abonnement Unibet Coolblue
pi_94354066
Die vrouw van Gaddafi is officieel Libisch, maar volgens mij echt Bosnisch. Iemand die dit weet?
pi_94354090
Kan iemand me ff updaten sinds 20:30?
  zaterdag 19 maart 2011 @ 23:17:32 #178
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94354099
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:14 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Dank.

Overigens over die liveblogs: BBC, Al-Jazeera, NOS, NRC, Guardian... welke volgen jullie?
Zoveel mogelijk :P maar standaard altijd NRC, AJE, BBC en net even Nederland2. Plus een teringlading aan twitters.

En voorheen nog Libya17feb ;(
pi_94354128
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:17 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk :P maar standaard altijd NRC, AJE, BBC en net even Nederland2. Plus een teringlading aan twitters.

En voorheen nog Libya17feb ;(
Die van Mohammed toch?
Ne mutlu turkum diyene! <3
pi_94354132
Volkskrant heeft ook vaak een liveblog, maar nu even niet zo te zien.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 23:18:12 #181
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94354135
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:16 schreef Staal het volgende:

[..]

AJ aan en CNN ook als ik kan (meestal helaas niet.) Teletekst heel af en toe en verder voornamelijk het blog van NRC.
Vergeet ik even vrolijk FOK! te noemen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94354136
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Kan iemand me ff updaten sinds 20:30?
;)

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-interventie-libie/
pi_94354140
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:16 schreef Lagrinta het volgende:
Die vrouw van Gaddafi is officieel Libisch, maar volgens mij echt Bosnisch. Iemand die dit weet?
Ik las lesbisch. :')
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_94354141
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:14 schreef zoefbust het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_94354181
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:18 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik las lesbisch. :')
ik ook :')
pi_94354183
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:18 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

;)

[spoiler]Update 23:10 De Amerikaanse marine heeft op de eigen website fotos gepubliceerd van de Amerikaanse raketaanvallen op het Libische luchtafweergeschut die eerder vanavond plaatsvonden.

Update 23:06 Het ministerie van Defensie ontkent dat er Nederlandse vliegtuigen zijn geland op een militaire basis in Italië. Er wordt nog altijd gewacht op een verzoek van de NAVO. (NOS)

Update 23:00 Het Pentagon gaf eerder vanavond een briefing over de Amerikaanse militaire acties in Libië. Kijk de briefing hier terug:

Update 22:58 Een inwoner van Tripoli zegt explosies in het oosten van de hoofstad te hebben gehoord. (BBC)

Update 22:56 Meer uit Gaddafis korte speech: hij zei dat Noord-Afrika in een strijdtoneel is veranderd en dat de belangen van alle landen in de regio gevaar lopen. De Libiërs zullen tegen de koloniale agressie van de kruisvaarders blijven strijden, aldus Gaddafi.

Update 22:49 Gaddafi heeft zojuist een drie minuten telefonische toespraak gehouden op de Libische staats-tv. Hij noemde de militaire acties in Libië een tweede kruistocht en zei dat het Libische volk de aanvallen zal pareren. Gaddafi zei verder dat hij in het hele land wapenopslagplaatsen gaat openen om alle Libiërs te bewapenen zodat zij kunnen meewerken aan een revolutie.

Update 22:44 Obama sprak vanavond per telefoon de Amerikaanse bevolking toe over de militaire acties van de VS in Libië. Luister hier zijn korte verklaring terug:

Update 22:38 Al Jazeera meldt dat Nederlandse gevechtsvliegtuigen geland zijn op een Italiaanse militaire basis. Er is nog geen verdere bevestiging van dit nieuws.

Update 22:36 De Libische staats-tv zegt dat westerse landen vandaag luchtaanvallen hebben uitgevoerd op Zuwarah, Tripoli, Sirte en Benghazi. (Al Jazeera)

Update 22:32 De Britse, Franse en Amerikaanse luchtaanvallen op Libië worden volgens een Franse regeringsfunctionaris gecoördineerd op een Amerikaans militair hoofdkwartier in Duitsland. (AFP)

Update 22:27 De toespraak van Gaddafi wordt nu niet snel, maar later vanavond verwacht. (SkyNews)

Update 22:25 Westerse landen zouden nu ook de Libische luchtmachtbasis Mitiga nabij Tripoli hebben gebombardeerd. (Al Jazeera)

Update 22:21 Inwoners van de westelijke stad Misurata zeggen dat westerse landen een luchtmachtbasis van Gaddafis troepen hebben gebombardeerd. (Reuters)

Update 22:18 Gaddafi gaat zometeen een toespraak houden over de de militaire acties van de kruisvaardersvijand. Dat meldt de Libische staats-tv. (Reuters)

Update 22:15 Vier Spaanse gevechtsvliegtuigen die onderdeel zijn van de VN-coalitie zijn vertrokken vanuit Madrid. De Spaanse premier Zapatero maakte zojuist bekend dat zijn land twee militaire bases ter beschikking stelt aan de coalitielanden die de militaire acties in Libië uitvoeren. (Reuters)

Update 22:11 Al Jazeera meldt dat vier van zijn verslaggevers in het westen van Libië zijn gearresteerd door de Libische autoriteiten.

Update 22:00 De Franse regering ontkent de bewering van de Libische staats-tv dat in Libië een Frans gevechtsvliegtuig uit de lucht is geschoten.

Update 21:56 De Libische regeringswoordvoerder zegt dat deze agressie barbaars is en geen excuus heeft. Hij stelt dat aanvallen van westerse troepen grote schade hebben veroorzaakt en dat burgers en gebouwen getroffen zijn. Ambulances doen er volgens de regering alles aan om zoveel mogelijk burgers te redden.

Update 21:52 Een persconferentie van de Libische regering kan elk moment beginnen en is live te volgen op Al Jazeera.

Update 21:50 Volgens de Libische staatstelevisie is er in Libië een Frans gevechtsvliegtuig neergeschoten. Dit bericht is nog onbevestigd. (AFP)

Update 21:48 Qatar en de Verenigde Arabische Emiraten zijn de twee Arabische landen die aan de militaire acties tegen Gaddafis regime zullen deelnemen, meldt het Pentagon. Wat zij precies gaan doen maken ze later zelf bekend.

Update 21:45 Een functionaris van de Amerikaanse regering zegt dat de Verenigde Staten verschillende scenarios voor het verloop van de militaire acties in Libië klaar hebben liggen, maar dat in geen van de scenarios Gaddafi aan de macht kan blijven. (CBS)

Update 21:42 Terwijl het Pentagon journalisten brieft over de Amerikaanse militaire acties in Libië, beweert de Libische staats-tv nu dat kruisvaardersvijanden ook burgerdoelen zouden bombarderen in Benghazi, Zuwarah en Misrata. Eerder vanavond claimde de Libische staats-tv al dat westerse landen burgers in Tripoli bombarderen. Van deze berichten is zeer waarschijnlijk niets waar. (Reuters)

Update 21:40 Het Pentagon zegt dat de Amerikaanse raketaanvallen de eerste fase zijn van de operatie en dat meer fases zullen volgen. De operatie is bedoeld om de no-fly zone boven Libië te bewerkstellingen.

Update 21:32 Bij de Amerikaanse operatie in Libië, die door het Pentagon Odyssey Dawn wordt genoemd, zijn tot nu toe nog een Amerikaanse gevechtsvliegtuigen ingezet, maar de Amerikanen zijn daar wel voorbereidingen voor aan het treffen.

Update 21:28 De VS hebben tot nu toe 110 Tomahawk-raketten op meer dan twintig doelen van het Libische leger afgevuurd, aldus het Pentagon.

Update 21:26 Het Pentagon geeft momenteel een briefing over de Amerikaanse militaire acties in Libië. Volg de briefing hier live.

Update 21:20 De Libische staats-tv beweert dat bombardementen van de kruisvaardersvijand op Tripoli burgerslachtoffers hebben geëist en dat ambulances op weg zijn om gewonden te verzorgen. Er zijn geen indicaties dat deze claims kloppen. (Al Arabiya)

Update 21:17 Ook Groot-Brittannië meldt dat het begonnen is aan militaire operaties in Libië.

Update 21:14 Obama zei in zijn telefonische verklaring dat de internationale gemeenschap de roep van een bedreigd volk beantwoordt. Hij herhaalde dat de VS geen grondtroepen naar Libië zullen sturen, maar dat de Amerikanen begonnen zijn aan gelimiteerde militaire acties in het land.

Update 21:10 Obama zegt dat het gebruik van geweld niet de eerste keuze van de VS is, maar dat Gaddafi niet stopte met het aanvallen van zijn eigen burgers. Daarom werkt Amerika nu met een brede coalitie van landen samen om de resolutie van de VN-Veiligheidsraad te implementeren.

Update 21:09 Obama is in Brazilië aan zijn verklaring over Libië begonnen.

Update 21:08 De Libische staats-tv claimt dat bij luchtaanvallen van westerse troepen in Tripoli burgerdoelen zijn geraakt. Ook zouden de westerse troepen olieopslagplaatsen bij Misurata hebben gebombardeerd. De berichten kunnen niet onafhankelijk bevestigd worden. (AP / Reuters)

Update 21:01 Er staan volgens de Amerikaanse official voorlopig geen aanvallen in de buurt van Benghazi gepland. (Reuters)

Update 20:59 De coalitie gaat vooral het Libische luchtafweergeschut in de buurt van Tripoli en Misurata aanvallen, zegt de official. Bij de operatie worden ongeveer 25 schepen die in de Middellandse Zee liggen ingezet. De VS leiden de operatie en gevechtsvliegtuigen zullen eraan deelnemen. (Reuters)

Update 20:56 Een hoge Amerikaanse militaire official zegt dat een coalitie van de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Frankrijk, Italië en Canada aanvallen op doelen bij Libische kuststeden gaan uitvoeren. (Reuters)

Update 20:53 Obama kan ieder moment aan zijn verklaring over Libië beginnen. De president spreekt vlak nadat bekend werd dat de VS zijn eerste raketaanvallen op het Libische luchtafweergeschut heeft ingezet.

Update 20:52 De Libische staatstelevisie zegt dat buitenlandse krachten burgerdoelen in Libië aanvallen.

Update 20:50 Cameron heeft zijn verklaring inmiddels afgelegd en noemde het militaire ingrijpen van vandaag noodzakelijk, legaal en rechtvaardig. De Britten kunnen gerust zijn, stelde Cameron, want de militaire acties staan in dienst van een nobele zaak en zijn in het belang van Groot-Brittannië, aldus de Britse premier.

Update 20:46 Naast Obama komt ook de Britse premier Cameron zo met een
dank je ^O^
pi_94354184
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:13 schreef Staal het volgende:
Overigens hulde aan die NRC live blog. Petje af.
ditto! NRC O+
...
pi_94354187
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:15 schreef johnnylove het volgende:
echt niet normaal die slagkracht die even tentoongesteld is. 20 doelen bestoken met je 110 Tomahawks. Wat zal de top capaciteit zijn als dat apparaat aan het rollen is?

Daar is al natie niet tegen te verdedigen.

Hopelijk is er binnen een week een vredige overgang, want je kan nu niet meer gezichtsverlies hebben..
http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Barry_(DDG-52)

90 launch tubes die je kan herladen. Dan kun je dus in een paar uur een paar honderd kruisraketten afvuren.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 23:19:27 #189
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94354204
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:18 schreef Besjah het volgende:

[..]

Die van Mohammed toch?
:Y hij doet het wel weer though
pi_94354227
6 deense F16's in Napels geland
pi_94354230
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:19 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

:Y hij doet het wel weer though
Die vrouw ging live huilen he
Ne mutlu turkum diyene! <3
pi_94354234
Hai ik kwam even iets vragen want ik snap het niet
ik was net even zembla aan het kijken en hoorde daar Gadaffi of hoe je de beste man zijn naam ook spelt
En ik hoorde hem daar aan Obama refereren als zoon of zo? Of zit ik er nu helemaal naast?
Want ik snap er niks van... Waarom zou ie dat zeggen? Omdat ie zwart is?
Of had ik gewoon al naar bed moeten gaan en ben ik te moe en verzin ik dingen haha
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_94354262
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:19 schreef rhubarbje het volgende:
Hai ik kwam even iets vragen want ik snap het niet
ik was net even zembla aan het kijken en hoorde daar Gadaffi of hoe je de beste man zijn naam ook spelt
En ik hoorde hem daar aan Obama refereren als zoon of zo? Of zit ik er nu helemaal naast?
Want ik snap er niks van... Waarom zou ie dat zeggen? Omdat ie zwart is?
Of had ik gewoon al naar bed moeten gaan en ben ik te moe en verzin ik dingen haha
Propaganda van een gevaarlijke gek.
pi_94354275
waarom nou weer zo denigrerend over nederland? Ja we zijn 10x kleiner en hebben weinig arsenaal, maar we hebben net zulke moderne technieken als andere landen hoor, en we werken samen met de 'grote'. Kortom, nederland zou heus niet onderdoen als ze meededen met F16's of iets anders..
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 23:21:00 #195
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94354281
3 minuten speech, vast een record voor G. :D
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zaterdag 19 maart 2011 @ 23:21:02 #196
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_94354283
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:19 schreef rhubarbje het volgende:
Hai ik kwam even iets vragen want ik snap het niet
ik was net even zembla aan het kijken en hoorde daar Gadaffi of hoe je de beste man zijn naam ook spelt
En ik hoorde hem daar aan Obama refereren als zoon of zo? Of zit ik er nu helemaal naast?
Want ik snap er niks van... Waarom zou ie dat zeggen? Omdat ie zwart is?
Of had ik gewoon al naar bed moeten gaan en ben ik te moe en verzin ik dingen haha
weet je niet dat obama de buitenechtelijke zoon van gaddafi is? :')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 19 maart 2011 @ 23:21:39 #197
154952 spoor4
Spoort niet
pi_94354316
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:19 schreef rhubarbje het volgende:
Hai ik kwam even iets vragen want ik snap het niet
ik was net even zembla aan het kijken en hoorde daar Gadaffi of hoe je de beste man zijn naam ook spelt
En ik hoorde hem daar aan Obama refereren als zoon of zo? Of zit ik er nu helemaal naast?
Want ik snap er niks van... Waarom zou ie dat zeggen? Omdat ie zwart is?
Of had ik gewoon al naar bed moeten gaan en ben ik te moe en verzin ik dingen haha
Ghadaffi ziet zichzelf als de koning van Afrika. :')
pi_94354350
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:19 schreef rhubarbje het volgende:
Hai ik kwam even iets vragen want ik snap het niet
ik was net even zembla aan het kijken en hoorde daar Gadaffi of hoe je de beste man zijn naam ook spelt
En ik hoorde hem daar aan Obama refereren als zoon of zo? Of zit ik er nu helemaal naast?
Want ik snap er niks van... Waarom zou ie dat zeggen? Omdat ie zwart is?
Of had ik gewoon al naar bed moeten gaan en ben ik te moe en verzin ik dingen haha
Dat is zijn retoriek. In die "brief" probeerde hij zich te positioneren als zijn politieke geestverwant.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 23:22:27 #199
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94354352
fieldproducer Neal Mann
Gaddafi's threat to hit civilian targets in the Mediterranean may well hasten his downfall, will not sit well with the coalition #Libya
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94354367
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:20 schreef Integreerbeer het volgende:

[..]

Propaganda van een gevaarlijke gek.
Heeft ie ook gezegd bij de UN assembly in 2009. Gaddafi wil zichzelf zien als de koning van Afrika, en hij is heel trots op het continent. Hij vindt het mooi dat Obama de president is en noemt hem zijn zoon, gewoon zijn soort van humor net als Berlusconi die zei dat Obama naar het strand was geweest omdat ie zo bruin is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')