quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 21:09 schreef maartena het volgende:[..]
Mijn god, dit is echt bangmakerij..... Nederlanders, bewapend u, want als je eens op een donker verlaten bospad loopt, ben je toch echt blij dat je een Glock uit je handtasje kan halen als er een engerd verschijnt..... Ik zie de reclames al voor me op televisie.

Waarom niet? Er gebeuren vreemde dingen genoeg in onze samenleving. Het zijn tekens van deze tijd: onverdraagzaamheid, korte lontjes en een tekort aan normen en moreel besef. En misschien heeft het er ook mee te maken dat een bepaalde partij in Nederland alle rechters voortdurend voor knettergek uitmaakt en bepaalde groepen mensen daardoor zijn gaan denken dat ze voortaan ongestraft voor eigen rechter kunnen en mogen spelen. Tja en dan helpt zo'n brave burger ideologie ook niet.
quote:
Het is Nederland gewoon echt niet nodig. Er is geen criminaliteit die het nodig maakt, en er is geen noodzaak voor een militie of iets dergelijks. Dat je met ouden van dagen moet komen als reden om wapen bezit in te voeren..... zegt me toch wel een beetje dat er eigenlijk helemaal geen reden is om het in te voeren.
Nogmaals waarom niet? Niet alle ouden van dagen kunnen zich verweren tegen een jonge boef die op hen afkomt met een mes of de blote vuisten.
quote:
Behalve dan, inderdaad zoals iemand eerder al opmerkte, om de kleine piemel van sommigen te bevredigen, die het bezit van een wapen "cool" vinden.
OK, hierop ga ik niet in.
[..]
quote:
Tja, dan heb je toch weer een grondwet probleem. Je mag namelijk wel restricties zetten op het hebben van een strafblad, of een crimineel verleden, maar niet per definitie op afkomst of het niet machtig zijn van de taal.
Man, vertel me niet dat je mij een beetje zit te trollen

Het was namelijk
jij die steeds met dat stuk over afkomst bleef komen, iets over groepjes Marokkanen die misbruik maken van het vuurwapenbezit.

Ik reageerde alleen maar op jouw eigen inbreng.
quote:
Verder zijn de "bontkraagjes" waar ik het over heb de taal machtig, en zijn voornamelijk in Nederland geboren en opgegroeid. De generatie die de taal niet machtig is, is voornamelijk de oudere generatie, de 1e generatie allochtonen die hier in de jaren 70 kwam. De probleemjongeren zijn veelal in Nederland geboren.
En daarom heb ik het niet over de inheemse bontkraagjes maar immigranten. Dat woord staat er ook niet voor niets in mijn reactie. Immigrant is iemand die naar NL emigreert, eigen land verlaat dus. Die hebben op het eerst een aparte wettelijke status (geen Nederlander) en hen mag je wel discrimineren qua rechten. En de eis geldt op vuurwapenvergunningen, ze moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen om te laten zien dat geintegreerd zijn in de Westerse samenleving.

quote:
Verder zijn Antilliaanse en Surinaamse jongeren volgens het CBS minstens net zo crimineel, en die spreken Nederlands en zijn goed op de hoogte van de westerse cultuur. Sterker nog, onder geweldsdelicten nemen Surinamers de leiding, en pas op de 2e plaats staan de Marokkanen.
Nogmaals jij begon over Marokkanen niet ik:
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 18:53 schreef maartena het volgende:Sorry, maar ik zie dit gewoon niet zitten. Legaliseer het, en je hebt binnen de kortste keren Wilders met de haren overeind die klaagt dat al die bontkraagjes rondlopen met wapens.
Noem je jezelf een racist?

quote:
Dus dat systeem gaat niet op. Ook kan men, zoals je in een eerder artikel wat ik had geplaatst heb kunnen lezen, iemand een wapen laten kopen, en deze vervolgens gewoon aan een vriend/kennis doorgeven.
Nu begin je juist je eigen argumenten te ontkrachten
Jij zei namelijk dat wapendiefstal dmv inbraak de grote boosdoener was die tot een oncontroleerbaar bezit van vuurwapens leidde. En nu zeg je dat mensen dat opzettelijk deden. Wat is het nou? Mensen zijn volgens jou toch altijd kwaad?

Waardoor geen oplossing zal lukken op het lange termijn? Dus ze blijven ook kwaad als vuurwapens worden afgeschafd, en het verbod zal ook niet lukken. Want waarom kan een politieagent zijn wapen niet doorverkopen of melding doen van een inbraak in zijn woning? Of een beveiligingsbeambte of lid van een schietvereniging?

quote:
Het checken van een strafblad is ook nog eens een probleem trouwens..... in staten waar dit verplicht is is sowieso een wachttijd zodat er even kan worden nagegaan of er een strafblad is (en om de koper tijd te geven zich te bedenken, om overhaaste beslissingen te voorkomen). Nu is dit in de VS een "public record", ofwel vrijwel iedere idioot kan bij een rechtbank checken of een bepaalde persoon een strafblad heeft, en wat er op staat..... dit kan echter in Nederland niet, en dit zijn privégegevens waar je alleen met goede reden bij kan. Je kunt van de gemeente een "verklaring van goed gedrag" krijgen, maar dat zegt niets over je verleden, alleen iets over de laatste 5 of 7 jaar. Verder geeft het geen details.
Maar je slaat nog steeds mijn argument over. Ik vraag me of je niet een gelegenheids-discussievoerder bent. Je slaat de argumenten over die je niet begrijpt of wilt negeren, en blijft steeds weer op andere reageren.
Het argument van mij was dat we een psychologische toets invoeren om de achtergrond nog beter in te kunnen schatten. En bovendien wat heeft de privacy van een strafblad hiermee te maken?

Het gaat over wapenverkopers van wie je een wapen wilt kopen, en die staan ook nog geregistreerd bij de overheid, dus voor dat doeleinde mogen ze wel je strafblad controleren. Geen schending van privacy want het is een zakelijke transactie.
quote:
Dan heb je in Nederland nog het open grenzen probleem..... en dat vloeit weer terug naar het "vriend gaat pistool kopen" probleem. Marokkanen hebben namelijk vaak familie in Belgie en Frankrijk, Turken hebben regelmatig familie in Duitsland. (familie gaat niet altijd alleen naar Nederland, maar zoeken ook andere landen op)
Man, je zoekt gewoon alles wat er her en der ligt om daarmee zo groot mogelijk een klomp van losse flodders te vormen waarmee je je argumenten als een sterke samenhangende boel kan zien. En als ze die wapens op die manier doorverkopen zijn ze alreeds in overtreding van de wet. Nogmaals je houdt criminelen niet tegen door strenge wetgeving dus waarom zou dit wel lukken? Ze blijven hun daden plegen omdat ze CRIMINEEL zijn. Je hoeft niet bijzonder schrander te zijn om dit te kunnen snappen.
quote:
Nederland is een OPEN land, we zien nu al wat voor problemen die pasjessystemen met zich meebrengen voor coffeeshops, en hoe makkelijk het omzeilt kan worden voor toeristen, en met wapens gaat dit alleen maar meer problemen opleveren.
Dat betekent niet dat het niet anders kan. Verandering van spijs doet eten, Change is good
quote:
[..]
Met een mes had hij aanzienlijk minder schade aan kunnen richten.

Niet weer met dat getroll zeg
quote:
Dit soort zaken, kunnen een veel dodelijker afloop hebben als de dader een pistool kan bemachtigen:
Hoe heb je de wereld zo simplistisch leren bekijken? Jammer dat mensen met dit soort opvattingen vaak zelf slachtoffer worden van een misdrijf. Niet dat ik dat jou toewens, maar het doet wel veel ogen open!
quote: