abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2011 @ 02:51:02 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94407003
Ik kon in de zoekfunctie niet echt een recent balkon-topic vinden. Dus. Post *hier* alles aangaande je balkon!

Inspiratie:

Resistance is futile.
  maandag 21 maart 2011 @ 02:58:00 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94407073
Dus ik heb zelf een zéér klein balkon. Ongeveer 3 bij 1 meter. Op dat balkon staan momenteel 2 blauwe klapstoeltjes die van ellende uit elkaar donderen, 1 huishoudtrap, 1 krat met lege flesjes (van het merk Jupiler) en 2 vuilniszakken.

Mijn balkon heeft wel een mooi gietijzeren hekwerk (niet geschikt om hangmatten aan te bevestigen, zo leerde ik afgelopen nazomer :') ).

Dit jaar wil ik het dus gaan aankleden. Maar eigenlijk nog niet echt een idee over hoe ik dit aan moet pakken. Ik heb wel in mijn kerstpakket een mini-BBQ gekregen en hier kun je al wat eerder buiten zitten dan in Nederland dus volgende maand ga ik het eens aanpakken.

Vragen:
-wat zijn bij uitstek geschikte balkonplanten?
-waar vind ik goedkope compacte maar toch comfortabele stoeltjes + tafeltje?
-wat zijn nou precies de typische balkon accesoires?

Bij mij staat de zon er trouwens 's morgens op, normaal tussen 8 en 14 uur zo'n beetje. Uitzicht is verschrikkelijk, een muur van ramen met gordijnen.

Ik zat al te denken:
-twee stoeltjes
-tafeltje
-buiten kerstlampjes voor 's avonds
-paar mooie lantaarnen
-bloembakken

Maar daarmee heb je nog geen gezellig knus balkon waarop je uren door kunt brengen met een boek of zo. Tips?
Resistance is futile.
  maandag 21 maart 2011 @ 03:37:16 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94407453
Aah, wat is Ikea toch briljant!

Resistance is futile.
  maandag 21 maart 2011 @ 03:40:53 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94407480

Resistance is futile.
  maandag 21 maart 2011 @ 03:56:42 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94407611
Hmm, die deckstoelen zien er wel heel wat comfortabeler uit. Maar dan is een klaptafel er tussenin weer te hoog. Misschien beter een lekker voetenbankje voor ertussen en een kleine tafeltje kopen bij elke stoel.

Die lichtslang moet ik hebben O+. Als het die deckstoelen worden, dan wil haal ik 1 of 2 van die staande lampen.

Maar weet iemand of daar veel licht vanaf komt? Valt meestal nogal tegen met een zonnecel.

Dan nog een leuk idee voor aan de muur... Ik dacht vogelnestje maar ik zit midden in de stad, denk niet dat er vogels op af zullen komen. Canvas vind ik ook gaaf. Denk niet dat de huurbaas het kan waarderen als ik de gevel ga verven.
Resistance is futile.
  maandag 21 maart 2011 @ 03:57:45 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94407619

Dít is mooi!! Maar denk niet dat het op mijn balkon zou passen ;( . Zou wel mooi zijn voor de inkijk van de overburen.
Resistance is futile.
pi_94407681
Aha een balkontopic :D ...zal in de loop van de dag wat foto's posten hoe de mijne eruit ziet...nu even :Z
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 21 maart 2011 @ 04:20:24 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94407775
Slaap lekker trovey!

Verder zag ik nog windschermen voor tegen het hekwerk bij Ikea, op zich ook wel handig voor de inkijk. Lijkt me een stuk knusser in ieder geval. En ik zit te denken of ik die parasol wel nodig heb voor de bijbehorende klamboe. Het is me niet om de muggen te doen (want midden in de stad), zou er niet ergens een soort van redelijk grote boog te krijgen zijn waaraan ik het kan bevestigen? Zou dan gaan om een soort halve ovaal van zeker 2m breed en 1,5 meter diep. Moet dan wel aan de muur te bevestigen zijn. Hmmz. Eens rondvragen op mijn werk of we geen hobby-lassers hebben.
Resistance is futile.
  maandag 21 maart 2011 @ 04:33:39 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94407838

Groeizakken. Hangende versie naar het schijnt te koop bij HEMA.
Resistance is futile.
  maandag 21 maart 2011 @ 12:05:05 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94414139
En dan nog meer planten en bloemen die het goed doen op een balkon:

Binnen halen voor de winter:

Viola Cornuta

Fuchsia's!

Winterhard:

Eucalyptus (redelijk winterhand)

Vlinderstruik

Olijfboom

Wilgje

Campanula Blue

Lavendel (hitcote)

Blauwe regen

En dan nog de typische éénjarige plantjes zoals viooltjes, afrikaantjes en noem maar op.
Resistance is futile.
  maandag 21 maart 2011 @ 12:19:58 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94414599
OK, dus het begint al wat vastomlijnder te worden. De ladder zal moeten vertrekken naar binnen helaas, irritant want ik heb niet zoveel ruimte.

-Die twee deckstoelen wil ik. Met relaxte kussens want zo lijken ze me niet al te comfortabel.
-voetenbankje/salontafeltje tegen het hekwerk van het balkon
-windscherm aan de twee kanten
-mijn balkondeur zit in het midden (opent naar binnen) dus aan beide kanten van de opening 1 stoel
-links wil ik het hekwerkje volhangen met van die groeizakken met kruidenplanten, dus geen windscherm.
-hierboven geposte planten wil ik allemaal ergens kwijt :')
-de beide hoeken moeten vol komen staan met 1 of 2 planten op stam, verder lage plantjes
-stukje muur over voor blauwe regen
-stukje muur over voor een canvas (HEMA yo)
-de reling volhangen met plantenbakken met 1-jarigen
-liefst 2 van die staande lampen als de lichtopbrengst niet te bagger is
-die lichtslang net onder de reling gemonteerd

Verwachte kosten:
Meubilair: 150 euro
Planten: 150 euro
Andere shitjes: 100 euro
Resistance is futile.
pi_94421516
Balkonnetje vorig jaar (ongeveer 1,5-2 x 3 meter)

Kat op tafel is helaas 4 maanden later zeer plotseling overleden ;(

Ja, heel af en toe mag ik er ook eens zitten. }:| :+

Ik maak heel veel gebruik van de Kringloop en Action voor de accessoires, zit vol op het Zuiden dus de boel verkleurd snel en zo hou ik de kosten in de hand. ;) De stoeltjes zijn overigens al zeker 20 jaar oud, die kleur kun je nergens meer vinden. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 21-03-2011 19:18:34 ]
Optimist tot in de kist
  maandag 21 maart 2011 @ 15:52:42 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94422856
Leuk! Die lampionnen zijn een keigoed idee! Alleen ik kan zulke dingen niet echt ergens bevestigen. De mijne heeft geen overdakking.
Resistance is futile.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:06:08 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94429705
Hmm, ik kan me amper inhouden om alvast planten te bestellen maar mijn salaris komt pas donderdag binnen :') .

quote:
17s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:52 schreef Seven. het volgende:
Leuk! Die lampionnen zijn een keigoed idee! Alleen ik kan zulke dingen niet echt ergens bevestigen. De mijne heeft geen overdakking.
Kan wel paar touwtjes spannen van boven de deur naar de reling, trouwens. ^O^
Resistance is futile.
pi_94432891
Bij mij hangen ze ook maar aan een houten plaat. ;) Daar kwam ik achter dat dat het was toen ze door lekkage (door ouderdom) die platen moesten vervangen...sindsdien hang ik er maar niets zwaars meer aan. :X Die lampionnen waren vorig jaar verkrijgbaar bij de Action, zijn op zonneenergie dus lekker makkelijk. :P
Optimist tot in de kist
  maandag 21 maart 2011 @ 19:40:55 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94434288
Tóch maar vast besteld :').

125 euro voor een berg planten.

-eucalyptus op stam
-vlinderstruikje op stam
-treurwilgje
-brugmansia

Dan nog dingetjes die ik nog niet gepost had:

-Dahlia

-viola cornuta

-nandina nog iets

-Cotinus

Ik mag geen hoge planten meer nu.
Resistance is futile.
  maandag 21 maart 2011 @ 19:42:12 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94434374
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 19:17 schreef trovey het volgende:
Bij mij hangen ze ook maar aan een houten plaat. ;) Daar kwam ik achter dat dat het was toen ze door lekkage (door ouderdom) die platen moesten vervangen...sindsdien hang ik er maar niets zwaars meer aan. :X Die lampionnen waren vorig jaar verkrijgbaar bij de Action, zijn op zonneenergie dus lekker makkelijk. :P
Geen eens kijken of zoiets nog te krijgen is, volgend weekend weer in NL.
Resistance is futile.
pi_94459024
quote:
17s.gif Op maandag 21 maart 2011 02:51 schreef Seven. het volgende:
Ik kon in de zoekfunctie niet echt een recent balkon-topic vinden. Dus. Post *hier* alles aangaande je balkon!

Inspiratie:
[knip= balkon dag]
:s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:05:52 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94466374
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:54 schreef rubje het volgende:

[..]

[ afbeelding ] :s)
Jouw balkon?
Resistance is futile.
pi_94473872
heb wel een lekker groot balkon, hij loopt alleen wel schuin naar binnen af.

smalste plek: +- 1.20meter
breedste plek: (voor aan het huis, incl uitzicht over grasveld en kruispunt) 3,5meter
Diepte: 5meter

vanmiddag lekker rotzooi eraf gehaald, stoelen en stoelkussens er weer neergezet, en genoten van de zon. balkon staat op het zuidwesten :)
Binnenkort toch maar eens wat planten, parasol, e.d. kopen, is toch wel gezellig en ik kan er dit jaar qua tijd wat meer zitten.

lekker in de avond met vrienden gourmetten (vind ik wat veiliger en gaat minder stinken op mijn kamer die eraan grenst) en bier drinken! :P

zal binnenkort wat foto's posten!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 18:36:30 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94476157
Ja, doet u dat maar eens. Erg benieuwd. Mijn volgende appartement moet een enorm groot balkon of dakterras hebben.
Resistance is futile.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 18:44:51 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94476524
Meer balkonnetjes O+ .

Resistance is futile.
  woensdag 23 maart 2011 @ 02:01:50 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497147
quote:
17s.gif Op maandag 21 maart 2011 03:40 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En wat ziet mijn oog?! Die deckstoelen zijn een tientje goedkoper bij Ikea in Nederland!

Komt er ook nog bij.

En die ook. Bij Ikea BE niet eens te krijgen.

Net als deze:

Dan vallen die staande lampen wel af.

Sjow. Mijn hele balkon wordt Ikea dus. :7

[ Bericht 12% gewijzigd door Seven. op 23-03-2011 02:11:56 ]
Resistance is futile.
pi_94497194
Ik zou wel voor comfortabele stoelen gaan Seven...niet ergelijker dan een houten kont te krijgen terwijl je lekker wilt ontspannen. Ook lekker zittende stoelen kunnen compact en redelijk van prijs zijn. ;) Vrijdag even nieuwe viooltjes halen want de winterexemplaren waren iets minder wintervast dan beloofd dit jaar. :')
Optimist tot in de kist
  woensdag 23 maart 2011 @ 02:13:12 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497239
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 02:07 schreef trovey het volgende:
Ik zou wel voor comfortabele stoelen gaan Seven...niet ergelijker dan een houten kont te krijgen terwijl je lekker wilt ontspannen. Ook lekker zittende stoelen kunnen compact en redelijk van prijs zijn. ;) Vrijdag even nieuwe viooltjes halen want de winterexemplaren waren iets minder wintervast dan beloofd dit jaar. :')
Die deckstoelen maar dan met zitkussens, zonder lijken ze me ook redelijk kut. Dat tafeltje wordt voetenbankje, kan er toch geen 2 kwijt. Even kijken wat Ikea :+ in de aanbieding heeft.
Resistance is futile.
  woensdag 23 maart 2011 @ 02:14:35 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497250

Kom ik deze tegen O+.
Resistance is futile.
  woensdag 23 maart 2011 @ 02:15:09 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497253
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 02:07 schreef trovey het volgende:
Vrijdag even nieuwe viooltjes halen want de winterexemplaren waren iets minder wintervast dan beloofd dit jaar. :')
Ik dacht dat viooltjes sowieso niet winterhard zijn?
Resistance is futile.
pi_94497258
Leuk O+ , die kleintjes hadden ze vorig jaar ook bij de Action maar dan multicolor.
Optimist tot in de kist
  woensdag 23 maart 2011 @ 02:17:40 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497271

Kussens. Check.
Resistance is futile.
pi_94497286
quote:
11s.gif Op woensdag 23 maart 2011 02:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik dacht dat viooltjes sowieso niet winterhard zijn?
Jawel hoor, violen zijn in principe winterhard maar soms gaat het fout bij lange periodes met vorst omdat ze dan geen water meer kunnen opnemen uit de bevroren grond en dat was dus deze winter. :P Ik heb ook wel eens totaal geen voorjaarsbollen gehad...werd de grond weer te nat en waren ze verrot voordat ze überhaupt konden gaan groeien.
Optimist tot in de kist
  woensdag 23 maart 2011 @ 02:21:12 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497304
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 02:18 schreef trovey het volgende:

[..]

Jawel hoor, violen zijn in principe winterhard maar soms gaat het fout bij lange periodes met vorst omdat ze dan geen water meer kunnen opnemen uit de bevroren grond en dat was dus deze winter. :P Ik heb ook wel eens totaal geen voorjaarsbollen gehad...werd de grond weer te nat en waren ze verrot voordat ze überhaupt konden gaan groeien.
Bloembollen kan ik me zeker pas in september weer aan wagen? :+

Aah man, met al die zon heb ik dus geen zin om te wachten tot volgend weekend. Maar goed, aangezien Ikea in NL een veel groter tuinaanbod heeft en doorgaans goedkoper is.. :+
Resistance is futile.
pi_94497324
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2011 02:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bloembollen kan ik me zeker pas in september weer aan wagen? :+

Aah man, met al die zon heb ik dus geen zin om te wachten tot volgend weekend. Maar goed, aangezien Ikea in NL een veel groter tuinaanbod heeft en doorgaans goedkoper is.. :+
Je kunt nu ook bollen planten...zomerbollen en herfstbollen. ;) Elk jaargetijde zijn al er wel bolgewassen in bloei, zelfs in midwinter met sneeuwklokjes en winterakonieten. Gewoon even bij een tuincentrum bij de bollen kijken en er zal een wereld voor je opengaan. :+
Optimist tot in de kist
  woensdag 23 maart 2011 @ 02:27:40 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497347
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 02:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Je kunt nu ook bollen planten...zomerbollen en herfstbollen. ;) Elk jaargetijde zijn al er wel bolgewassen in bloei, zelfs in midwinter met sneeuwklokjes en winterakonieten. Gewoon even bij een tuincentrum bij de bollen kijken en er zal een wereld voor je opengaan. :+
Nóg iets voor op mijn lijstje O+.

*O*
Resistance is futile.
pi_94497399
Pas je straks wel even op dat je er ook nog even moet kunnen lopen? :+ Elk jaar merk ik weer dat ik eigenlijk net een pot met planten teveel op mijn balkon heb gezet omdat ik die mooie zomerbloeiers toch niet kon laten staan bij zo'n perfecte aanbieding. :') Het is behoorlijk verslavend als je eenmaal bent begonnen.
Optimist tot in de kist
  woensdag 23 maart 2011 @ 02:46:57 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497457
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 02:35 schreef trovey het volgende:
Pas je straks wel even op dat je er ook nog even moet kunnen lopen? :+ Elk jaar merk ik weer dat ik eigenlijk net een pot met planten teveel op mijn balkon heb gezet omdat ik die mooie zomerbloeiers toch niet kon laten staan bij zo'n perfecte aanbieding. :') Het is behoorlijk verslavend als je eenmaal bent begonnen.
Nu is het dus zo dat ik de buitenste 75cm aan beide kanten totaal niet zal gebruiken. Direct links van de deur en direct rechts van de deur komen stoelen te staan met net genoeg ruimte om nog een glas op de grond te zetten en je poten op het voetenbankje kwijt te kunnen (daar komt dan weer geen plantje te staan :P). De rest: bloemenzee.

Ik bedenk me wel dat ik nog paar minitafeltjes, krukjes en kistjes moet zoeken om wat hoogteverschil te fabriceren. Aan beide kanten toch zeker 2. Kringloop/Ikea yo. Komt wel in orde.
Resistance is futile.
  woensdag 23 maart 2011 @ 03:04:38 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497546
Aangaande die krukjes nog een bijzonder goed idee trouwens: mijn vader heeft een eigen bos en legt eigenhandig bomen om om houtblokken voor de kachel te maken. Kwestie van een paar blokken in de gewenste maat over te houden. 2 van zo'n 50 cm en diameter 30-40 cm, 2 van 30 cm en diameter 20-30 cm en voila, hoogteverschil. Voor beide kanten opgelost. Oeh oeh! van een dunne boom zou ik zelfs nog mini-salontafeltjes kunnen maken voor naast de stoelen (hoogte 30 cm, diameter iets van 20 cm of zo). Je zou ze nog kunnen behandelen zelfs.

Ghe, even die ouwe van me aan het werk zetten, heeft hij weer een goede reden om zijn bos in te duiken. Mijn hele balkon wordt trouwens wel superlaag. Lage stoelen, lage tafeltjes, zelfs de dingen die hoger komen te staan blijven nog redelijk laag.

Die lampionnen kunnen trouwens niet tegen regen, eh? }:| . Dan begin ik daar beter niet aan uit praktische overwegingen.

1 nadeel van dit alles: geen ophoping van vuilniszakken meer. :+

[ Bericht 17% gewijzigd door Seven. op 23-03-2011 03:09:42 ]
Resistance is futile.
pi_94512947
Geen papieren lampionnen kopen. :P Die van De Action zijn van nylon dus die kunnen prima tegen regen.
Ik kon deze winter toch echt wel 3 vuilniszakken kwijt toen ik mijn schuurdeur net voor de Kerst niet meer kon openen door een klemmende deur en ik moest wachten tot na de Kerst voordat de woningbouwvereniging dan kon verhelpen. :+
Optimist tot in de kist
pi_94524006
Weer te donker inmiddels om ff goed foto's te kunnen maken van mijn balkon, ook al is er niet echt veel spannends te zien. :') Zal van het weekend eens kijken of ik tijd heb. Mijn balkon is overigens 5 meter breed en 1,60m diep. Ongeveer.

Maar wat ik wel handig vind op mijn balkon is dat ik een balkontafel heb gekocht, zoals deze. Het is niet dit type, ik heb er een voor ongeveer 30 Euro een keer bij de Praxis gehaald toen ze daar toevallig lagen. Neemt een stuk minder ruimte in beslag als een normale tafel, of tafeltje, en je kan hem inklappen, zodat ie tegen je balkon hangt. Misschien interessant voor de mensen die ook zo iets zoeken?

Ga hier ook ff een beetje meelurken voor de plantjes, die heb ik namelijk nog niet. En ook geen verstand van. Ik moet wel ff een lijstje maken welke planten giftig voor katten zijn, want ik heb hier dus 2 van die gozers rondlopen die zelfs een dode kamerplant nog willen opeten. :')

Oh, en trovey, als ik alleen al naar de foto's van jouw balkon kijk struikel ik al, hoe doe je dat zelf? Lijkt me wel heel erg druk als je het mij vraagt, of lijkt dat maar zo? Heb je nog wel wat loopruimte?
pi_94525374
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:50 schreef Kper_Norci het volgende:
Weer te donker inmiddels om ff goed foto's te kunnen maken van mijn balkon, ook al is er niet echt veel spannends te zien. :') Zal van het weekend eens kijken of ik tijd heb. Mijn balkon is overigens 5 meter breed en 1,60m diep. Ongeveer.

Maar wat ik wel handig vind op mijn balkon is dat ik een balkontafel heb gekocht, zoals deze. Het is niet dit type, ik heb er een voor ongeveer 30 Euro een keer bij de Praxis gehaald toen ze daar toevallig lagen. Neemt een stuk minder ruimte in beslag als een normale tafel, of tafeltje, en je kan hem inklappen, zodat ie tegen je balkon hangt. Misschien interessant voor de mensen die ook zo iets zoeken?

Ga hier ook ff een beetje meelurken voor de plantjes, die heb ik namelijk nog niet. En ook geen verstand van. Ik moet wel ff een lijstje maken welke planten giftig voor katten zijn, want ik heb hier dus 2 van die gozers rondlopen die zelfs een dode kamerplant nog willen opeten. :')

Oh, en trovey, als ik alleen al naar de foto's van jouw balkon kijk struikel ik al, hoe doe je dat zelf? Lijkt me wel heel erg druk als je het mij vraagt, of lijkt dat maar zo? Heb je nog wel wat loopruimte?
Ik heb genoeg loopruimte. ;) Nadeel is wel dat ik een inpandig balkon heb en dat heb afgesloten met gaas om de katten binnen te houden, een deel is op die manier alzo niet meer beloopbaar dus daar zet ik dan maar mijn planten neer zodat het deel wat wel beloopbaar is vrij is voor mezelf. Wat betreft giftige planten en katten....ik zie er al een aantal waarvan Seven foto's heeft gepost. Mocht je vragen daarover hebben, ik weet er redelijk wat vanaf met plantenvretende katten van mezelf. :')

Balkontafel gaat hier trouwens niet lukken met zo'n inpandig balkon maar bij een andere constructie van een balkon is het inderdaad erg handig. :D
Optimist tot in de kist
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:15:51 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94525388
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:50 schreef Kper_Norci het volgende:

Tafeltje ziet er handig uit! Ik heb helaas geen ruimte voor zoiets, omdat ik weinig muur en veel hekwerk heb.

Kijk maar eens op www.tuinflora.com, daar heb ik alles besteld en daar kun je sorteren op terras en balkonplanten, winterhard of niet etc.
Resistance is futile.
pi_94526279
Voor wat betreft de balkontafel, ik heb er een aan het hekwerk hangen, die ik net als voorbeeld gaf is volgens mij alleen voor aan de muur idd. Ik heb ff op mijn Flickr gekeken of ik er een foto van had, tot nu toe moet je het hier even mee doen, ik zal kijken of ik van het weekend tijd heb om wat foto's te maken zodat je een iets betere indruk krijgt. Maar je ziet het principe in ieder geval.

Giftige planten voor katten heb ik al gevonden, het is wel een hele lange lijst trouwens :X
  woensdag 23 maart 2011 @ 23:30:15 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94536246
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:31 schreef Kper_Norci het volgende:
Voor wat betreft de balkontafel, ik heb er een aan het hekwerk hangen, die ik net als voorbeeld gaf is volgens mij alleen voor aan de muur idd. Ik heb ff op mijn Flickr gekeken of ik er een foto van had, tot nu toe moet je het hier even mee doen, ik zal kijken of ik van het weekend tijd heb om wat foto's te maken zodat je een iets betere indruk krijgt. Maar je ziet het principe in ieder geval.

[ afbeelding ]

Giftige planten voor katten heb ik al gevonden, het is wel een hele lange lijst trouwens :X
Poezebeest O+
Resistance is futile.
pi_94539051
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:31 schreef Kper_Norci het volgende:

[ afbeelding ]

Blauwe Brit? O+

Ja, helaas zijn er veel giftige planten die je niet op je balkon moet zetten als je katten denken dat het herbivoren zijn. :P Maar toch is er nog genoeg keuze hoor....het is alleen altijd jammer dat ik mijn tomatenplanten (die gek zijn op warmte) nooit op mijn balkon kan zetten maar dat ik ze altijd bij de voordeur moet zetten, de oogst is toch wat minder bijna vol op het Noorden maar liever dat dan dat mijn katten ervan eten want net als alle nachtschadeplanten is de tomatenplant uiterst giftig. ;(
Optimist tot in de kist
  donderdag 24 maart 2011 @ 01:56:05 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94541114
Ik denk lilac.
Resistance is futile.
pi_94541124
Dat kan ook. :P
Optimist tot in de kist
  donderdag 24 maart 2011 @ 02:04:19 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94541240
Zul je trouwens net zien. Ben ik zover dat ik mijn balkon onder handen kan nemen, dat het dan weer slecht weer wordt of zo.
Resistance is futile.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 maart 2011 @ 08:40:41 #47
163650 Greys
pi_94543435
Bah, door dit topic moet ik van mezelf ineens ook mijn balkon onder handen gaan nemen :(
Bedankt he! Want de tuin moet ook nog! :D

Maar ik ben reuze benieuwd wat je er van gaat maken *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_94544122
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 00:31 schreef trovey het volgende:

[..]

Blauwe Brit? O+
Nee, fawn ;)
pi_94549196
Waar haal je zo'n kunstgras voor op het balkon? Is dat duur?
pi_94552297
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:55 schreef zjenien85 het volgende:
Dat ligt eraan. Wil je kunstgras wat echt op gras lijkt, dus ook echt sprieten van een cm of 4 heeft, dan betaal je wel de hoofdprijs. Dan moet je niet raar kijken als dat 40 Euro per vierkante meter kost. Of meer zelfs. Wat er bij mij ligt is de el cheapo versie, met hele korte sprietjes, volgens mij was het iets van 7 Euro per vierkante meter, maar je hebt nog goedkopere hoor.

Ik weet niet meer zeker of het nou de Praxis of de Karwei was waar ik het gekocht heb, maar één van de 2 in ieder geval. Maar ik zag dat je op internet ook diverse winkels hebt die het verkopen.

Laat je wel goed informeren over of het wel of niet goed water doorlaat. Ik heb een overdekt balkon, gericht op het zuiden, dus alleen met flinke zuidenwind komt er wel eens wat regen op mijn balkon, maar verder niet, dus voor bij mij hoefde het niet echt water doorlatend te zijn, maar dat is natuurlijk niet bij iedereen.
pi_94559166
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:55 schreef zjenien85 het volgende:
Voor mij zo'n 25 euro voor 3 meter van 2 meter breed. Gekocht bij Leen Bakker en het ligt er nu al 4 jaar zonder problemen en verkleuren. ^O^
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')