Kan wel paar touwtjes spannen van boven de deur naar de reling, trouwens.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:52 schreef Seven. het volgende:
Leuk! Die lampionnen zijn een keigoed idee! Alleen ik kan zulke dingen niet echt ergens bevestigen. De mijne heeft geen overdakking.
Geen eens kijken of zoiets nog te krijgen is, volgend weekend weer in NL.quote:Op maandag 21 maart 2011 19:17 schreef trovey het volgende:
Bij mij hangen ze ook maar aan een houten plaat.Daar kwam ik achter dat dat het was toen ze door lekkage (door ouderdom) die platen moesten vervangen...sindsdien hang ik er maar niets zwaars meer aan.
Die lampionnen waren vorig jaar verkrijgbaar bij de Action, zijn op zonneenergie dus lekker makkelijk.
quote:Op maandag 21 maart 2011 02:51 schreef Seven. het volgende:
Ik kon in de zoekfunctie niet echt een recent balkon-topic vinden. Dus. Post *hier* alles aangaande je balkon!
Inspiratie:
[knip= balkon dag]
En wat ziet mijn oog?! Die deckstoelen zijn een tientje goedkoper bij Ikea in Nederland!quote:
Die deckstoelen maar dan met zitkussens, zonder lijken ze me ook redelijk kut. Dat tafeltje wordt voetenbankje, kan er toch geen 2 kwijt. Even kijken wat Ikeaquote:Op woensdag 23 maart 2011 02:07 schreef trovey het volgende:
Ik zou wel voor comfortabele stoelen gaan Seven...niet ergelijker dan een houten kont te krijgen terwijl je lekker wilt ontspannen. Ook lekker zittende stoelen kunnen compact en redelijk van prijs zijn.Vrijdag even nieuwe viooltjes halen want de winterexemplaren waren iets minder wintervast dan beloofd dit jaar.
Ik dacht dat viooltjes sowieso niet winterhard zijn?quote:Op woensdag 23 maart 2011 02:07 schreef trovey het volgende:
Vrijdag even nieuwe viooltjes halen want de winterexemplaren waren iets minder wintervast dan beloofd dit jaar.
Jawel hoor, violen zijn in principe winterhard maar soms gaat het fout bij lange periodes met vorst omdat ze dan geen water meer kunnen opnemen uit de bevroren grond en dat was dus deze winter.quote:Op woensdag 23 maart 2011 02:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik dacht dat viooltjes sowieso niet winterhard zijn?
Bloembollen kan ik me zeker pas in september weer aan wagen?quote:Op woensdag 23 maart 2011 02:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Jawel hoor, violen zijn in principe winterhard maar soms gaat het fout bij lange periodes met vorst omdat ze dan geen water meer kunnen opnemen uit de bevroren grond en dat was dus deze winter.Ik heb ook wel eens totaal geen voorjaarsbollen gehad...werd de grond weer te nat en waren ze verrot voordat ze überhaupt konden gaan groeien.
Je kunt nu ook bollen planten...zomerbollen en herfstbollen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 02:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bloembollen kan ik me zeker pas in september weer aan wagen?
Aah man, met al die zon heb ik dus geen zin om te wachten tot volgend weekend. Maar goed, aangezien Ikea in NL een veel groter tuinaanbod heeft en doorgaans goedkoper is..
Nóg iets voor op mijn lijstjequote:Op woensdag 23 maart 2011 02:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Je kunt nu ook bollen planten...zomerbollen en herfstbollen.Elk jaargetijde zijn al er wel bolgewassen in bloei, zelfs in midwinter met sneeuwklokjes en winterakonieten. Gewoon even bij een tuincentrum bij de bollen kijken en er zal een wereld voor je opengaan.
Nu is het dus zo dat ik de buitenste 75cm aan beide kanten totaal niet zal gebruiken. Direct links van de deur en direct rechts van de deur komen stoelen te staan met net genoeg ruimte om nog een glas op de grond te zetten en je poten op het voetenbankje kwijt te kunnen (daar komt dan weer geen plantje te staanquote:Op woensdag 23 maart 2011 02:35 schreef trovey het volgende:
Pas je straks wel even op dat je er ook nog even moet kunnen lopen?Elk jaar merk ik weer dat ik eigenlijk net een pot met planten teveel op mijn balkon heb gezet omdat ik die mooie zomerbloeiers toch niet kon laten staan bij zo'n perfecte aanbieding.
Het is behoorlijk verslavend als je eenmaal bent begonnen.
Ik heb genoeg loopruimte.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:50 schreef Kper_Norci het volgende:
Weer te donker inmiddels om ff goed foto's te kunnen maken van mijn balkon, ook al is er niet echt veel spannends te zien.Zal van het weekend eens kijken of ik tijd heb. Mijn balkon is overigens 5 meter breed en 1,60m diep. Ongeveer.
Maar wat ik wel handig vind op mijn balkon is dat ik een balkontafel heb gekocht, zoals deze. Het is niet dit type, ik heb er een voor ongeveer 30 Euro een keer bij de Praxis gehaald toen ze daar toevallig lagen. Neemt een stuk minder ruimte in beslag als een normale tafel, of tafeltje, en je kan hem inklappen, zodat ie tegen je balkon hangt. Misschien interessant voor de mensen die ook zo iets zoeken?
Ga hier ook ff een beetje meelurken voor de plantjes, die heb ik namelijk nog niet. En ook geen verstand van. Ik moet wel ff een lijstje maken welke planten giftig voor katten zijn, want ik heb hier dus 2 van die gozers rondlopen die zelfs een dode kamerplant nog willen opeten.![]()
Oh, en trovey, als ik alleen al naar de foto's van jouw balkon kijk struikel ik al, hoe doe je dat zelf? Lijkt me wel heel erg druk als je het mij vraagt, of lijkt dat maar zo? Heb je nog wel wat loopruimte?
Tafeltje ziet er handig uit! Ik heb helaas geen ruimte voor zoiets, omdat ik weinig muur en veel hekwerk heb.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:50 schreef Kper_Norci het volgende:
Weer te donker inmiddels om ff goed foto's te kunnen maken van mijn balkon, ook al is er niet echt veel spannends te zien.Zal van het weekend eens kijken of ik tijd heb. Mijn balkon is overigens 5 meter breed en 1,60m diep. Ongeveer.
Maar wat ik wel handig vind op mijn balkon is dat ik een balkontafel heb gekocht, zoals deze. Het is niet dit type, ik heb er een voor ongeveer 30 Euro een keer bij de Praxis gehaald toen ze daar toevallig lagen. Neemt een stuk minder ruimte in beslag als een normale tafel, of tafeltje, en je kan hem inklappen, zodat ie tegen je balkon hangt. Misschien interessant voor de mensen die ook zo iets zoeken?
Ga hier ook ff een beetje meelurken voor de plantjes, die heb ik namelijk nog niet. En ook geen verstand van. Ik moet wel ff een lijstje maken welke planten giftig voor katten zijn, want ik heb hier dus 2 van die gozers rondlopen die zelfs een dode kamerplant nog willen opeten.![]()
Oh, en trovey, als ik alleen al naar de foto's van jouw balkon kijk struikel ik al, hoe doe je dat zelf? Lijkt me wel heel erg druk als je het mij vraagt, of lijkt dat maar zo? Heb je nog wel wat loopruimte?
Poezebeestquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:31 schreef Kper_Norci het volgende:
Voor wat betreft de balkontafel, ik heb er een aan het hekwerk hangen, die ik net als voorbeeld gaf is volgens mij alleen voor aan de muur idd. Ik heb ff op mijn Flickr gekeken of ik er een foto van had, tot nu toe moet je het hier even mee doen, ik zal kijken of ik van het weekend tijd heb om wat foto's te maken zodat je een iets betere indruk krijgt. Maar je ziet het principe in ieder geval.
[ afbeelding ]
Giftige planten voor katten heb ik al gevonden, het is wel een hele lange lijst trouwens
Blauwe Brit?quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:31 schreef Kper_Norci het volgende:
Voor wat betreft de balkontafel, ik heb er een aan het hekwerk hangen, die ik net als voorbeeld gaf is volgens mij alleen voor aan de muur idd. Ik heb ff op mijn Flickr gekeken of ik er een foto van had, tot nu toe moet je het hier even mee doen, ik zal kijken of ik van het weekend tijd heb om wat foto's te maken zodat je een iets betere indruk krijgt. Maar je ziet het principe in ieder geval.
[ afbeelding ]
Giftige planten voor katten heb ik al gevonden, het is wel een hele lange lijst trouwens
Dat ligt eraan. Wil je kunstgras wat echt op gras lijkt, dus ook echt sprieten van een cm of 4 heeft, dan betaal je wel de hoofdprijs. Dan moet je niet raar kijken als dat 40 Euro per vierkante meter kost. Of meer zelfs. Wat er bij mij ligt is de el cheapo versie, met hele korte sprietjes, volgens mij was het iets van 7 Euro per vierkante meter, maar je hebt nog goedkopere hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:55 schreef zjenien85 het volgende:
Waar haal je zo'n kunstgras voor op het balkon? Is dat duur?
Voor mij zo'n 25 euro voor 3 meter van 2 meter breed. Gekocht bij Leen Bakker en het ligt er nu al 4 jaar zonder problemen en verkleuren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:55 schreef zjenien85 het volgende:
Waar haal je zo'n kunstgras voor op het balkon? Is dat duur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |