Oh ja, Culi d'Or had jaren geleden zo'n heerlijk klein chocoladetaartje te koop voor een paar euro. Was echt heerlijk, en prima prijs/kwaliteit verhouding.
Wat gebeurt er? Er zijn waarschijnlijk een stel dikke wijven gaan klagen dat ze teveel van die taartjes aten, en dat hun man ze niet meer kon aankijken zonder zijn nek te verdraaien...
... dus besloten ze bij Culi d'Or: We maken een 'LIGHT' variant.
Je kunt al raden. Heerlijke chocolade-taartje verdween geheel uit het assortiment. Vies smerig ranzig waardeloos LIGHT (

chocoladetaartje kwam er voor terug

Daarnaast erger ik me ook aan andere zaken, zoals het VERKLEINEN van de chocolade-snacks enzo.
Vroeger was je in een kantine, en dan had je voor 80 GULDENCENT een Snicker. En dan zo'n ouderwetse Snicker, waarvan je dacht: JA!!! IK HEB EEN SNICKER!!!!
... tegenwoordig is zo'n kreng nog maar 2/3de de grootte van die oorspronkelijke Snicker, maar kost nog wel 80-100ct. EUROCENT.
En niet alleen Snickers he!? Gewoon al die chocolade-repen! De Mars, de Twix, De Lion, etc. Opeens zijn ze een stuk kleiner allemaal.
En wat dan nog het allerergste is, dan had je in zo'n zak de mini's.... en die WAREN al klein, maar die zijn dan dus OOK nog even NOG KLEINER GEMAAKT!!!! [/insert random Hans Sibbel geschreeuw!!!]
... en dat zelfde heb je met pakken koek. Ging ik vroeger als hangjongere nog even relaxed met mijn buurjongen een pak Pindakoeken halen bij de C1000, 10 heerlijke koeken, en dat kostte dan 1 gulden 80. Prima. Blikje erbij. In het zonnetje zitten bij het winkelcentrum. Mooiiiiiii....
Kan nu niet meer. Pak Pindakoeken kost nu 1,20 ofzo (euro), maar dan zijn het maar 6 lullige koeken!

Dat zijn er maar 3 per persoon!!

Daar wordt mijn tandarts ook niet blij van!!!

DAN HEB IK MIJN BLIKJE NOG HELEMAAL NIET OP!!!!
... maar goed, zul je straks zien, maken ze de BLIKJES GEWOON OOK KLEINER!!!!