oh, daar heb je zeker een punt mee hoor. ik vind de mijne daar alleen nog wat te klein voor (1 en 2)quote:Op maandag 21 maart 2011 13:59 schreef HaerdenC het volgende:
tja mijn zoontje mag alles zien op het nieuws ... ik heb liever dat hij weet in wat voor wereld we leven ... maar dat is andere discussie. Ik kan jouw standpunt wel begrijpen! Soms denk ik ook zo maar toch ... liever de realiteit.
quote:In het noorden van Japan is de wederopbouw na de aardbeving en de tsunami al begonnen. De eerste huizen krijgen in Rikuzentakata vorm en de meeste daklozen zouden er nog voor het einde van de maand een dak boven hun hoofd moeten krijgen. De stad was heel zwaar getroffen door de tsunami. In sommige andere steden zal de wederopbouw wel moeizamer verlopen.
Hier liever alleen zaken betreffende de kerncentrales, de rest kan beter in het andere Japan topicquote:
14u56:quote:De pogingen om de stroom te herstellen aan reactoren 3 en 4 is gestaakt sinds er rook begon op te stijgen boven de complexen van reactoren 2 en 3. Morgen zullen de activiteiten hernomen worden. Tepco had zijn personeel ook tijdelijk geëvacueerd.
quote:Spinazie en melk die tijdelijk aan radioactiviteit blootgesteld zijn, mogen geconsumeerd worden. Dat zegt de Wereldgezondheidsorganisatie. "De korte blootstelling vormt geen risico voor de volksgezondheid", aldus Peter Cordingley, die wel toegaf dat de ontdekking van besmette spinazie tot 120 kilometer van de getroffen kerncentrale van Fukushima "onverwacht" was.
Weten ze al wat aan de basis lag?quote:Op maandag 21 maart 2011 14:45 schreef HaerdenC het volgende:
het ziet er niet zo goed uit ... er is zwarte rook uit 2 reactors ... dat is geen goed voorteken ... opgelost is het zeker nog niet...
quote:
ik heb nog nergens iets kunnen vinden van wat het zou kunnen zijn ... het personeel is geevacueerd dus zij zullen ook van op afstand moeten onderzoeken ... vast staat dat zwarte rook minder waarschijnlijk komt van propere waterstoom ...quote:Op maandag 21 maart 2011 15:02 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Weten ze al wat aan de basis lag?
quote:In negen provincies is de voorbije dagen radioactief materiaal aangetroffen in kraantjeswater. Overal zou de hoeveelheid wel nog onder het maximum toegelaten niveau liggen, meldt de nucleaire veiligheidscommissie. Het gaat onder meer om jodium en cesium.
quote:Een interessante opmerking uit Finland. De nucleaire autoriteit STUK heeft Japan laten weten dat ze twintig jaar geleden een studie hebben gedaan naar het gebruik van zeewater als koelmiddel. In Fukushima werd zeewater naar de centrale gepompt om de reactoren af te koelen. Dat kan volgens de Finnen echter enkel als tijdelijke oplossing. Als zeewater kookt, zal de zoutoplossing in het water condenseren en uiteindelijk zoutkristallen vormen. Als dat op uitgebreide schaal gebeurt, kunnen de reactoren hier niet mee afkoelen.
Die opmerking is in één v/d vorige topics ook al van een andere bron langs gekomen.quote:
quote:Ondertussen staan de betonwagens klaar. Voor als ze echt niet meer weten hoe de splijtstof in reactor 4 anders afgedekt moet worden
quote:Warren Buffet noemt de aardbeving in Japan een uitzonderlijk fenomeen dat kansen biedt om te investeren in aandelen in Japanse bedrijven. De één zijn dood...
Tsja hoe lang kun je nog blijven proberen ?quote:
16u00:quote:Inwoners van Iitate, op ongeveer 50 kilometer van de kerncentrale van Fukushima, mogen geen kraantjeswater meer drinken door de te hoge radioactiviteit van het water. Mensen mogen het water wel nog gebruiken om hun handen te wassen of om een bad te nemen.
quote:Ingenieurs melden volgens de New York Times dat ze nog steeds niet voldoende stroom hebben ondanks de heraansluiting van de stroom gisteren. Er is niet genoeg energie voor de systemen die de temperatuur en de druk in de reactorgebouwen regelen.
Waar komen die nieuws-submits vandaan, als het geen geheim is (te lui voor Google)?quote:
Staat al eerder in dit topic vermeldquote:Op maandag 21 maart 2011 16:09 schreef IkBenEenStoner het volgende:
[..]
Waar komen die nieuws-submits vandaan, als het geen geheim is (te lui voor Google)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |