abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94312972
Ik was 15 toen ik het huis uit ging en zelfstandig ben gaan wonen. Ik ben nu 26 en ik merk dat ik toch een aantal dingen 'gemist' heb. Zo heb ik niet echt een band met mijn jongere broertje, aangezien hij pas 12 was toen ik verhuisde. Aan de andere kant heb ik me wel op jonge leeftijd de zaken onder de knie gekregen die nodig zijn voor het runnen van een huishouden (denk aan administratie, geld management, huishoudelijk werk).

Zijn hier nog meer mensen die op jonge leeftijd het huis uit zijn gegaan? Welke voor- en nadelen heb je hier achteraf aan ondervonden?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_94313200
15!?!? waarom zou je zo vroeg weggaan?
pi_94313527
Op je 15e al op jezelf? :') En je hebt nooit jeugdzorg op je dak gekregen?
pi_94313601
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:03 schreef fratsman het volgende:
11 jaar terug he.
pi_94313676
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:58 schreef brammerd het volgende:
15!?!? waarom zou je zo vroeg weggaan?
Problemen thuis. Niet heel ernstig, maar ik kon niet langer met mijn vader onder 1 dak wonen aangezien onze karakters teveel op elkaar lijken. Onze ruzies liepen enorm uit de hand, niet alleen van mijn vaders kant maar ook van mijn kant. Ik heb toen aan mijn ouders voorgesteld om uit huis te gaan en daarin stemden ze toe. Ik ben nog steeds van mening dat het de beste oplossing is geweest.
pi_94313863
quote:
Zoals de poster na je al zegt, het is een tijd geleden. Ik heb nooit iets te maken gehad met jeugdzorg, ik betrok gewoon een kamer en nam een baantje. Nadeel is wel dat ik mijn middelbare school toen niet heb kunnen afmaken maar dat heb ik later goedgemaakt (ben via een colloquium doctum de universiteit binnengekomen en zit nu in mijn 2e jaar).
pi_94313925
Ah oke, dat had ik niet begrepen excuus. Wel goed dat je je opleiding hebt afgerond! ^O^
pi_94314004
Ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk het huis uit. Maar gezien het feit dat ik minderjarig ben is onderdak voor mij heel moeilijk te vinden.
pi_94314051
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:09 schreef fratsman het volgende:
Ah oke, dat had ik niet begrepen excuus. Wel goed dat je je opleiding hebt afgerond! ^O^
Excuses zijn niet nodig hoor. :) Maar ik heb nog geen opleiding afgerond he :P Ik heb nog steeds geen middelbaar schooldiploma maar ik studeer wel aan de universiteit. Als ik dat succesvol afrond dan heb ik pas een afgeronde opleiding. :)
pi_94314196
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:10 schreef kdrietjeh het volgende:
Ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk het huis uit. Maar gezien het feit dat ik minderjarig ben is onderdak voor mij heel moeilijk te vinden.
Ja, ik kan me voorstellen dat het tegenwoordig een stuk lastiger is om als minderjarige een woning te vinden.
pi_94314444
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:10 schreef kdrietjeh het volgende:
Hier hetzelfde.

En TS je hebt wel (misschien zelfs iets te) chille ouders dat ze dat toestaan op 15 jarige leeftijd. :o
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_94314674
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:18 schreef BarrieButsers het volgende:

[..]

Hier hetzelfde.

En TS je hebt wel chille ouders dat ze dat toestaan op 15 jarige leeftijd. :o
Nou ja, er was niet echt een andere oplossing. :P De situatie thuis was echt onhoudbaar op een gegeven moment. Het hele gezin leed eronder, niet alleen ik en mijn vader maar ook voor mijn broertje en moeder leverde het een hoop stress op.

Maar ik moet inderdaad toegeven dat mijn ouders behoorlijk dapper zijn geweest met het akkoord gaan dat ik uit huis ging. Ik weet dat vooral mijn moeder kritiek van familie en vrienden heeft gehad op hun beslissing. Ze hebben het er niet makkelijk mee gehad.
pi_94315153
Maar goed, ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van mensen die net als ik vroeg uit huis zijn gegaan. :)
pi_94317895
Ik ben twee jaar geleden op mn 17e op kamers gegaan (kan dus prima als je minderjarig bent). Wel nog de weekenden bij mn ouders, maar toch doordeweeks op mezelf. Toch niet helemaal te vergelijken met TS dus. Merkte wel dat dat voor mij mss toch een beetje te vroeg was. Het was wel een enorme klap, dat je daar dan alleen op je kamertje zit. Aan de andere kant ben ik er enorm volwassen van geworden. Ik schiet niet meer van de kleinste dingen in de stress en wat beurt dat beurt.

Overigens was ik op mn 14e al twee weken alleen thuis terwijl mijn ouders en broer op vakantie gingen. Dat kwam ook doordat we enorm veel ruzie hadden tijdens de vakanties daarvoor. We gaan altijd met de boot op vakantie, en die ruimte was voor mij te klein waardoor ik echt duivels werd.
Maar de zelfstandigheid was er dus in principe al wel vroeg.
pi_94324927
quote:
Jeugdzorg :')

Die incompetenten kunnen nauwelijks goeie ouders regelen laat maar weggelopen kinderen opsporen.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 08:13:01 #16
337072 Zyzz
The King.
pi_94325187
@TS, hoe kwam je eigenlijk rond? Want een 15 jarige verdient niet zoveel.. Of was vroeger een huis huren stuk goedkoper?
Zyzz, son of Zeus, brother of Hercules and father of modern day Aesthetics.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 08:49:08 #17
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_94325394
Ik ben ook op mijn 17e het huis uit gegaan. Was een kutpuber en had altijd ruzie met mn ouders en trok het niet meer. Gelukkig had ik vrienden in een groot studentenhuis die een kamertje voor me over hadden voor weinig zodat ik nog even mn middelbare school af kon maken.

Beste beslissing ooit, denk niet dat de band met mijn ouders anders ooit nog goed was gekomen.
an urge to help mankind overcomes me
  zaterdag 19 maart 2011 @ 08:53:01 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94325419
Ik ook op mn 17e, ook ivm mot met ouders vooral. Jaar lang van alles gedaan wat God verboden heeft en toen was dat er ook weer uit :P
Niet meer actief op Fok!
pi_94325987
Ik zou pas rond mijn 18de uit huis gaan nooit zo vroeg hoor.
pi_94330025
ik was 18 toen ik het huis uit ging, wel moeilijk in het begin qua financieen maar uit eindelijk komt het goed
pi_94330931
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 23:27 schreef fh101 het volgende:
Ik ben twee jaar geleden op mn 17e op kamers gegaan (kan dus prima als je minderjarig bent). Wel nog de weekenden bij mn ouders, maar toch doordeweeks op mezelf. Toch niet helemaal te vergelijken met TS dus. Merkte wel dat dat voor mij mss toch een beetje te vroeg was. Het was wel een enorme klap, dat je daar dan alleen op je kamertje zit. Aan de andere kant ben ik er enorm volwassen van geworden. Ik schiet niet meer van de kleinste dingen in de stress en wat beurt dat beurt.

Overigens was ik op mn 14e al twee weken alleen thuis terwijl mijn ouders en broer op vakantie gingen. Dat kwam ook doordat we enorm veel ruzie hadden tijdens de vakanties daarvoor. We gaan altijd met de boot op vakantie, en die ruimte was voor mij te klein waardoor ik echt duivels werd.
Maar de zelfstandigheid was er dus in principe al wel vroeg.
Ja, je groeit er wel snel van op. Ik miste mijn moeder in het begin, vooral wanneer ik het moeilijk had met iets.

Er was trouwens bij mij geen reden om jeugdzorg in te schakelen: ik was immers geen weggelopen kind. Qua rondkomen: het was in die tijd inderdaad een stuk goedkoper, ik geloof dat mijn kamer iets van 200 gulden kostte. Ik kwam rond van baantjes (MacDonalds, schoonmaakwerk etc.) en daarnaast gaven mijn ouders me een toelage. Geen vetpot maar genoeg om van rond te komen.

@saaw: ik denk er hetzelfde over, nu heb ik een goede band met mijn ouders maar ik denk dat wanneer ik thuis was blijven wonen de zaken heel anders zouden zijn geweest.

@Viking84: das wel herkenbaar. Bij mij duurde het iets langer dan een jaar, maar echt een braaf meisje was ik niet in die tijd. :P
pi_94338054
ik ben 19 en woon nog thuis, niet dat ik hier nog tientallen jaren wil wonen.. maar heb ook niet echt een drang om snel te vertrekken ofzo :P
There are only 151 Pokémon.
pi_94338283
Ik ben op mijn 17e uit huis gegaan en een jaar naar het buitenland gegaan. Ik had wel een goede relatie met ze, maar thuis was het allemaal niet zo super omdat mijn ouders aan het scheiden waren enzo. Dus toen ik mijn middelbare school diploma had ben ik weggegaan :)

Ik vond de vrijheid die ik toen opeens had heel fijn, maar mijn ouders en zusjes en broertje miste ik wel. Nu (=4 jaar later) nog steeds, hoewel ik ze nu vaker kan zien dan toen. Ik merk wel dat ik een minder hechte relatie heb met mijn zusjes en broertje dan toen ik daar nog woonde. Mijn broertje was ook 12 toen ik het huis uit ging, en ik heb ook het idee dat ik toen veel heb gemist.
Met mijn ouders heb ik sindsdien juist een veel betere band ;)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_94338452
ik ga op mn 20este uit huis

over een jaar dus
Met de Y
pi_94338870
Ik was net 18 en compleet onvolwassen :P Bij mij thuis was het alleen maar stress en gedonder. Mede daardoor was het dat ik een opleiding aan de andere kant van het land uitkoos om daar zo ver mogelijk vandaan te komen. Mijn zusje was 15 en broertje was 11. Heb ik inderdaad een hoop van gemist, maar door de afstand kregen we gelukkig wat meer lucht en heb ik juist door die afstand er toch een goede band mee kunnen opbouwen, terwijl we elkaar daarvoor van pure stress de hersens bijkans insloegen. Het heeft wat dat betreft dus prima uitgepakt.

Ik weet nog wel dat ik me een paar weken ontzettend klote heb gevoeld, zo ineens op dat ene kamertje. Je raakt aan het constante gevit, gehijg in je nek en de onrust gewend, dus je moet daar ook weer van afkicken als het ware.

Mijn zusje en broertje zijn trouwens een jaar en twee jaar daarna respectievelijk uit huis gegaan (als in: gezet). Mijn broertje is daarna nog terug gekomen maar woont inmiddels weer op zichzelf. En we zijn alledrie ontzettend op onze rust gesteld _O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_94339313
wel vroeg hier allemaal? Ik dacht dat men vroeger altijd tussen 22-25 uit huis ging.. nu iedereen rond 18?
There are only 151 Pokémon.
pi_94339457
Mensen die zeer vroeg het ouderlijk huis verlaten zijn bijna altijd probleemkinderen :').
pi_94339537
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 17:34 schreef Eenskijken het volgende:
wel vroeg hier allemaal? Ik dacht dat men vroeger altijd tussen 22-25 uit huis ging.. nu iedereen rond 18?
Ik zelf ben dus op mn 17e op kamers gegaan. Mijn neef van 34 woont sinds 2 jaar opzichelf ;)
TT is ook 'op jonge leeftijd uit huis gaan' he, dus dit is echt niet gemiddeld.
pi_94339560
verzonnen topics :')
Het moet niet gekker worden!
pi_94339696
Ik ben 15. Maar mij lijkt het wel vet om alleen te wonen, kan ik thuis zuipen en blowen. Want ik mag niet blowen thuis van mijn ouders! Kan je mij misschien een paar tips geven om mijn ouders te vertellen dat ik uit huis wil gaan. Ik denk dat ze zullen schrikken, want ik heb totaal geen problemen thuis. En ik verdien zelf meer dan genoeg per maand, maar hoe zoek je een huis op je 15e BV??
  zaterdag 19 maart 2011 @ 17:56:58 #31
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_94340176
Als je verder geen echte reden hebt behalve 'lijkt me wel vet' en 'kan ik zuipen en blowen' lijkt het me beter om nog een paar jaar bij je ouders te blijven eigenlijk.
an urge to help mankind overcomes me
pi_94340322
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 17:56 schreef saaw het volgende:
Als je verder geen echte reden hebt behalve 'lijkt me wel vet' en 'kan ik zuipen en blowen' lijkt het me beter om nog een paar jaar bij je ouders te blijven eigenlijk.
Maar dat gaat echt niet, ik ben voor mijn gevoel al veel te oud.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 18:10:16 #33
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_94340651
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 18:00 schreef CernunnosCeltic het volgende:

[..]

Maar dat gaat echt niet, ik ben voor mijn gevoel al veel te oud.
Zeg dat je intrekt bij je vriendin van 40
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_94340807
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 17:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik was net 18 en compleet onvolwassen :P Bij mij thuis was het alleen maar stress en gedonder. Mede daardoor was het dat ik een opleiding aan de andere kant van het land uitkoos om daar zo ver mogelijk vandaan te komen. Mijn zusje was 15 en broertje was 11. Heb ik inderdaad een hoop van gemist, maar door de afstand kregen we gelukkig wat meer lucht en heb ik juist door die afstand er toch een goede band mee kunnen opbouwen, terwijl we elkaar daarvoor van pure stress de hersens bijkans insloegen. Het heeft wat dat betreft dus prima uitgepakt.

Ik weet nog wel dat ik me een paar weken ontzettend klote heb gevoeld, zo ineens op dat ene kamertje. Je raakt aan het constante gevit, gehijg in je nek en de onrust gewend, dus je moet daar ook weer van afkicken als het ware.

Mijn zusje en broertje zijn trouwens een jaar en twee jaar daarna respectievelijk uit huis gegaan (als in: gezet). Mijn broertje is daarna nog terug gekomen maar woont inmiddels weer op zichzelf. En we zijn alledrie ontzettend op onze rust gesteld _O-
Cool story, je broertje is op zijn 13e op zich zelf gaan wonen :')?
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_94340854
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 18:10 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Zeg dat je intrekt bij je vriendin van 40
Moet ik er eerst 1tje zien te vinden, en die voorstellen aan mijn ouders :{
  zaterdag 19 maart 2011 @ 20:17:45 #36
162596 Dennehy
Kan niet dood
pi_94345735
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 17:44 schreef CernunnosCeltic het volgende:
Ik ben 15. Maar mij lijkt het wel vet om alleen te wonen, kan ik thuis zuipen en blowen. Want ik mag niet blowen thuis van mijn ouders! Kan je mij misschien een paar tips geven om mijn ouders te vertellen dat ik uit huis wil gaan. Ik denk dat ze zullen schrikken, want ik heb totaal geen problemen thuis. En ik verdien zelf meer dan genoeg per maand, maar hoe zoek je een huis op je 15e BV??
Haha, jij bent echt tof man. Was ik maar zoals jou.
Putting the laughter back in slaughter.
pi_94345755
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 18:14 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

14 en het was een inrichting.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_94345768
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 17:37 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Mensen die zeer vroeg het ouderlijk huis verlaten zijn bijna altijd probleemkinderen :').
Natuurlijk. Maar probleemkinderen ontstaan niet uit zichzelf. Het kind is vaak onderdeel van het 'probleem' maar de situatie is over het algemeen heel wat breder en gecompliceerder dan dat.

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 18:14 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Lees het nog eens zou ik zeggen. Nergens staat dat hij op zichzelf is gaan wonen, ik kan me zo voorstellen dat hij bij iemand anders is gaan wonen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 17:44 schreef CernunnosCeltic het volgende:
Zeg: ik wil uit huis gaan. Niet moeilijk toch? Maar kan me wel al indenken wat het antwoord zal zijn. :P
pi_94345952
Aan de zeikerds: is het nu zo moeilijk voor te stellen dat bij sommige kinderen de situatie zodanig is dat uit huis gaan de beste optie is? Het is echt niet zo dat zoiets uit de lucht komt vallen ofzo, er gaan vaak jaren van problemen aan vooraf en vele discussies. Ik heb in bepaalde zin respect voor mijn ouders dat ze de moed hebben gehad om me te laten gaan.
pi_94346106
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 17:22 schreef Mwanatabu het volgende:
*knip*
Heb je trouwens nog (goed) contact met je ouders? Het klinkt alsof je thuissituatie behoorlijk ernstig was.
pi_94346446
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:17 schreef Dennehy het volgende:

[..]

Haha, jij bent echt tof man. Was ik maar zoals jou.
Gast, mijn leven is echt geen avontuur.
pi_94347268
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:26 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Heb je trouwens nog (goed) contact met je ouders? Het klinkt alsof je thuissituatie behoorlijk ernstig was.
Ja en nee. Ik kan nog door één deur met mijn vader (moeder is overleden) maar dat is voornamelijk doordat ik mijn verwachtingen bijgesteld heb. Wat dat betreft was er al teveel gebeurd wat gewoon echt niet kon. Ik heb er maar wat van gemaakt kortom.

Het belangrijkste voor mij is dat ik de band met mijn zusje en broertje nog heb, dat had ik echt nooit gedacht.
pi_94348435
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:23 schreef Sinceria het volgende:
Aan de zeikerds: is het nu zo moeilijk voor te stellen dat bij sommige kinderen de situatie zodanig is dat uit huis gaan de beste optie is? Het is echt niet zo dat zoiets uit de lucht komt vallen ofzo, er gaan vaak jaren van problemen aan vooraf en vele discussies. Ik heb in bepaalde zin respect voor mijn ouders dat ze de moed hebben gehad om me te laten gaan.
Precies. Als je als minderjarige op jezelf gaat wonen heb je bijna wel toestemming van je ouders nodig. Kan me voorstellen dat als de problemen zo groot zijn en allebei de kanten ervoor instemmen dat je als minderjarige op jezelf gaat wonen, je er dan juist een iets betere band door krijgt.
pi_94350328
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:50 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja en nee. Ik kan nog door één deur met mijn vader (moeder is overleden) maar dat is voornamelijk doordat ik mijn verwachtingen bijgesteld heb. Wat dat betreft was er al teveel gebeurd wat gewoon echt niet kon. Ik heb er maar wat van gemaakt kortom.

Het belangrijkste voor mij is dat ik de band met mijn zusje en broertje nog heb, dat had ik echt nooit gedacht.
Respect, dat moet toch een behoorlijke gedachten omschakeling zijn geweest. Het cliché
quote:
het blijven toch je ouders hé
gaat hier wel op kan ik me zo indenken.
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 21:15 schreef fh101 het volgende:

[..]

Precies. Als je als minderjarige op jezelf gaat wonen heb je bijna wel toestemming van je ouders nodig. Kan me voorstellen dat als de problemen zo groot zijn en allebei de kanten ervoor instemmen dat je als minderjarige op jezelf gaat wonen, je er dan juist een iets betere band door krijgt.
Ik ben het helemaal met je eens.
pi_94350890
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 21:59 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Respect, dat moet toch een behoorlijke gedachten omschakeling zijn geweest. Het cliché

[..]

gaat hier wel op kan ik me zo indenken.

[..]

Opnieuw: ja en nee. Ik hoe van mijn vader niet te verwachten dat hij ooit echt een vader zal zijn. Qua praktische invulling heb ik nooit iets te klagen gehad: hij heeft mij onderhouden en als ik hem nu opbel of ie even een muur wil komen schilderen dan staat ie hier binnen een kwartier.

Maar ik herinner me hem vooral als de man die geen thuis gaf terwijl mijn (autistische) moeder het niet meer trok en dat projecteerde op ons. Ik heb nooit een jeugd gehad omdat hij (Asperger) alles volgens de regeltjes moest doen en dus op tijd op het werk moest zijn terwijl wij als kinderen niet eens onze kamer uit durfden uit angst voor onze moeder.

Ik weet niet eens waar te beginnen om te beschrijven wat een invloed dat heeft gehad op ons leven, maar ik weet wel dat mijn beslissing om uit huis te gaan de beste ooit is geweest.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 22:32:26 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94351742
Ik was 17 en twee maanden toen ik het huis uit ging. Was een redelijk impulsief idee van mijn kant eigenlijk, ik had ruzie met mijn ouders op vrijdagmiddag en op vrijdagavond had ik al een kamer gevonden. Op zaterdag had ik het mijn moeder verteld en na een week drammen waren ze akkoord. Ik had MAVO en een jaar Schoevers afgerond, een diploma dat zo goed als 100% baangarantie geeft.

Ook ik was een zeer lastige tiener. Eigenlijk mijn hele leven lang terwijl ik thuis elke dag ruzie gehad vanaf.. nou ja, zal wel een jaar of 7, 8 geweest zijn. Met zowel mijn ouders als broer en zussen, het was vrijwel altijd de rest tegen mij. De zomer dat ik 17 werd kwam dat alles tot een hevige climax door iets ergs dat mij overkwam. Was voor mij een enorme kut tijd, maar ik denk dat mijn familie het nog erger vond dan ikzelf. Hoe dan ook, al die tijd is het een wisselwerking geweest tussen mij en mijn familie.

Ik heb mijn studententijd gemist (en ingehaald!), nu aan het werk, stabiel leven op mijn liefdesleven na. Maar het viel wel te verwachten dat ik er ergens nog wel een paar barsten aan over zou houden. Komt nog wel goed, ik weet wel wat het probleem is en stapje voor stapje wordt dat beter. Ik functioneer uitstekend en ik ben een gelukkig mens. De band met mijn ouders en de rest van het gezin is warm, maar niet zo enorm hecht. En daar zijn we allemaal wel gelukkig mee, want als zij teveel geconfronteerd worden met wat zij eigenlijk niet begrijpen aan mij, dan vervallen we weer in die oude gedragspatronen, denk ik.
Resistance is futile.
pi_94374844
Ik was 19 toen ik zelfstandig ging wonen. Inmiddels ben ik 28. De eerste zes jaar heb ik een huis gehuurd, was in het begin 300 ¤ per maand, op het einde 330 ¤. Drie jaar geleden heb ik een huis gekocht. De eerste jaren kreeg ik redelijk wat begeleiding, ik heb veel moeten leren. Volgens mij kan je best tamelijk vroeg bij je ouders weggaan, want als je zelfstandig gaat wonen, moet je veel leren, en hoe ouder je bent, hoe moeilijker je leert. Mijn ex-schoolgenoten met wie ik nog contact heb zijn tussen de 25 en de 30 en wonen bijna allemaal nog bij hun ouders.
  zondag 20 maart 2011 @ 14:30:59 #48
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_94375182
uit puberale dwarsheid zo ver mogelijk van mijn ouderlijk huis gaan studeren op mn 17e, ben daar ook meteen gaan wonen omdat het niet te doen was om te treinen.

Heb me wel vaak alleen gevoeld daar op mn kamertje in het begin, nieuwe stad, weinig vrienden int begin.. Maar uiteindelijk ist helemaal goed gekomen en wil ik voor geen goud meer wat anders :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 20 maart 2011 @ 19:37:21 #49
87694 Robin__
letitredno
pi_94387456
Opvallend weinig mannen dus. :+

ik was net geen 20, jaar daarvoor werkte ik in ploegendienst.. zat al met al misschien 2x per week bij het avondeten toen.
pi_94387923
Ik was 18 toen ik uit huis ging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')