11 jaar terug he.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:03 schreef fratsman het volgende:
Op je 15e al op jezelf?En je hebt nooit jeugdzorg op je dak gekregen?
Problemen thuis. Niet heel ernstig, maar ik kon niet langer met mijn vader onder 1 dak wonen aangezien onze karakters teveel op elkaar lijken. Onze ruzies liepen enorm uit de hand, niet alleen van mijn vaders kant maar ook van mijn kant. Ik heb toen aan mijn ouders voorgesteld om uit huis te gaan en daarin stemden ze toe. Ik ben nog steeds van mening dat het de beste oplossing is geweest.quote:
Zoals de poster na je al zegt, het is een tijd geleden. Ik heb nooit iets te maken gehad met jeugdzorg, ik betrok gewoon een kamer en nam een baantje. Nadeel is wel dat ik mijn middelbare school toen niet heb kunnen afmaken maar dat heb ik later goedgemaakt (ben via een colloquium doctum de universiteit binnengekomen en zit nu in mijn 2e jaar).quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:03 schreef fratsman het volgende:
Excuses zijn niet nodig hoor.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:09 schreef fratsman het volgende:
Ah oke, dat had ik niet begrepen excuus. Wel goed dat je je opleiding hebt afgerond!
Ja, ik kan me voorstellen dat het tegenwoordig een stuk lastiger is om als minderjarige een woning te vinden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:10 schreef kdrietjeh het volgende:
Ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk het huis uit. Maar gezien het feit dat ik minderjarig ben is onderdak voor mij heel moeilijk te vinden.
Hier hetzelfde.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:10 schreef kdrietjeh het volgende:
Ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk het huis uit. Maar gezien het feit dat ik minderjarig ben is onderdak voor mij heel moeilijk te vinden.
Nou ja, er was niet echt een andere oplossing.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:18 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Hier hetzelfde.
En TS je hebt wel chille ouders dat ze dat toestaan op 15 jarige leeftijd.
Jeugdzorgquote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:03 schreef fratsman het volgende:
Ja, je groeit er wel snel van op. Ik miste mijn moeder in het begin, vooral wanneer ik het moeilijk had met iets.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:27 schreef fh101 het volgende:
Ik ben twee jaar geleden op mn 17e op kamers gegaan (kan dus prima als je minderjarig bent). Wel nog de weekenden bij mn ouders, maar toch doordeweeks op mezelf. Toch niet helemaal te vergelijken met TS dus. Merkte wel dat dat voor mij mss toch een beetje te vroeg was. Het was wel een enorme klap, dat je daar dan alleen op je kamertje zit. Aan de andere kant ben ik er enorm volwassen van geworden. Ik schiet niet meer van de kleinste dingen in de stress en wat beurt dat beurt.
Overigens was ik op mn 14e al twee weken alleen thuis terwijl mijn ouders en broer op vakantie gingen. Dat kwam ook doordat we enorm veel ruzie hadden tijdens de vakanties daarvoor. We gaan altijd met de boot op vakantie, en die ruimte was voor mij te klein waardoor ik echt duivels werd.
Maar de zelfstandigheid was er dus in principe al wel vroeg.
Ik zelf ben dus op mn 17e op kamers gegaan. Mijn neef van 34 woont sinds 2 jaar opzichelfquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:34 schreef Eenskijken het volgende:
wel vroeg hier allemaal? Ik dacht dat men vroeger altijd tussen 22-25 uit huis ging.. nu iedereen rond 18?
Maar dat gaat echt niet, ik ben voor mijn gevoel al veel te oud.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:56 schreef saaw het volgende:
Als je verder geen echte reden hebt behalve 'lijkt me wel vet' en 'kan ik zuipen en blowen' lijkt het me beter om nog een paar jaar bij je ouders te blijven eigenlijk.
Zeg dat je intrekt bij je vriendin van 40quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:00 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Maar dat gaat echt niet, ik ben voor mijn gevoel al veel te oud.
Cool story, je broertje is op zijn 13e op zich zelf gaan wonenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik was net 18 en compleet onvolwassenBij mij thuis was het alleen maar stress en gedonder. Mede daardoor was het dat ik een opleiding aan de andere kant van het land uitkoos om daar zo ver mogelijk vandaan te komen. Mijn zusje was 15 en broertje was 11. Heb ik inderdaad een hoop van gemist, maar door de afstand kregen we gelukkig wat meer lucht en heb ik juist door die afstand er toch een goede band mee kunnen opbouwen, terwijl we elkaar daarvoor van pure stress de hersens bijkans insloegen. Het heeft wat dat betreft dus prima uitgepakt.
Ik weet nog wel dat ik me een paar weken ontzettend klote heb gevoeld, zo ineens op dat ene kamertje. Je raakt aan het constante gevit, gehijg in je nek en de onrust gewend, dus je moet daar ook weer van afkicken als het ware.
Mijn zusje en broertje zijn trouwens een jaar en twee jaar daarna respectievelijk uit huis gegaan (als in: gezet). Mijn broertje is daarna nog terug gekomen maar woont inmiddels weer op zichzelf. En we zijn alledrie ontzettend op onze rust gesteld
Moet ik er eerst 1tje zien te vinden, en die voorstellen aan mijn oudersquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:10 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Zeg dat je intrekt bij je vriendin van 40
Haha, jij bent echt tof man. Was ik maar zoals jou.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:44 schreef CernunnosCeltic het volgende:
Ik ben 15. Maar mij lijkt het wel vet om alleen te wonen, kan ik thuis zuipen en blowen. Want ik mag niet blowen thuis van mijn ouders! Kan je mij misschien een paar tips geven om mijn ouders te vertellen dat ik uit huis wil gaan. Ik denk dat ze zullen schrikken, want ik heb totaal geen problemen thuis. En ik verdien zelf meer dan genoeg per maand, maar hoe zoek je een huis op je 15e BV??
14 en het was een inrichting.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:14 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Cool story, je broertje is op zijn 13e op zich zelf gaan wonen?
Natuurlijk. Maar probleemkinderen ontstaan niet uit zichzelf. Het kind is vaak onderdeel van het 'probleem' maar de situatie is over het algemeen heel wat breder en gecompliceerder dan dat.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:37 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Mensen die zeer vroeg het ouderlijk huis verlaten zijn bijna altijd probleemkinderen.
Lees het nog eens zou ik zeggen. Nergens staat dat hij op zichzelf is gaan wonen, ik kan me zo voorstellen dat hij bij iemand anders is gaan wonen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:14 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Cool story, je broertje is op zijn 13e op zich zelf gaan wonen?
Zeg: ik wil uit huis gaan. Niet moeilijk toch? Maar kan me wel al indenken wat het antwoord zal zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:44 schreef CernunnosCeltic het volgende:
Ik ben 15. Maar mij lijkt het wel vet om alleen te wonen, kan ik thuis zuipen en blowen. Want ik mag niet blowen thuis van mijn ouders! Kan je mij misschien een paar tips geven om mijn ouders te vertellen dat ik uit huis wil gaan. Ik denk dat ze zullen schrikken, want ik heb totaal geen problemen thuis. En ik verdien zelf meer dan genoeg per maand, maar hoe zoek je een huis op je 15e BV??
Heb je trouwens nog (goed) contact met je ouders? Het klinkt alsof je thuissituatie behoorlijk ernstig was.quote:
Gast, mijn leven is echt geen avontuur.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:17 schreef Dennehy het volgende:
[..]
Haha, jij bent echt tof man. Was ik maar zoals jou.
Ja en nee. Ik kan nog door één deur met mijn vader (moeder is overleden) maar dat is voornamelijk doordat ik mijn verwachtingen bijgesteld heb. Wat dat betreft was er al teveel gebeurd wat gewoon echt niet kon. Ik heb er maar wat van gemaakt kortom.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:26 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Heb je trouwens nog (goed) contact met je ouders? Het klinkt alsof je thuissituatie behoorlijk ernstig was.
Precies. Als je als minderjarige op jezelf gaat wonen heb je bijna wel toestemming van je ouders nodig. Kan me voorstellen dat als de problemen zo groot zijn en allebei de kanten ervoor instemmen dat je als minderjarige op jezelf gaat wonen, je er dan juist een iets betere band door krijgt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:23 schreef Sinceria het volgende:
Aan de zeikerds: is het nu zo moeilijk voor te stellen dat bij sommige kinderen de situatie zodanig is dat uit huis gaan de beste optie is? Het is echt niet zo dat zoiets uit de lucht komt vallen ofzo, er gaan vaak jaren van problemen aan vooraf en vele discussies. Ik heb in bepaalde zin respect voor mijn ouders dat ze de moed hebben gehad om me te laten gaan.
Respect, dat moet toch een behoorlijke gedachten omschakeling zijn geweest. Het clichéquote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:50 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik kan nog door één deur met mijn vader (moeder is overleden) maar dat is voornamelijk doordat ik mijn verwachtingen bijgesteld heb. Wat dat betreft was er al teveel gebeurd wat gewoon echt niet kon. Ik heb er maar wat van gemaakt kortom.
Het belangrijkste voor mij is dat ik de band met mijn zusje en broertje nog heb, dat had ik echt nooit gedacht.
gaat hier wel op kan ik me zo indenken.quote:het blijven toch je ouders hé
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:15 schreef fh101 het volgende:
[..]
Precies. Als je als minderjarige op jezelf gaat wonen heb je bijna wel toestemming van je ouders nodig. Kan me voorstellen dat als de problemen zo groot zijn en allebei de kanten ervoor instemmen dat je als minderjarige op jezelf gaat wonen, je er dan juist een iets betere band door krijgt.
Opnieuw: ja en nee. Ik hoe van mijn vader niet te verwachten dat hij ooit echt een vader zal zijn. Qua praktische invulling heb ik nooit iets te klagen gehad: hij heeft mij onderhouden en als ik hem nu opbel of ie even een muur wil komen schilderen dan staat ie hier binnen een kwartier.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:59 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Respect, dat moet toch een behoorlijke gedachten omschakeling zijn geweest. Het cliché
[..]
gaat hier wel op kan ik me zo indenken.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |