Er staat op zich natuurlijk niet dat het over een polyester snaar gaat en ik kan ook niet vinden waar hij zegt dat hij zo comfortabel voor je arme isquote:Op maandag 28 maart 2011 08:17 schreef magik7777 het volgende:
Die achthoekige snaar kan ook een Babolat pro huricane tour zijn.
Opvallend is dat je zegt dat ie armvriendelijker is dan de Luxilon, terwijl Luxilon bekend staat als 1 van de meest armvriendelijke polyester snaren.
Achthoekige snaar moet bijna wel een polyester of een andere monofilament zijn.
Moeten ze niet nog een paar keer walsen ofzo? Of dat het nog moet "inklinken' of zoiets?quote:Op maandag 28 maart 2011 11:51 schreef senswal het volgende:
Volgens mij willen ze bij ons gewoon niet dat er iemand de baan op gaat voor 1 april. Ik zag dat ze klaar voor gebruik waren, alleen de netten moesten nog vast gemaakt worden.
En ze zijn meestal niet zo duur. Je kunt een heel duurzaam snaartje krijgen voor een goed prijsje.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:06 schreef Norrage het volgende:
Polysnaar
Het doet wat sneller pijn aan je arm, het speelt wat stugger...maar je hoeft tenminste niet om de maand je racket te bespannen..scheelt per jaar tenminste 100 euro, misschien zelf wel meer. En als het er eenmaal al een tijd in zit wordt het vanzelf soepeler
Ja ze waren al enkele keren gewalsd, want de lijnen lagen diep/stevig in het gravel. En die leggen ze ieder jaar er weer opnieuw op. Maar ja inderdaad die risico's ja. Iedereen van de club kan ook zo de baan op, en ze gaan niet iemand de hele dag daar neer zetten om te vertellen dat je er niet op mag. Daarnaast is 1 april ook meteen de Open Dag, dus willen ze alles er natuurlijk perfect bij hebben liggen.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:08 schreef Komakie het volgende:
[..]
Moeten ze niet nog een paar keer walsen ofzo? Of dat het nog moet "inklinken' of zoiets?
Een tennisbaan aanleggen is zo'n precies werkje dat ze er waarschijnlijk ook geen risico's mee willen nemen.
Bij ons was dat ook altijd. Echt op de eerste dag mocht je pas de baan op en daarvoor hingen de netten ook altijd laag. Als je dat niet doet gaan mensen alsnog de baan op. Zelfs als er bordjes hangen dat het niet mag. Daar hebben sommige mensen gewoon schijt aan.
Bij ons gaan de banen dit weekend open, maar waarschijnlijk begin ik volgende week pas met trainen. Ik heb de mogelijkheid om een lang weekend even weg te gaan dus dan moet de training maar even uitgesteld worden. Daarna nog een weekje trainen en dan is het zo ver. Weer een lekkere voorbereiding op de competitie.
Ik heb nu 2 keer per week training en dat is wel fijn. Speel je tenminste 2 keer per week intensief en echt trainend op bepaalde onderdelen. Wat met vrij spelen natuurlijk al snel verwaterd.
Het is meer dan 10 jaar geleden dat ik voor het laatst 2 keer per week training had
KNLTB hoeft nooit te weten dat je het na de beoogde speeldag speelt...Uitslagen staan er sowieso nooit meteen op. Doe het gewoon, wel in overleg met de tegenstander en die moet natuurlijk wel kunnen, een paar dagen later...soms is het onoverkomelijk...quote:Op maandag 28 maart 2011 12:32 schreef magik7777 het volgende:
wel een gedoe om bij ons 1 wedstrijd van de competitie te verzetten.
We zijn met 4 man, en we kunnen alle 4 de dag voor pasen niet (paaspop).
Aangezien je de wedstrijd alleen naar voren kunt halen (ivm competitevervalsing) zal deze op 2 april gespeeld moeten worden, maar dan kan ik weer niet meedoen. (weekendje weg)
Vervanger die we op het oog hebben, is in speelsterkte een stuk hoger dan mij, waardoor de gezamelijke rating hoger is dan het eerste herenteam, en dat mag dus weer niet.
Voorgaande jaren hadden we elk jaar een team van 6 personen, nu een team van 4 man. Word lastig met verhinderingen en blessures evt.
Vaak is het ook zo dat je natuurlijk gaten in de baan trapt zo in het begin van het seizoen. Als er dan niemand is om ze te dichten liggen ze er op 1 april nog.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:25 schreef senswal het volgende:
[..]
Ja ze waren al enkele keren gewalsd, want de lijnen lagen diep/stevig in het gravel. En die leggen ze ieder jaar er weer opnieuw op. Maar ja inderdaad die risico's ja. Iedereen van de club kan ook zo de baan op, en ze gaan niet iemand de hele dag daar neer zetten om te vertellen dat je er niet op mag. Daarnaast is 1 april ook meteen de Open Dag, dus willen ze alles er natuurlijk perfect bij hebben liggen.
We gaan met ons team proberen om in die eerste week minstens 5 keer de baan op te gaan, wel met 2 keer training erbij.
Ik breng het altijd weg naar een van mijn vrienden, bijna allemaal bespannen ze...betaal ik dan een 10tje ofzo...quote:Op maandag 28 maart 2011 12:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
En ze zijn meestal niet zo duur. Je kunt een heel duurzaam snaartje krijgen voor een goed prijsje.
Ik zit nu even te kijken, maar die Luxilon snaren zijn wel rete duur zeg.
Mijn snaartje heb ik voor 9 euro per setje en 99 euro per 200m. Die Luxilon Big Banger kost gewoon het dubbele.
Bespannen jullie dat zelf of ga je er ook nog eens mee naar een winkel?
ja maar de knltb gaat pas klagen als ze er na 2 a 3 dagen nog niet opstaan. Je moet het uiteraard even overleggen met het bestuur (of je VCLs of wie dan ook de verantwoordelijkheid dragen) maar wat mij betreft zou het gewoon een goede optie zijn...quote:Op maandag 28 maart 2011 12:52 schreef magik7777 het volgende:
Ik vind smashcout ook wel lekker ballen...
Bij ons staan de uitslagen er vrijwel meteen na het weekend op. Denk ook niet zo zeer dat de vereniging moeilijk zal doen, maar eerder de KNLTB. Want naar achteren verplaatsen mag alleen bij een overlijdingsgeval of als het weer tegen zit. Het zal echt wel vaker worden gedaan, maar we spelen voor het eerst competitie bij een andere vereniging, dus willen wel een goede indruk maken, en liever geen boete....
500 euroquote:Op maandag 28 maart 2011 12:28 schreef magik7777 het volgende:
Volgens mij moet een 8 kantige of 6 kantige snaar wel bijna een polyestersnaar zijn. Of in ieder geval een monofilament. Daar ging ik ervan uit dat de nieuwe snaar ook een polyestersnaar zou zijn.
Ik bespan alles zelf. Was jaarlijks meer dan 500 Euro kwijt aan bespaningen.
100 euro per coil is een mooie prijs voor je snaren, volgens mij kun je 19 bespanningen uit 1 coil halen (afhankelijk van bladgrootte van je racket)
Heb standaard 3 coils liggen, en wat setjes om mezelf zo af en toe te verwennen. Onlangs met natuurdarm van Pacific bespannen, maar dat tennist toch een heel stuk fijner dan welke niet natuurlijke darmsnaar dan ook.
Ik vind dat smashcourt nog wel te doen. De bal stuitert in ieder geval een stuk natuurlijker (lees: vergelijkbaar aan gravel) dan op een kunstgrasbaan.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:49 schreef Norrage het volgende:
Smashcourt banen hebben wel snel het probleem dat kunstgras ook kan hebben, namelijk teveel zand...maar wij hebbe het ook en ik vind het altijd toch best prima.
Maar we hebben akelig veel tegenstanders die altijd lopen te klagen....
Bij ons staat het er ook meestal al vrij snel op. De maandag of dinsdag na de competitiedag is het meestal al gebeurd.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:52 schreef magik7777 het volgende:
Ik vind smashcout ook wel lekker ballen...
Bij ons staan de uitslagen er vrijwel meteen na het weekend op. Denk ook niet zo zeer dat de vereniging moeilijk zal doen, maar eerder de KNLTB. Want naar achteren verplaatsen mag alleen bij een overlijdingsgeval of als het weer tegen zit. Het zal echt wel vaker worden gedaan, maar we spelen voor het eerst competitie bij een andere vereniging, dus willen wel een goede indruk maken, en liever geen boete....
Ik heb ook even gekeken.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik vind dat smashcourt nog wel te doen. De bal stuitert in ieder geval een stuk natuurlijker (lees: vergelijkbaar aan gravel) dan op een kunstgrasbaan.
Het vervelende is alleen dat je met het glijden hetzelfde probleem hebt als met kunstgras. Je glijdt vrij snel weg en zeker als er een beetje zand op ligt glij je alle kanten op. Tot het punt dat er wat minder ligt, dan sta je ineens stil.
Uiteraard kan dat voor een gedeelte met schoeisel te maken hebben, maar voor iedere baansoort een paar schoenen kopen omdat je er toevallig een keer op speelt is natuurlijk wel wat overdreven.
Kunstgras spelers kunnen dan weer goed met de baan om gaan, maar de bal stuitert niet zoals zij gewend zijn.
Op die manier heb je altijd wat te klagen
Ik vind het beter spelen dan kunstgras, maar het komt nog niet in de buurt bij gravel. Ik vind Pro-bounce de lekkerste kunstbaan. Die lijkt ook het meest op gravel. De bal stuitert hetzelfde en je hebt veel grip. Ik heb er 1 seizoen training op gegeven en ik vind het echt super jammer dat het niet veel vaker wordt gaan gelegd. Waarschijnlijk omdat het wat minder bekend is.
Regeltjesquote:Op maandag 28 maart 2011 13:22 schreef magik7777 het volgende:
Van de tegenstanders moeten er ook 3 man naar paaspop (dus die kunnen 23 april ook niet echt), dus die vinden het wel best. Alleen de captain van mijn team wil het weer volgens de regeltjes doen.
Datum word nu dus 2 april, wel klote, ik mis zelden een competitiewedstrijd.
Ze hebben de wedstrjid dus een week naar voren geschoven? Dat is ook nog wel een optie.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:50 schreef magik7777 het volgende:
Zei ik ook al, tuurlijk wil je als team graag kampioen worden, maar dit soort dingen word zo vaak gedaan.
Hoe dan ook, ik heb gewoon pech, en mis de seizoensopener komende zaterdag.
Gewoon achter elkaar op kunstgras. Dat wennen aan kunstgras is al zo rot en dan weer terug naar gravel is iets makkelijker, maar als je daarna weer naar kunstgras moet je weer wennen. Dat schiet ook niet op.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:26 schreef senswal het volgende:
[..]
Ik heb ook even gekeken.
3 keer uit op kunstgras, There we go![]()
Vraag me trouwens af wat vervelender is, alleen maar op kunstgras spelen en dan ineens op gravel. Of juist afwisselend gravel en kunstgras?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |