Zat net te kijken maar ook hier weer krijg het idee dat het geld grotendeels gaat naar de organisatie en niet naar de persoon. Als je al kijkt naar een cadeau geven. Een koe kost 106 euro. Nou je kan me veel vertellen maar die kost daar echt niet zoveel.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:34 schreef littledrummergirl het volgende:
via oxfam kan je kinderen 'adopteren' en ze bijvoorbeeld studiebeurzen geven.
Onderschat dat niet hoor. Veel mensen denken dat alles per definitie ontzettend goedkoop is in derde-wereld landen vergeleken met ons. Maar de laatste jaren zijn door de marktwerking de prijzen enorm omhoog gegaan en in veel landen verschilt het helemaal niet zoveel. Dit geldt vooral voor onderwijs, in Ghana bijvoorbeeld zijn de kosten voor fatsoenlijk middelbaar en universitair onderwijs bijna vergelijkbaar met hier.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:38 schreef davo1979 het volgende:
[..]
Zat net te kijken maar ook hier weer krijg het idee dat het geld grotendeels gaat naar de organisatie en niet naar de persoon. Als je al kijkt naar een cadeau geven. Een koe kost 106 euro. Nou je kan me veel vertellen maar die kost daar echt niet zoveel.
Via kiva doe ik al het 1 en ander.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:05 schreef ETA het volgende:
Mogelijk dat je Kiva interessant vindt. Het gaat weliswaar om microkredieten voor ondernemers in ontwikkelingslanden, maar kinderen zullen er indirect beter van worden door verbeterde gezinssituaties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |