Dat heb ik al geprobeerd. Het probleem daarvan is dat dat een drukveer is, en ik heb trekveren gemaakt. De uiteindes van mijn veer behoren niet tot dezelfde swept boss als de veer, en daardoor wordt het meteen een stuk moeilijker om het zo te doen.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:56 schreef KoningStoma het volgende:
Ik weet niets van solidworks, maar helpt dit?
Anders moet je maar even rondzoeken op solidworks dynamic springs. Op google stond er genoeg over.
De veer is een swept boss, en de 2 uiteindes zijn beiden een 3d sketch. Dat had ik ook als 1 sketch kunnen maken, maar dat had verder geen tijd gescheeld.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:09 schreef Cocktailprikker het volgende:
Kan je niet een beetje vals spelen dan, door de trekveer als een subassy op te bouwen waarvan de 2 ogen eigenlijk losse parts zijn ? Ik weet niet hoe je dit anders zou moeten realiseren. Is er trouwens al een SW topic @ fok?Heb ook wel wat leuk tekenwerk
- edit je zegt dat je een 2voudige swept boss hebt gemaakt? Waarom niet 1 met een 3d sketch?
Dat is niet nodig. Gewicht is geen issue. We hebben berekend dat de boor (de motor is een accuboormachine) met een goede overbrengingsverhouding genoeg koppel kan leveren om 40 kilo vooruit te trekken. Ons karretje weegt nu ongeveer 20 kilo.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:01 schreef Habork het volgende:
Waarom gebruik je een enkele gekromde buis om het dienblad vast te houden? Mij lijkt dat dit op een slimmere manier minder zwaar uitgevoerd kan worden.
Blijft het nog een mooi verbeterpunt naar mijn mening. De constructie van het onderstel ziet er netjes en doordacht uit. Alleen hetgeen wat erop staat lijkt niet doordacht, waar haalt het bijvoorbeeld zijn stijfheid in z-richting vandaan?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:27 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Dat is niet nodig. Gewicht is geen issue. We hebben berekend dat de boor (de motor is een accuboormachine) met een goede overbrengingsverhouding genoeg koppel kan leveren om 40 kilo vooruit te trekken. Ons karretje weegt nu ongeveer 20 kilo.
Dat vraag ik me ook afquote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:19 schreef Habork het volgende:
[..]
Alleen hetgeen wat erop staat lijkt niet doordacht, waar haalt het bijvoorbeeld zijn stijfheid in z-richting vandaan?
Precies, gekromde buizen zien er wel mooi uit. Daarnaast zou ik nog de staaf waaraan het gewicht hangt verkorten en in plaats daarvan meer gewicht erin als het nodig zou zijn. Zo zwaar zullen een paar biertjes ook niet zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:28 schreef Unsub het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af![]()
Kun je niet beter 2 gekromde buizen gebruiken, vanaf de buitenkant van het onderstel naar het midden toe? (als gewicht toch geen issue is..)
verder ziet er er erg leuk uit
Het hele principe van die lange arm is dat de hoek van het dienblad kleiner blijft, terwijl het gewicht verder uitwijkt. Je wil dat dienblad namelijk ter allen tijde zo recht mogelijk houden.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:35 schreef Habork het volgende:
[..]
Precies, gekromde buizen zien er wel mooi uit. Daarnaast zou ik nog de staaf waaraan het gewicht hangt verkorten en in plaats daarvan meer gewicht erin als het nodig zou zijn. Zo zwaar zullen een paar biertjes ook niet zijn.
Kan.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:28 schreef Unsub het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af![]()
Kun je niet beter 2 gekromde buizen gebruiken, vanaf de buitenkant van het onderstel naar het midden toe? (als gewicht toch geen issue is..)
verder ziet er er erg leuk uit
Waar halen jullie nu de stijfheid vandaan? Door onnodig veel vlees te gebruiken?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:21 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Kan.Maar daar is het nu te laat voor.
Ik ben eerstejaars trouwens.
Jup.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:25 schreef Habork het volgende:
[..]
Waar halen jullie nu de stijfheid vandaan? Door onnodig veel vlees te gebruiken?
hahahaquote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:21 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Kan.Maar daar is het nu te laat voor.
Ik ben eerstejaars trouwens.
Hij moet kunnen serveren in ruimtes waar een feestje gebouwd wordt. Je weet zelf ook wel wat voor een tyfusbende het wordt op zo'n vloer.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:09 schreef Frenkyboy het volgende:
Waarom rupsbanden in godsnaam. Of moet ie kunnen serveren in outdoor omgevingen....
Extrusieprofiel maken en dan die klossen afdraaienquote:Op zaterdag 2 april 2011 10:03 schreef Basp1 het volgende:
Hoe kun je gedraaide wielen maken met spaken erin?
Verder vraag ik me af wat er gebeurd als jullie robot iets bergop of af moet rijden ik ben bang dat dan alles van de dienblad zal schuiven.
Verder wel een grappig project. Hoe willen jullie de robot laten sturen met maar 1 motor zoals ik het nu zie?
Klopt.quote:Op zaterdag 2 april 2011 11:05 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Extrusieprofiel maken en dan die klossen afdraaien
Maar TS zal wel bedoelen draaien en dan uitfrezen
oja, @ TS, een rupsband kan je denk ik wel maken met de belt/chain functie![]()
Het is een 1ejaars project. Hij hoeft niet te kunnen sturen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:03 schreef Basp1 het volgende:
Hoe kun je gedraaide wielen maken met spaken erin?
Verder vraag ik me af wat er gebeurd als jullie robot iets bergop of af moet rijden ik ben bang dat dan alles van de dienblad zal schuiven.
Verder wel een grappig project. Hoe willen jullie de robot laten sturen met maar 1 motor zoals ik het nu zie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |