets lekker genoeg is om te eten.
Sommige mensen hebben baat bij Hellermethode (staat ook een topic over in LIF), dat is ook gebaseerd op koolhydraatarm als ik het goed begrijp.
Hoe minder kcal je inneemt, hoe efficienter je lichaam ermee omgaat (dus, alles wordt opgeslagen en gebruikt).quote:Op maandag 21 maart 2011 10:11 schreef Gekkebolle het volgende:
[..]
Ja Modifast kan ik dus van mijn lijstje afstrepen.
Natuurlijk wil ik z.s.m gewicht kwijt, maar wel op een gezonde manier. Ik weet heus wel dat crashdieten niet goed voor je zijn.
Maar is dat van 5 kilo er af in 2 weken en na paar maanden 10 kilo erbij ook geen geval van geen zelfbeheersing?
Bij crashdiëten ga je vaak op je spieren teren, daarom verlies je ook zo snel veel gewicht.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:11 schreef Gekkebolle het volgende:
[..]
Ja Modifast kan ik dus van mijn lijstje afstrepen.
Natuurlijk wil ik z.s.m gewicht kwijt, maar wel op een gezonde manier. Ik weet heus wel dat crashdieten niet goed voor je zijn.
Maar is dat van 5 kilo er af in 2 weken en na paar maanden 10 kilo erbij ook geen geval van geen zelfbeheersing?
M.a.w na een lowcalorie-dieet moet men dus rustig overstappen naar "normaal en gezond"-eten. Dus geleidelijk?quote:Op maandag 21 maart 2011 10:14 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
...
Als je dan plots relatief normaal gaat eten, staat je lijf nog steeds in de spaarstand, en kom je dus aan van een hoeveelheid waar je eigenlijk niet van aan zou komen.
Dan zou je minder last hebben van dat crashdieet effect.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:21 schreef Greenboard het volgende:
[..]
M.a.w na een lowcalorie-dieet moet men dus rustig overstappen naar "normaal en gezond"-eten. Dus geleidelijk?
Just to make sure
Koolhydraten heb je nodig. Net als vetten en eiwitten, alleen zal een overschot aan koolhydraten je niet bepaald helpen om af te vallen. Eiwitten zijn vooral tijdens dieten geschikt om je spieren te behouden.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:36 schreef Gekkebolle het volgende:
dus minder calorieen en meer bewegen is de trick? En wat betreft koolhydraten, ik heb gehoord van anderen dat het beste is om meer eiwit binnen te krijgen en koolhydraten zo min mogelijk. Klopt dit?
Ik wil ook graag iedereen bedanken tot nu toe voor de reacties..
Ook daar is hier een mooi topic voor met hardloopopbouwschema's!quote:Op maandag 21 maart 2011 11:02 schreef Gekkebolle het volgende:
hardlopen hou ik op dit moment nog geen half uur vol met mijn gewicht. Maar dat ga ik zeker wel doen, hou ervan om tijdens de zonsopgang te lopen
Een half uur al? Dat doe je best goed als je het mij vraagt, de meeste beginners vinden het na 5-10 minuten al mooi geweest.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:02 schreef Gekkebolle het volgende:
hardlopen hou ik op dit moment nog geen half uur vol met mijn gewicht. Maar dat ga ik zeker wel doen, hou ervan om tijdens de zonsopgang te lopen
Begin lekker met wandelen, zwemmen, fietsen, of een andere sport wat makkelijker vol te houden is dan hardlopen.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:01 schreef Greenboard het volgende:
ja hardlopen met een zwaar lichaam is behoorlijk lastig. Ze zeggen na 30 min pas begin je met vet verbranden, maar ik hou het hardlopen nauwelijk 5 minuten vol. Heb goede schoenen etc. maar ik voel ook dat ik een zwaar lichaam meesleur.
Neehoor, ben daarna weer zo'n 20kg aangekomen.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
En het is er nog af Smokez? Knap hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |